handdator

Visa fullständig version : sommarträning utan gym


MissC
2010-06-05, 07:14
Ska hänga ett tag med släkt och vänner i Göteborg, där jag inte bor i vanliga fall, och alltså har jag inte tillgång till något gym där - drygt att betala för det när jag bara stannar drygt en vecka. Dock har jag ju tillgång till parker och sånt, för att inte tala om vardagsrummet om det hör och häpna skulle regna. Vill gärna fortsätta träna medan jag är där, mest för att jag är van att träna de flesta av veckans dagar och är rädd att jag blir galen om jag är helt stillasittande. Någon som har några bra tips på sköna allsidiga övningar som man kan köra med om man inte har tillgång till skivstänger och hantlar, utan mest till sin egen kroppsvikt?

JakeShaft
2010-06-05, 07:57
Det finnsmånga övningar man kan göra, fast det är svårt att få hög belastning. Chins, dips mellan 2 stolar, armhävningar, rygresningar från golvet, brukar alltid finnas något som man kan göra axelpressar med, benböj blir ofta utan vikt, går alltid att hitta något lätt att kör flyes för utsida/baksida axel. Ingen optimal träning direkt men för egen del räcker det för att underhålla kroppen 1-2 veckor. En vilovecka dör ingen av heller.

Jag kommer i samma situation som dig när jag är i stugan. Men jag har lagt ett par hantlar där som kan lastas me 10kg, de var inte särskillt dyra. Springer ett par kilometer varje dag med.

Rickard
2010-06-05, 08:01
Här har jag samlat en massa pass som kan köras utan eller med minimalt med utrustning. http://docs.google.com/View?id=df28645v_35gr4c2ncv
Där kanske du kan hitta något som passar.

MissC
2010-06-05, 09:26
Tack! Grymt bra lista.

Richthofen
2010-06-05, 12:22
hugg ved!

MissC
2010-06-05, 15:30
Haha. Frågan är vad jag ska göra med veden när jag har huggit den, i en lägenhet i centrala gbg? Och vilka träd jag kan hugga ner utan att få parkförvaltningen efter mig? Annars bra förslag.