handdator

Visa fullständig version : Min gamla lårbristning


Berg88
2010-06-04, 20:52
Tjena,
Som rubriken säger så handlar detta om min gamla lårbristning. När jag fick den rehaba jag och gjorde det jag kunde för att hela mitt ben. Är nu rädd att jag inte tog den tid jag skulle tagit för att rehaba benet. Kör böj upp till 140kg och känner av skadan lite. Grejen är att jag är rädd att dra upp bristningen under benträningen, för att jag känner av skadan. Det är ingen skarp smärta, bara att jag känner att det är något i benet som "känns". Är detta normalt när man rehabar en framsida lårbristning? Ska det kännas lite eller inte allt?

När jag kör och har blivit varm i benen så känner jag inget från benet. Kan ta passet idag:

Böj - kroppsvikt uppvärmning
böj (kg) 20 - 50 - 70 - 80 (här börjar arbetssettet på 15 reps, och jag känner av skadan, men inte inte skarp, men känner att den är där) - 100 x 10 och 120 x 4 (Vid det här laget är jag ganska varm och kände inte av benet vid 100kg så mycket och inget alls vid 120kg. Jag går sedan ner till 50kg och gör 50reps. Känner inte ett på ett enda av repsen då jag var varm.

Min fråga är som sagt:
Ska det "kännas" (ej skarp men man känner att den är där vilket gör det obehagligt) i skadan när man tränar den eller ska det inte kännas överhuvetaget? Om jag nu har dragit upp skadan hela tiden, är det försent att börja om med rehaben? Tror ni det är själva bristningen som gör ont eller är det ärrvävnaden?

mvh
Berg