handdator

Visa fullständig version : Schema samt frågor ang kost m.m.


wazzaaa
2010-06-04, 18:43
Tjo, har nu gymmat i ungefär 1 månad och ett par dagar sen började jag använda z_bumbi's 3dagarsprogram här på kolozzeum.
Har lite frågor angående det, går det och använda schemat och köra varannan dag? Alltså, dag1-vila-dag2-vila-dag3-vila-dag1-vila-dag2-vila-dag3-vila osv. Om inte, något jag kan slänga in som 4:e dag?

Sen undrar jag lite om kost och kosttillskott, letat lite men jag har fortfarande rätt så dålig koll. Vad är det jag behöver exakt? Vad ska jag köpa osv.

Pjotor
2010-06-04, 19:17
Tjo, har nu gymmat i ungefär 1 månad och ett par dagar sen började jag använda z_bumbi's 3dagarsprogram här på kolozzeum.
Har lite frågor angående det, går det och använda schemat och köra varannan dag? Alltså, dag1-vila-dag2-vila-dag3-vila-dag1-vila-dag2-vila-dag3-vila osv.

Ja. Se till att äta och vila tillräckligt bara.

Sen undrar jag lite om kost och kosttillskott, letat lite men jag har fortfarande rätt så dålig koll. Vad är det jag behöver exakt?
Du behöver inga tillskott alls, utan vanlig mat räcker gott och väl. Däremot är det bekvämt med tillskott om man är lat eller inte kan eller vill äta stora portioner.

Diskussioner om kosthållning (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5) i allmänhet och kosttillskott (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6) i synnerhet finns i egna forum.

Rusk
2010-06-04, 19:17
Kör du på, du behöver inte vila varannan dag om du inte vill, låt bara muskeln du tränat återhämta sig ca 48h innan du tränar den igen.
Kosttillskott som jag håller mig till är Star nutritions EAA orange/Citrus, 1 skopa (7g) innan och efter träning, smakar otroligt gott och sen Whey 80 då jag inte får i mig tillräckligt med protein från kosten.

wazzaaa
2010-06-05, 22:13
Pjotor:
Är dålig med maten så tänkte att det blir lättast med tillskott. Får läsa vidare i forumen, tänkte bara att jag skulle slippa göra flera trådar.

Rusk: okej! då får jag ta köpa det där helt enkelt :D.

tack för hjälpen.

Crocker
2010-06-05, 22:16
Det funkar inte att ha en kass kost och komplettera med kosttillskott. Tyvärr.

Mapa
2010-06-05, 22:39
du ska se till att få i dig mycket protein. och träna på med de där schemat tills du blir starkare.

Det funkar inte att ha en kass kost och komplettera med kosttillskott. Tyvärr.

hur menar du då du säger att de inte funkar? för lite protein = kasst. då funkar väl proteinpulver. för lite vitaminer och mineraler är också "kasst" fungerar då inte multivitamin/mineraltillskott?

Medusa
2010-06-05, 23:24
köp en multivitamin, mineraler, PROTEIN, vassleprotein är utmärkt, billigaste du kan hitta, whey80 eller kolozzeums eller whey FX.. det är allting du behöver, köp även maltodextrin om du har lust, är billigt och du kan blanda i 50-60g i drinken efter passet, hjälper dig att lyfta nästa pass och återhämta dig..

fortsätt med Zbumbis program, det är helt ok! öka vikterna när du kan och använd bra form!

wazzaaa
2010-06-06, 23:37
Det funkar inte att ha en kass kost och komplettera med kosttillskott. Tyvärr.

Jag försöker att få en bra kost såklart.

du ska se till att få i dig mycket protein. och träna på med de där schemat tills du blir starkare.


Alrite!

köp en multivitamin, mineraler, PROTEIN, vassleprotein är utmärkt, billigaste du kan hitta, whey80 eller kolozzeums eller whey FX.. det är allting du behöver, köp även maltodextrin om du har lust, är billigt och du kan blanda i 50-60g i drinken efter passet, hjälper dig att lyfta nästa pass och återhämta dig..

fortsätt med Zbumbis program, det är helt ok! öka vikterna när du kan och använd bra form!

Ah blir mycket att köpa, hoppas inte för dyrt ;(. Tackar!

Ska försöka :D