handdator

Visa fullständig version : Protein-EAA-BCAA under ätardagen?


Megalodon
2010-06-04, 18:08
Jag undrar bara hur ni gör med Protein,EAA och BCAA under ätardagen?

Då det är ätardag planerar man kanske inte sina måltider på samma sätt som under övriga dagar under veckan och får då inte i sig tillräckligt med protein.

Eller skippar ni helt Proteindrinkar, EAA och BCAA under era ätardagar?

chrilledude
2010-06-04, 18:24
Jag undrar bara hur ni gör med Protein,EAA och BCAA under ätardagen?

Då det är ätardag planerar man kanske inte sina måltider på samma sätt som under övriga dagar under veckan och får då inte i sig tillräckligt med protein.

Eller skippar ni helt Proteindrinkar, EAA och BCAA under era ätardagar?

Ätardag = mer mat? Då lär man få i sig nog med protein ändå.

eiri
2010-06-04, 19:44
har inga "ätardagar"

Mineur
2010-06-04, 20:43
har inga "ätardagar"

kommentera inte då? *screwy*

Snuffe
2010-06-04, 21:17
Tar bara proteintillskott om jag känner på mig att jag fått i mig nog så lite protein under ätardagen (vilket inte är vanligt, det är ju ätardag :D). EAA tar jag själv iaf bara på träningsdagar.

Blir dock färre och färre ätardagar för min sida, inget jag saknar än iaf då jag inte har så strikt diet i övrigt :)

Psyla
2010-06-05, 14:02
EAA fungerar inte som vanligt protein i mat.

Protein från fast föda minskar proteinnedbrytningen.

EAA / Vassle är anabolt och ger en snabb anabolism för att sedan sjunka tillbaks till basnivåer...

Eddie Vedder
2010-06-05, 14:07
Jag tog en drink EAA efter morgonpasset. Till lunch åt jag sushi på stan med morsan å farsan och ikväll ska jag på examensfest.

Förstår inte varför 10 bitar sushi och en festmiddag på kvällen skulle stoppa mig från 10 gram EAA klockan 8 på morgonen efter en dryg timme av intervaller på cykel.