handdator

Visa fullständig version : Roliga saker som hänt på din arbetsplats


Civilrätt
2010-06-04, 07:13
Bjud nu på roliga/korkade saker som hänt på er arbetsplats, kan vara saker kollegor/du själv eller jobbiga kunder gjort.

Tompisch
2010-06-04, 07:55
Kan väl börja då :)


Var väl att någon råkade göra stopp i toan så när städtanten kom och spolade så flöt skiten upp i duschen! Luktade lagom gott där inne, som tur var gick jag på semester samma dag :D

Bahir
2010-06-04, 08:06
Kan väl börja då :)


Var väl att någon råkade göra stopp i toan så när städtanten kom och spolade så flöt skiten upp i duschen! Luktade lagom gott där inne, som tur var gick jag på semester samma dag :D

Öh, har inte dusch och toalett separata avloppssystem?

Civilrätt
2010-06-04, 08:56
på mitt förra arbete fanns det en kille som ingen jävel tyckte om, en riktigt jävla idiot. Fantastiskt nog så råkade denna person glömma sina glasögon på toaletten en dag, då jag och en kollega upptäckte det så ollade vi varsitt glas för att sedan lägga tillbaka dem. Efter några minuter kommer puckot springade med glasögonen i näven och undrar vem fan som hade "tummat" brillorna....

En ganska skön känsla jej. :D

Wille005
2010-06-04, 09:06
på mitt förra arbete fanns det en kille som ingen jävel tyckte om, en riktigt jävla idiot. Fantastiskt nog så råkade denna person glömma sina glasögon på toaletten en dag, då jag och en kollega upptäckte det så ollade vi varsitt glas för att sedan lägga tillbaka dem. Efter några minuter kommer puckot springade med glasögonen i näven och undrar vem fan som hade "tummat" brillorna....

En ganska skön känsla jej. :D
Det var verkligen en rolig sak som hänt på en arbetsplats. Prao på McDonald's eller hjälpreda hos mattanterna i skolan? :)

Stoltz
2010-06-04, 09:19
En tråd i min smak :D

där har varit mycket men en som alltid kommer vara favoriten är när jag fick en utskällning av en arg mor som blev förbannad för att vi spelade så hemska filmer i butiken när barnen var där. Jag var tvungen att ta ner fodralet från DvDn och visa henne att det var "Narnia - Prins Caspian" :laugh::laugh:

Hon var inte skitglad precis, men verkade sakna några ankor i ankdammen.

Ungrim
2010-06-04, 09:19
Öh, har inte dusch och toalett separata avloppssystem?

Allt är förgrenat!! Alla vägar leder till rom...

Yes
2010-06-04, 09:22
på mitt förra arbete fanns det en kille som ingen jävel tyckte om, en riktigt jävla idiot. Fantastiskt nog så råkade denna person glömma sina glasögon på toaletten en dag, då jag och en kollega upptäckte det så ollade vi varsitt glas för att sedan lägga tillbaka dem. Efter några minuter kommer puckot springade med glasögonen i näven och undrar vem fan som hade "tummat" brillorna....

En ganska skön känsla jej. :D
Där fick han!!!

rooz
2010-06-04, 09:23
Man väntade bara på den okrönte kungen av dessa historier- Stoltzan:D

Vi hade en tjej som dubbeldebiterade runt 60-70 kunder på deras kort, det var roligt:D

Civilrätt
2010-06-04, 09:43
Det var verkligen en rolig sak som hänt på en arbetsplats. Prao på McDonald's eller hjälpreda hos mattanterna i skolan? :)

Glasögonmakare.

Det var det roligaste som hänt på den arbetsplatsen, mer tragiskt arbete får man leta efter.


Eller jo en annan kul sak hände. i omkläddningsrummet hade vi varsitt skåp, jag bytte plats på 2 nycklar en gång bara för att jävlas med en kollega. Det slutade med att efter 10 min av klurande varför nyckeln ej fungerade kom chefen och försökte hjälpa till. Ungefär 20 min senare provade dom andra nyklar som fanns i rummet. måndagen efter det tog chefen upp hela händelsen för alla på jobbet och förklarade att vi inte skulle hålla på med mobbing (som han kallade det) på arbetsplatsen. Tror fan jag höll på att dö av skratt men blev dock senare arg och skällde ut karln jag hade busat med över att han var så korkad att han inte provade de andra nyklarna direkt :D

Civilrätt
2010-06-04, 09:46
En annan kul grej var när kollegorna hade plockat med sig en blå overall, ungefär en som bönder alltid springer omkring i, och fyllt den med grejer för att likna en människa. De hängde sedan upp den i en mörk del av byggnaden så på kvällen när städerskan skulle städa rummet höll stackarn på att själv dö då hon trodde det var något som tagit självmord :D

Civilrätt
2010-06-04, 09:48
Sedan då det lektes flygplan med kontorsstolar, glidande över golvet for folk omkring då helt plötsligt hösta chefen kommer med japaner som var på besök och skulle lägga beställningar, in i rummet....det blev lite konstiga miner jej...

von huff
2010-06-04, 09:50
Inte så hemskt mycket roligt har det hänt men hade en riktig ragata till kollega så före jag slutade jobbet spottade jag i hennes ketchupflaska och tog lite godis ur hennes godispåse som jag lät gå ett varv via näsan innan jag lade dem tillbaka i påsen.Hade ganska roligt för mig själv.Annars är det roligt när andra söndrar saker eller liknande.Annars brukar jag skratta åt en kollega som brukar ha t-skjorta+ylletröja+jacka på sig trots att det är 25 grader varmt ute

Civilrätt
2010-06-04, 09:53
En annan gång skämtade jag till det lite när en kollega hade fått en till unge. De hade skickat in en bild i dagstidningen när de 4 i familjen satt sött uppradade. Humor som jag har så klippte jag ut ögonen på alla i bilden och skrev till snyggt "Psycho-family" och klistarade upp den på han kontor. Men en kärringfan på jobbet såg mig göra det och sprang och lämnade lappen till chefen....efter lite samtal så slutade det med att jag fick skriva på en erinran (tror det hette så) där jag erkände allt typ:laugh:

mangs
2010-06-04, 10:04
Jag antar att jag är trög och ouppmärksam men visst antar jag en någon form av ironi i denna tråden? Jag har ännu inte sett något som är roligt, snarare tragiskt och jävligt dåligt omdöme.

Civilrätt
2010-06-04, 10:07
Jag antar att jag är trög och ouppmärksam men visst antar jag en någon form av ironi i denna tråden? Jag har ännu inte sett något som är roligt, snarare tragiskt och jävligt dåligt omdöme.

Nejdå, du har bara ingen humor.

mangs
2010-06-04, 10:12
Nej, du har rätt jag är rätt tråkig av mig generellt med det finns några guldkorn.

Det roligaste jag upplevde på min arbetsplats är när vi fällde städerskan nerför trappan och sedan dumpade städvattnet över henne. Eller när jag gick ned till tjejen i Receptitionen och hånskrattade henne rakt upp i huvudet eftersom hon var så fet. Eller när jag när skickade ut ett massmail där jag förklarade att jag funderade på att ta livet av mig så om vi inte ses på måndag så vet ni varför.

Civilrätt
2010-06-04, 10:17
Nej, du har rätt jag är rätt tråkig av mig generellt med det finns några guldkorn.

Det roligaste jag upplevde på min arbetsplats är när vi fällde städerskan nerför trappan och sedan dumpade städvattnet över henne. Eller när jag gick ned till tjejen i Receptitionen och hånskrattade henne rakt upp i huvudet eftersom hon var så fet. Eller när jag när skickade ut ett massmail där jag förklarade att jag funderade på att ta livet av mig så om vi inte ses på måndag så vet ni varför.

Super!

Lite intressant att du tagit så illa vid att du lägger ned tid på att skriva i detta ämne :D

Larsson
2010-06-04, 10:18
Jag sitter i ett kontorslandskap och vi har likadana trådlösa headset till våra telefoner. Och ibland brukar vi byta plats på headseten. Blir alltid en rolig reaktion när folk sitter och trycker febrilt för att svara och ingenting händer.

Whistler
2010-06-04, 10:28
Larsson är den enda som fått mig att dra på smilbanden hittills, men Stoltz är ju som alltid ett säkert kort. Stoltz videobutik borde fan bli realityshow på någon reklamfinansierad kanal.

I veckan hade jag en herre som kom till receptionen och var vansinnig över att hans överklagande inte godkändes för att han inte hunnit kompilera drivrutiner till sin skrivare. Tre veckor tycker jag är rätt god tid... Min kollega i receptionen sade till honom "Men du kan väl skriva det på en papperslapp med penna?". Linux-muppens min var obeskrivbar.

Uppläxningen av min stackars kollega med orden "Vet du hur svårt det är att koda 32-bitars drivrutiner till ett 64-bitars operativssystem?" kommer för alltid få mig att småle för mig själv.

willis
2010-06-04, 10:30
Efter tre år som black jack-dealer på nattklub har man varit med om del.

Det som ligger närmast i minnet är när en väldigt storbystad lite äldre kvinna med urringning så bred att tuttarna höll på att ramla ut spelade för ett par hundralappar. Hon väntade inte länge med att börja ragga på mig men när hon snabbt förlorat ett par händer i rad utbrast hon "Du ska minsann inte få ***** ikväll!" Hon spelade slut på sina pengar och när det var dags att gå sträckte hon fram sin hand som för att skaka hand, men istället gav hon mig en blöt kyss på handen.

Samma kvinna har även vid ett annat tillfälle ropat ut "Ja, men jag har ju försökt suga hans *** hela kvällen!" om mig till en annan gäst då han gav förslag på hur hon borde spela.

Kommer nog på mer senare.

Jens.Andersson
2010-06-04, 10:36
Inte så kul kanske men vi swap:ade mössen mellan chefernas datorer en gång. "NU rör sig min mus!" "Jaså? Inte min.. JO NU!" "Vänta.. nu rör den sig inte längre..."

Frantic
2010-06-04, 10:38
En vän och jag hade slutat jobbet och vi gick mot cykelstället för att cykla hemåt. Min kompis fick lite problem med att låsa upp sitt cykellås och till slut så tog han i så mycket att han bröt av nyckeln när den satt kvar i låset. Vi fick då ringa en tredje vän som kom och skulle hjälpa till att klippa sönder låset. När vi står och försöker klippa av det så kommer en annan kollega och utbrister

- Vad fan gör ni med min cykel?!

Självklart så har ju han och min polare i princip likadana cyklar och kompisen hade helt enkelt försökt låsa upp fel cykel.

delta_mats
2010-06-04, 10:46
En gammal arbetskamrat till mig. Nästan två meter lång, smal kropp och kolsvart skägg. Han hade druckit lite väl mycket kaffe på morgonen, och käkat en påse gifflar till lunch, han tyckte om att fika, mycket roligare än att äta mat brukade han påpeka. Senare under dagen så började magen jobba och mitt där han står släpper han verktygen ur händerna och rusar, ja så gott det nu går med rövhålet glappande och händerna vid skinkorna mot toaletterna som ligger gott och väl 40 meter bort. En syn man inte glömmer i första taget.

Stoltz
2010-06-04, 10:46
En rolig sak skedde faktiskt när ni höll på att bygga om butiken och skulle förstöra de gamla filmhyllorna så att vi kunde slänga dem.
Alla hyllor stod på rad och samtidigt som jag släggar en av dem så brister hela skiten och den rasar mot den andra hyllan, somr asar mot nästa hylla, och så vidare i en sorts dominoeffekt. Dessa hyllor stod längs halva butiken och egentligen så brydde jag mig inte då det mest ser roligt ut -

Det är då jag inser att vårt fina blu-rayställ står i slutet och det ska minsann inte slängas! I ren panik får jag springa så fort jag kan mot stället och lyckas flytta det innan hyllan rasar. Jag drar en lättnadens suck och hinner ungefär fem meter innan jag hör kraschen - Då har chefens fru slått itu en bokhylla på andra sidan där jag nyss placerat Blu-Raystället för att det inte ska förstöras.

KRASCH!

Bokhyllan faller rakt över stället som går i tusen blå bitar. Ska erkännas, underläppen darrade :(

Grotesk
2010-06-04, 10:50
En rolig sak skedde faktiskt när ni höll på att bygga om butiken och skulle förstöra de gamla filmhyllorna så att vi kunde slänga dem.
Alla hyllor stod på rad och samtidigt som jag släggar en av dem så brister hela skiten och den rasar mot den andra hyllan, somr asar mot nästa hylla, och så vidare i en sorts dominoeffekt. Dessa hyllor stod längs halva butiken och egentligen så brydde jag mig inte då det mest ser roligt ut -

Det är då jag inser att vårt fina blu-rayställ står i slutet och det ska minsann inte slängas! I ren panik får jag springa så fort jag kan mot stället och lyckas flytta det innan hyllan rasar. Jag drar en lättnadens suck och hinner ungefär fem meter innan jag hör kraschen - Då har chefens fru slått itu en bokhylla på andra sidan där jag nyss placerat Blu-Raystället för att det inte ska förstöras.

KRASCH!

Bokhyllan faller rakt över stället som går i tusen blå bitar. Ska erkännas, underläppen darrade :(

Kvinnor.. :(

Civilrätt
2010-06-04, 10:51
en rolig sak skedde faktiskt när ni höll på att bygga om butiken och skulle förstöra de gamla filmhyllorna så att vi kunde slänga dem.
Alla hyllor stod på rad och samtidigt som jag släggar en av dem så brister hela skiten och den rasar mot den andra hyllan, somr asar mot nästa hylla, och så vidare i en sorts dominoeffekt. Dessa hyllor stod längs halva butiken och egentligen så brydde jag mig inte då det mest ser roligt ut -

det är då jag inser att vårt fina blu-rayställ står i slutet och det ska minsann inte slängas! I ren panik får jag springa så fort jag kan mot stället och lyckas flytta det innan hyllan rasar. Jag drar en lättnadens suck och hinner ungefär fem meter innan jag hör kraschen - då har chefens fru slått itu en bokhylla på andra sidan där jag nyss placerat blu-raystället för att det inte ska förstöras.

Krasch!

Bokhyllan faller rakt över stället som går i tusen blå bitar. Ska erkännas, underläppen darrade :(

:d

Yes
2010-06-04, 10:52
En gammal arbetskamrat till mig. Nästan två meter lång, smal kropp och kolsvart skägg. Han hade druckit lite väl mycket kaffe på morgonen, och käkat en påse gifflar till lunch, han tyckte om att fika, mycket roligare än att äta mat brukade han påpeka. Senare under dagen så började magen jobba och mitt där han står släpper han verktygen ur händerna och rusar, ja så gott det nu går med rövhålet glappande och händerna vid skinkorna mot toaletterna som ligger gott och väl 40 meter bort. En syn man inte glömmer i första taget.
Den här historian låter lite väl osannolik. Jag ställer mig tveksam till att det verkligen hänt.

Grahn
2010-06-04, 10:59
Fan Civilrätt med en humor som din så låter det som att du kommer att hamna i problem med just civilrätt förr eller senare.
Skillnaden mellan ett kul spratt och mobbing är alltså att båda parterna tycker att det åtminstone är LITE roligt och är med i leken.

Lite andra småkul grejer i tråden annars :D

Civilrätt
2010-06-04, 11:02
Fan Civilrätt med en humor som din så låter det som att du kommer att hamna i problem med just civilrätt förr eller senare.
Skillnaden mellan ett kul spratt och mobbing är alltså att båda parterna tycker att det åtminstone är LITE roligt och är med i leken.

Lite andra småkul grejer i tråden annars :D

Icke, om båda personerna kan skratta åt det veckan efter så är det helt ok. :D

mangs
2010-06-04, 11:16
Problemet är nog att många av de sakerna du nämnt här är saker som den utsatte inte troligtvis någonsin kommer skratta åt och inte vi heller. Se och lär av Stoltz, jag håller med om att hans arbestplats borde kunna vara underlag för en reality-show (på Kanal 5 i alla fall).

Duschen
2010-06-04, 11:20
En gång så skulle vår städare skura stora ytor golv, när det efter ett tag började lukta riktigt jävla äckligt på hela kontoret. Det visade sig att han hade tagit fel hink i städskrubben och skurade en stor del av kontoret med skit typ, som dessutom inte började lukta förens det hade torkat, vilket gjorde att han inte reagerade i början. :)

MouZe
2010-06-04, 11:26
En gång så skulle vår städare skura stora ytor golv, när det efter ett tag började lukta riktigt jävla äckligt på hela kontoret. Det visade sig att han hade tagit fel hink i städskrubben och skurade en stor del av kontoret med skit typ, som dessutom inte började lukta förens det hade torkat, vilket gjorde att han inte reagerade i början. :)

Vad gör en hink med skit i städskrubben?

tsp
2010-06-04, 11:41
Vad gör en hink med skit i städskrubben?

Antagligen var det väl samma arbetsplats som Civilrätt jobbar på, han hade väl tyckt det var ett roligt "skämt" att bajsa i städskrubben eller nåt

Nelson81
2010-06-04, 11:41
på mitt förra arbete fanns det en kille som ingen jävel tyckte om, en riktigt jävla idiot. Fantastiskt nog så råkade denna person glömma sina glasögon på toaletten en dag, då jag och en kollega upptäckte det så ollade vi varsitt glas för att sedan lägga tillbaka dem. Efter några minuter kommer puckot springade med glasögonen i näven och undrar vem fan som hade "tummat" brillorna....

En ganska skön känsla jej. :Dså jävla omoget så det blev kul :Virro:D

MouZe
2010-06-04, 11:52
Antagligen var det väl samma arbetsplats som Civilrätt jobbar på, han hade väl tyckt det var ett roligt "skämt" att bajsa i städskrubben eller nåt

Du har nog rätt.

mattilainen
2010-06-04, 11:54
på mitt förra arbete fanns det en kille som ingen jävel tyckte om, en riktigt jävla idiot. Fantastiskt nog så råkade denna person glömma sina glasögon på toaletten en dag, då jag och en kollega upptäckte det så ollade vi varsitt glas för att sedan lägga tillbaka dem. Efter några minuter kommer puckot springade med glasögonen i näven och undrar vem fan som hade "tummat" brillorna....

En ganska skön känsla jej. :D

Jag är ganska säker på att ni ollade samma sida av glasögonen och nu har aids..

von huff
2010-06-04, 11:56
Jag tycker själv om att skämta lite och kan av erfarenhet säga att det blir tungt att ha att göras med torrbollar dagarna i ända.Man måste endå hålla det på en sådan nivå att ingen blir sårad eler liknande

jakob
2010-06-04, 12:34
En sen kväll på jobbet, jag sitter som vanligt utan skor och pillar med fötterna under bordet. En kund ringer in och behöver hjälp precis när jag ska gå in på honom råkar jag dra ut strömsladden till datorn. Han fick vänta ett bra tag innan dator och alla system startat upp igen. :em:

mojoo
2010-06-04, 12:40
Roligaste måste varit när 3 fjortisbrudar skrev ett tiotal kärleksbrev/liggerbjundanden(har kvar breven faktiskt) och lämnade kakor vid min postencykel varje måndag. De gav mycket skratt på kontoret.

Sen så råkade jag glömma stänga bakluckan på postenbilen när den var sprängfylld med paket *Obs* inget paket åkte av otroligt nog* !Så en bil stoppade mig vid ett rödljus 200 m efter jag åkt iväg från Ica och sa;
'Du, jag tror du har glömt att stänga din dörr där bak'. Pinsamt.

Duschen
2010-06-04, 12:47
Vad gör en hink med skit i städskrubben?

Han hade precis städat nånting annat.

Whistler
2010-06-04, 12:47
3 fjortisbrudar skrev ett tiotal kärleksbrev/liggerbjundanden

Jag förutsätter att du satte alla tre. Samtidigt.

Civilrätt
2010-06-04, 13:23
Problemet är nog att många av de sakerna du nämnt här är saker som den utsatte inte troligtvis någonsin kommer skratta åt och inte vi heller. Se och lär av Stoltz, jag håller med om att hans arbestplats borde kunna vara underlag för en reality-show (på Kanal 5 i alla fall).

Jo faktiskt så kan folk bjuda lite på sig själva så ja dom skrattade åt händelsen efteråt.

Rockhard
2010-06-04, 13:25
På mitt fösta jobb när jag var 18 eller 19. Fanns en kille där i samma ålder som var av typen nörd/pluggis. Både till sättet och utseendet, välkammad, glasögon, spinkig och lite gubbig klädsel. En dag hade han lämnat sitt skåp öppet och jag såg att det låg en cd där som det var skrivet "Jxxxx's demo" på. Jag visade den för min kompis där och han tyckte att vi skulle stoppa i den i stereon i stora lokalen där alla jobbade. Så vi gjorde det och höjde volymen. Höll fan på att dö när han började rappa nån sorts tafflig gangsterrap. :D

Wille005
2010-06-04, 13:27
Jo faktiskt så kan folk bjuda lite på sig själva så ja dom skrattade åt händelsen efteråt.
Fan vad jag hade garvat när jag insett att fläckarna på mina glasögon visade sig vara flensost från kontorets två fulaste herrar. :)

Civilrätt
2010-06-04, 13:28
Många torrbollar här inne.

Arbetade på en firma där vi utförde lite div. arbeten, fredag eftermiddag och hade bråttom att göra klart ett staket för att få åka hem. Jag håller då upp ett staket med vänsta armen samtidigt som jag använder en såg med högra, korsar armarna typ. Sågade på i lite väl högt tempo så när jag väl hade sågat av plankfan så fortsatte sågen in i min vänstra arm...

När kollegan kom tillbaka och såg mig stå med hängande läpp och skam i blicken med blod forsande från min arm höll karln på att köra ner i diket tack vare att han började garva.

Nelson81
2010-06-04, 13:30
haha diggar hans humor

Grahn
2010-06-04, 13:33
Skadeglädje fungerar ;)

Civilrätt
2010-06-04, 13:34
Skadeglädje fungerar ;)

säg inte det, snart kommer väl någon moraltant och skriker att det är fult att skratta åt andra människor. :D

Nixon
2010-06-04, 13:40
Det är fult att skratta åt andra människor.

Wille005
2010-06-04, 13:42
Nu har jag det. Civilrätt måste vara

http://www.dwot.com/wp-content/uploads/2009/02/schadenfreude.jpg

Grahn
2010-06-04, 13:47
säg inte det, snart kommer väl någon moraltant och skriker att det är fult att skratta åt andra människor. :D

Det KAN det vara, men då du verkar vara en sådan som både ger och tar så funkar det ju :)

TehSaxo
2010-06-04, 14:00
Jag antar att jag är trög och ouppmärksam men visst antar jag en någon form av ironi i denna tråden? Jag har ännu inte sett något som är roligt, snarare tragiskt och jävligt dåligt omdöme.

Håller med

delta_mats
2010-06-04, 14:16
Den här historian låter lite väl osannolik. Jag ställer mig tveksam till att det verkligen hänt.

Du är inte bekant med att mycket kaffe, gärna starkt sådant kan göra en ordentligt skitnödig, ofta av typen diarré?

mangs
2010-06-04, 14:17
Snarare det faktum att man kan dricka för mycket kaffe...

delta_mats
2010-06-04, 14:23
Snarare det faktum att man kan dricka för mycket kaffe...

Nåväl:) För mycket kaffe än vad magen tål då.

shadowfire
2010-06-04, 16:50
Stoltz äger ju lätt upp den här tråden med sina videobutikshistorier om han vill.
Civilrätt behöver gå på humorskola, alternativt slå sig ihop med Angel då hon också har kört ollningstemat.

Annars är det kul med practical jokes på jobbet, men det ska vara sådant som båda parter kan skratta åt efteråt.

shadowfire
2010-06-04, 16:54
En grej jag kört med ett par gånger då vi haft tillgång till en industridammsugare som man kan vända aggregatet på så den blåser, är att rigga det under ett skrivbord och surra fast en sopsäck på och dra in sopsäcken under båset mittemot. Sedan bara vänta på rätta tillfället o dra igång skiten, givetvis med en webcam riggad så hela kontoret kan se minen på offret. Det är inte många som har suttit kvar då det kommit något stort svart som attackerat underifrån skrivbordet. :rolleyes:

Det är kul o göra lite jävelskap då jag är chef dessutom, så det finns möjligen bara facket o skvallra till och till den nivån hoppas jag inte att min humor sjunker till :)

mela
2010-06-04, 17:02
Hos oss är det bara det gamla vanliga. Ställer man sin truck på fel ställe kan den bli utsatt. En norrman fick sin truck inplastad och uppsatt på träkilar så att drivhjulet inte var i marken. Lagom bittert :D

En del andra truckar har man åkt och gömt bakom några höga pallar, eller satt en massa pallar på ens pall med plockade varor osv.

Annars roar sig folk med att vrida loss locket på saltet/pepparn. Men det är mest störigt

Tompisch
2010-06-04, 19:29
Öh, har inte dusch och toalett separata avloppssystem?

Inte fan vet jag, men det var vad som hände.

Solros
2010-06-04, 20:10
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!

Stoltz
2010-06-04, 20:19
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!

Alltså, jag skrattade så att jag satte pizzan i halsen :laugh::laugh:

Kek
2010-06-04, 20:21
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!

hahaha, bäst hitills

Ape3
2010-06-04, 20:36
Så här i betygssättningstider har min kollega fått ta del av följande mail:

"jag tar ju snart studenten och behöver ett MVG för att komma in på juristlinjen."

Currenthill
2010-06-04, 20:47
Vi gjorde en gammal klassiker för många år sedan.

En kollega var på semester. Så vi passade på att gömma ett dussin vanilj-wunderbaums på hans rum. Därefter stängde vi dörren (det var innan öppet-kontors-landskaps-tiden) och tätade dörrspringorna uppe och nere.

Två veckor senare dök kollegan upp på jobbet. Undrade varför dörren var tätad. Slet bort plasten och tog ett redigt kliv in. Ett kliv som närmast gav honom en nära-döden-upplevelse. Satan vilken frän lukt!

Han kunde inte överhuvudtaget använda rummet på ett antal dagar.

Som sagt, klassiker, men kul. Självklart passade vi även på och plastade in stolen, skärmen, tangentbordet och samtliga prylar i bokhyllan med shrink-wrap-plast. Men det märkte han knappt på grund av luktsensationen!

Pepparkakssmurfen
2010-06-04, 21:25
Vi brukade ha lite pruttlekar på jobbet i fikarummet och förrådet.
En eftermiddag var jag riktigt jävla rutten i magen efter att ha ätit billig kebab
till lunch.Jag står i receptionen med en kollega och ser att en kund är på väg in och lägger en riktig monsterprutt from hell,kollegan är snabbt framme med doftsprayen som alltid står redo pga pruttlekarna vi haft,men den har inte en chans mot min monsterprutt från helvetet.Jag springer gapskrattande ut till fikarummet,han står knallröd i ansiktet och börjar stamma när kunden kliver in.

sunkan
2010-06-04, 21:34
Dagen innan jag skulle åka hem från Afghanistan så riggade jag officeren som jag kört omkring på i över ett halvt års rum med väckarklockor.
Vi hade festat till det lite för först gången på mycket mycket länge då vi visste att vi skulle åka hem dagen efter så jag lyckades lura till mig nycklarna till hans rum och ställer 3st klockor.

Ena klockan gömde jag under sängen bakom alla väskor och den ställde jag på 03. Sen klocka nr 2 ovanpå metallskåpen så han var tvungen att kliva upp och rota innan han hittade den, klockan ställdes på runt 4.
Den sista klockan ställde jag i metallskåpen och klockan var av modell gammal med en sån där arm som slår på två kupoler som lever om så in i helvete, den ställde jag på 05 och låste in i skåpet med mitt lås.

När han sen kom till fordonen som skulle ta oss till flyget så var han ganska trött och ganska vresig. Men fan va vi garvade när det visade sig att han hade inte vaknat av någon klocka utan den andra officeren som han bodde med hade fått stänga av alla.

Civilrätt
2010-06-04, 22:04
de två ovan var riktigt sköna :D

Grotesk
2010-06-04, 22:21
Vi brukade ha lite pruttlekar på jobbet i fikarummet och förrådet.
En eftermiddag var jag riktigt jävla rutten i magen efter att ha ätit billig kebab
till lunch.Jag står i receptionen med en kollega och ser att en kund är på väg in och lägger en riktig monsterprutt from hell,kollegan är snabbt framme med doftsprayen som alltid står redo pga pruttlekarna vi haft,men den har inte en chans mot min monsterprutt från helvetet.Jag springer gapskrattande ut till fikarummet,han står knallröd i ansiktet och börjar stamma när kunden kliver in.

Vuxna män gör saker tillsammans. :D

Litecore
2010-06-05, 01:21
hade en man med sin son inne på jobbet idag och ungen som satt på disken pissade genom blöjan totalt..
en kollega (aka praktikanten) fick den stora äran att torka upp då jag var upptagen med andra kunder ;P

har nog aldrig sett en vuxen man se så besvärad ut i hela mitt liv, mycket stor fredagshumor !

Vinter
2010-06-05, 02:23
En kille välte 2 pallar med öl som gick i kras upp emot 100L rann ut, man kan visst få ont i huvudet av öl stank...

<Mike>
2010-06-05, 02:59
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!

Haha sa sjukt kul :D

Raschmus
2010-06-05, 09:32
Ollningstories var mindre poppis..

Story1; Hursom var vi på personalefterfest. I mitt knä ligger en kalasfull vän/kollega och jag - mot mina priniciper - ser det som öppet mål och ollar honom på munnen. Han är tokfull och blundar och ler då han trodde jag klappade/smekte honom i ansiktet (vi leker gärna bögar).

Veckan efter knäcker sig alla på jobbet efter arbetstid när jag dricker min redbull i glas. Då hade tydligen aset hämnats genom att doppa ku'ken och rört om i mitt glas. Mådde lagom illa..

Veckan efter står han i baren (jobbar f ö på nattklubb) och jag kommer bakom honom och ollar honom på handen han har bakom ryggen. Jag vetefan vad han trodde jag gjorde egentligen (troligtvis att jag hade något annat med mig för att låtsasolla - vi stod ändå mitt i en bemannad bar med gäster) men han greppar tag i kuken, masserar den och utbrister högt: "Aaah gud vad skönt, gutt, sköönt!" Jag får panik och frågar vad fan han håller på med!? Han vänder sig om, ler, tittar ner, ler inte och ger mig en sån sjuhelvetes örfil.
Också jävligt kul imo...

Story2; Nån idiotgäst hade tömt en papperskorg i pissoaren på stället och det blev min uppgift att med dubbla plasthandskar fixa den överpissade, full med papper, pissoaren. Jag är jävligt äckelmagad och står och tvekar ett bra tag när det kommer in en engelsman. På engelska säger han typ att jag är värd bättre, ser ut som en bra kille, borde ha mer lön osv osv.. Efter 0 sekunders tvekan drar grabben handen genom hela pissoaren (utan handskar eller dyl), kastar pappret, drar handen genom håret, blinkar med ena ögat och går ut och groggar - utan att tvätta händerna. Jag fällde nästan en tacksamhetstår.

Eftersom jag jobbar klubb finns det säkerligen massa mer men kommer inte på mer nu..

Stoltz
2010-06-05, 09:36
Story2; Nån idiotgäst hade tömt en papperskorg i pissoaren på stället och det blev min uppgift att med dubbla plasthandskar fixa den överpissade, full med papper, pissoaren. Jag är jävligt äckelmagad och står och tvekar ett bra tag när det kommer in en engelsman. På engelska säger han typ att jag är värd bättre, ser ut som en bra kille, borde ha mer lön osv osv.. Efter 0 sekunders tvekan drar grabben handen genom hela pissoaren (utan handskar eller dyl), kastar pappret, drar handen genom håret, blinkar med ena ögat och går ut och groggar - utan att tvätta händerna. Jag fällde nästan en tacksamhetstår.


Lite vackert till och med.

Raschmus
2010-06-05, 09:37
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!
Jag skrattade högt!
Lite vackert till och med.

Absolut!

mangs
2010-06-05, 09:43
Vi hade en lite dryg jävel på jobbet, glasögon hade han också, det aset. Så jag satte kniven i han. LOL!

Detta var med lätthet det bästa och roligaste jag läst i denna tråden, ingen slump att det kom från dig! :D

Piranha
2010-06-05, 09:45
En av de bästa mest lyckade tricken jag kört på kontor är luft-trycks tutan.

Man tejpar fast den på kontors stolens stolpe så när personen sätter sig i stolen (måste vara luft dämpad stol så den trycks ihop på tutans knapp) så drar en 150 decibell loss.

OBS, gör den inte på nån som har svagt hjärta eller är lättskrämmd. Den är riktigt elak.

shadowfire
2010-06-05, 10:02
En av de bästa mest lyckade tricken jag kört på kontor är luft-trycks tutan.

Man tejpar fast den på kontors stolens stolpe så när personen sätter sig i stolen (måste vara luft dämpad stol så den trycks ihop på tutans knapp) så drar en 150 decibell loss.

OBS, gör den inte på nån som har svagt hjärta eller är lättskrämmd. Den är riktigt elak.

:D
that i like :D

Körhårt
2010-06-05, 10:13
Har tusen historier men här kommer en...

Jobbar som linjemontör och det innebär ju stolpklättring... Två kollegor var uppe i en stolpe. En högst upp och en längre ner. Den högst upp hade regnbyxor på sig. Han blev skitnödig och sket på sig. Skiten rann ut genom regnbyxorna och rakt ner i huvudet på stackarn som stog under. Skiten rann från hjälmen, ner för nacken och innanför kläderna. Dom slutförde jobbet ändå.

Lite småtokigt

Scratch89
2010-06-05, 10:18
Har tusen historier men här kommer en...

Jobbar som linjemontör och det innebär ju stolpklättring... Två kollegor var uppe i en stolpe. En högst upp och en längre ner. Den högst upp hade regnbyxor på sig. Han blev skitnödig och sket på sig. Skiten rann ut genom regnbyxorna och rakt ner i huvudet på stackarn som stog under. Skiten rann från hjälmen, ner för nacken och innanför kläderna. Dom slutförde jobbet ändå.

Lite småtokigt

*bs*

TehSaxo
2010-06-05, 11:10
Har tusen historier men här kommer en...

Jobbar som linjemontör och det innebär ju stolpklättring... Två kollegor var uppe i en stolpe. En högst upp och en längre ner. Den högst upp hade regnbyxor på sig. Han blev skitnödig och sket på sig. Skiten rann ut genom regnbyxorna och rakt ner i huvudet på stackarn som stog under. Skiten rann från hjälmen, ner för nacken och innanför kläderna. Dom slutförde jobbet ändå.

Lite småtokigt

lol

Raschmus
2010-06-08, 09:39
bump

Torwald
2010-06-08, 10:26
Mycket rövarhistorier här inne.

Osten80
2010-06-08, 10:37
Jag får se om jag någon gång knåpar ihop en längre text om den mest surrealistiska julfest jag varit med om. Jag är enormt tacksam att jag var så pass städad att jag kunde luta mig skönt tillbaka och bara bevittna spektaklet.
Som en blandning av Fear and loathing, någon gammal westernfilm, sällskapsresan och ren lyteskomik. Fantastiskt roligt. När jag ibland råkar stöta på folk från den tiden, det är tio år sedan, kommer denna alltid upp, alltid!

stafh
2010-06-08, 10:40
Story2; Nån idiotgäst hade tömt en papperskorg i pissoaren på stället och det blev min uppgift att med dubbla plasthandskar fixa den överpissade, full med papper, pissoaren. Jag är jävligt äckelmagad och står och tvekar ett bra tag när det kommer in en engelsman. På engelska säger han typ att jag är värd bättre, ser ut som en bra kille, borde ha mer lön osv osv.. Efter 0 sekunders tvekan drar grabben handen genom hela pissoaren (utan handskar eller dyl), kastar pappret, drar handen genom håret, blinkar med ena ögat och går ut och groggar - utan att tvätta händerna. Jag fällde nästan en tacksamhetstår.
Säker på att han var engelsman?

1_BstJzcQNA

mangs
2010-06-08, 10:49
ha ha, rolig film!

Langster
2010-06-08, 10:58
En grej som hade hänt på min förra arbetsplats, förvisso innan jag började där var att en kille skulle skryta med sin förmåga att prutta högt. "Hörrni grabbar, lyssna på den HÄR då!" han lyfte på benet och tog i ordentligt och så bajsade han ner sig totalt!

Otroligt nog så var det en annan kille som bajsade på sig där också, då jag jobbade där. Enligt en kollegas utsago så hade de varit på restaurang på lunchen och han hade käkat en kopiös mängd kronärtskocka inlagd i olja, kollegan hade varnat honom för att maten inte kändes så vänlig för magen. På detta svarade han "Ingen fara, min latinomage är gjord för den här maten". Så snart de är tillbaka på jobbet dumpar dock hans latinomage ut kronärtskocks-olje mixen i hans byxor.
Det roligaste med detta är att han tror att ingen märkte detta och slänger sig in i duschen. En annan kollega hör att någon duschar och undrar vem fan som duschar mitt på dagen, så han öppnar och kollar. Den nerbajsade försöker hålla antalet vetande nere så han försöker viska vad som hänt till åskådaren, viskningarna dränks i duschljudet varpå åskådaren närmast skriker "VA, VAD SÄGER DU?" detta lockar förstås till sig fler åskådare tills den nerbajsade blir tvungen att naken förklara vad som hänt för ungefär halva företaget.

Verbatim
2010-06-08, 11:03
Raschmus historier var ju underbara, jag har också ett par bekanta som brukar suga av varandra, no homo, det är på lek.

Biceps
2010-06-08, 11:48
En av de bästa mest lyckade tricken jag kört på kontor är luft-trycks tutan.

Man tejpar fast den på kontors stolens stolpe så när personen sätter sig i stolen (måste vara luft dämpad stol så den trycks ihop på tutans knapp) så drar en 150 decibell loss.

OBS, gör den inte på nån som har svagt hjärta eller är lättskrämmd. Den är riktigt elak.

Lol låter riktigt otäck. Kanske kan vara idé att ta reda på om personen har känslig hörsel först. Jag hade antagligen gjort nåt vansinnigt elakt tillbaka om någon körde det tricket på mig, då jag redan har en bullerskada med lätt tinnitus :)

prOtotype
2010-06-08, 12:29
Vi firade ett jubileum och hade massa heliumballonger i fikarummets tak. Dagens syssla blev att dra i sig helium, snabbt gå runt ett hörn och fram till en kollega som satt i telefon med en kund och säga typ "Du jag behöver prata med dig sen".

Lellan
2010-06-08, 12:33
Inte så kul alls eg, men lite sött; för ett tag sedan hade Metro en artikel som löd ungefär "singlar som är ensambarn bråkar mest på jobbet", vilket jag log åt eftersom jag är jobbets ensambarn + singel (bråkig vetefan). Satte upp den på anslagstavlan, hade tråkigt, tänkte inte mer på det.

Efter ett tag så tas detta upp, man vill skona mig o helst inte ta upp det, men ngn har tydligen utsatt mig för ett osmakligt skämt. Man undrar vem som har problem med mig, en lapp har satts upp: vad skulle jag ha gjort för bråkigt?!? *grr27*

Tja, satt upp en lapp? :D Lättade kolleger lol:ade. :)

Luttis
2010-06-08, 12:47
Troligtvis är jag väldigt lätt att underhålla men häromdagen blev jag road (men mest chockad) över när två kvinnliga kollegor i pensionärsåldern började prata om sitt könshår, hur det ser ut, vad de brukar göra med det, om de har något överhuvudtaget osvosv.

Stoltz
2010-06-08, 12:55
Inte så kul alls eg, men lite sött; för ett tag sedan hade Metro en artikel som löd ungefär "singlar som är ensambarn bråkar mest på jobbet", vilket jag log åt eftersom jag är jobbets ensambarn + singel (bråkig vetefan). Satte upp den på anslagstavlan, hade tråkigt, tänkte inte mer på det.

Efter ett tag så tas detta upp, man vill skona mig o helst inte ta upp det, men ngn har tydligen utsatt mig för ett osmakligt skämt. Man undrar vem som har problem med mig, en lapp har satts upp: vad skulle jag ha gjort för bråkigt?!? *grr27*

Tja, satt upp en lapp? :D Lättade kolleger lol:ade. :)

Det var faktiskt lite gulligt :)

Nitrometan
2010-06-08, 12:59
Efter ett tag så tas detta upp, man vill skona mig o helst inte ta upp det, men ngn har tydligen utsatt mig för ett osmakligt skämt. Man undrar vem som har problem med mig, en lapp har satts upp: vad skulle jag ha gjort för bråkigt?!? *grr27*

Tja, satt upp en lapp? Lättade kolleger lol:ade.

Det var faktiskt lite gulligt :)

Hahaha!!! :D

Lellan vuxenmobbar sig själv! Dumma Lellan. :)

Lelle Pelle
2010-06-08, 16:32
Igår var det en tjej som särskrev ordet "ihop", alltså "i hop". I lol'd.

Wille005
2010-06-08, 16:35
De va en kille som började i måndags, han luktade lite fränt och hade pösiga byxor, så jag och Steffen sparkade honom tills han inte kunde andas mer. Ironiskt nog fick han sparken.

rooz
2010-06-08, 16:36
De va en kille som började i måndags, han luktade lite fränt och hade pösiga byxor, så jag och Steffen sparkade honom tills han inte kunde andas mer. Ironiskt nog fick han sparken.

Det var kul första gången*rolleyes*

Wille005
2010-06-08, 16:40
Det var kul första gången*rolleyes*
Ja gissa vem som fick största tårtbiten när Ingbritt fyllde år lol!

Sen andra gången vare inte lika kul för då fick Chefen reda på de och jag fick sparken. Så nu sitter jag här på internätet och drar skämt.

Stoltz
2010-06-08, 17:52
LOL, skedde en sak nyss som fick mig att ha jävligt svårt att inte skratta. Risken finns att det blir en "you had to be there", men jag ska göra mitt bästa för att berätta den bra :D

Det har varit väldigt lite folk i butiken idag, pga studenten och det fina vädret. Hur som, så plötslgit brakar det till vid dörren och in ramlar en student som ser ut som en sköldpadda när han försöker stå upp. Efter mycket om och men, och med hjälp av en papp-pelare med Avatar på så tar han sig upp... och tre meter senare trillar han över det ena köpfilmsbordet :D

Jag börjar skratta men gömmer det bakom en "hostattack". Killen ska sedan ta en red bull från kylen, men verkar inte kunna sikta på burken, utan det tar honom tre-fyra rörelser innan han nuddar den. Han lyckas få ut dem och samtidigt välta allt annat som står på samma hylla. Jag borde bli irriterad, men det är så sjukt roligt att se den stackarn!

Han lyckas utan problem sedan ta sig fram till kassan och där märker jag att han har druckit sin vikt i mousserad champange, det luktar rejält!

"17:- blir det" säger jag.
"..." *studenten glor på kortterminalen*
"..Sju...*fniss*... sjutton kronor... blir det..." försöker jag igen.
"Va? O... Ja... sjutton... ja..." säger han och rör inte en fena.

Här börjar jag få sjukt svårt att itne skratta och måste ta upp fingret till munnen för att bita mig själv lite diskret när han inte tittar så att jag inte börjar skratta.

"Jahapp..." säger jag.
"Japp..." svarar han och börjar plocka fram plånboken som han sedan tappar. I ett tappert försök i att få upp plånboken från golvet så snubblar han in i kassadisken innan han får i kortet som han lyckats lirka ut (Feat in itself just nu!) i terminalen.

Köpet går igenom och han tar sin Red bull och går ut - Men inte innan han misslyckats fyra gånger med att ta red bullen från disken :D

Andy.da.wohoo
2010-06-08, 17:54
:laugh:

Osten80
2010-06-08, 18:04
Något i den här stilen, Stoltz? :)

UjqxHUuzDiY

Stoltz
2010-06-08, 18:06
Jag kan inte se klippet från jobbet, men jag vet redan vilket du måste mena - Jag tänkte på den också när jag såg det :D

ElecTr0n
2010-06-08, 18:34
Klippet som Osten la upp. Hahahhahahah!

Nelson81
2010-06-08, 19:02
skulle tippa på att 30-40 procent av alla historier i den här tråden i själva verket aldrig hänt =)

-Isidor-
2010-06-08, 19:14
blev iofs mest upprörd när jag hörde det här men så här i efterhand så kan jag inte låta bli att fnissa lite åt en snubbe vårt jobb.Killen på mitt jobb är en tanig bergsturk som tyckte att det skulle vara en bra idé att på jobbet inför alla erkänna att han gillar att att sätta på djur, främst får och medelstora hundar(dom kunde tydligen inte sparka). Åsnor var tydligen en annan historia, men sparkproblemet löste man med att sätta stövlar på åsnans hovar, med stövlar på så skulle åsnan tydligen inte kunna sparka. Tydligen så var detta rätt så vanligt där han kom från och han förstod inte riktigt varför så många blev så upprörda. Ska tilläggas att just den här killen inte är känd för att att vara den styvaste penisen i (får)vaginan... men jag kan ändå inte för mitt liv förstå varför han skulle vilja tala om det.

Stoltz
2010-06-08, 19:24
skulle tippa på att 30-40 procent av alla historier i den här tråden i själva verket aldrig hänt =)

Du tänker på kniven i magen, sparkandet när han låg på golvet och Lellans lapp på anslagstavlan? Jepp, fick samma känsla.

Lellan
2010-06-08, 19:52
Du tänker på kniven i magen, sparkandet när han låg på golvet och Lellans lapp på anslagstavlan? Jepp, fick samma känsla.

Haha, waat? Min? :P Ja, det var ju precis samma kaliber som kniven i maggen.. :D Googlade och hittade artikeln förresten: http://www.metrojobb.se/artikel/2010/05/11/81624/singlar-utan-syskon-en-brakbomb-pa-jo/

Mvh Lellan aka "bråkbomben" ;)

Nelson81
2010-06-09, 11:22
Du tänker på kniven i magen, sparkandet när han låg på golvet och Lellans lapp på anslagstavlan? Jepp, fick samma känsla.

ja precis, och din historia om blueray stället som vi båda vet aldrig hände =)

TehSaxo
2010-06-09, 13:10
Jag tror den här tråden behöver lite sånt här.

http://i48.tinypic.com/x58idh.jpg

Mantus
2012-02-23, 18:03
Den här tråden behöver en bump såhär efter julfesterna.:D

Denstillasittande
2012-02-23, 19:05
Blir väl lite små saker här och där.
En kollega brukade alltid lägga sin arbetshandskar utanför byggboden på trä räcket varje frukost/lunch. Så en dag tog jag helt enkelt och spikade fast dem i räcket =)
Han blev lite förvånad när han inte fick bort dem först.. En annan tog och svetsade på en plåt på en kollegans murarslev och tryckte ner i en full hink med bruk.
När kollegan sedan kom och försökte dra upp sleven satt den helt fast och han slet och slet. Började sedan prata om hur konstigt det var att bruket hann stelna så fort..

mangemani
2012-02-23, 20:23
en lustig grejj som hände på mitt förra jobb var då det var sommar och jag och 3 st till kom körandes i våran el bil som knappt går 40kmh.
körde in på ett inner område i ett bostads området där vi arbetar, kom till lek plats delen då min en utav praktikanterna ropade att han såg 3 st ungar som kom och cyklade uppifrån en backe, men jag hade redan sett dem så det var lugnt.
så jag stannade el bilen lugnt innan de hade ens hade hunnit fram och satt och väntade på att de skulle runda hörnet på en utav inner områdets buskar.
grejjen är att ungarna som kom cyklandes ej såg oss pga att de var så inne i sitt cyklande plus att buskarna är så pass höga, så när de rundade hörnet och såg el bilen, så greps de av panik och alla välte med sina cyklar.
morsorna(som ej såg händelsen) som hörde sina barn skrika kom springandes.
efter en rejäl diskussion där både jag och praktikanterna försökte förgäves att förklara hur det hela hade gått till, så fick vi stämpeln som "fart dårar" och nåt mer som jag ej kommer ihåg:D.
förvaltaren fick också ett hett samtal från dem, men han förstod det hela bättre.
men roligt var det iaf;)

en annan händelse var då det var tok halt ute och jag och en till åkte i el bilen i en nedförsbacke.
det var snorkallt ute och för att få lite värme på sittsen, så hade vi hämtat en tjock kudde.
denna kudde var så tjock så att den gjorde så att man satt över själva säkerhets räcket, räcket som hindrar en från att falla ut ur bilen.
kom körandes nedför backen som sagt och jag skulle göra en snäv sväng.
jag som var så van att räcket hindrade mig från att flyga ur, lutade mig mot det som jag alltid brukade göra, men ut flög jag ur bilen och bilen den gled vidare med en inget anande kompis sittandes i den.
han märkte till slut att jag ej satt kvar och började titta sig omkring efter mig och nerifrån backen kom jag gåendes, hade fått mig en jäkla kana hela vägen ner:D

finns flera också där el bilen är inblandad, men orkar inte rabbla upp, men som avslut kan jag väl ta den om då jag och 2 till skulle gena över en fotbolls plan med blank is, spinn blev det på bilen och alla hoppade ut utom jag som krashade rakt in i ett utav målen:D.

those were the days

mangemani
2012-02-23, 20:26
en lustig grejj som hände på mitt förra jobb var då det var sommar och jag och 3 st till kom körandes i våran el bil som knappt går 40kmh.
körde in på ett inner område i ett bostads området där vi arbetar, kom till lek plats delen då min en utav praktikanterna ropade att han såg 3 st ungar som kom och cyklade uppifrån en backe, men jag hade redan sett dem så det var lugnt.
så jag stannade el bilen lugnt innan de hade ens hade hunnit fram och satt och väntade på att de skulle runda hörnet på en utav inner områdets buskar.
grejjen är att ungarna som kom cyklandes ej såg oss pga att de var så inne i sitt cyklande plus att buskarna är så pass höga, så när de rundade hörnet och såg el bilen, så greps de av panik och alla välte med sina cyklar.
morsorna(som ej såg händelsen) som hörde sina barn skrika kom springandes.
efter en rejäl diskussion där både jag och praktikanterna försökte förgäves att förklara hur det hela hade gått till, så fick vi stämpeln som "fart dårar" och nåt mer som jag ej kommer ihåg:D.
förvaltaren fick också ett hett samtal från dem, men han förstod det hela bättre.
men roligt var det iaf;)

en annan händelse var då det var tok halt ute och jag och en till åkte i el bilen i en nedförsbacke.
det var snorkallt ute och för att få lite värme på sittsen, så hade vi hämtat en tjock kudde.
denna kudde var så tjock så att den gjorde så att man satt över själva säkerhets räcket, räcket som hindrar en från att falla ut ur bilen.
kom körandes nedför backen som sagt och jag skulle göra en snäv sväng.
jag som var så van att räcket hindrade mig från att flyga ur, lutade mig mot det som jag alltid brukade göra, men ut flög jag ur bilen och bilen den gled vidare med en inget anande kompis sittandes i den.
han märkte till slut att jag ej satt kvar och började titta sig omkring efter mig och nerifrån backen kom jag gåendes, hade fått mig en jäkla kana hela vägen ner:D

finns flera också där el bilen är inblandad, men orkar inte rabbla upp, men som avslut kan jag väl ta den om då jag och 2 till skulle gena över en fotbolls plan med blank is, spinn blev det på bilen och alla hoppade ut utom jag som krashade rakt in i ett utav målen:D.

those were the days


på min nuvarande jobb(där jag inte varit så långe) så var det nära att en kund gick iväg med 2000 spänn mer en vad hon egentligen skulle ta ut.
var bara tur att min "övervakare" stod bakom mig och såg detta i sista sekunden, annars hade det varit lite olyckligt;)