handdator

Visa fullständig version : Snus???


Johan.S
2002-06-23, 15:36
Jag har tagit upp denna fråga förr men fick då så dåligt med svar så jag tar upp den igen. Jag undrar om det finns någon som vet om snus har någon negativ effekt på träningen och muskeluppbyggnaden? Väldigt tacksam för svar.

250cc
2002-06-23, 15:44
JA, sänkt testosteron produktion.

Lave
2002-06-23, 15:46
>>250cc
Lät intressant det där med sänkt testoprod. av snus, det har jag aldrig hört förut. Har Du någon källa att referera till ? Skulle gärna läsa mer om det.

250cc
2002-06-23, 15:55
Kommer inte ihåg var jag läste det, men nicotinet sänker testosteronnivåerna. Här är en länk, fast om tobak (http://www.paulun.com/art/f_tobak.htm), läs under "Rökning ökar risken för impotens "

Johan.S
2002-06-23, 15:55
om det stämmer så ska jag absolut inte börja om och snusa :eek:

250cc
2002-06-23, 15:58
bra ;)

Lave
2002-06-23, 16:05
Ännu en anledning för mig att slänga cancerpinnarna ;) Får väl göra det o ta en riktig bulkperiod :D

Johan.S
2002-06-23, 16:10
Det är ju bara det att det är ganska stor skillnad på rökning och snusning om jag inte minns helt fel. Bieffekterna alltså.

mane
2002-06-23, 19:27
jag hitta lite om "tugg tobak på http://www.*******.se/f_s/cribb/april_2001/cribb_fs_20_april_2001.asp

och lite om rökning http://www.*******.se/f_s/cribb/april_2001/cribb_fs_14_april_2001.asp

Johan.S
2002-06-23, 21:31
Det där lät ju nästan bra. Ökar koncentrationen bland annat. är det ingen som vet exakt om snus har någon muskel nedbrytande effekt?

Spud
2002-06-23, 22:00
har för mig att det stod någonting på ast om rökning. inte samma som länken ovan.

det stod någonting om att cigaretterna innehöll något ämne som skulle vara BRA för muskelökning eller nåt...kommer inte ihåg vad det stod riktigt och jag orkar inte leta reda på den....men det finns där någonstans i Paul Cribbs lilla frågehörna :)

snusa måste jag också lägga av med...inte bra. måste bara hitta ett lämpligt tillfälle att börja sluta :)

Lave
2002-06-23, 22:44
Det här med rökning vet jag att har varit uppe i en tråd här på Kolozzeum för längre sen. Där citerades också att rökning (tyvärr) har vissa positiva egenskaper på styrketräning.

Men jag har för mig att jag någon gång bläddrade i en bok av Paulun där han skrev att rökning ökade förbränningen av fett, men även nedbrytningen av muskler.. O det är ju inte bra ;)

(Jag blir mer och mer motiverad att slänga cigaretterna.. Så mycket kosttillskott o mat jag skulle få för pengarna :D )

mane
2002-06-24, 10:20
Ursprungligen skickat av Spud:
<STRONG>har för mig att det stod någonting på ast om rökning. inte samma som länken ovan.

det stod någonting om att cigaretterna innehöll något ämne som skulle vara BRA för muskelökning eller nåt...kommer inte ihåg vad det stod riktigt och jag orkar inte leta reda på den....men det finns där någonstans i Paul Cribbs lilla frågehörna :)

snusa måste jag också lägga av med...inte bra. måste bara hitta ett lämpligt tillfälle att börja sluta :)</STRONG>


jag läste också det!!! men kan inte hitta det heller. de trodde att det var nikotinet som gav 18%högre tillväxthormoner. jag har också läst liknande o andra tidningar. jag kommer ihåg att jag till och med ville köpa nikotin tabletter för att få 18% högre GH
:D :D