handdator

Visa fullständig version : Er egna PWO


Miniräzer
2010-06-02, 21:25
Har funderat på om man skulle testa och blanda sig en egen PWO.


Vilka ingredienser (och mängd) har ni i er egen komponerade PWO och varför just dessa?

Ni som inte har testat att göra er egen mix, vad skulle ni blanda ihop om ni hade gjort er egen PWO?

Inspirera mig/oss!

Eriic
2010-06-02, 21:32
Koffen och kreatin

TehSaxo
2010-06-02, 22:00
400-600mg koffein(30min innan), eaa direkt innan och efter.

rolf
2010-06-02, 23:54
Kreatin, beta-alanin, lite snabba kolhydrater och en shitload koffein.

Deceiver85
2010-06-03, 00:57
Taurin, koffein, kreatin...

norpx
2010-06-03, 05:46
5g Kre-Alkalyn, 10g Beta-Alanin, 5g Citrulline, 2g ALC och 5g BCAA.

Sedan valfri mängd koffein.

Jhe
2010-06-03, 06:07
200-400mg koffein, 10g beta-alanin, 10g EAA och kreatin av och till, dock inte nu på sommarn

Erkserks
2010-06-03, 08:34
Har funderat på om man skulle testa och blanda sig en egen PWO.


Vilka ingredienser (och mängd) har ni i er egen komponerade PWO och varför just dessa?

Ni som inte har testat att göra er egen mix, vad skulle ni blanda ihop om ni hade gjort er egen PWO?

Inspirera mig/oss!

Blandade alltid själv innan, AAKG, Beta-Alanin, Koffein, Kreatin etc. Sen räknade jag på det och märkte att det faktiskt blev billigare med Brutal FX samt att jag även fick med god smak. Nu kör jag dock med Superpump 250.
Kolla upp vad du vill ha för ingredienser, jämför sen med vad det skulle kosta att få i dig dem med exempelvis Brutal FX, se om du tjänar något på att blanda själv. (Brukar ju vara så att man får en "paketrabatt" när man köper ett färdigt kosttillskott jämfört med om man köper varje produkt för sig.)

BigSpawn
2010-06-03, 11:49
Har inte gjort min egna på flera år, men när jag tänker tillbaka på det så ska jag nog göra det, sån bra pump som jag hade på denna har jag inte haft på nån färdigblandad.

var ungefär denna blandningen, lägg till valfri stimulant om man vill. om jag gjort den i daxläget så hade jag nog lagt till beta-alanin också
6gr AAKG
6gr CEE(creatin)
3gr Acetyl-L-Carnitine
2gr Citrulline Malate
2gr L-Tyrosine
2-3gr taurin

Miniräzer
2010-06-03, 14:45
Har inte gjort min egna på flera år, men när jag tänker tillbaka på det så ska jag nog göra det, sån bra pump som jag hade på denna har jag inte haft på nån färdigblandad.

var ungefär denna blandningen, lägg till valfri stimulant om man vill. om jag gjort den i daxläget så hade jag nog lagt till beta-alanin också
6gr AAKG
6gr CEE(creatin)
3gr Acetyl-L-Carnitine
2gr Citrulline Malate
2gr L-Tyrosine
2-3gr taurin

Spännande hexbryggd! Blandade du ut det med någon snabb kolhydrat med?

ajsen
2010-06-03, 15:35
30 min innan: Mixa 2-3 frukter och 5g Kreatin
5 min innan: 10g EAA

BigSpawn
2010-06-03, 19:12
Spännande hexbryggd! Blandade du ut det med någon snabb kolhydrat med?

Nej oftast inte för det behövs inte med onödiga kalorier tycker jag.
Blandade åt några polare nått pass och de var riktigt nöjda med det och beställde liknande fast utan nån av ingredienserna av kostnadsskäl.

Köper man från nått bulkställe så blir det ju några kilo PWO som räcker riktigt länge för en hyffsat liten peng

Erkserks
2010-06-03, 21:56
6gr CEE(creatin)


Skulle plocka bort Kreatin Etyl Estern, kör på vanligt kreatin istället.

BigSpawn
2010-06-04, 05:54
Skulle plocka bort Kreatin Etyl Estern, kör på vanligt kreatin istället.

Jo, såg nån studie på att det skulle vara sämre än vanligt, men det var den stacken jag körde förr och jag tycker faktiskt CEE funkar bra för mig, har kört endast det också med bra resultat. Svarar rätt bra på vanligt kreatin med så kanske är en bra responder på kreatin över lag?

internethjälten
2010-06-06, 09:16
400mg kofein, 10g bcaa.. that's it

J.V
2010-06-06, 14:56
600mg koffein.
En mjukglass.

jaaaaag
2012-01-15, 20:28
Tänkte väcka tråden till liv :-)

Är rätt nyfiken på att börja blanda min egen pwo med valfri mängd av de vanligaste och mest omtyckta ingredienserna som oftast förekommer i de vanligaste pwo'sen.

Tänker mig:

Kreatin
Beta-alanin
BCAA
Koffein
Gakkic

De där produkterna vet jag att jag vill proppa i.
Läst lite vad andra blandar ihop och de här verkar populära bl.a.:

AAKG
Citrulline malate

Aldrig testat de sista dock och vet ej om det är overkill och pengar i sjön (vilket några av produkterna nämnda ovan givetvis också kan vara).

Några nya synpunkter i ämnet?
Någon som blandar egen som ej skrev här när tråden senast var uppe?
Tips och trix hade varit roligt :-)

Kischen
2012-01-19, 13:38
Tänkte väcka tråden till liv :-)

Är rätt nyfiken på att börja blanda min egen pwo med valfri mängd av de vanligaste och mest omtyckta ingredienserna som oftast förekommer i de vanligaste pwo'sen.

Tänker mig:

Kreatin
Beta-alanin
BCAA
Koffein
Gakkic

De där produkterna vet jag att jag vill proppa i.
Läst lite vad andra blandar ihop och de här verkar populära bl.a.:

AAKG
Citrulline malate

Aldrig testat de sista dock och vet ej om det är overkill och pengar i sjön (vilket några av produkterna nämnda ovan givetvis också kan vara).

Några nya synpunkter i ämnet?
Någon som blandar egen som ej skrev här när tråden senast var uppe?
Tips och trix hade varit roligt :-)

kreatin nitrat hade jag kört isf, mer pump *popcorn*

Hetz
2012-01-19, 14:38
50g malto
5g creatine pyruvate
8g beta alanin
3g taurin
5g leucin

vicarious
2012-01-19, 16:57
Tänkte väcka tråden till liv :-)

Är rätt nyfiken på att börja blanda min egen pwo med valfri mängd av de vanligaste och mest omtyckta ingredienserna som oftast förekommer i de vanligaste pwo'sen.

Tänker mig:

Kreatin
Beta-alanin
BCAA
Koffein
Gakkic

De där produkterna vet jag att jag vill proppa i.
Läst lite vad andra blandar ihop och de här verkar populära bl.a.:

AAKG
Citrulline malate

Aldrig testat de sista dock och vet ej om det är overkill och pengar i sjön (vilket några av produkterna nämnda ovan givetvis också kan vara).

Några nya synpunkter i ämnet?
Någon som blandar egen som ej skrev här när tråden senast var uppe?
Tips och trix hade varit roligt :-)

Är inte Gakkic en färdig PWO redan?

Jag hade inte betalat för AAKG eller citrullinmalat. Inte beta-alanin heller. Finns lite bevis att de gör någon nytta för en vanlig styrketränande.

jaaaaag
2012-01-19, 22:44
Nä, Gakkic räknas nog inte som en PWO. Tycker att det bör ingå någon upp-piggande ingrediens för att en produkt ska få räknas som PWO och det gör en gakkicen om man ej väljer den med koffein men det har jag ej gjort.
Beta-alanin vill jag ha bara för att jag tycker att det är gött med ruset av stickningarna.
AAKG är redan beställt så får väl se vad jag tycker om det.
Tycker att det är kul att testa nytt, sen att säkert en stor del av vad jag testar inte kommer med några bevis om att det skulle fungera, förmodligen :-)

Började iafl med kreatin monohydrat creapure idag.

Sheogorath
2012-01-19, 22:46
Under bulk: ingen.

Under deff: 30 g vassleprotein.

Under deff när orken börjar tryta: 30 g vassleprotein + 400 mg koffein.

Det är väl där jag står idag.

Morty
2012-01-19, 23:21
Kaffe.

Om jag blir tröttare längre in i deffen: Koffeintabs.

shadowfire
2012-08-07, 11:01
Nä, Gakkic räknas nog inte som en PWO. Tycker att det bör ingå någon upp-piggande ingrediens för att en produkt ska få räknas som PWO och det gör en gakkicen om man ej väljer den med koffein men det har jag ej gjort.
Beta-alanin vill jag ha bara för att jag tycker att det är gött med ruset av stickningarna.
AAKG är redan beställt så får väl se vad jag tycker om det.
Tycker att det är kul att testa nytt, sen att säkert en stor del av vad jag testar inte kommer med några bevis om att det skulle fungera, förmodligen :-)

Började iafl med kreatin monohydrat creapure idag.

Bump - vad tyckte du om den sammansättningen?

Jag har tidigare av lathet köpt massa kosttillskott, men blivit nästa anti allt annat än kreatin monohydrat samt aminosyror/protein numera. Däremot saknar jag just en PWO och tänkte blanda en egen om det blir billigare (+ att jag slipper få i mig massa dopingklassat skit som en del kosttillskott har).

Mitt primära syfte med en PWO är att få en placeboeffekt (mental trigger till att NU är det dags att träna hårt), en uppiggande effekt (koffein?) samt att jag samtidigt får med den nutritionsboost som hjälper för uthållighet och muskelutveckling (aminosyror, kreatin).

Jag funderar på att köra:

EAA (precis som jag redan gör nu)
Malto (precis som jag redan gör nu)
Kreatin monohydrat (precis som jag redan gör nu)

Utöver detta addera Beta-Alanin som i början ger mig "kicken" i form av sticknigarna, men där kroppen min verkar bli resistent mot beta-alaninet efter några veckor (stickningarna avtar nästan helt iaf) så får köra det i cykler.

Jag funderar på att addera koffein också, men jag dricker oftast någon kopp kaffe innan träningen ändå så det får nog vara en försiktig dos. 200mg?

Taurin osv är väl rätt onödigt om man har koffein, eller skulle taurinet ge ytterligare uppiggande effekt?

Något annat som inte är mumbojumbo som jag borde ta? Läste något om att grönt té kunde vara bra i synergi med koffein? Om inte annat så är det kanske aldrig fel med antioxidanter?

312
2012-08-07, 11:05
Pannkakor + kreatin.

Morty
2012-08-07, 14:13
Kaffe.

Om jag blir tröttare längre in i deffen: Koffeintabs.

Fan vad fantasilöst av mig! Jag får hitta på nåt roligare. Vem är sugen på detta?

5g kreatin
5g beta-alanin
10g eaa
400mg koffein
1g taurin
50g kolhydratsblend 4:1 dextros:fruktos
1g kalium
400mg R-ALA
For dem hardcore fuckers aka craze-knarkare skulle jag ha i 50mg synefrin också.

Blandas med minst 500ml vatten.

anvihl
2012-08-07, 14:31
Jag kör :

600mg Koffein
400mg rosenrot
40mg dmaa
10g Bcaa
5g AAKG
5g Citrulline malate

Kreatin tar jag efter träningen.

Ne0phyte
2012-08-07, 14:56
Bcaa (4:1:1)
Koffein
B-alanin
Kreatin
Kolhydrater

Inget märkvärdigt. B-alanin endast om jag känner för lite stickningar :)

Andy.da.wohoo
2012-08-07, 15:10
5g EAA.

Fyll munnen med vatten, häll i pulvret i munnen, skölj som med munskölj. Svälj.

blondyz
2012-08-07, 15:21
Om kostnad inte är något större huvudbry hade jag nog kört:

Kreatin (valfri form)
Koffein
Beta alanin
Gakkic


Gakkic hade gått bort om priset skulle ner, även beta alanin kanske hade gått bort.

Mad pumpers kan köra lite glycerol och abnormala mängder vatten. Glycerol + kreatin ska väl vara ett säkert recept vad gäller vätskefyllda beseps.

vicarious
2012-08-07, 16:41
Fan vad fantasilöst av mig! Jag får hitta på nåt roligare. Vem är sugen på detta?

5g kreatin
5g beta-alanin
10g eaa
400mg koffein
1g taurin
50g kolhydratsblend 4:1 dextros:fruktos
1g kalium
400mg R-ALA
For dem hardcore fuckers aka craze-knarkare skulle jag ha i 50mg synefrin också.

Blandas med minst 500ml vatten.

Vad har du för motivering till att använda taurin, kalium och R-ALA?

5g EAA.

Fyll munnen med vatten, häll i pulvret i munnen, skölj som med munskölj. Svälj.

Varför 5g och inte 10?

Andy.da.wohoo
2012-08-07, 16:43
5g innan träning, 5g efter träning :)

Är inte helt säker dock, en halv skopa innan en halv skopa efter iallafall.

vicarious
2012-08-07, 16:47
5g innan träning, 5g efter träning :)

Är inte helt säker dock, en halv skopa innan en halv skopa efter iallafall.

10g stimulerar MPS maximalt, det gör inte 5g.

tearz
2012-08-07, 20:52
45 mins innan stor svart kopp kaffe+gakick samt 2 tabbar geranamine eller valfri stimulant höhö ;)
30 minuter innan 4 riskakor+halv skivad banan och honung på samt 5 grams of kreatin,beta alanin,par gram taurin samt alc och 15 gram bcaa/eaa
Kör snabba proteiner+vitargo under passet ca 30+20-25. Funkar galant på mig.
Går alltid köra 25 gram vitargo och 15 bcaa en kvart innan om man så önskar ;) Och bara sippa prottis under ;) Smaken är som baken !

vicarious
2012-08-07, 21:06
45 mins innan stor svart kopp kaffe+gakick samt 2 tabbar geranamine eller valfri stimulant höhö ;)
30 minuter innan 4 riskakor+halv skivad banan och honung på samt 5 grams of kreatin,beta alanin,par gram taurin samt alc och 15 gram bcaa/eaa
Kör snabba proteiner+vitargo under passet ca 30+20-25. Funkar galant på mig.
Går alltid köra 25 gram vitargo och 15 bcaa en kvart innan om man så önskar ;) Och bara sippa prottis under ;) Smaken är som baken !

Bartoll-upplägg?

Lille
2012-08-08, 11:31
Om kostnad inte är något större huvudbry hade jag nog kört:

Kreatin (valfri form)
Koffein
Beta alanin
Gakkic


Gakkic hade gått bort om priset skulle ner, även beta alanin kanske hade gått bort.

Mad pumpers kan köra lite glycerol och abnormala mängder vatten. Glycerol + kreatin ska väl vara ett säkert recept vad gäller vätskefyllda beseps.


Trodde koffein slog ut effekten av kreatin? Eller är jag helt ute och cyklar?

Stor Hård Ådrig
2012-08-08, 12:35
Varfööör kör så många kreatin i PWO:n? Var inte det första man lärde sig att kreatin inte gav någon direkt effekt utan man kan lika gärna ta det när som helst på dygnet?

Sniggel
2012-08-08, 12:38
Trodde koffein slog ut effekten av kreatin? Eller är jag helt ute och cyklar?

Det gör det inte.

vicarious
2012-08-08, 13:25
Varfööör kör så många kreatin i PWO:n? Var inte det första man lärde sig att kreatin inte gav någon direkt effekt utan man kan lika gärna ta det när som helst på dygnet?

Så man ska slippa komma ihåg att ta det nån annan tidpunkt kanske. Lika enkelt att köra ner det i PWOn. Känns dock mer logiskt att ta det efter träningen eftersom man troligtvis tömmer kreatinet ur musklerna lite när man tränar. Plus att alla färdigbyggda PWOs har kreatin i sig så många har nog kopierat det därifrån.

AronP
2012-08-08, 13:32
Man skulle kunna spekulera kring att pga den korta halveringstiden och optimerat upptag under/direkt efter träning(?) ger en grund till att ta det vid den tiden, även om intaget pga detta borde spridas ut under dagen istället.

Sheogorath
2012-08-08, 13:37
Varfööör kör så många kreatin i PWO:n? Var inte det första man lärde sig att kreatin inte gav någon direkt effekt utan man kan lika gärna ta det när som helst på dygnet?

Monkey see, monkey do.

Jag som är en lite högre stående apa tar mitt kreatin separat, efter träningen.

Sniggel
2012-08-08, 13:50
Monkey see, monkey do.

Jag som är en lite högre stående apa tar mitt kreatin separat, efter träningen.

Å andra sidan praktiskt att ta det när man ändå har en blandning man bestämt sig för att dricka. Å tredje sidan så tar de flesta en efterträningsdrink och då passar det bra där också. Kanske bättre då upptaget sägs vara större efter träning. Å fjärde sidan kanske man delar upp intaget på 2 (före och efter) och det sägs vara bättre för upptaget än ett enskilt, iaf vid dagliga mängder på 5g och uppåt.
:p

Jokovic
2012-08-08, 14:03
Monkey see, monkey do.

Jag som är en lite högre stående apa tar mitt kreatin separat, efter träningen.

Äckligt inlägg.

Sheogorath
2012-08-08, 14:15
Äckligt inlägg.

Människan är en apa. Inga konstigheter!

blondyz
2012-08-08, 16:23
Monkey see, monkey do.

Jag som är en lite högre stående apa tar mitt kreatin separat, efter träningen.

Tar kreatin hipp som happ, för det mesta åker 5g ner i varje shake. Jag tar pwo i shakeform, och om jag skulle blanda min egen pwo ser jag inte varför just denna shake skulle bli ett undantag. Det händer även att jag inte har uppehåll enligt "rekommendation" från kreatin, vid närmare eftertanke tror jag att trotsåldern kom lite sent för mig.

Mouline
2012-08-08, 16:45
snart blandas 15g EAA med lidls Mixup sockerfria energidryck.. Mumma!

Morty
2012-08-08, 23:09
Vad har du för motivering till att använda taurin, kalium och R-ALA?


Taurin för att öka hjärtfrekvensen och därmed hur mycket blod som pumpas runt.

Kalium för att trycka in vätska i musklerna.

R-ALA för att öka upptaget av kolhydraterna.

Det är mest "for fun", när jag satt och spekulerade.

Klein
2012-08-09, 04:05
R-ALA ökar även kväveoxidnivåerna vilket är önskvärt i en pwo:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16372481