handdator

Visa fullständig version : 23-åringen i Landskrona släppt


ryssen
2010-06-02, 18:36
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7233681.ab

att slå nån så dom dör av följderna verkar inte vara nått större problem längre.

Jens.Andersson
2010-06-02, 18:39
Det är stor skillnad på att bli släppt och att inte sitta inlåst tills nästa rättegång infaller.

Pudzianovski
2010-06-02, 18:40
WTF??? döts straf! rösta SD!!!! det är alla invandrares fel!!! daks att seta ner foten!!! :thumbup:

malfunction
2010-06-02, 18:43
WTF??? döts straf! rösta SD!!!! det är alla invandrares fel!!! daks att seta ner foten!!! :thumbup:

*cupid*

Linnet
2010-06-02, 18:45
Framförallt är det upprörande vilken skillnad i förfarande det är gentemot när hederliga svenskar slår ihjäl folk. *grr27*

Tricce
2010-06-02, 18:50
Undrar hur Silbersky kan leva med sig själv. Visst är det väl han som även försvarar idioten som knivskar Emma.

martikainen
2010-06-02, 19:01
Undrar hur Silbersky kan leva med sig själv. Visst är det väl han som även försvarar idioten som knivskar Emma.

Alla har rätt att få en rättvis rättegång. Sen att herr Silbersky endast tar sig an uppenbart skyldiga människor är ju en annan femma. Men dom måste ha någon som kan försvara dom också, även fast de är skyldiga.

tossefar
2010-06-02, 19:10
hederliga svenskar slår ihjäl folk. *grr27*

:d

C.E.J.
2010-06-02, 19:35
att slå nån så dom dör av följderna verkar inte vara nått större problem längre.

Javisst, nu är det fritt fram att mörda vem man vill, nån annan slutsats är orimlig :thumbup:

stevebc
2010-06-02, 19:56
Förbättring: nu med en trådtitel som anknyter till ämnet.

porja
2010-06-02, 21:22
Rättsväsendet är inget vidare som sagt, det blev värre som jag sa sedan ca 10 år sedan......Skriv detta bl a. på sedlar så alla ser det.

Baan
2010-06-02, 21:41
Rättsväsendet är inget vidare som sagt, det blev värre som jag sa sedan ca 10 år sedan......Skriv detta bl a. på sedlar så alla ser det.

Mer Sharia till folket!

Degpekka
2010-06-02, 21:42
Vad är problemet egentligen? jag förstår inte det...

victor_n
2010-06-02, 21:53
Vad är problemet egentligen? jag förstår inte det...

Ett rövhåll har ihjäl en gammal dam och misshandlar dennes make grovt får gå fritt (i väntan på rättegång eller inte) nä ner i en mörk och fuktig brunn med rövhålet!

*glappkäften har talat!"

Andy.da.wohoo
2010-06-02, 21:59
Men när aftonhoran skriver såhär i inledningen är det väll inte konstigt att man lätt missuppfattar det hela och tolkar det som att det inte blir straff alls:

Den 23-åring som dömts till fängelse i tingsrätten för bråket på en parkeringsplats i Landskrona då en 78-årig kvinna dog, har släppts på fri fot av hovrätten.

Visst att de vill sälja och skapa rubriker, men detta tycker jag nästan är på gränsen till att ljuga.

Degpekka
2010-06-02, 22:00
Grov misshandel på mannen? rövhål?

Vållande till annans död, givetvis, men resten är jag högst tveksam till. Det är en mkt knepig och komplicerad situation med många detaljer som försvårar det hela(tex idiot-handlingen att 23-åringen lämnade brottsplatsen).

filmjölk
2010-06-02, 22:37
Man gör en bedömning också, om personen öht är kapabel till att vistas ute innan man låter folk gå lösa i väntan på rättegång. Som jag fattat det var mannen ifråga inte typen som vanligtvis begår brott, ingen kriminell identitet, ingen stor risk för fler brott, nybliven förälder, och erkänner sig skyldig.

Nu tycker jag iofs att han borde sitta häktad hela tiden, men det är ingen "Ey vem var det som kasta? Ge mig mobilen jävla svenne! Jag skall knoola din mamma!" -typ av brottsling, utan en vanlig kille som gjort ett enstaka allvarligt brott.

Jens.Andersson
2010-06-02, 22:43
Visst att de vill sälja och skapa rubriker, men detta tycker jag nästan är på gränsen till att ljuga.

Nja det är ju egentligen ingen lögn, det är ju upp till läsaren att tänka själv.
T ex kan man avstå från att läsa aftonbladet och expressen så slipper man till
stor del sådana rubriker.

Kommer speciellt ihåg för några år sedan då det gick ett program på TV som handlade
om "Sveriges sämsta bilförare". En tjej korades till slut och dagen efter i Aftonbladet
stod det "TJEJ FRÅN SVERIGES SÄMSTA BILFÖRARE I BILKROCK DÄR KVINNA BLEV FÖRLAMAD!!!"
Det visade sig senare i artikeln att detta hade hänt för typ 18 år sedan och
hon satt 3 år gammal i baksätet. 1 - 0 till aftonbladet ;)

mjölk-dryck
2010-06-02, 23:23
Som jag fattat det var mannen ifråga inte typen som vanligtvis begår brott, ingen kriminell identitet, ingen stor risk för fler brott, nybliven förälder, och erkänner sig skyldig.
Hur har du dragit den slutsatsen? Klart att han erkänner när det finns vittnen och stark bevisning av vad han har gjort. Någon som agerar så pass aggressivt som han gjorde har väääldigt ofta kriminellt bagage även om de inte blivit dömda för det i domstol.

Nu tycker jag iofs att han borde sitta häktad hela tiden, men det är ingen "Ey vem var det som kasta? Ge mig mobilen jävla svenne! Jag skall knoola din mamma!" -typ av brottsling, utan en "vanlig" kille som kommer bli dömd för ett allvarligt brott.
Hur har du dragit den här slutsatsen? (fixade några småord åt dig, vanliga människor misshandlar och dödar inte andra utan en god anledning)

Psyla
2010-06-02, 23:26
Bi7kQOPQWiI

Ryssen.

Ta det med sebastian.

Degpekka
2010-06-02, 23:39
Hur har du dragit den slutsatsen? Klart att han erkänner när det finns vittnen och stark bevisning av vad han har gjort. Någon som agerar så pass aggressivt som han gjorde har väääldigt ofta kriminellt bagage även om de inte blivit dömda för det i domstol.


Hur har du dragit den här slutsatsen? (fixade några småord åt dig, vanliga människor misshandlar och dödar inte andra utan en god anledning)

Frågan är väl hur du har dragit dina slutsatser. Vad menar du med "agerat så pass aggressivt?" Var du möjligtvis på plats vid händelsen?

Jens.Andersson
2010-06-02, 23:50
Fan va rörigt det blev när mjölk-dryck började argumentera mot filmjölk :S


Frågan är väl hur du har dragit dina slutsatser. Vad menar du med "agerat så pass aggressivt?" Var du möjligtvis på plats vid händelsen?

Vi kan väl ändå vara överens om att ingen person hoppar på gamlingar på 80+
och utdelar knytnävslag efter en kommentar som "snorunge" om man inte har aggressionsproblem.

Degpekka
2010-06-02, 23:54
Givetvis håller jag med om det du skriver. Men jag tvivlar starkt på att det är så det har gått till, det var därför jag ifrågasatte honom.

mjölk-dryck
2010-06-02, 23:56
Frågan är väl hur du har dragit dina slutsatser. Vad menar du med "agerat så pass aggressivt?" Var du möjligtvis på plats vid händelsen?
Driver du med mig? Om inte är du en idiot och borde själv sitta inlåst.

Man behöver inte "vara på plats" för att förstå att en misshandel och dråp i ett parkeringsbråk (oavsett om provokationen från den äldre mannens sida var värre än den beskrivs, vilket isf den misstänkte borde berättat) är oerhört aggressivt.

Degpekka
2010-06-03, 00:12
Hehe, du verkar ju inte var så väldigt lugn av dig själv... du är ute på väldigt hal is. När kom dråp tillbaks in i bilden? Du hade nog behövt vara på plats jo, för du verkar ha greppat händelsen lite snett. Men det är väl inte så konstigt om man bara läser det som står i kvällspressen.

Jag försöker inte få det till att 23-åringen är oskyldig på något vis alls, men att ta för givet att det är grov misshandel och dråp/mord och att gärningsmannen är livsfarlig och borde låsas in på livstid när man knappt har nåt kött på benen vad gäller själva händelseförloppet så blir lite meningslöst att diskutera. Vi kan väl hålla det till kända fakta och diskutera utifrån det istället?

mjölk-dryck
2010-06-03, 01:45
Det är onödigt att sitta och märka ord och syftningsfel, det tillför inte diskussionen något.

När kom dråp tillbaks in i bilden?
Ursäkta, jag menade naturligtvis mord, som han står åtalad för nu om jag har förstått det rätt :)

Du hade nog behövt vara på plats jo, för du verkar ha greppat händelsen lite snett. Men det är väl inte så konstigt om man bara läser det som står i kvällspressen.
Jag undrar vilken information du har som gör att du greppar händelsen lite mindre snett, dela gärna med dig.

(kan vi lita på att hovrätten gör en rättvis bedömning eftersom de inte var på parkeringsplatsen när det här hände?)

Jag försöker inte få det till att 23-åringen är oskyldig på något vis alls, men att ta för givet att det är grov misshandel och dråp/mord och att gärningsmannen är livsfarlig och borde låsas in på livstid när man knappt har nåt kött på benen vad gäller själva händelseförloppet så blir lite meningslöst att diskutera. Vi kan väl hålla det till kända fakta och diskutera utifrån det istället?
Oj vad du ska hålla på. Det är klart man bildar sig en egen uppfattning om vad som har hänt utifrån den information man får. Vad vet du om var jag får min information ifrån?

Så du menar att han inte är en fara för andras liv? För övrigt har jag inte påstått att han borde låsas in på livstid. Om du bara vill diskutera kring kända fakta återstår det att någon dog på en parkeringsplats (säger kvällspressen). Om det nu är värt att diskutera.

Som du själv säger går det inte att helt säkert veta vad som hände om man inte var där, resten är ju återberättat och filtrerat utifrån vittnesmål (som förresten heller aldrig stämmer helt överens med verkligheten).

Kanske tre SD-ninjor blixtsnabbt hoppade fram och hypnotiserade alla närvarande för att elda på främlingsfientligheten.

Kanske allt är en enda stor mediebluff för att sälja lösnummer.

Kanske lackade den åtalade ur när han upplevde att gubben spände sig och bestämde sig för att läxa upp honom.

Anledningen till att jag hetsar upp mig kring den här historien är för att jag själv varit med om en rättegång (misshandel) där gärningsmannen kokade ihop en (lyckligtvis) helt orimlig historia - hämtad från crouching tiger hidden dragon - för att komma så lindrigt undan som möjligt. Är man åtalad har man rätten att ljuga hur mycket man vill, något som man bör vara medveten om.

Jag känner och känner till personer som tillhör den här kategorin av idioter som startar bråk för minsta lilla och resultatet av alltihop tillsammans med bådas historier ger mig inte direkt bilden av den åtalade som ett fromt litet lamm.
Sedan tror jag absolut inte att han hade för avsikt att döda någon men du kan ge dig på att han hade kunnat undvika alltihop om han ville.

Min ursprungliga poäng var att detta inte är ett normalt beteende hos en normal människa och den står jag fast vid, oavsett om någon dör eller inte. Om du sedan inte ser det som ett väldigt aggressivt beteende även om vi utgår från 23-åringens version av händelsen får det stå för dig.

LoTiX
2010-06-03, 01:53
Tycker inte det är speciellt komplicerat. Ett bråk uppstår, 23-åringen misshandlar paret och som ett direkt resultat av detta dör en av de två personerna han attackerar - vittne finns. Fängelse 10 år, allt annat otänkbart.

Degpekka
2010-06-03, 02:09
Det är onödigt att sitta och märka ord och syftningsfel, det tillför inte diskussionen något.


Ursäkta, jag menade naturligtvis mord, som han står åtalad för nu om jag har förstått det rätt :)


Jag undrar vilken information du har som gör att du greppar händelsen lite mindre snett, dela gärna med dig.

(kan vi lita på att hovrätten gör en rättvis bedömning eftersom de inte var på parkeringsplatsen när det här hände?)


Oj vad du ska hålla på. Det är klart man bildar sig en egen uppfattning om vad som har hänt utifrån den information man får. Vad vet du om var jag får min information ifrån?

Så du menar att han inte är en fara för andras liv? För övrigt har jag inte påstått att han borde låsas in på livstid. Om du bara vill diskutera kring kända fakta återstår det att någon dog på en parkeringsplats (säger kvällspressen). Om det nu är värt att diskutera.

Som du själv säger går det inte att helt säkert veta vad som hände om man inte var där, resten är ju återberättat och filtrerat utifrån vittnesmål (som förresten heller aldrig stämmer helt överens med verkligheten).

Kanske tre SD-ninjor blixtsnabbt hoppade fram och hypnotiserade alla närvarande för att elda på främlingsfientligheten.

Kanske allt är en enda stor mediebluff för att sälja lösnummer.

Kanske lackade den åtalade ur när han upplevde att gubben spände sig och bestämde sig för att läxa upp honom.

Anledningen till att jag hetsar upp mig kring den här historien är för att jag själv varit med om en rättegång (misshandel) där gärningsmannen kokade ihop en (lyckligtvis) helt orimlig historia - hämtad från crouching tiger hidden dragon - för att komma så lindrigt undan som möjligt. Är man åtalad har man rätten att ljuga hur mycket man vill, något som man bör vara medveten om.

Jag känner och känner till personer som tillhör den här kategorin av idioter som startar bråk för minsta lilla och resultatet av alltihop tillsammans med bådas historier ger mig inte direkt bilden av den åtalade som ett fromt litet lamm.
Sedan tror jag absolut inte att han hade för avsikt att döda någon men du kan ge dig på att han hade kunnat undvika alltihop om han ville.

Min ursprungliga poäng var att detta inte är ett normalt beteende hos en normal människa och den står jag fast vid, oavsett om någon dör eller inte. Om du sedan inte ser det som ett väldigt aggressivt beteende även om vi utgår från 23-åringens version av händelsen får det stå för dig.

Det är ju just därför man som icke inblandad i processen inte heller bör döma dem inblandade, och allra minst innan slutgiltiga domen landat. Men det är en väldigt intressant situation att diskutera.
Sen får vi väl bara hoppas att allting går rätt till i hovrätten, vad mer kan man göra?
Jag är iaf mån om att alla bör få en rättvis prövning i domstol och att man ej ska bli dömd för ett brott man ej gjort sig skyldig till. :)

mjölk-dryck
2010-06-03, 02:12
Nu kunde jag tyvärr inte redigera mitt inlägg men det är helt otroligt vad mycket du trollar fram från tomma intet degpekka. Vad vet du om hur mycket kött på benen jag har? (Har förresten heller inte sagt något om grov misshandel)

Det är klart att möjligheten finns att han bara blir dömd för misshandel och vållande till annans död men som jag skrev tidigare har han rätt att ljuga och dessutom allt att vinna på att göra det. I skrivande stund är det väldigt sent men jag vill också minnas att något vittne hade sett 23-åringen slå kvinnan i huvudet, dvs inte armbågen.

Hur som helst, citera rätt i fortsättningen är du snäll.

Det är ju just därför man som icke inblandad i processen inte heller bör döma dem inblandade, och allra minst innan slutgiltiga domen landat. Men det är en väldigt intressant situation att diskutera.
Sen får vi väl bara hoppas att allting går rätt till i hovrätten, vad mer kan man göra?
Jag är iaf mån om att alla bör få en rättvis prövning i domstol och att man ej ska bli dömd för ett brott man ej gjort sig skyldig till. :)
Jag förstår inte vart du vill komma? Har jag inte rätt till att uttala min åsikt om att killen har misshandlat en gammal gubbe och dödat en gammal tant av bara farten?

Och åter igen eftersom du inte har klargjort vad du själv tycker: är det inte onödigt aggressivt och våldsamt att misshandla någon som är 50 år äldre än du själv?

Degpekka
2010-06-03, 02:27
Nu kunde jag tyvärr inte redigera mitt inlägg men det är helt otroligt vad mycket du trollar fram från tomma intet degpekka. Vad vet du om hur mycket kött på benen jag har? (Har förresten heller inte sagt något om grov misshandel)

Det är klart att möjligheten finns att han bara blir dömd för misshandel och vållande till annans död men som jag skrev tidigare har han rätt att ljuga och dessutom allt att vinna på att göra det. I skrivande stund är det väldigt sent men jag vill också minnas att något vittne hade sett 23-åringen slå kvinnan i huvudet, dvs inte armbågen.

Hur som helst, citera rätt i fortsättningen är du snäll.

Jag hävdade inte att du sagt något om grov misshandel, men det har sagts tidigare i tråden och det var det jag syftade på. Jag trollar inte fram något alls. Det vittnet du pratar om har ju även sagt en del saker som går isär med vad både målsägande och GM sagt. Och om det som vittnet sagt stämmer så borde väl rättsläkaren kunnat styrka dem uppgifterna kan jag tycka(eller så har vittnet kanske inte sett så noga att han kunnat peka ut var den påstådda knytnäven träffade).

Men ja, det ska bli intressant att se vad dem säger i hovrätten, men jag e lite inne på försvarsadvokatens spår att det inte är omöjligt att straffet sänks.

Och mest för att förtydliga, så att det inte missuppfattas, så tycker jag hela situationen är väldigt tragiskt och önskar givetvis att det aldrig hade hänt.

Degpekka
2010-06-03, 02:34
Jag förstår inte vart du vill komma? Har jag inte rätt till att uttala min åsikt om att killen har misshandlat en gammal gubbe och dödat en gammal tant av bara farten?

Och åter igen eftersom du inte har klargjort vad du själv tycker: är det inte onödigt aggressivt och våldsamt att misshandla någon som är 50 år äldre än du själv?

Självklart har du det?! Annars hade jag väl sagt till dig att hålla käften? :)
Jag vill helst inte tycka något alls av redan nämnda anledningar. Men jag tycker där verkar vara mkt som tyder på att det skulle kunna vara en olyckshändelse just vad gäller tanten. Hur det har gått till med gubben vet jag inte.

Självklart är det fel att misshandla någon oavsett ålder/åldersskillnad. Men det finns ju också situationer där man med våld tvingas freda sig själv vilket sedan lätt kan vändas mot en och innebära en anmälan/åtal för misshandel. Hur pass troligt det är i denna situationen har jag ingen aning om, men det hoppas jag dem tagit reda på i tingsrätten så att hovrätten kan göra sin bedömning.

Rockhard
2010-06-03, 05:14
Sen efter rättegången tycker jag man kan släppa honom i väntan på att strafftiden ska gå ut också.

BigSpawn
2010-06-03, 06:43
Verkar vara riktiga snillen som sitter och tar beslut.
"Det faktum att 23-åringen höll sig undan polisen efter bråket på parkeringsplatsen innebär inte att han nu kommer att fly, menar hovrätten. "
Killen ljuger och håller sig undan med hjälp av släkten, men nejdå, han kommer säkert inte alls att dra till några släktingar utomlands vilket inte verkar vara helt ovanligt direkt hos denna gruppen.

Detta samt att han verkar vara hetlevrad borde tala emot att låta honom vara utsläppt.

Tycker detta sänder så konstiga signaler till samhället, jaja, killen spöade ett äldre par och den ena dog, men vi ger honom ett larvigt straff, samt han vara vara frisläppt medans vi låter dom överklaga det redan larviga straffet.:smash:

Herr Oberst
2010-06-03, 06:56
Bättre han drar utomlands än att han ska sitte inne och kosta pengar

Rimmon
2010-06-03, 09:04
Tycker inte det är speciellt komplicerat. Ett bråk uppstår, 23-åringen misshandlar paret och som ett direkt resultat av detta dör en av de två personerna han attackerar - vittne finns. Fängelse 10 år, allt annat otänkbart.

Hur ska han kunna berika Sverige om han sitter inlåst?!

http://frontpagemag.com/2010/05/05/among-criminal-muslims/
En psykolog som arbetat med unga kriminella var av många muslimer. Han beskriver skillnaderna i kulturerna som gör att vi regerar olika på olika situationer, mycket intressant läsning som ger en inblick i hur det är att växa upp i en kultur och sen behöva leva i en annan. Han pratar även om fenomenet att muslimer ofta reagerar hotfullt på situationer som vi västerlänningar kan skaka av oss och gå vidare utan att egentligen agera.
Jag har delvis fått mer förståelse hur en händelse som den i Landskrona kan uppstå efter att ha läst detta (att just den händelsen stämmer över ens med det han beskriver vet jag självklart inte).

Kek
2010-06-03, 09:36
Undrar hur Silbersky kan leva med sig själv. Visst är det väl han som även försvarar idioten som knivskar Emma.

Det är ett jobb. Även om någon brutit mot lagen har de fortfarande rätt till en rättegång som är rättvis då vi lever i ett demokratiskt land. Känslor kan inte blandas in i en sådan situation.

ARMSTARK
2010-06-03, 10:25
tycker inte det är speciellt komplicerat. Ett bråk uppstår, 23-åringen misshandlar paret och som ett direkt resultat av detta dör en av de två personerna han attackerar - vittne finns. Fängelse 10 år, allt annat otänkbart.

word!

mjölk-dryck
2010-06-03, 13:03
Det är ett jobb. Även om någon brutit mot lagen har de fortfarande rätt till en rättegång som är rättvis då vi lever i ett demokratiskt land. Känslor kan inte blandas in i en sådan situation.
Självklart har alla rätt till en rättvis rättegång. Vad många stör sig på är däremot att Silbersky åtar sig många av de fall som blir uppmärksammade i media och sedan lindrar deras straff/får dem frikända genom teknikaliteter, kryphål och retorik - en sådan rättegång är inte rättvis mer än ur ett rent juridiskt perspektiv.

Att det han gör bara är hans jobb tycker jag inte är relevant. En bankrånare eller slavhandlare gör också bara sina "jobb". Visst har han lagen på sin sida men han hjälper till att hålla samhällsfiender utanför finkan.

Degpekka: Kom igen.. En 23-åring mot en 71-åring... 23-åringen har inte sagt något om att 71-åringen attackerade med något vapen så det är helt utomordentligt otroligt att det handlar om självförsvar, inte ens hans egen berättelse (som återigen inte behöver ha ett uns sanning i sig då han får lov att ljuga) ger grund för den här typen av nödvärn. Visst får vi vänta och se vad hovrätten tycker men jag hoppas du är med på att det bortom rimligt tvivel handlar om övervåld och i princip oprovocerat våld från 23-åringens sida..

Nitrometan
2010-06-03, 13:08
Självklart har alla rätt till en rättvis rättegång. Vad många stör sig på är däremot att Silbersky åtar sig många av de fall som blir uppmärksammade i media och sedan lindrar deras straff/får dem frikända genom teknikaliteter, kryphål och retorik - en sådan rättegång är inte rättvis mer än ur ett rent juridiskt perspektiv.
Har du nån statistik på det?

Jag hörde en av Sveriges åklagare som sa att Silbersky inte hade nån imponerande statistik i sina fall, men han var bra på att synas i media och att få fall uppmärksammade. Han sa att det fanns andra advokater som var bättre.

Men jag har inte sett några siffror på det.

mjölk-dryck
2010-06-03, 13:12
Har du nån statistik på det?

Jag hörde en av Sveriges åklagare som sa att Silbersky inte hade nån imponerande statistik i sina fall, men han var bra på att synas i media och att få fall uppmärksammade. Han sa att det fanns andra advokater som var bättre.

Men jag har inte sett några siffror på det.
Jag uttryckte mig lite klumpigt. Min poäng är att han försöker korta ner strafftider och frikänna sina klienter (ofta som jag har förstått det) på teknikaliteter och retoriska utspel. Om han är duktig på det han gör är en annan femma.

delta_mats
2010-06-03, 13:14
Jag uttryckte mig lite klumpigt. Min poäng är att han försöker korta ner strafftider och frikänna sina klienter (ofta som jag har förstått det) på teknikaliteter och retoriska utspel. Om han är duktig på det han gör är en annan femma.

Vilken försvarsadvokat försöker inte göra det?

Spiffy
2010-06-03, 13:16
Jag uttryckte mig lite klumpigt. Min poäng är att han försöker korta ner strafftider och frikänna sina klienter (ofta som jag har förstått det) på teknikaliteter och retoriska utspel. Om han är duktig på det han gör är en annan femma.

Hur tycker du att han borde utföra sitt jobb då, om han fortfarande ska göra sitt jobb så bra som möjligt?

Jens.Andersson
2010-06-03, 13:22
Har du nån statistik på det?

Jag hörde en av Sveriges åklagare som sa att Silbersky inte hade nån imponerande statistik i sina fall, men han var bra på att synas i media och att få fall uppmärksammade. Han sa att det fanns andra advokater som var bättre.

Men jag har inte sett några siffror på det.

Även Leif GW påstod samma sak. "Han är duktig men det finns bättre och valet
av advokat har ingen större påverkan på straffet." (inte ordagrant)

Nitrometan
2010-06-03, 13:27
Även Leif GW påstod samma sak. "Han är duktig men det finns bättre och valet
av advokat har ingen större påverkan på straffet." (inte ordagrant)

Leif GW är skön...

a9dIkOik9Y8

Tricce
2010-06-03, 13:27
Hur ska han kunna berika Sverige om han sitter inlåst?!

http://frontpagemag.com/2010/05/05/among-criminal-muslims/
En psykolog som arbetat med unga kriminella var av många muslimer. Han beskriver skillnaderna i kulturerna som gör att vi regerar olika på olika situationer, mycket intressant läsning som ger en inblick i hur det är att växa upp i en kultur och sen behöva leva i en annan. Han pratar även om fenomenet att muslimer ofta reagerar hotfullt på situationer som vi västerlänningar kan skaka av oss och gå vidare utan att egentligen agera.
Jag har delvis fått mer förståelse hur en händelse som den i Landskrona kan uppstå efter att ha läst detta (att just den händelsen stämmer över ens med det han beskriver vet jag självklart inte).

"In Muslim culture, it is expected that one should show anger and threatening behaviour if one is criticized or teased. If a Muslim does not react aggressively when criticized he is seen as weak, not worth trusting and he thus loses social status immediately.

This cocktail of cultural differences has sparked the ongoing debate on free speech all over the world. The free world’s criticism and jokes about Islam is met with anger and threats of terror. When a Danish cartoonist shows the Muslims’ prophet with a bomb in his turban to illustrate the fact that Mohammed conducted dozens of massacres and called for global violent jihad against non-Muslims, the reaction of Muslim leaders and their followers was exactly to confirm Westergaard’s drawing: They responded with jihad on all possible levels – threats of genocide, terror, economical boycott, lawsuits and using democratic systems in our countries, EU and the UN to challenge and destroy our laws on free speech."


Mao ut med muslimerna? Eller hur ska man få dom att agera "svenskt/västerländskt"? Nej det kan vi inte göra för dom måste ju få ha sin kultur eller? Ska vi acceptera att "ok aha det va en muslim det tillhör hans kultur att vara aggressiv"

Jag har sett bevis på att när invandrare sprids ut bland Svenskar och inte klumpas ihop i getton så funkar integrationen. Jag tror att vi kan få ett fortsatt trevligt land att bo i om bara vi sätter lite rimliga gränser för invandringen och får integrationen att funka. Lättare sagt än gjort dock lol.

stevebc
2010-06-03, 14:34
Leif GW är skön...

a9dIkOik9Y8Jag gillar starkt att GW är så frispråkig i media. Han tar inga kringelikrokar och blir därför inte missuppfattad. Han säger klart det han tycker och känner och så är det. Trevligt.

edit: haha! Jag visste det! Peter Althin, satt och tänkte på honom. Han fick ju bl a ner straffsatsen för Mats Alm ordentligt.

porja
2010-06-05, 11:50
Att ge sig på ett äldre försvarslöst par, där den ene senare avlider, är
oacceptabelt.
(( Det här fallet blixtbelyser ...hur illa det står till med det svenska
rättsväsendet idag ))

Potatiskillen
2010-06-10, 15:27
Jag ser framemot vad politikerna har att säga. Framförallt Mona Sahlin som upprepar ordet "ansvar" ofta.