handdator

Visa fullständig version : Sett och hört på gymmet


Sidor : [1] 2

Sylvass
2010-06-02, 11:07
En tråd om skrattretande och idiotiska saker som man sett och hört om träning och kost bland folk på gymmet. Dela även med dig om myter som du trodde var sanna när du var dum och ovetandes...:smash: Jag är säker på att det finns en drös med dessa... :D

Inspirationen till en sån här tråd kom idag när jag överhörde detta från två personer som körde biceps på gymmet:

- Fan, vilken kolsyra jag har alltså..!
- Va? Kolsyra?
- Ja, det får man när man kör hårt.
- Aha...

:laugh:

rajjan_dammit
2010-06-02, 11:18
"Du vet, jag har lyckats flytta på mina muskelfästen genom att köra biceps så här..."

Sylvass
2010-06-02, 11:22
"Du vet, jag har lyckats flytta på mina muskelfästen genom att köra biceps så här..."

Hahaha!:laugh:

krappen
2010-06-02, 11:27
"Du ska inte beställa proteinpulver, det finns andra saker som ger dig snyggare muskler, bara så att du vet..."

StarkeMats
2010-06-02, 11:33
"Protein är det enda du behöver, kolhydrater innehåller socker, typ som godis"..

cero
2010-06-02, 11:36
"Det är helt onödigt att köra under 7 reps, man får ju bättre muskelkontakt om man kör 20."

hillbilly90210
2010-06-02, 11:37
Två killar runt 16 köper var sin påse proteinpulver i kassan på ett gym i Skövde:

-"Nu jävlar ska vi bli stora och sätta skräck i folk!"

The Swedish Oak
2010-06-02, 11:42
Två gubbar i 40års åldern körde halva bänkpressar i Smith:

"Nej! stången ska inte gå hela vägen ner till bröstet, då tar det på utsida bröst. Utsidan kör vi i pec-dec sen."

JohnVoid
2010-06-02, 11:43
Två killar runt 16 köper var sin påse proteinpulver i kassan på ett gym i Skövde:

-"Nu jävlar ska vi bli stora och sätta skräck i folk!"

:laugh: Farliga killar alltså!:devil:

"Stå inte så rak i ryggen, du kan skada dig i musklerna!!"
Säger 16åring 1 till 16åring 2 när de curlar

SiSenior
2010-06-02, 12:09
"Grabbar, fan vad dumma ni är alltså. Varför tränar ni inte i långärmad? *Killarna kollar förvånat på Shina utan att svara. Då fortsätter han...* Hur ska ni annars kunna bli smala?"

Shina, 17 år, skåne.

bizniz
2010-06-02, 12:09
Två gubbar i 40års åldern körde halva bänkpressar i Smith:

"Nej! stången ska inte gå hela vägen ner till bröstet, då tar det på utsida bröst. Utsidan kör vi i pec-dec sen."

:hbang:

BobaFett
2010-06-02, 12:13
Räka 1 med glasögon säger till räka 2: Kör biceps så här med en mindre vikt och isolera biceps (kör en arm i taget mot en lutande bänk), jag lovar att om du fäster en dynamometer på biceps så skulle den få mer spännning än blah blah teknisk fysik babble :D

Jag stod bredvid med mina 45+ guns och svingade upp 31 kilos hantlarna :laugh:

Det här var för ett år sen och deras biceps har inte växt en centimeter :D

bizniz
2010-06-02, 12:16
"Har du någon gång testat dropsets?"

"Nej, blir mest konditionsträning då"

*rolleyes*

hejPaDig
2010-06-02, 12:27
"Har du någon gång testat dropsets?"

"Nej, blir mest konditionsträning då"

*rolleyes*

lol

krappen
2010-06-02, 12:37
Ah just det, var en grabb som kom fram till mig när jag värmde upp rotatorcuffen med inåtrotationer i kabelmaskinen och sade till mig att jag gjorde fel och att man minsann skulle köra åt andra hållet för att träna vingarna *rolleyes*

ARMSTARK
2010-06-02, 12:44
Om du kör "såhär" får du korta tjocka muskler men om "såhär" får du långa slanka muskler.

luderlasse
2010-06-02, 12:48
underbar tråd.

Det roligaste jag sett var på ett litet gym där en liten herre på 17 bast tyckte att det var en god ide att ta av sig sitt linne och spänna sig då han trodde att ingen såg, skrattade högt åt honom så han fick skämmas

Snuffe
2010-06-02, 12:56
Tjej 1 till tjej 2, "Äntligen har jag kommit igång med styrketräningen, nu vill jag bygga muskler och bli stark så jag kan brotta ner min sambo". Sedan tar hon 3kg hantlarna och (jag räknade :P) körde ett par set med typ 30 reps

Dr Jones
2010-06-02, 13:11
Superset är när man gör 12 set på 30min

Sylvass
2010-06-02, 14:58
Det finns en hel del roliga citat ser jag. Keep 'em coming!

En person som körde alt. hantelcurl 17 kg med vänsterarmen och 22 kg med högerarmen.

Förklarar för sin kompis;
- "Jag ligger efter med vänstra biceps..."

Mack10
2010-06-02, 15:21
inte på gymmet men på skolan va de några som pratade med varandra om dom ville ha långa eller korta muskler,

skulle man ha korta så ska man inte köra många reps men vill man ha långa så e de många reps och gärna simning som gäller

Kischen
2010-06-02, 15:27
En kille på mitt gym tror inte på proteintillskott.

Det var ordagrant vad han sa, bara sådär när jag drack min eaa. Jag ifrågasatte inte utan sa bara ok :)

Dr Jones
2010-06-02, 15:31
En kompis i skolan. Jag sa till han att jag börjat äta kreatin igen och frågade om han provat kreatin.
Då svarade han: Vågar inte äta kreatin.... är rädd för att bli förstor
*rolleyes*

Dr Jones
2010-06-02, 15:36
En annan kille på gymmet.
Han: äter du något tillskott?
jag: Jag äter protein.
Han: ofan ökat bra ?
jag: emm.... Vet inte riktigt.
Han: jag kurade ju protein ett tag ökade som fan.
Jag: ...........*slap* ..........

cero
2010-06-02, 15:37
En annan kille på gymmet.
Han: äter du något tillskott?
jag: Jag äter protein.
Han: ofan ökat bra ?
jag: emm.... Vet inte riktigt.
Han: jag kurade ju protein ett tag ökade som fan.
Jag: ...........*slap* ..........

Kurade. :laugh:

Andy.da.wohoo
2010-06-02, 15:55
En annan kille på gymmet.
Han: äter du något tillskott?
jag: Jag äter protein.
Han: ofan ökat bra ?
jag: emm.... Vet inte riktigt.
Han: jag kurade ju protein ett tag ökade som fan.
Jag: ...........*slap* ..........

Alla vet vi att man egentligen kurar protein. Det bästa intaget är såklart om man blandar ut pulvret med mjölk och injicerar lite åt gången med hjälp av kanyl direkt i blodet.

Joe Hardgainer
2010-06-02, 15:57
"Jag är ju alltid i deff vettu. Det är så man bygger"

malfunction
2010-06-02, 16:10
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar

Gabriel174
2010-06-02, 16:11
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar

:laugh::laugh::laugh: måste vara det bästa jag läst igår.

Speciellt -Va? klockrent

rooz
2010-06-02, 16:20
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar
Vad blir man lång av då, tunga viktade chins:laugh:

Chrillee
2010-06-02, 16:27
En kille på mitt gym tror inte på proteintillskott.

Det var ordagrant vad han sa, bara sådär när jag drack min eaa. Jag ifrågasatte inte utan sa bara ok :)

Behövs ju inte heller, så proteintillskott är ju inte ett måste om man äter proteinrik mat, som jag förstått det.

G_lund
2010-06-02, 16:34
"Jag siktar på att få mer muskler men ändå gå ner några kilo när jag börjar kura.."

L Johnsson
2010-06-02, 16:36
Disco 1: Ska vi köra biceps i cable-maskinen?
Disco 2: Nej vi har redan kört 3 bicepsövningar, vi kommer överträna biceps om vi kör en till...
Disco 1: Va fan ska vi då köra?
Disco 2: Vi kör alla bicepsövningarna från början så klart!

Trodde jag skulle dö när jag hörde det :D

Edit:
Kom precis på att jag ju har en till med Disco 2:

Disco 2: Eyy, kompis varför kör du ben egentligen?
Den tilltalade: För att jag gillar och träna ben och för att jag ska få en varierad träning naturligtvis... vadå då?
Disco 2: Men du fattar väl själv att det är skadligt för kroppen att träna ben?!!!?!

Denna var om möjligt ännu bättre :D

LoTiX
2010-06-02, 16:41
Enda jag kan komma på:

*tjej och kille kör ett par set situps*
tjej: nu går vi och stretchar annars blir magen som en bulle.
*tjej går iväg, kille följer förvirrat efter*

Sylvass
2010-06-02, 16:41
- "Bodybuilders tränar ju bara ben för att höja testo-nivåerna."

Yip_man
2010-06-02, 16:46
man blir faktiskt lite kortare av böj...

Andy.da.wohoo
2010-06-02, 16:46
"Kör hantelpress liggandes på golvet, då kan du bara gå ner så du har triceps mot golvet, du bygger mycket större bröst då. Mycket bättre än vanlig hantelpress."

Kimball
2010-06-02, 16:51
"Kör hantelpress liggandes på golvet, då kan du bara gå ner så du har triceps mot golvet, du bygger mycket större bröst då. Mycket bättre än vanlig hantelpress."

Logiken!

Jag hörde några som satt och pratade precis utanför anläggningen igår.

"Fan grabbar ni vet att det är riktigt viktigt med ett bra protein va? Det är sån jävla skillnad på ett bra och dåligt! Hade jag kört med det jag använder nu från början hade jag varit dubbelt så stor!"

De var väl alla runt 20 och nygymmare s.a.s. Trista är att om jag ens brytt mig om att säga något hade jag blivit så sjukt dumförklarad ändå så why bother?

fiskebulle
2010-06-02, 16:55
Vad blir man lång av då, tunga viktade chins:laugh:

Det gäller att hitta den optimala balansen mellan böj och viktade chins annars går det käpprätt åt helfvete.

cero
2010-06-02, 17:12
Disco 1: Ska vi köra biceps i cable-maskinen?
Disco 2: Nej vi har redan kört 3 bicepsövningar, vi kommer överträna biceps om vi kör en till...
Disco 1: Va fan ska vi då köra?
Disco 2: Vi kör alla bicepsövningarna från början så klart!

Trodde jag skulle dö när jag hörde det :D

Edit:
Kom precis på att jag ju har en till med Disco 2:

Disco 2: Eyy, kompis varför kör du ben egentligen?
Den tilltalade: För att jag gillar och träna ben och för att jag ska få en varierad träning naturligtvis... vadå då?
Disco 2: Men du fattar väl själv att det är skadligt för kroppen att träna ben?!!!?!

Denna var om möjligt ännu bättre :D

Den första var bara för klockren. Skulle vara helt otroligt om dom faktist var allvarliga när dom sa det. Den andra var också rätt roligt, speciellt hur du valde att "den tilltalade" skulle prata. :D

Mass-Tech
2010-06-02, 17:21
Det var 3 stycken som körde stångrodd med lite så där utförande. Så komm jag och körde mina set stångrodd med "bättre utförande". När jag var klar och gick därifrån så hörde jag.
- Eee det vi eller han som gör fel?
- Det är nog han


Sen så var det en som frågade om de blå tableterna jag tog efter träning funkade.
Då fick jag förklara för honom att det var Vicks blå och att jag blev torr i halsen efter träningen.

fiskebulle
2010-06-02, 17:26
Sen så var det en som frågade om de blå tableterna jag tog efter träning funkade.
Då fick jag förklara för honom att det var Vicks blå och att jag blev torr i halsen efter träningen.

Haha! Guld!

Jpn
2010-06-02, 17:30
Två killar i 17-18års åldern var och körde axlar och den ena killen hade sin flickvän med som satt och kolla på under passet.

Killen med flickvännen sitter och pressar för allt vad han var värd med 11kg hantlarna i sittande hantelpress med ryggstöd, och jag står brevid och kör shrugs med hantlar runt 45kg. Varpå tjejen säger till sin kille -varför använder du bara sånna där små hantlar för?

Det blev lite komisk stämning och killen svarade lite generat att "det är ju bara uppvärmning det här"

fiskebulle
2010-06-02, 17:31
Incident för några månader sedan.

2 tjejer står i vårt lilla skolgym och båda två kör sidebends med 20kgs-kakor. Utförandet var helt normalt och det är ju inget fel på att köra sidebends. Så jag frågade om de visste att midjan kommer att verka större iom att obliquerna växer. Då svarar den ena tjejen: Vi vet, det är därför vi kör 12 repetitioner så vi inte växer så mycket. Då har alltså skolans gymhjälte Basshunter(vi kallar honom det för han har samma frilla och klär sig som Basshunter) sagt att man bygger mest volym med lågrep.

Basshunter kör för övrigt enbart bröst och biceps. Det är ju också ganska skoj, han ser beef ut framifrån men på ryggen ser man tydligt kotorna samt att hans skulderblad sticker ut enormt mycket.

cero
2010-06-02, 17:31
Två killar i 17-18års åldern var och körde axlar och den ena killen hade sin flickvän med som satt och kolla på under passet.

Killen med flickvännen sitter och pressar för allt vad han var värd med 11kg hantlarna i sittande hantelpress med ryggstöd, och jag står brevid och kör shrugs med hantlar runt 45kg. Varpå tjejen säger till sin kille -varför använder du bara sånna där små hantlar för?

Det blev lite komisk stämning och killen svarade lite generat att "det är ju bara uppvärmning det här"

Hahahaha. :laugh:

Andy.da.wohoo
2010-06-02, 17:44
Sen så var det en som frågade om de blå tableterna jag tog efter träning funkade.
Då fick jag förklara för honom att det var Vicks blå och att jag blev torr i halsen efter träningen.

Hahaha! Jag ska köpa mig en påse Vicks blå och lägga tabletterna i en suspekt behållare.. :D

klofast
2010-06-02, 17:46
Det absolut roligaste som jag har sett på gymmet var när en kille i 16-18års åldern stod och curlade samtidigt hade han mobilen tryckt mot örat med hjälp av axeln (såg jävligt roligt ut). Han samtalade ett bra tag och vi tänkte inte mer på det men sen mitt i en mening så ringer hans mobil och min polare börjar asgarva. Killen blir grymt generad och går ut ur gymmet:P

clinteastwood
2010-06-02, 17:49
Sen så var det en som frågade om de blå tableterna jag tog efter träning funkade.
Då fick jag förklara för honom att det var Vicks blå och att jag blev torr i halsen efter träningen.

:laugh:

krappen
2010-06-02, 17:55
Det absolut roligaste som jag har sett på gymmet var när en kille i 16-18års åldern stod och curlade samtidigt hade han mobilen tryckt mot örat med hjälp av axeln (såg jävligt roligt ut). Han samtalade ett bra tag och vi tänkte inte mer på det men sen mitt i en mening så ringer hans mobil och min polare börjar asgarva. Killen blir grymt generad och går ut ur gymmet:P

Hahahaha!

cero
2010-06-02, 17:56
Det absolut roligaste som jag har sett på gymmet var när en kille i 16-18års åldern stod och curlade samtidigt hade han mobilen tryckt mot örat med hjälp av axeln (såg jävligt roligt ut). Han samtalade ett bra tag och vi tänkte inte mer på det men sen mitt i en mening så ringer hans mobil och min polare börjar asgarva. Killen blir grymt generad och går ut ur gymmet:P

Vi får hoppas att samtalet bröts och kompisen ringde upp snabbt. :laugh:

klofast
2010-06-02, 18:01
Vi får hoppas att samtalet bröts och kompisen ringde upp snabbt. :laugh:

Haha jo men då tror jag inte att han skulle blivit så generad:P

Det hela blev ju inte bättre när min kompis nästan gråter av skratt!

krappen
2010-06-02, 18:04
Haha jo men då tror jag inte att han skulle blivit så generad:P

Det hela blev ju inte bättre när min kompis nästan gråter av skratt!

Hahaha jag kan inte släppa det där alltså, skrattar fortfarande.
tänker: Ooouuuhhh *curl* jag är så jävla viktig *curl* och upptagen nu *curl*

Dr Jones
2010-06-02, 19:23
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar

:laugh: :laugh: :laugh: fyfan hahahahha

Dr Jones
2010-06-02, 19:27
Sen så var det en som frågade om de blå tableterna jag tog efter träning funkade.
Då fick jag förklara för honom att det var Vicks blå och att jag blev torr i halsen efter träningen.

omg klockrent !! :laugh:

Dr Jones
2010-06-02, 19:28
Två killar i 17-18års åldern var och körde axlar och den ena killen hade sin flickvän med som satt och kolla på under passet.

Killen med flickvännen sitter och pressar för allt vad han var värd med 11kg hantlarna i sittande hantelpress med ryggstöd, och jag står brevid och kör shrugs med hantlar runt 45kg. Varpå tjejen säger till sin kille -varför använder du bara sånna där små hantlar för?

Det blev lite komisk stämning och killen svarade lite generat att "det är ju bara uppvärmning det här"

Smart tjej han hade. :Virro

Dr Jones
2010-06-02, 19:31
Skön tråd!

Stoltz
2010-06-02, 19:33
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar

Hahaha, har varit med om en liknande för inte alls längesedan, men i benpressen!
Äldre man kommer fram till mig efter ett set och säger "Du ska inte lyfta så tungt i den, man blir kort."
"Va?"
"Dina knän krymper och sedan krymper låren"

Då pallar jag inte mer, utan ställer mig upp. Då inser gubben att jag är en rätt lång individ och att hans ögon precis räcker mig till bröstet.

"Tror du att det märks mycket på mig?" sade jag och då skämdes den stackaren lite :D

hillbilly90210
2010-06-02, 19:37
Kom på en till!

Gymgubbe 1 står och kör i en assisted chinsmaskin där man lastar på hjälpvikter efter behov. Gymgubbe 2, uppenbart imponerad, säger till gymgubbe 3:

-"Kolla in vettö, han kör med nästan hela stacken!"

Gabriel174
2010-06-02, 19:40
Kom på en till!

Gymgubbe 1 står och kör i en assisted chinsmaskin där man lastar på hjälpvikter efter behov. Gymgubbe 2, uppenbart imponerad, säger till gymgubbe 3:

-"Kolla in vettö, han kör med nästan hela stacken!"

:laugh: klockrent

L Johnsson
2010-06-02, 19:41
Den första var bara för klockren. Skulle vara helt otroligt om dom faktist var allvarliga när dom sa det. Den andra var också rätt roligt, speciellt hur du valde att "den tilltalade" skulle prata. :D

Tyvärr inte, dessa disco herrar är kända tomtar på gymmet. De gick faktiskt och körde alla övningar en gång till:D. "den tilltalade" är min gym broder som känner discogänget lite halvt eftersom de gick i skolan tillsammans. Han råkade ut för en fruktansvärt rolig grej häromdagen med, var dock inte närvarande när detta hände men förvånar inte mig:

Min polare: Tar du något tillskott disco 3?
Disco 3: Ja jag har pumptillskott som disco 2 har visat mig.
Min polare: Vad fan är pumptillskott?
Disco 3: Alltså du har en liter vatten, blandar i 4teskedar socker och 4matskedar salt. Sen medan du dricker det käkar du vindruvor.
Min polare: Va fan? Låter bara dumt, vad ska de vara bra för hade du tänkt?
Disco 3: Pumpet alltså, det är ju som att ta dropp typ och man blir ju grymt rippad av dropp... Du borde testa för fan!
Min polare: Tror inte riktigt det är min grej nej...

Sidén
2010-06-02, 19:46
4msk salt? Hälsosamt! :hbang:

cero
2010-06-02, 19:47
Man kan ju fan undra sig vart dom får allt ifrån. Detta pumptillskott måste testas! :laugh:

4msk salt? Hälsosamt!

Nog snarare hjärtat som pumpar på högvarv..

Joakim pettersen
2010-06-02, 19:55
Är väl inte så kul nu men jag fick ett gott skratt när jag hörde det. Var 2 utlänningar på 13 år som stod och körde pushdowns med uppkavlade ärmar.

En av dom kör först, tittar i spegeln som är på höger sida och ser mycket nöjd ut.
När den andre ska köra direkt efter så ställer han sig och tittar åt vänster där det enbart är en vägg. Då säger kompisen: Nejnejnej, du måste titta i spegeln, annars tar det inte!

Har även hört av samma kille: Fan, mina armar har blivit större sen jag var här sist ( ca 1 veckas mellanrum ) :D

Eddie Vedder
2010-06-02, 20:06
De roligaste sakerna jag hört på gymmet handlar om fyllehistorier och berättelser LÅÅÅÅNGT under bältet från de gamla lyftarrävarna.:D

Korkade uttalanden om träning stöter jag på så det räcker på Kolo och BODY, aldrig någonsin har jag hört värre saker IRL än jag läst på forum.

skaparn
2010-06-02, 20:15
Korkade uttalanden om träning stöter jag på så det räcker på Kolo och BODY, aldrig någonsin har jag hört värre saker IRL än jag läst på forum.

I synnerhet mycket av fingerpekandet här är av typen *asg*, ja hörde två snubbar på gymmet säga att preacher curl bara e anabolt om man kör 8 reps haha alla vet ju att det e 10

frogmachine
2010-06-02, 20:51
Älska tråden..

hariiis
2010-06-02, 21:00
1. Varför kör du 6 reps?
2. Jag tycker det är skönt att få pressa ur allt jag har på ett fåtal reps.
1. Jaa men du får ju bulliga muskler av att köra 6 reps, därför jag kör 12-15 reps då får jag slanka och långa muskler, en s.k deff.
2. Du har väldigt fel.
1. Nää, kan du säga varför Ronnie Coleman kör över 20reps då? Tror du han hade sett ut som han gör med 6 reps? Aldrig, läs på innan du uttalar dig.

:D

cero
2010-06-02, 21:15
1. Varför kör du 6 reps?
2. Jag tycker det är skönt att få pressa ur allt jag har på ett fåtal reps.
1. Jaa men du får ju bulliga muskler av att köra 6 reps, därför jag kör 12-15 reps då får jag slanka och långa muskler, en s.k deff.
2. Du har väldigt fel.
1. Nää, kan du säga varför Ronnie Coleman kör över 20reps då? Tror du han hade sett ut som han gör med 6 reps? Aldrig, läs på innan du uttalar dig.

:D

Menade han att Ronnie Coleman har långa och slanka muskler? :D

L Johnsson
2010-06-02, 21:20
4msk salt? Hälsosamt! :hbang:

Verkligen inte, kan inte organen må bra av över huvudtaget*spy*

Chrillee
2010-06-02, 21:36
man blir faktiskt lite kortare av böj...

Under dagen eller på det stora hela? Har också hört diverse om både mark och böj, men att man skulle sjunka 1dm av det är nog inte sannorlikt.

Eriic
2010-06-02, 21:39
"Du måste köra marklyft med mixat grepp"

TehSaxo
2010-06-02, 21:41
1 --> 2: Bror, kom vi bastar
3 --> 1: Basta inte idiot, dina muskler smälter

Gabriel174
2010-06-02, 21:47
1 --> 2: Bror, kom vi bastar
3 --> 1: Basta inte idiot, dina muskler smälter

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH den här tog priset

victor_n
2010-06-02, 21:49
Random polare's notis på facebook.

Målet är att jag ska väga 76kg rippad till slutet av sommaren.


Killen är 175-180 och väger väl under 60kg i dagsläget.

Dr Jones
2010-06-02, 23:07
Random polare's notis på facebook.

Målet är att jag ska väga 76kg rippad till slutet av sommaren.


Killen är 175-180 och väger väl under 60kg i dagsläget.

är väl typ han har väl drygt 1 vecka på sig att ta 15kg ren muskelmassa. Håller tummarna för han :D

mojoo
2010-06-02, 23:32
Ja de va ju när några 15åring hade en dvd och följde hur dom skulle göra. Smart men såg väldigt roligt ut också. Även 2 grabbar som gick runt i jeans samt långärmat och köttade biceps+att de va så jäkla röda efter att solat för mycket solarium så de såg ut som 2 tomater+mycket vaxx i håret

Matsa
2010-06-03, 00:16
I synnerhet mycket av fingerpekandet här är av typen *asg*, ja hörde två snubbar på gymmet säga att preacher curl bara e anabolt om man kör 8 reps haha alla vet ju att det e 10

Mjo, de här trådarna kan vara lite gulliga ibland. Det blir lite som om en kille med Downs pekar på en med CP skada och säger "Hahaha vilket jävla mongo!" Jag tycker dock inte att det alltid blir så, en del har faktiskt historier att komma med som är kul på riktigt.

(Nu tror jag visserligen att personer med Downs oftast har mer självinsikt och ödmjukhet än random koloit, så inget ont om utvecklingsstörda.)

Grotesk
2010-06-03, 00:18
I synnerhet mycket av fingerpekandet här är av typen *asg*, ja hörde två snubbar på gymmet säga att preacher curl bara e anabolt om man kör 8 reps haha alla vet ju att det e 10

Aldrig fel att se ner på andra. Jag mår iaf bra utav det och får en tillfällig känsla utav överlägsenhet.

Deceiver85
2010-06-03, 00:21
"Senaste forskningen från USA säger att man ska köra max 20 set, uppvärmning inräknat, på hela passet. Annars blir man katabol."

jacklemmon
2010-06-03, 04:11
Tränar på ett billigt tjejgym vars motsvarighet till disco är de här mobilpratande 16-åringarna som kör 50 reps med enkiloshantlarna för att få "långa slanka muskler". Härom veckan fick jag även reda på att kolhydrater "gör dig dubbelt så tjock som fett". Eh, joråsatteh.

Eddie Vedder
2010-06-03, 06:43
Tränar på ett billigt tjejgym vars motsvarighet till disco är de här mobilpratande 16-åringarna som kör 50 reps med enkiloshantlarna för att få "långa slanka muskler". Härom veckan fick jag även reda på att kolhydrater "gör dig dubbelt så tjock som fett". Eh, joråsatteh.

Det är lite det här som är min poäng. Den typen av uttalanden är ju inte direkt sällsynt på Kolo heller. ;)

Sedan tycker jag faktiskt inte ett sånt uttalande är så konstigt. Är man inte insatt känns det missförståndet ganska rimligt tycker jag. En som bara läser kvällspress idag kan nog mycket väl luras att tro något sånt. I alla fall så länge vederbörande inte bläddrar till nästa sida i tidningen (Aftonbladet t.ex.) där det plötsligt ges råd om hur man skall minska på fettet och äta mer fullkorn.:D

skaparn
2010-06-03, 06:55
Aldrig fel att se ner på andra. Jag mår iaf bra utav det och får en tillfällig känsla utav överlägsenhet.

Se ner på går väl än, men det blir patetiskt att håna någon för att ha fel när man själv inte har rätt. Ännu mer när anekdoterna är tråkiga som torkande färg.

Yes
2010-06-03, 07:00
"Måste ju pumpa biccarna lite!!"

Sagt till en kompis när jag körde marklyft.

Jag gillar att trolla på gymet. Det blir så bra trådar på Kolo efteråt.

Onigiri
2010-06-03, 07:02
Hittills leder det inlägget om att musklerna smälter vid bastning :)

Rimmon
2010-06-03, 08:45
Det är lite det här som är min poäng. Den typen av uttalanden är ju inte direkt sällsynt på Kolo heller. ;)

Sedan tycker jag faktiskt inte ett sånt uttalande är så konstigt. Är man inte insatt känns det missförståndet ganska rimligt tycker jag. En som bara läser kvällspress idag kan nog mycket väl luras att tro något sånt. I alla fall så länge vederbörande inte bläddrar till nästa sida i tidningen (Aftonbladet t.ex.) där det plötsligt ges råd om hur man skall minska på fettet och äta mer fullkorn.:D

Du får skärpa dig lite, det här är ingen tråd att vara smart, vettig, förståndig eller ha förstående för att olika personer är olika insatta i kost och träning! Du har missuppfattat det hela! :D

TehSaxo
2010-06-03, 10:34
Hittills leder det inlägget om att musklerna smälter vid bastning :)

omgomg

fiskebulle
2010-06-03, 10:36
Eddie + Skaparn = Party Poopers.

LoTiX
2010-06-03, 11:20
I synnerhet mycket av fingerpekandet här är av typen *asg*, ja hörde två snubbar på gymmet säga att preacher curl bara e anabolt om man kör 8 reps haha alla vet ju att det e 10

Mjo, de här trådarna kan vara lite gulliga ibland. Det blir lite som om en kille med Downs pekar på en med CP skada och säger "Hahaha vilket jävla mongo!" Jag tycker dock inte att det alltid blir så, en del har faktiskt historier att komma med som är kul på riktigt.

(Nu tror jag visserligen att personer med Downs oftast har mer självinsikt och ödmjukhet än random koloit, så inget ont om utvecklingsstörda.)

Har inte märkt något av detta öht. Däremot har vi andra otroligt roligt åt alla skojiga historier folk berättar här, låt det fortsätta så. :)

ARMSTARK
2010-06-03, 11:28
Senast igår fick jag höra klassikern: "Åh fy faaan va de ( Body buildare på en bild ) ser ut, och hajja när de slutar...allt förvandlas till fett! Bara hänger..."

robertcop
2010-06-03, 14:07
Senast igår fick jag höra klassikern: "Åh fy faaan va de ( Body buildare på en bild ) ser ut, och hajja när de slutar...allt förvandlas till fett! Bara hänger..."


Its true! http://www.herdaily.com/blogimg/Entertainment/fat/arnold.jpg



*rolleyes*

TehSaxo
2010-06-03, 14:10
Its true! http://www.herdaily.com/blogimg/Entertainment/fat/arnold.jpg



*rolleyes*

Någon sa att han till höger INTE är Arnold. :S

Action Fighter
2010-06-03, 14:14
"Det ger inget att träna längre än 45 minuter" är rätt vanligt förkommande på mitt gym. Skrattretande är vad det är.

Grotesk
2010-06-03, 14:27
Se ner på går väl än, men det blir patetiskt att håna någon för att ha fel när man själv inte har rätt. Ännu mer när anekdoterna är tråkiga som torkande färg.

Det kan jag hålla med om.

cero
2010-06-03, 15:15
"Du måste köra marklyft med mixat grepp"

Ser mycket folk som kör med mixat grepp nu för tiden på gymmet. Det är inga monster vikter vi snackar om här, utan det kan vara 20-40 KG.

TehSaxo
2010-06-03, 15:16
Ser mycket folk som kör med mixat grepp nu för tiden på gymmet. Det är inga monster vikter vi snackar om här, utan det kan vara 20-40 KG.

Pro

cero
2010-06-03, 15:19
Kan det finnas några fördelar med mixat grepp på såpass låga vikter tro? :MrT:

Dexterity
2010-06-03, 15:51
Kan det finnas några fördelar med mixat grepp på såpass låga vikter tro? :MrT:

Några nackdelar? Kanske en smaksak bara.

cero
2010-06-03, 15:54
Några nackdelar? Kanske en smaksak bara.

Jo iförsig.

oggeman
2010-06-03, 17:09
Haha, såg häromdagen en snubbe som laddade sin mobil på gymmet... Det tyckte iaf jag var lite roligt, liksom köra in sin laddare i vägguttaget på gymmet och börja ladda mobilen.

Stoltz
2010-06-03, 17:14
Haha, såg häromdagen en snubbe som laddade sin mobil på gymmet... Det tyckte iaf jag var lite roligt, liksom köra in sin laddare i vägguttaget på gymmet och börja ladda mobilen.

Detta påminde mig faktiskt om en story jag hörde. Jag såg inte det själv men tydligen hade någon tagit med sig iPod och egna högtalare in på 24/7 i Lund, kopplat in dem i vägguttaget på gymmet och börjat brassa "The hardest metal KNOWN TO MAN" som beskrivningen löd :D

Kan tänka mig att inte alla som var där uppskattade det ;)

bygden
2010-06-05, 11:50
1. Jaa men du får ju bulliga muskler av att köra 6 reps, därför jag kör 12-15 reps då får jag slanka och långa muskler, en s.k deff.

This!

frogmachine
2010-06-05, 11:55
Låt inte denna tråd dö =)

Andy.da.wohoo
2010-06-05, 11:58
"Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom."

chrilledude
2010-06-05, 12:40
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.

haa
2010-06-05, 12:55
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.

Snarare bli irriterad på folk som blir arga, alla väljer ju inte att lägga sin tid på att lära sig lite mer om kost. Visst proteindrink borde ju vara enkelt. Det man kan göra när man hör någon som är lite okunnig är att försöka hjälpa den personen, om man nu besitter den kunskapen. :)

Sagzy
2010-06-05, 13:04
"jag vill inte träna mer än 2 gånger i veckan eller ta proteindrinkar för jag vill inte bli biff, bara få 6-pack"

Buck
2010-06-05, 13:05
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.

Bli lågstadielärare :D

Förstår personligen inte varför man skulle bli arg på okunnigt folk på gymmet. Upplys dem istället?
Eller ryck på axlarna och ignorera dem om de inte är mottagliga alternativt du inte har lust att försöka.

Kwon
2010-06-05, 13:07
Hört i duschrummet:

"Killen är ju alldeles ådrig...."

Eddie Vedder
2010-06-05, 14:15
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost?

Nej ensam är du nog tyvärr inte. Finns nog fler som dig är jag rädd. Men majoriteten är förhoppningsvis mer toleranta.

RandomC
2010-06-05, 18:55
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.

Själv blir jag förbannad på folk som inte har MINST en masterexamen i nutrition, alternativt idrottsfysiologi. Tur att vi har såna som du som kan upplysa dessa stackare om deras okunnighet :thumbup:

thatice
2010-06-05, 19:11
Jag förstår chrilledude om irritationen av att någon som tränat 3 månader berättar för en förstagångstränande att man inte ska gå hela vägen ner till bröstet i bänk eller att kreatin är livsfarligt eller vilken dårskap det nu handlar om.
Är ej expert på varken träning eller kost så om jag inte kan något så säger jag det eller berättar utifrån min egen erfarenhet men talar också om att det är min egen erfarenhet och ingen sanning skrivet i en bok vilket verkar vara omöjligt för alldeles för många inom gymväggarna.
Tycker rent ut sagt att det är förjävligt om jag lägger ner 7-9 timmar i veckan på träning och någon skulle komma med osanningar som kan försämra mina resultat eller än värre skada mig så ja jag blir också förbannad.

cero
2010-06-05, 19:19
Eller så tar man råd och tips man får med en nypa salt, och använder sitt sunda förnuft. Skulle det komma fram någon till dig och ge dig ett värdelöst tips som kan skada och fördärva dina resultat, och du tar emot det, så får man ju nästan skylla sig själv. Ett bra tips är att faktist kolla upp saker man hör på internet, kolozzeum tex. Saker som sägs här och har ingått i någon slags diskussion är mer tillitligt än något du hört från biffen på gymmet.

Buck
2010-06-05, 19:21
Själv blir jag förbannad på folk som inte har MINST en masterexamen i nutrition, alternativt idrottsfysiologi. Tur att vi har såna som du som kan upplysa dessa stackare om deras okunnighet :thumbup:

Fasen, jag får ta det där i en snabbkurs, har ett par dagar på mig. Funderar nämligen på att besöka "SKK", har så mycket ledig nu för tiden så måste ha någonstans att träna utanför jobbets lokaler x)

Crocker
2010-06-05, 19:29
Jag förstår chrilledude om irritationen av att någon som tränat 3 månader berättar för en förstagångstränande att man inte ska gå hela vägen ner till bröstet i bänk eller att kreatin är livsfarligt eller vilken dårskap det nu handlar om.
Är ej expert på varken träning eller kost så om jag inte kan något så säger jag det eller berättar utifrån min egen erfarenhet men talar också om att det är min egen erfarenhet och ingen sanning skrivet i en bok vilket verkar vara omöjligt för alldeles för många inom gymväggarna.
Tycker rent ut sagt att det är förjävligt om jag lägger ner 7-9 timmar i veckan på träning och någon skulle komma med osanningar som kan försämra mina resultat eller än värre skada mig så ja jag blir också förbannad.

Lite Ot men, är det sant att man inte ska gå ner till bröstet vid bänk? Min sjukgymnast nämnde att armbågsleden ej får gå djupare än 90 grader?

Stoltz
2010-06-05, 19:31
Lite Ot men, är det sant att man inte ska gå ner till bröstet vid bänk? Min sjukgymnast nämnde att armbågsleden ej får gå djupare än 90 grader?

Känns som ett väldigt onaturligt stopp...

thatice
2010-06-05, 19:38
Eller så tar man råd och tips man får med en nypa salt, och använder sitt sunda förnuft. Skulle det komma fram någon till dig och ge dig ett värdelöst tips som kan skada och fördärva dina resultat, och du tar emot det, så får man ju nästan skylla sig själv. Ett bra tips är att faktist kolla upp saker man hör på internet, kolozzeum tex. Saker som sägs här och har ingått i någon slags diskussion är mer tillitligt än något du hört från biffen på gymmet.

För mig är det ingen fara, jag får nästan aldrig tips om något förutom av klubbkamrater och de brukar ha rätt i det dom säger.
Jag tänkte mer på nybörjarna i gymmet, allt i denna tråd och mycket därtill har jag hört sägas som sanningar mellan annat folk på gymmet, oftast nybörjare som har deras ännu färskare kompis med sig.

RandomC
2010-06-05, 19:46
Fasen, jag får ta det där i en snabbkurs, har ett par dagar på mig. Funderar nämligen på att besöka "SKK", har så mycket ledig nu för tiden så måste ha någonstans att träna utanför jobbets lokaler x)

Calle? :D

Häng på nästa gång, se till att ringa ordföranden först bara om du tänker köpa kort också. Han är lite grinig av sig:)

<Mike>
2010-06-05, 19:55
Kanske inte overdrivet roligt, men idag nar jag var pa gymmet och korde box squats sa kom det fram en lirare och sa:
"What you doing?"
"Box squats, want me to tell you a lil about it?"
"No no... You know what though, before you do squats, you should do one-legged squats with a ten kilo bar. Ten kilos! No more... Do five reps on each leg and then... do your squats. You'll be much stronger that way."
"I've... never heard of that."
"Not many have..."

Sen gick han :Virro
(Han var en tanig medelalders man for ovrigt.)

Sen sa har jag vid en antal tillfallen hort folk prata oppet om hur dom preppar och har ocksa hort folk blivit erbjudna steroider. "It cuts of four years of natural traning. Just sayin...."
Hela dopingkulturen ar utbredd pa en helt annan niva har i Irland an i Sverige.

Buck
2010-06-05, 20:03
Calle? :D

Häng på nästa gång, se till att ringa ordföranden först bara om du tänker köpa kort också. Han är lite grinig av sig:)

Jeppjepp, när blir nästa gång då? :D
Har ledigt nästan hela nästa vecka, efter några vilodagar måste jag dra någonstans så småningom! :P

Crocker
2010-06-05, 20:19
Känns som ett väldigt onaturligt stopp...
???

C.E.J.
2010-06-05, 20:22
"Box squats, want me to tell you a lil about it?"

lol lagom kaxigt sagt :D

clinteastwood
2010-06-05, 20:25
Hört i duschrummet:

"Killen är ju alldeles ådrig...."

:laugh:

Yip_man
2010-06-06, 06:29
Alla har väl hört att man inte ska ända ner i böj. Alldra roligast blir det när man hör det av en kille som man sett köra ben lite sporadiskt ett par gånger genom åren.

Kebab-Arne
2010-06-06, 11:35
Två killar pratar med varandra, samtalet handlar om den ena killens förhållande till en tjej.
Kille 1: Så då la hon också till mig som i förhållande med på facebook, då visste man ju det var seriöst.

chrilledude
2010-06-06, 11:48
"jag vill inte träna mer än 2 gånger i veckan eller ta proteindrinkar för jag vill inte bli biff, bara få 6-pack"

Men jag blir AAAARGGGGGGG!

Vad är det för jävla idioter på gymmet? Ge dem en bitchslap och kasta ut dem.

Andy.da.wohoo
2010-06-06, 12:02
Men jag blir AAAARGGGGGGG!

Vad är det för jävla idioter på gymmet? Ge dem en bitchslap och kasta ut dem.

EDIT

Ja, du borde kanske ta det lugnt och sluta få folk att tro att alla som tränar är sjukt lättretliga.

mikaelj
2010-06-06, 12:37
"jag vill inte träna mer än 2 gånger i veckan eller ta proteindrinkar för jag vill inte bli biff, bara få 6-pack"

Men jag blir AAAARGGGGGGG!

Vad är det för jävla idioter på gymmet? Ge dem en bitchslap och kasta ut dem.

Oj, du behöver lite perspektiv.

<Mike>
2010-06-06, 13:26
lol lagom kaxigt sagt :D

Heh, lat nog bara kaxigt i text, i verkligheten sa forsokte jag bara vara snall :D

TehSaxo
2010-06-06, 13:54
Sluta med off-topic diskussionen snälla, den här tråden är grym! :D

wo0ord
2010-06-06, 14:27
vettefan om det tillhör denna tråden, men såg här om veckan 2 håriga gringos som stod nakna i duschen å rakade varandras ryggar, lite gayigt när ena killen stod så nära den andra att hans feta mage tryckte in i den andres rygg...euw

oath5
2010-06-06, 14:53
vettefan om det tillhör denna tråden, men såg här om veckan 2 håriga gringos som stod nakna i duschen å rakade varandras ryggar, lite gayigt när ena killen stod så nära den andra att hans feta mage tryckte in i den andres rygg...euw

Dem var nog bruschor vettu

bizniz
2010-06-06, 15:27
Förlåt för OT, men är det bara jag som blir ARG på folk som är okunniga på gymmet och kost? Till e.x. "Jag gillar inte proteindrinkar, jag blir så fet av dom." osv.

Tränade inte du själv på underskott i 7 månader?

cero
2010-06-06, 15:34
Men jag blir AAAARGGGGGGG!

Vad är det för jävla idioter på gymmet? Ge dem en bitchslap och kasta ut dem.

Haha om du blir arg över sånt kan man ju verkligen undra hur du reagerar på saker som är upprörande på riktigt.. :Virro

chrilledude
2010-06-06, 16:43
Tränade inte du själv på underskott i 7 månader?

Jo. :)

So what? Kunde inte ett skit då, önskar att någon hade bitchslappat mig.

TehSaxo
2010-06-06, 16:46
Dem var nog bruschor vettu

amigos :D*

Stoltz
2010-06-06, 16:50
Teh rage..!

Tonto
2010-06-06, 16:54
Jo. :)

So what? Kunde inte ett skit då, önskar att någon hade bitchslappat mig.

du har aldrig tänkt på att folket du bli så arg på nu är vad du var 7 månader sen = ovetande.

chrilledude
2010-06-06, 17:03
du har aldrig tänkt på att folket du bli så arg på nu är vad du var 7 månader sen = ovetande.

Jo det vet jag, därför jag önskar att någon smällde till mig på käften och sa att jag suger. :)

Nog med offtopic nu, tråden kommer bara att låsas.

Stoltz
2010-06-06, 17:03
Är det bara jag som, när jag tittar tillbaka, att den där okunskapen, nojja och tron på myter är lite charmig? Jag menar, man började med en massa misstag, de med lite erfarenhet skakade på huvudet och man fick kämpa lite för att få allt rätt och hitta sin väg.

Fan, rena underdog-storyn ju, nästan så att avskyn mot det blir rent av efterbliven!

bizniz
2010-06-06, 17:27
Jo. :)

So what? Kunde inte ett skit då, önskar att någon hade bitchslappat mig.

Visa lite sympati.

chrilledude
2010-06-06, 18:22
Visa lite sympati.

Men om jag inte vill då? Sluta med offtopic nu.

Roligaste är ju ändå den i min signatur. Tack "Teh Saxo" för den. ;)

Onigiri
2010-06-06, 19:02
chrille: Ja, den leder fortfarande. :)

Endorah
2010-06-06, 20:06
jag tycker inte det är störande med folk som är okunniga (alla har varit det någon gång och som andra sagt, inte alla som lägger ner hela sin fritid på att läsa på sånt), men det jag kan irritera mig på är personer som tror att de är mer kunniga än mig i diskussioner och envisas om att de har rätt även fast de inte kan nånting. Hände häromdagen då en kompis (som inte tränar) envisades om att fett är kolhydrat för att det ger energi, och hävdade att allt som är kalorier är också kolhydrater.

Rahf
2010-06-06, 20:13
Är det bara jag som, när jag tittar tillbaka, att den där okunskapen, nojja och tron på myter är lite charmig? Jag menar, man började med en massa misstag, de med lite erfarenhet skakade på huvudet och man fick kämpa lite för att få allt rätt och hitta sin väg.

Fan, rena underdog-storyn ju, nästan så att avskyn mot det blir rent av efterbliven!

Det ar ganska sott, nar samma personer kommer senare och verkar ha fatt battre koll pa laget.

krellik
2010-06-06, 20:20
Det man kan undra angående folk som stör sig på andra som kan lite, satt ni själva på röven framför datorn/boken/whatever tills ni kunde "allt" innan ni började träna eller?

Kommer ihåg en massa galna saker man tänkte när man började på gymmet första gången, fullt sjå med att få rätt på vilken övning som tränade vad på kroppen och att försöka förstå mig på någonting av de B&K tidningarna man bläddrade i innan man vågade sig iväg mot gymmet.

Kommer ihåg att jag hade en mycket oklar uppfattning om vad skillnaden på vad kreatinpulver och proteinpulver var. Var dessutom helt chockad när polaren köpte kreatin pulver, var övertygad om att han med andra ord använde anabola steroider och skulle bli en stor tjur på två sekunder.

ceejay
2010-06-06, 20:22
En räka till "instruktör" visade hur man skulle köra bänkpress för några nybörjare.

"Handleden rak och ligg med ryggen helt på bänken"

huva

Eddie Vedder
2010-06-06, 20:25
Kommer ihåg en massa galna saker man tänkte när man började på gymmet första gången, fullt sjå med att få rätt på vilken övning som tränade vad på kroppen och att försöka förstå mig på någonting av de B&K tidningarna man bläddrade i innan man vågade sig iväg mot gymmet.

+1

Jag kan rabbla upp hundra saker som jag idag skulle tycka var totalt idiotiskt och saker jag gör idag kommer jag sannolikt se till baka på om ett antal år och bara skaka på huvudet över.

Så jag är väl antagligen ett praktexempel på en person som såna som chrilledude ogillar.

chrilledude
2010-06-06, 20:29
+1

Jag kan rabbla upp hundra saker som jag idag skulle tycka var totalt idiotiskt och saker jag gör idag kommer jag sannolikt se till baka på om ett antal år och bara skaka på huvudet över.

Så jag är väl antagligen ett praktexempel på en person som såna som chrilledude ogillar.

Hahaha, alla har vart där. Och dem som är där just NU gillar jag helt enkelt inte, kan inte rå för det. :)

wo0ord
2010-06-06, 20:33
Hahaha, alla har vart där. Och dem som är där just NU gillar jag helt enkelt inte, kan inte rå för det. :)

Shit, du måste va en bitig kille som gymmat i typ 10 år eller så?*yourock*

chrilledude
2010-06-06, 20:41
Shit, du måste va en bitig kille som gymmat i typ 10 år eller så?*yourock*

Snarare tvärtom, styrketränat 1år och failat totalt. :)

Gief zum bitchslapz.

(NOOOOG med offtopic plz..)

bizniz
2010-06-06, 21:12
What goes around comes around, akta karman.


En vän till mig blev smått instruerad av en medelåldersmamma när han körde framåtlutande hantellyft. Hon såg ner på honom och sa:

- Glöm inte att du måste träna baksidan också!

stafrin
2010-06-06, 22:19
Hört i duschrummet:

"Killen är ju alldeles ådrig...."



:laugh::laugh::laugh:

TehSaxo
2010-06-06, 22:32
Men om jag inte vill då? Sluta med offtopic nu.

Roligaste är ju ändå den i min signatur. Tack "Teh Saxo" för den. ;)

:bow:


En till som jag kom o tänka på, häromdan när jag körde chins började en polare snacka om lightläsk.

Kompis: Bror, sluta drick lightläsk jao, du kommer bli fet av den.
Jag: nej, du kan dricka hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.
Kompis: Äru dum, klart du blir fet av den, den innehåller 0.3 KALCIUM/100ml.
Jag+random kille i gymmet som tjuvlyssnade: *ASGARV*

chrilledude
2010-06-06, 22:38
:bow:


En till som jag kom o tänka på, häromdan när jag körde chins började en polare snacka om lightläsk.

Kompis: Bror, sluta drick lightläsk jao, du kommer bli fet av den.
Jag: nej, du kan dricka hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.
Kompis: Äru dum, klart du blir fet av den, den innehåller 0.3 KALCIUM/100ml.
Jag+random kille i gymmet som tjuvlyssnade: *ASGARV*

Hmm, är "bastuturkarna" också dina kompisar? :/

TehSaxo
2010-06-06, 22:45
Hmm, är "bastuturkarna" också dina kompisar? :/

Turkar? nee. Kompisar? aa :D Vadåra? Som om du inte har okunniga vänner :D

chrilledude
2010-06-06, 22:58
Turkar? nee. Kompisar? aa :D Vadåra? Som om du inte har okunniga vänner :D

Menade mest deras talesätt. ;)

"Ey bror" osv. Jo då, det har jag gott om. OCH DET ÄR IRRITERANDE.

"asså man omvandlar fett till muskler.. ska vi börja gymma idag? vill bli bIeFF till sommarn"

AA FÖR DU HINNER DET PÅ 2VECKOR OCKSÅ! Får ta ut min ilska här istället för irl.

mikaelj
2010-06-06, 23:01
Menade mest deras talesätt. ;)

Nej, du menade deras sätt att prata.

AA FÖR DU HINNER DET PÅ 2VECKOR OCKSÅ! Får ta ut min ilska här istället för irl.

Varför blir du överhuvudtaget arg?

TehSaxo
2010-06-06, 23:11
Menade mest deras talesätt. ;)

"Ey bror" osv. Jo då, det har jag gott om. OCH DET ÄR IRRITERANDE.

"asså man omvandlar fett till muskler.. ska vi börja gymma idag? vill bli bIeFF till sommarn"

AA FÖR DU HINNER DET PÅ 2VECKOR OCKSÅ! Får ta ut min ilska här istället för irl.

Hahha lugna ner dig chrille! Jag hör sån shiet varje dag, speciellt när man varit jävligt fet för några år sen, "fan brushan, du har gjort allt ditt fett till muskler".

Le, be dom lycka till och move on! Har kompisar som kommer in på gymmet för första gången mitt i sommaren och ska ha six-pack i Augusti... =p

Oxe
2010-06-06, 23:15
What goes around comes around, akta karman.


En vän till mig blev smått instruerad av en medelåldersmamma när han körde framåtlutande hantellyft. Hon såg ner på honom och sa:

- Glöm inte att du måste träna baksidan också!

Tanten kollade väl in hans bakdel när han stog och tränade och tyckte inte riktigt om vad hon såg...

chrilledude
2010-06-06, 23:36
Nej, du menade deras sätt att prata.



Varför blir du överhuvudtaget arg?

Oj, ville ju låta smart.

Jag vet ärligt talat inte, men säger bara "Nej, så är det inte" irl, fast kokar lite inom mig. Kan ha med sömnproblemen att göra som vi diskuterade.

Hahha lugna ner dig chrille! Jag hör sån shiet varje dag, speciellt när man varit jävligt fet för några år sen, "fan brushan, du har gjort allt ditt fett till muskler".

Le, be dom lycka till och move on! Har kompisar som kommer in på gymmet för första gången mitt i sommaren och ska ha six-pack i Augusti... =p

Hahahaha, slå dem i ansiktet med en flugsmälla.

Dem kan ju alltid försöka. ;)

mikaelj
2010-06-06, 23:49
Oj, ville ju låta smart.

Jag vet ärligt talat inte, men säger bara "Nej, så är det inte" irl, fast kokar lite inom mig. Kan ha med sömnproblemen att göra som vi diskuterade.

Varför måste du ens säga "så är det inte"? Känner du ett behov av att hävda dig?

Ignorera dem, sköt dig själv.

Eddie Vedder
2010-06-07, 06:21
Och dem som är där just NU gillar jag helt enkelt inte, kan inte rå för det. :)

Vilket som sagt inkluderar mig eftersom jag är där nu. Jag har svårt att se varför du ser ner på mig för att jag inte är fullända och lika kunnig som du. Det enda jag vet att du kan är att säga "ligg på underskott/överskott!" och länka till deffguiden.

skaparn
2010-06-07, 07:24
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.

Larsson92
2010-06-07, 08:23
Haha, en kille som jag känner tog tag i mig och vi gick åt sidan och han viskade: "Tjena kompis, ser att du har blivit stor. Jag ska gå upp 15 kilo till sommaren och vara rippad, vad ska jag äta? Bara proteindrinkar?"
Kan meddela att detta var i slutet av maj xD


En annan gång snackade jag och några kompisar om att gå ner i vikt.

Kompis 1: Vad ska man göra för att gå ner i vikt?
Kompis 2: Man måste ut och powerwalka, inget annat hjälper!!
Jag: Du måste ligga på kcal-
Kompis 2: Han vet inte vad han snackar om, det enda som funkar är powerwalk, lita på mig!
Jag: -.- (Orkar inte ens försöka)

Vastrix
2010-06-07, 08:55
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.

Tänkte samma sak efter att ha läst en konversation mellan två personer på ett forum. Omständigheterna, vem som var lärare och vem som skulle bli lärd, bidrog till att göra situationen särledes pikant. Tur att jag inte satt i biblioteket då jag svårligen kunde besinna mina skrattreflexer.

bizniz
2010-06-07, 09:32
Vilket som sagt inkluderar mig eftersom jag är där nu. Jag har svårt att se varför du ser ner på mig för att jag inte är fullända och lika kunnig som du. Det enda jag vet att du kan är att säga "ligg på underskott/överskott!" och länka till deffguiden.

Alla har vi något nytt att lära inom träning & kost, vilket gör oss till hatobjekt.

prOtotype
2010-06-07, 10:51
Såg en snubbe igår som körde axlar.
Han gjorde nog alla fel man kan göra, övningsval, utförande (tex lyft åt sidan med höga vikter, kraftigt böjda armar, lillfingret högst i rörelsen osv). Det hade jag inte brytt mig om, men det kändes lite illa att han instruerade sin mindre kompis. Han avslutade också dom lyften genom att köra någon slags variant där han verkligen rullade med axlarna så mycket han kunde och jag kunde känna hur det knakade i mina leder bara jag tittade på honom.
Sen avslutade han med att köra mage genom att sätta fast fötterna under en bänk och köra situps där ryggen hölls helt rak och enda böjningen skedde i höftleden.

mikaelj
2010-06-07, 10:57
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.

Det är inte lätt att veta vad som är subjekt och objekt!

För övrigt, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=109792

sandstorm
2010-06-07, 11:08
Kan inte alla bara sluta sabba tråden med tjafs om vad som är okej att skratta åt/se ner på/bli upphetsad av? Ta diskussionen i en annan tråd annars!

skaparn
2010-06-07, 12:13
Kan inte alla bara sluta sabba tråden med tjafs om vad som är okej att skratta åt/se ner på/bli upphetsad av? Ta diskussionen i en annan tråd annars!

Nej, ibland är det svårt att låta dumheter passera utan kommentar.

Dreas
2010-06-07, 12:15
Såg en snubbe igår som körde axlar.
Han gjorde nog alla fel man kan göra, övningsval, utförande (tex lyft åt sidan med höga vikter, kraftigt böjda armar, lillfingret högst i rörelsen osv). Det hade jag inte brytt mig om, men det kändes lite illa att han instruerade sin mindre kompis. Han avslutade också dom lyften genom att köra någon slags variant där han verkligen rullade med axlarna så mycket han kunde och jag kunde känna hur det knakade i mina leder bara jag tittade på honom.
Sen avslutade han med att köra mage genom att sätta fast fötterna under en bänk och köra situps där ryggen hölls helt rak och enda böjningen skedde i höftleden.Känner igen det där, har sett folk som försöker köra hantellyft åt sidan med armbågarna fixerade vid sidorna och står och viftar som om de försöker flyga, wtf? :smash:

Dr Jones
2010-06-07, 12:57
Ännu en kreatin incident.

Killen: Köpte en produkt från life med 7 olika sorters kreatin i.
Jag: Okej.....
Killen: Sjukt bra är det!
Jag: Vadå har du använt det länge ?
Killen: ska börja idag!
Jag: Hur vet du då om det är bra ?
Killen: Det står ju på baksidan
Jag: (tar ett djupt andetag och går sakta därifrån)

Nitrometan
2010-06-07, 13:03
Jag: Hur vet du då om det är bra ?
Killen: Det står ju på baksidan
Men står det på burken att den är bra så måste den ju vara det?

:confused:

7 sorters kreatin!

Gabriel Forslund
2010-06-07, 18:45
"Jag har börjat köra med kreatin nu och kan träna 3 timmar och fortfarande bygga muskler som fan" - 15-åring med grovt framåtroterade axlar, gasp-linne och gasp-byxor samt kör bröst varje gång jag ser honom på gymmet. Tippar på att han väger ungefär 60kg på 180cm. För övrigt tränar de 6-7 personer i grupp. Ligger och vrålar i bänken med 40kg.

Dr Jones
2010-06-07, 19:41
Men står det på burken att den är bra så måste den ju vara det?

:confused:

7 sorters kreatin!

eller hur !! *flex* dom kan ju inte ljuga.. eller ? *rolleyes*

Dr Jones
2010-06-07, 19:43
"Jag har börjat köra med kreatin nu och kan träna 3 timmar och fortfarande bygga muskler som fan" - 15-åring med grovt framåtroterade axlar, gasp-linne och gasp-byxor samt kör bröst varje gång jag ser honom på gymmet. Tippar på att han väger ungefär 60kg på 180cm. För övrigt tränar de 6-7 personer i grupp. Ligger och vrålar i bänken med 40kg.

Hahahaha!! skön kille ! I can feel the muscles grow!!! *flex*

Gabriel Forslund
2010-06-07, 20:23
Hahahaha!! skön kille ! I can feel the muscles grow!!! *flex*

Helt oslagbart, 15 bast var kanske lite att ta i, men han är inte många år äldre än så.
Behöver jag säga att jag tränar på Friskis & Svettis?

chrilledude
2010-06-07, 20:26
Vilket som sagt inkluderar mig eftersom jag är där nu. Jag har svårt att se varför du ser ner på mig för att jag inte är fullända och lika kunnig som du. Det enda jag vet att du kan är att säga "ligg på underskott/överskott!" och länka till deffguiden.

GHaha skämtar du eller? Du är mer kunnig än "aa asså tar man en proteindrink istället för middag så blir man ripped_mafakka på 1månad".. Snälla..
f

Eddie Vedder
2010-06-07, 21:03
GHaha skämtar du eller? Du är mer kunnig än "aa asså tar man en proteindrink istället för middag så blir man ripped_mafakka på 1månad".. Snälla..
f

Ja vet fortfarande inte allt, långt därifrån. Och eftersom enbart korrekt kunskap duger åt dig tillhör jag ju gruppen du ogillar. Jag tycker att du är fruktansvärt okunnig men ser inte ner på dig ändå.

Alla har vi olika nivå. Ett tips är dock att du slutar fylleposta ikväll för risken finns att du skriver något du ångrar imorgon när du vaknar bakfull.

victor_n
2010-06-07, 21:13
Idag två unga killar står vid smithen och kör "knäböj" den större (rundare) säger till den andra "gå inte djupare än 90grader för då ökar du risken att knskålen ska spräckas av trycket!" dom körde för övrigt med ca 40kg.

C.E.J.
2010-06-07, 21:19
Såg en snubbe igår som körde axlar.
Han gjorde nog alla fel man kan göra, övningsval, utförande (tex lyft åt sidan med höga vikter, kraftigt böjda armar, lillfingret högst i rörelsen osv). Det hade jag inte brytt mig om, men det kändes lite illa att han instruerade sin mindre kompis. Han avslutade också dom lyften genom att köra någon slags variant där han verkligen rullade med axlarna så mycket han kunde och jag kunde känna hur det knakade i mina leder bara jag tittade på honom.
Sen avslutade han med att köra mage genom att sätta fast fötterna under en bänk och köra situps där ryggen hölls helt rak och enda böjningen skedde i höftleden.

Men haha åh NEJ, lillfingret högst i rörelsen, mykke fali!

chrilledude
2010-06-07, 21:34
Ja vet fortfarande inte allt, långt därifrån. Och eftersom enbart korrekt kunskap duger åt dig tillhör jag ju gruppen du ogillar. Jag tycker att du är fruktansvärt okunnig men ser inte ner på dig ändå.

Alla har vi olika nivå. Ett tips är dock att du slutar fylleposta ikväll för risken finns att du skriver något du ångrar imorgon när du vaknar bakfull.

THis mouth, fort knox. godnatt!

(Du vet fortfarande dvad jag menar..)

bizniz
2010-06-07, 21:47
68zWXFHyaTI&NR=1

Självbild av chrilledude då han efter allt om och men inte vet just ALLT.

chrilledude
2010-06-07, 21:53
68zWXFHyaTI&NR=1

Självbild av chrilledude då han efter allt om och men inte vet just ALLT.

Thatäs me!

Sa aldrig att ag vet allt dock.

Loke
2010-06-08, 00:15
Två killar pratar med varandra, samtalet handlar om den ena killens förhållande till en tjej.
Kille 1: Så då la hon också till mig som i förhållande med på facebook, då visste man ju det var seriöst.

Lol, en tjej i min klass berättade på fyllan om hur hon inte visste var hon hade sin kille eftersom han inte accepterade hennes förhållandeförfrågan på facebook. Så hans analys var nog faktiskt helt korrekt, haha.

frogmachine
2010-06-09, 13:35
Ingen som har hört något mer kul? *bump*

internethjälten
2010-06-09, 16:02
Såg en snubbe igår som körde axlar.
Han gjorde nog alla fel man kan göra, övningsval, utförande (tex lyft åt sidan med höga vikter, kraftigt böjda armar, lillfingret högst i rörelsen osv). Det hade jag inte brytt mig om, men det kändes lite illa att han instruerade sin mindre kompis. Han avslutade också dom lyften genom att köra någon slags variant där han verkligen rullade med axlarna så mycket han kunde och jag kunde känna hur det knakade i mina leder bara jag tittade på honom.
Sen avslutade han med att köra mage genom att sätta fast fötterna under en bänk och köra situps där ryggen hölls helt rak och enda böjningen skedde i höftleden.

vill du bli min axelcoach, du verkar kunnig i det området. mitt problem är att styrkan stannat av, friviktspressar utan problem upp 100kg men vill öka där och du verkar vara bra på axlar =)

rbs
2010-06-09, 16:35
Skillnaden är väl att en normalt funtad människa håller käften och lyssnar när han inom ämnet är helt oinsatt. Typiskt tröga människor att alltid behöva göra sin röst hörd

Kebab-Arne
2010-06-10, 19:37
Lol, en tjej i min klass berättade på fyllan om hur hon inte visste var hon hade sin kille eftersom han inte accepterade hennes förhållandeförfrågan på facebook. Så hans analys var nog faktiskt helt korrekt, haha.

Hehe.

Ska nog helt undvika kontakt med folk i din klass framöver. :D

mangemani
2010-06-10, 19:49
verkar som man är omgiven utav idioter/okunigt folk på gymmet,så jag varken ser eller hör nått numera.
man orkar helt enkelt inte ens tänka "idot" längre,så folket som tränar där är nu "osynliga" och jag är "döv",går bara förbi utan att säga nått eller titta på dom,enda gången folket blir synliga och jag återfår hörseln,är när jag eller dom frågar om vikter/maskiner är lediga eller när det är nån som man känner som kliver in på gymmet,thats it.

Sheogorath
2010-06-10, 19:51
Såg en snubbe igår som körde axlar.
Han gjorde nog alla fel man kan göra, övningsval, utförande (tex lyft åt sidan med höga vikter, kraftigt böjda armar, lillfingret högst i rörelsen osv). Det hade jag inte brytt mig om, men det kändes lite illa att han instruerade sin mindre kompis. Han avslutade också dom lyften genom att köra någon slags variant där han verkligen rullade med axlarna så mycket han kunde och jag kunde känna hur det knakade i mina leder bara jag tittade på honom.
Sen avslutade han med att köra mage genom att sätta fast fötterna under en bänk och köra situps där ryggen hölls helt rak och enda böjningen skedde i höftleden.

Är du på riktigt eller?

victor_n
2010-06-10, 20:02
Älskar när folk ska träna magen och låser höften haha! Den tar som fan!

mikaelj
2010-06-10, 20:10
Älskar när folk ska träna magen och låser höften haha! Den tar som fan!

Hur tusan gör man för att träna magen? Jag tycker att alla magövningar tar mest på höfterna. Enda magövningarna som jag tycker tar är böj och mark.

Sheogorath
2010-06-10, 20:15
Älskar när folk ska träna magen och låser höften haha! Den tar som fan!

Förklara!

nmanradnävna
2010-06-10, 20:16
Hur tusan gör man för att träna magen? Jag tycker att alla magövningar tar mest på höfterna. Enda magövningarna som jag tycker tar är böj och mark.

Rundar ryggen och gör en crunch?

mikaelj
2010-06-10, 20:18
Rundar ryggen och gör en crunch?

Meh, det kan man ju göra tills man tröttnar. Vill ha lite belastning också!

Degpekka
2010-06-10, 20:20
Kör i kabel då?

jag tycker också att victor_n får ta och förklara lite...

ceejay
2010-06-10, 20:21
Meh, det kan man ju göra tills man tröttnar. Vill ha lite belastning också!

tss, gör ordentliga så bränner det efter 20

Stoltz
2010-06-10, 20:23
I kabelkrossarn är jag rätt låst, och det är inte fy skam.
Det har inte gett mig 2000% ökad proteinsyntes som en crunch hade gjort men det är hyfsat ändå tycker jag.

Denniss
2010-06-10, 20:25
I kabelkrossarn är jag rätt låst, och det är inte fy skam.
Det har inte gett mig 2000% ökad proteinsyntes men det är hyfsat ändå tycker jag.

Thän u cant not train that exorsajs!! Alla vet att proteinpulver är det enda som behövs för att få muskler.

Sheogorath
2010-06-10, 20:26
Jag gör crunches med raka ben och fötterna låsta i golvhöjd under ribbstol. Oh noes! Vad dum och okunnig jag är. Att jag inte tänkte på att om det tar på höftböjarna så kommer det ju automatiskt att inte ta på magen! Precis som knäböj ju såklart inte tar på rumpan eftersom det också tar på låren!

Stoltz
2010-06-10, 20:27
Jag gör crunches med raka ben och fötterna låsta i golvhöjd under ribbstol. Oh noes! Vad dum och okunnig jag är. Att jag inte tänkte på att om det tar på höftböjarna så kommer det ju automatiskt att inte ta på magen! Precis som knäböj ju såklart inte tar på rumpan eftersom det också tar på låren!

Och våra dragon flags! WON'T SOMEBODY PLEASE THINK OF THE ABDOMINALS!

Sheogorath
2010-06-10, 20:31
och våra dragon flags! Won't somebody please think of the abdominals!

:thumbup:

prOtotype
2010-06-15, 23:59
Är du på riktigt eller?

Japp, jag är på riktigt. Vad tänkte du på?

victor_n
2010-06-16, 00:04
Svaret ni väntat på!!!!




























































Självironi! sov gott nu! pÖZzZzZZ :PPPpppppPPPpppPppppP

myrmeldjyr
2010-06-16, 00:28
Två killar runt 16 köper var sin påse proteinpulver i kassan på ett gym i Skövde:

-"Nu jävlar ska vi bli stora och sätta skräck i folk!"

Vilket gym? Låter som några jag känner igen! Hahaha.

C.E.J.
2010-06-16, 01:13
Japp, jag är på riktigt. Vad tänkte du på?

Typ allt, skulle jag gissa.

C.E.J.
2010-06-16, 01:14
Två killar runt 16 köper var sin påse proteinpulver i kassan på ett gym i Skövde:

-"Nu jävlar ska vi bli stora och sätta skräck i folk!"

1000 spänn på att de sa det på skämt men att du valde att inte höra det så.

elegantmachine
2010-06-16, 01:47
Sambon överhörde två tjejer på benpressen:
Tjej 1 berättade om sina arbetstider närmaste tiden, samt andra förehavanden.
Tjej 2: Men då kommer du ju inte att få någon träning alls nästa vecka!
Tjej 1: Aaaah, men då får jag köra dubbelt så länge nästa gång.
Tjej 2: Aaaah, det får du verkligen göra.

Raggis
2010-06-16, 02:06
Självironi! sov gott nu! pÖZzZzZZ :PPPpppppPPPpppPppppP

http://threadbombing.com/data/media/30/EpicFailWin.jpg

Scratch89
2010-06-16, 07:27
Sambon överhörde två tjejer på benpressen:
Tjej 1 berättade om sina arbetstider närmaste tiden, samt andra förehavanden.
Tjej 2: Men då kommer du ju inte att få någon träning alls nästa vecka!
Tjej 1: Aaaah, men då får jag köra dubbelt så länge nästa gång.
Tjej 2: Aaaah, det får du verkligen göra.

Ja, vadå?

hugok
2010-06-16, 10:07
Två grabbar i kanske 19årsåldern drar av sej tröjorna på gymmet, står och spänner sej och börjar sedan köra i pecdecken utan tröja. Jag börjar köra flies i närheten där jag märker att jag är iaktagen av dem och efter ett tag säger den ena mitt i mitt set:
-Eey, vad stora armar du var mannen
Jag lyckas grymta ett tack
-(fortfarande i mitt set) Du tränar mycket va?
Jag lyckas nicka lite och grymta samtidigtg.

En annan gång (tror det är samma killar) när jag kör tunga mark:
-Eey, vad kör du den där övningen för?
-Jag vill bli stark i bål, ben och rygg osv.
-Hmm...

LoTiX
2010-06-16, 11:58
Ja, vadå?

Hon ansåg att dubbelt så långa pass var ett bra substitut för att hoppa över träningen en hel vecka.

Elengatmachine (och jag själv) reagerade säkert för han hade blivit väldigt trött om han provade på deras metod.

Sheogorath
2010-06-16, 12:23
Japp, jag är på riktigt. Vad tänkte du på?

Att pronera underarmen så att lillfingret kommer högst är ett enkelt trick att använda sig av för att få en inåtrotation i axeln så mellersta deltoideus aktiveras ordentligt vid abduktionen. En frisk axel klarar det minskade utrymmet under acromion utan problem om man inte abducerar mer än 90 grader eller strax därunder. Vill man fortsätta abduktionen högre än så är det läge att utåtrotera i axeln, men då kommer inte längre mellersta deltoideus att vara prime mover och man kanske gör bättre i att köra axelpressar istället. Att ha kraftigt böjda armar är möjligen en dålig idé eftersom man måste kontrahera utåtrotatorerna isometriskt under övningen, vilket åtminstone i teorin skulle kunna innebära problem p.g.a. den dåliga blodförsörjningen till bland annat infraspinatus.

Att köra "magövningar" med rak rygg och låsta fötter behöver inte alls ämna träna magen utan kanske höftböjarna. (Tillräckligt) starka höftböjare är viktigt i mark och böj för att motverka hamstrings' och gluteus maximus' drag på ischium så att ryggen inte rundas när man tar i. Och att inte magen skulle få träning för att ryggen är rak är lite enögt. Det finns fler magmuskler än Rectus abdominis, och det finns t.o.m. de som menar att dynamisk träning av den muskeln inte är nödvändig ens om det är djupa magrutor man vill åt.

prOtotype
2010-06-16, 12:43
Att pronera underarmen så att lillfingret kommer högst är ett enkelt trick att använda sig av för att få en inåtrotation i axeln så mellersta deltoideus aktiveras ordentligt vid abduktionen. En frisk axel klarar det minskade utrymmet under acromion utan problem om man inte abducerar mer än 90 grader eller strax därunder. Vill man fortsätta abduktionen högre än så är det läge att utåtrotera i axeln, men då kommer inte längre mellersta deltoideus att vara prime mover och man kanske gör bättre i att köra axelpressar istället. Att ha kraftigt böjda armar är möjligen en dålig idé eftersom man måste kontrahera utåtrotatorerna isometriskt under övningen, vilket åtminstone i teorin skulle kunna innebära problem p.g.a. den dåliga blodförsörjningen till bland annat infraspinatus.

Att köra "magövningar" med rak rygg och låsta fötter behöver inte alls ämna träna magen utan kanske höftböjarna. (Tillräckligt) starka höftböjare är viktigt i mark och böj för att motverka hamstrings' och gluteus maximus' drag på ischium så att ryggen inte rundas när man tar i. Och att inte magen skulle få träning för att ryggen är rak är lite enögt. Det finns fler magmuskler än Rectus abdominis, och det finns t.o.m. de som menar att dynamisk träning av den muskeln inte är nödvändig ens om det är djupa magrutor man vill åt.

Jag kanske var lite otydlig med min förklaring till varför jag kritiserade men hade du sett utförandet så är jag säker på att du hade gjort detsamma.

Okej, jag förstår att du har en ordentlig anatomisk kunskap om övningarna och skulle kunna använda dig av saker som en person kan uppfatta som felaktiga för att du har fullständig koll - Jag kan garantera att personen jag skrev om INTE har den kollen du har. Såna saker som att högerarmen åker upp en bra bit högre i varje repetition och personen inte korrigerar det trots att han tittar på sig själv i spegeln under övningen sa något om personens kunskapsnivå. Då räknar jag med att han inte gjorde sina sidolyft som han gjorde pga små anatomiska fördelar, utan snarare att han tyckte att det var coolt att slänga med stora vikter - med ett helt horribelt utförande som följd.


Jag förstår skillnaden mellan att någon gör något som ser lite knepigt ut men verkar ha koll, och killen som bara kör biceps, bröst och mage för att det är det som han tycker är snyggt.

Sheogorath
2010-06-16, 12:48
Jag kanske var lite otydlig med min förklaring till varför jag kritiserade men hade du sett utförandet så är jag säker på att du hade gjort detsamma.

Okej, jag förstår att du har en ordentlig anatomisk kunskap om övningarna och skulle kunna använda dig av saker som en person kan uppfatta som felaktiga för att du har fullständig koll - Jag kan garantera att personen jag skrev om INTE har den kollen du har. Såna saker som att högerarmen åker upp en bra bit högre i varje repetition och personen inte korrigerar det trots att han tittar på sig själv i spegeln under övningen sa något om personens kunskapsnivå. Då räknar jag med att han inte gjorde sina sidolyft som han gjorde pga små anatomiska fördelar, utan snarare att han tyckte att det var coolt att slänga med stora vikter - med ett helt horribelt utförande som följd.


Jag förstår skillnaden mellan att någon gör något som ser lite knepigt ut men verkar ha koll, och killen som bara kör biceps, bröst och mage för att det är det som han tycker är snyggt.

Då är vi helt överens. Att jag (över?)reagerade på din post har att göra med att folk kan vara väldigt snabba att döma andras övningsutförande bara för att de läst Angela Monroes blogg eller en övningsguide av Axon: på inga sätt ofelbara källor dessutom. Men nu förstår jag att du inte sållar dig till den skaran, och sådana killar (och tjejer) som du beskriver finns det tyvärr väldigt många av. :thumbup:

Buck
2010-06-30, 21:53
Igår var det en grabb på gymmet som hade gylfen öppen på sina shorts och hann köra två väldigt passande övningar innan han märkte det. Bänkpress (bredbent) och denna övning http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/LVSeatedLegRaiseCrunch.html





(Det var jag)

rbs
2010-06-30, 23:25
Bevakar den här tråden bara för att se om jag dyker upp i någons inlägg

Matsa
2010-06-30, 23:29
Igår var det en grabb på gymmet som hade gylfen öppen på sina shorts och hann köra två väldigt passande övningar innan han märkte det. Bänkpress (bredbent) och denna övning http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/LVSeatedLegRaiseCrunch.html





(Det var jag)

Helt ok, bara opti med lite extra ventilation i skrevet så här års. Jag tror säkert att alla som såg dig förstod detta och således inte dömde ut dig som en äckelgubbe med kiosken öppen.
:)

rbs
2010-07-01, 20:13
Tränade på ett nytt gym idag, och en kille kom fram till mig när jag satt och körde. Visst, det var väl trevligt. Efter ett tag frågade han om jag använder proteinpulver. Ja självklart, svarade jag. Varpå han påstod att det är dåligt för kroppen. Han själv åt bara frukt och hans gymkarriär sträckte sig så långt bak i tiden som 25 dagar.

Han var trevlig så jag var snäll mot honom.

15 minuter senare kom en pinne till gubbe och påstod att jag gjorde "övningarna" fel. Bad honom testa bänkpressen 20 meter därifrån.

Kommer inte träna där igen.

Baan
2010-07-01, 20:19
Tränade på ett nytt gym idag, och en kille kom fram till mig när jag satt och körde. Visst, det var väl trevligt. Efter ett tag frågade han om jag använder proteinpulver. Ja självklart, svarade jag. Varpå han påstod att det är dåligt för kroppen. Han själv åt bara frukt och hans gymkarriär sträckte sig så långt bak i tiden som 25 dagar.

Han var trevlig så jag var snäll mot honom.

15 minuter senare kom en pinne till gubbe och påstod att jag gjorde "övningarna" fel. Bad honom testa bänkpressen 20 meter därifrån.

Kommer inte träna där igen.

Vars?

rbs
2010-07-01, 20:20
Vars?

Onyx i stan. Tänkte testa då F&S där jag tränat ett tag har helgstängt i juli. Gamla energikällan hade nog varit bästa alternativet om jag haft körkort. Har du något tips?

Baan
2010-07-01, 20:25
Onyx i stan. Tänkte testa då F&S där jag tränat ett tag har helgstängt i juli. Gamla energikällan hade nog varit bästa alternativet om jag haft körkort. Har du något tips?

Jag har egentligen bara tränat på Borås Atletklubb. Men det är också lite att man behöver bil, även om det är något bättre kommunikationer än Energikällan.

Det är ett styrkelyftargym med bra utrustning för böj/mark/bänk. Även lagom med hantlar, upp till 67 kg. Maskinutbudet är ganska spartanskt men det man behöver finns. Väldigt lugnt om du tränar förmiddag, och inte så farligt klassiska tiderna när det brukar vara packat på gym. Kan dock vara sjukt mycket folk mellan 19-21, av oförklarliga skäl.

rbs
2010-07-01, 20:27
Jag har egentligen bara tränat på Borås Atletklubb. Men det är också lite att man behöver bil, även om det är något bättre kommunikationer än Energikällan.

Det är ett styrkelyftargym med bra utrustning för böj/mark/bänk. Även lagom med hantlar, upp till 67 kg. Maskinutbudet är ganska spartanskt men det man behöver finns. Väldigt lugnt om du tränar förmiddag, och inte så farligt klassiska tiderna när det brukar vara packat på gym. Kan dock vara sjukt mycket folk mellan 19-21, av oförklarliga skäl.

Har haft seriösa tankar att börja på BAK men vill helst inte komma dit som någon klenfis. Har en bekant som tränar där och han har bara positiva saker att säga. Det börjar bli off topic här, men vart ligger det? Kan titta in :)

Baan
2010-07-01, 20:34
Har haft seriösa tankar att börja på BAK men vill helst inte komma dit som någon klenfis. Har en bekant som tränar där och han har bara positiva saker att säga. Det börjar bli off topic här, men vart ligger det? Kan titta in :)

Getängsvägen, tvärsmot Haléns. Inte långt från Almåsskolan. Du kan kika på hemsidan och se om du hittar något intressant http://borasatletklubb.com/index.php

Sen finns det riktigt starka killar men majoriteten är som på alla andra gym.

rbs
2010-07-01, 20:37
Getängsvägen, tvärsmot Haléns. Inte långt från Almåsskolan. Du kan kika på hemsidan och se om du hittar något intressant http://borasatletklubb.com/index.php

Sen finns det riktigt starka killar men majoriteten är som på alla andra gym.

Tackar så mycket. Nu vet jag var det ligger. Det var riktigt billigt iallafall!

rajjan_dammit
2010-07-01, 20:41
Igår var det en grabb på gymmet som hade gylfen öppen på sina shorts och hann köra två väldigt passande övningar innan han märkte det. Bänkpress (bredbent) och denna övning http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/LVSeatedLegRaiseCrunch.html





(Det var jag)

Haha, trodde du hade sett mig först. Jag gjorde nämligen samma sak, dock bara bänkpress.

zajiwal
2010-07-01, 22:29
"Tjocka personer har lättare att bygga muskler än smala, då de tjocka kan förvandla sitt fett till muskler."

"Gainer är ett måste under deff, annars kommer du förlora skitmycket muskler"

Finns även lite discokillar som kör sidebends med en 10kgs-kaka i vardera hand med syftet att "bränna sidofettet och få smalare midja".

bb X
2010-07-01, 23:48
"Tjocka personer har lättare att bygga muskler än smala, då de tjocka kan förvandla sitt fett till muskler."

"Gainer är ett måste under deff, annars kommer du förlora skitmycket muskler"

Finns även lite discokillar som kör sidebends med en 10kgs-kaka i vardera hand med syftet att "bränna sidofettet och få smalare midja".

Hahaha!

anders172
2010-07-02, 00:34
Man kan dricka en prottedrink om man e törstig. Nej, lol.

ha:cl
2010-07-02, 01:00
Man kan dricka en prottedrink om man e törstig. Nej, lol.

Haha, typ 2 liter prottedrink om dagen. Varför inte lixom?

Buck
2010-07-02, 08:49
Haha, trodde du hade sett mig först. Jag gjorde nämligen samma sak, dock bara bänkpress.

Höll nästan på att göra en repris igår, märkte det dock innan jag lade mig ned på bänken ^^

samerino
2010-07-02, 11:02
"Asså jag kör inte knäböj och sån skit eftersom det tränar röven o de e ju asså bara bögigt"

Loke
2010-07-25, 15:38
Idag var det en man omkring 40 på gymmet som verkade lite vilse i huvudet. Han frågade mig om jag tränade rygg eller armbåge när jag körde rodd. Rygg, sa jag. Då ska du köra med det här handtaget, sa han, och visade mig ett rätt fint handtag. Egenutvecklat, hävdade han. Han gav mig lite tveksamma instruktioner som jag inte följde, men handtaget var faktiskt rätt bra. Han sa att han var den enda som hade varit på sm i såväl byggning som SL och tyngdlyftning. Han såg mer påklädd än grov ut. Men jag ville inte driva med honom, för det KAN trots allt ligga nån sanning i det han säger, men att det gått utför efter att han slutat med anabola eller dylikt.

Sen kom iaf polisen, någon hade tydligen sagt att han var full. Det tvivlar jag på, man behöver inte dricka för att vara en idiot.

cero
2010-07-25, 15:43
"Tjocka personer har lättare att bygga muskler än smala, då de tjocka kan förvandla sitt fett till muskler."

Har hört en liknande. "Det är mycket bättre att vara fet när man börjar träna, då har ju kroppen något att bygga muskler av.."

Oxe
2010-07-25, 15:46
Har hört en liknande. "Det är mycket bättre att vara fet när man börjar träna, då har ju kroppen något att bygga muskler av.."

Som tjockis har man ju det naturligt i sig att över äta = mer muskler.

Popliteus
2010-11-05, 10:21
"Äh fan nu går vi och kör lite biceps-extensioner"

Popliteus
2010-11-05, 10:22
Benböj i vadpressen är en annan klassiker jag observerade på mitt gym.

rooz
2010-11-05, 10:24
Benböj i vadpressen är en annan klassiker jag observerade på mitt gym.
Hur fan...Hur funkar det:confused:

Popliteus
2010-11-05, 10:30
Hur fan...Hur funkar det:confused:

Killen körde i den stående vadpressen.. lassade på full vikt och böjde typ 15 grader samtidigt som han skakade så att jag trodde att maskinen skulle pajja.

kaer
2010-11-05, 10:50
Benböj i vadpressen är en annan klassiker jag observerade på mitt gym.

Känns som man ser den ngn gång i veckan =)

MackeJuve
2010-11-05, 13:29
Sådär ja, äntligen fann man denna underbara tråd! :D

Förutom otroligt dumma uttalanden på gymmet så som någon som gick på salladsdiet och räknade med att bli stor och gamla gubbar som "inte tror på att ta i som grabbarna där haha" så hände en rejält ful grej i veckan:

Står och kör militärpress när en hyfsat(relativt)stor snubbe kommer in, ser i alla fall ut som en 110-120 bänkare, väger väl någonstans mellan 90 och 100 kg. Han börjar lassa på en av skivstängerna utav bara fan, tar t.o.m. hjälp av en annan på gymmet. Till sist är allt på och han frågar snubben hur mycket som är på och får till svar att det är 210 kg. Grejen är att jag aldrig har sett någon marka så mycket på gymmet, gymmar på Friskis så är rätt besparad från coola prestationer. Faktum är att det mestadels är jag som brukar marka tungt. I alla fall så börjar snubben gå runt och tagga, och jag frågar honom hur mycket han har tagit innan. "180/190 ett par gånger, flera reps alltså" svarar han och jag börjar tro att han faktiskt kan få upp de här 210 kilona.

Vi snackar lite till innan han kör igång, lutar sig framåt och böjer sig ner och försöker med jordens sämsta teknik att rubba vikten, och stången lyfter inte ens från marken alltså! Han flinar lite förläget och lassar av till 160 kg och förklarar för mig att "det här är ingenting". Killen laddar om och tar i av kung och fosterland och får upp stången kanske en cm!!! Måste varit riktigt pinsamt för honom... Blev nog inte bättre när jag gick fram och försökte ge lite tekniktips och drar upp 160 kg flygande lätt utan uppvärmning :D Haha bland det fulare som jag varit med om här på Friskis!

Fishey
2010-11-05, 13:49
Kanske inte så jätte roligt men iaf:

Kompis: Kan du ge mig tips på något med mycket protein och lite kalorier, behöver nått sånt till min deff.
Jag: kvarg
Kompis: vad är kvarg?
Jag: kesella du vet
Random snubbe: ät bara kvarg det är mycket mer protein i kvarg än kesella, kesella är nästan bara fett ju
Jag: *håller mig för skratt*

thethoos
2010-11-05, 14:14
En kille går fram till mig och min kompis mitt under ett set av böj och börjar prata med oss. Jag ber honom vänta tills setet är klart och sen börjar han:
- Man blir kort av den
- Va?
- Man blir kort
- Va?
- Man blir kort, inte lång
- Menar du att man krymper av att köra knäböj?
- Ja

Killen var själv ungefär 1,60 så jag funderade i 2 sekunder på att ta honom på allvar

Hahahah, jag dööör. Aldrig skrattat så mycket åt något jag läst!

smuts
2010-11-05, 15:16
"Asså jag kör inte knäböj och sån skit eftersom det tränar röven o de e ju asså bara bögigt"

bwahahahahaha :laugh:

J.V
2010-11-05, 15:29
En gång såg jag en kille som gnällde på att alla levde om för mycket och yrade något om civilkurage.

Largoplz
2010-11-05, 16:10
En gång såg jag en kille som gnällde på att alla levde om för mycket och yrade något om civilkurage.

:)

oscarbengtsson
2010-11-05, 16:59
roligaste jag har varit med om är när några killar fått reda på att jag använder kreatin monohydrat och kommer fram och frågar. " du, när ska man börja ta clerativ monokrat?" kunde inte hålla mig..

Berguven
2010-11-05, 17:24
Det är ju inte helt ovanligt med unga herrar som skuggboxas på gymmen. Idag såg jag istället en kines som stod och måttade pingisslag i luften. Det var vackert.

Andy.da.wohoo
2010-11-05, 18:11
Det är ju inte helt ovanligt med unga herrar som skuggboxas på gymmen. Idag såg jag istället en kines som stod och måttade pingisslag i luften. Det var vackert.

Det låter fint. :)