handdator

Visa fullständig version : Kettlebells?


Bazti
2010-06-01, 21:15
Undrar bara lite om någon har erfarenhet av kettlebells.
har aldrig provat,,men är lite nyfiken om det kan tillföra något med den träningsformen.

Pepz
2010-06-01, 21:59
jag kör som konditionsträning och uthållighetsträning. samt att det är bra coreträning

och dessutom kul

the_PL_man
2010-06-01, 22:47
Undrar bara lite om någon har erfarenhet av kettlebells.
har aldrig provat,,men är lite nyfiken om det kan tillföra något med den träningsformen.

Kom upp till Karlstads AK, vi har en uppsättning kettlebells, och prova!

Bazti
2010-06-02, 04:58
Ja jag har för mig att jag såg det på Kak.Kanske skulle göra ett besök,för jag antar att det är en heldel teknik i det hela.

the_PL_man
2010-06-02, 06:12
Ja jag har för mig att jag såg det på Kak.Kanske skulle göra ett besök,för jag antar att det är en heldel teknik i det hela.

En av tyngdlyftarna gick en tvådagarsutbildning, så han kan nog visa dig en del.

mvh
the_PL_man

Bazti
2010-06-02, 12:00
En av tyngdlyftarna gick en tvådagarsutbildning, så han kan nog visa dig en del.

mvh
the_PL_man

Det låter ju skitbra!
Vore intressant.Får kika över när det passar då.
Mvh/sebastian

trip
2010-06-17, 16:51
Min fd Krav Maga tränare (Tommy Blom) är en av Sveriges ledande kettlebells instruktörer om jag förstått det rätt.

http://www.tenacity.se

Gute
2010-06-18, 11:42
Min fd Krav Maga tränare (Tommy Blom) är en av Sveriges ledande kettlebells instruktörer om jag förstått det rätt.

http://www.tenacity.se

"Taktisk Styrka är även att ha ett taktiskt övertag när det kommer till självförsvarssituationer, oavsett om man behöver lösa situationen med nödvändigt våld eller på ett taktiskt och preventivt sätt tar sig därifrån"

Våld är inte nödvändigt. Styrkelyft är befriad från våldsmoment.

Sandvikens atletklubb hade en tröja med något liknande:
"om man är stark måste man också vara snäll"

trip
2010-06-18, 13:44
"Taktisk Styrka är även att ha ett taktiskt övertag när det kommer till självförsvarssituationer, oavsett om man behöver lösa situationen med nödvändigt våld eller på ett taktiskt och preventivt sätt tar sig därifrån"

Våld är inte nödvändigt. Styrkelyft är befriad från våldsmoment.

Sandvikens atletklubb hade en tröja med något liknande:
"om man är stark måste man också vara snäll"

Självförsvar är alltid den bästa lösningen, oavsett om det avser att avväpna GM eller fly, men om ni på Kollo hellre får en kniv i ryggen så.. Be my guest

Nitrometan
2010-06-18, 14:19
Varför ska man avväpna en good-morning?

Nej, självförsvar är inte bästa lösningen. Möjligtvis sista lösningen. Bästa lösningen är att inte hamna i den situation då du behöver använda självförsvar. Att inte befinna dig på den platsen.

Om du nu skulle ha befunnit på en plats då du fick en kniv i ryggen, vad skulle ditt självförsvar ha gjort åt det då du ligger med ett hål i njuren och blöder?

trip
2010-06-18, 17:42
Varför ska man avväpna en good-morning?

Nej, självförsvar är inte bästa lösningen. Möjligtvis sista lösningen. Bästa lösningen är att inte hamna i den situation då du behöver använda självförsvar. Att inte befinna dig på den platsen.

Om du nu skulle ha befunnit på en plats då du fick en kniv i ryggen, vad skulle ditt självförsvar ha gjort åt det då du ligger med ett hål i njuren och blöder?

Ditt självförsvar skulle göra att du kunde förutse situationen eskalera och därmed försvara sig.

Du ser gammal ut på bilden, var då inte sä jävla barnslig och låtsas att du inte förstår vad jag menar.
Självklart är det bästa att inte sätta sig i den situationen, men självförsvarsträning går ut på att hantera kniviga situationer, både innan det bryter ut och efter.

Var har du varit dom senaste åren? För du verkar uppenbarligen ha missat att det finns gott om folk som slår/hugger först och tänker sen oprovocerat, rån,våldtäkt,aggressivitet.

Gute
2010-06-18, 18:21
Ditt självförsvar skulle göra att du kunde förutse situationen eskalera och därmed försvara sig.

Tråden är startad i Kolozzeums styrkelyftsdel. Styrkelyft innehåller inga som helst fysiska moment deltagare emellan annat än kramar, bugningar och handslag etc.

trip
2010-06-19, 18:45
Du har rätt, men allt detta för att jag till lade att min fd kampsportstränare är duktig på KB?