handdator

Visa fullständig version : Bästa stackern?


Arwen
2003-10-11, 20:26
Har kört 12 veckor med fokus på tung träning, högt proteinintag och långsamma kolisar (visst kaloriöverskott). Resultatet är en hel del muskler (jmf med en otränad öl- och McDonald´s kropp som var utgångsläget), nu är det dags att plocka fram resultaten.

Morgonpromenader 4-5 dgr/vecka

Köra igenom varje muskelgrupp 1 ggr/vecka, öka set & reps på lite lägre vikter.

Minska kolisar, öka proteinintag.

Nu till kosttillskottsfrågan: Bortsett från protein, multivitamin & fiskoljan så vill jag ha tips på en eller flera prisvärda/lagliga och EFFEKTIVA sk stackere eller "fettförbrännare".

Upp till bevis, supporta en "novis"!

z_bumbi
2003-10-11, 20:59
Finns ingen prisvärd fettförbrännare... IMHO

Arwen
2003-10-11, 21:08
z_bumbi: Med all respekt ör din erfarenhet på området, så skulle nog många anse tex koffein vara en effektiv och prisvärd "fettförbrännare"....om jag tolkar dig rätt så anser du att samtliga på marknaden förekommande preparat vara under all kritik?

Är MyoFormX, DymX etc bara skräp?

Vad säger övriga debattörer på forumet som spillt pengar och testat olika tillskott?

nordland
2003-10-11, 21:35
Enda som jag tycker är värt att satsa på är tillskott som höjer termogenesen i kroppen. Under senaste deffen så köpte jag tomma gelatinkapslar som jag fyllde med koffein och cayennepeppar. Jävligt mycket billigare än att köpa någon färdig stacker.

Vad du än gör, så köp inte Stacker 7, eller 8. Det är någon svensk (har mina misstankar om vem) som sitter i ett garage och fyller kapslar med vad fan som helst, och som sedan säljer produkten under det välkända varumärket Stacker.

Thell
2003-10-12, 02:46
nu vart det intressant...
vad kan det vara i stacker 7 ?
för ja har kört dom o blivit helt skakig o varm o hetsig som satan...
brände dock mycket fett, men funkade bara i 1 vecka, sen vart dom verkningslösa...

Pez
2003-10-12, 02:54
Originally posted by Thell
nu vart det intressant...
vad kan det vara i stacker 7 ?
för ja har kört dom o blivit helt skakig o varm o hetsig som satan...
brände dock mycket fett, men funkade bara i 1 vecka, sen vart dom verkningslösa...

Om det är samma person som Nordland tänker på som sålt dig dina stackers så kan det vara vad fan som helst i dom. Alltifrån talk till ephedra till illegala/på väg att bli illegala substanser.

/pez

z_bumbi
2003-10-12, 07:56
Arwen: Produkter som säljs som stacker, fettförbrännare mm är inte prisvärda, vilket var vad du frågade efter,

Koffein kan du ju köpa på apoteket (Eller få från kaffe osv) och en produkt som säljs som fettförbrännare och har en huvudsaklig beståndsdel av koffein är ju oftast betydligt dyrare, kolla på innehållsdeklarationerna på de som är lagliga att sälja.
Det görs ju försök med ersättningar för efedrinet genom att tillsätta en "släkting" men de tester som jag har sett visar bara att man får biverkningarna, har för mig Tinner har kollat på den biten betydligt mer. Han sågade i alla fall ersättningpreparaten ganska rejält för något år sedan (På ett annat forum.)

Det finns vissa tillskott som hjälper till att öka förbränningen men effekten man får ut är inte värd pengarna, får man en ökad förbränning på 2-5 % så betyder det ju bara att man kan gå/springa några hundra meter längre varje dag för att få samma effekt eller att äta några gram pasta mindre per mål osv.
2 % av en kost på t ex 2000 kcal är inte så jävla mycket och 5 % tvivlar jag på att det finns något lagligt medel som kommer upp i.

Ska man äta lite kolhydrater är väl kreatin kanske att rekommendera så att man orkar träna lite hårdare på gymet men det är ju i sig ingen fettförbrännare.

I ditt fall när du tränat så pass kort tid så gäller det ju först att få balans i kosten, om du nu ska gå ner i vikt överhuvudtaget då det är nog väldigt lätt att du tappar mer muskelmassa nu än om du nöter på ett tag till.

Jet
2003-10-12, 21:05
Ingen tokig gissning kan jag intyga....

Originally posted by nordland
Enda som jag tycker är värt att satsa på är tillskott som höjer termogenesen i kroppen. Under senaste deffen så köpte jag tomma gelatinkapslar som jag fyllde med koffein och cayennepeppar. Jävligt mycket billigare än att köpa någon färdig stacker.

Vad du än gör, så köp inte Stacker 7, eller 8. Det är någon svensk (har mina misstankar om vem) som sitter i ett garage och fyller kapslar med vad fan som helst, och som sedan säljer produkten under det välkända varumärket Stacker.

STarfish
2003-10-14, 11:13
jag kör med stacker 2 och det funkar skitbra!