handdator

Visa fullständig version : Bygga


j00j
2010-06-01, 19:15
Tjena!

Jag behöver lite hjälp utav er "byggare".

Nu är min diet snart slut (2 veckor) därefter ska jag ha ett uppehåll med träningen på 1-2 veckor, sedan ska jag bulka upp mig i 9 månader.

Dom kosttilskott som jag redan vet att jag kommer använda är.

* Protein Whey FX Vassel protein
* Kreatin (något FX)

Frågan är behöver jag något mera som är nödvändigt? Vassel protein är ju direkt efter träningen? Ska jag blanda det med snabba kolhydrater också? Ska jag ha ett annat protein t.e.x. innan jag ska sova?

En sista fråga är om någon har kampanj kod till ************.se

Det var allt hoppas ni kan hjälpa mig, tack alla!

macsacre
2010-06-01, 19:25
När jag "bulkade" tog jag massa Gainer och inget Whey, och då "bulkade" jag i över 12 månader, gick från 68kg till det jag väger nu 90kg. Nu har jag gått utan Gainer och har behållt vikten men massa "gainer" har försvunnit ur kroppen utan att jag gått ner ett enda KG.

Jag kommer gå på Carbo FX från agusti och försöka komma upp till 95 kg fram till mars. Sedan får vi se vad som händer om jag nu ska upp mer eller om jag stannar där ett tag i nån månad innan jag drar igång igen. Mitt mål är att komma upp i 100kg.

j00j
2010-06-01, 19:54
ah, gainer e det t.e.x. protein blandat med kolhydrater?:)

prOtotype
2010-06-01, 20:35
När jag "bulkade" tog jag massa Gainer och inget Whey, och då "bulkade" jag i över 12 månader, gick från 68kg till det jag väger nu 90kg. Nu har jag gått utan Gainer och har behållt vikten men massa "gainer" har försvunnit ur kroppen utan att jag gått ner ett enda KG.

Jag kommer gå på Carbo FX från agusti och försöka komma upp till 95 kg fram till mars. Sedan får vi se vad som händer om jag nu ska upp mer eller om jag stannar där ett tag i nån månad innan jag drar igång igen. Mitt mål är att komma upp i 100kg.

Alltså... Gainer är något man använder för att enklare hamna på ett kaloriöverskott. Sen går det antingen till muskler eller till fett. Du har inte massa gainer som "försvunnit ur kroppen". Du har gått upp i vikt.

Sugen på att lägga upp bilder med resultat? Det låter som en väldigt snabb bulk. Tänk på att vikt i sig inte direkt är ett ändamål, utan man får tänka på att försöka få ganska mycket muskler under resans gång också.

macsacre
2010-06-01, 21:50
ok, nu får ni vara snälla, för nu äntligen vågar jag lägga upp lite kort på mig.

Där finns ett kort där jag hade tränat i 5 månader med en grej jag köpte på TV shop (mygym) runt Januari då jag lovade mig själv börja träna då jag satt mkt vid datorn och spelade spel bara.

Då vägde ja 68kg, sedan fatta jag att man kanske skulle lifta vikter.

Runt september började jag träna med vikter och med gainer började jag i november 2008 fram tills jul 2009 då gjorde jag uppehåll och hade svårt att komma igång igen med träningen så ett av de korten som jag visar ryggen där vägde jag 89kg och den är tagen 29 mars, den andra är tagen idag.

Den där man ser dörren och jag står och visar ryggen var innan jag började med BCAA den andra är den som är tagen idag och jag vägde 90kg imorse. Det jag tagit under de här 7 veckorna är: BCAA, EAA, KAlcium + Magnesium, multivitamin, Omega 3, Kreatin och NO produkter, först juggernaut, gjorde uppehåll då jag köpte naNO vapor med kort datum, och så juggernaut igen efter den 23 maj.

Psyla
2010-06-01, 21:59
ok, nu får ni vara snälla, för nu äntligen vågar jag lägga upp lite kort på mig.

Där finns ett kort där jag hade tränat i 5 månader med en grej jag köpte på TV shop (mygym) runt Januari då jag lovade mig själv börja träna då jag satt mkt vid datorn och spelade spel bara.

Då vägde ja 68kg, sedan fatta jag att man kanske skulle lifta vikter.

Runt september började jag träna med vikter och med gainer började jag i november 2008 fram tills jul 2009 då gjorde jag uppehåll och hade svårt att komma igång igen med träningen så ett av de korten som jag visar ryggen där vägde jag 89kg och den är tagen 29 mars, den andra är tagen idag.

Den där man ser dörren och jag står och visar ryggen var innan jag började med BCAA den andra är den som är tagen idag och jag vägde 90kg imorse. Det jag tagit under de här 7 veckorna är: BCAA, EAA, KAlcium + Magnesium, multivitamin, Omega 3, Kreatin och NO produkter, först juggernaut, gjorde uppehåll då jag köpte naNO vapor med kort datum, och så juggernaut igen efter den 23 maj.


Tror du på fullaste allvar att det är tillskotten som är roten till dina ökningar?

macsacre
2010-06-01, 22:01
vad skulle det annars vara?

FilipWT
2010-06-01, 22:08
vad skulle det annars vara?

Träning?

Psyla
2010-06-01, 22:09
vad skulle det annars vara?

Tillskott är inte magi, långt ifrån.

Tror du isåfall att du är den enda som upplevt detta? Isåfall borde var 10onde person på detta forum vara helt överlyckliga över BCAA

macsacre
2010-06-01, 22:21
Självklart är det träning också, men jag känner att tillskotten ger mig en extra psykiskt kick och det ger mig mer sug av att gå till gymmet. Så även om det inte är kosttillskotten så är det ändå kosttillskotten.

Jag gick till gymmet efter jul uppehållet med det var för 7 veckor sedan som jag köpte nya tillskott och bestämde mig för att "nu jävlar". Så jag ser det som att träningen gör 50% av jobbet och så kosttillskotten 50%.

Tror även på att alla svarar olika på kosttillskott och jag kanske får vara glad över att det funkat bra för mig det jag tagit.

Frantic
2010-06-01, 22:26
Svarar bra? Det är protein och snabba kolhydrater du stoppar i dig. Inget annat

macsacre
2010-06-01, 22:35
Hur som helst för att svara på frågan som TS ställde så tycker jag att om du ska bulka så kan du gå den billiga vägen och köpa Carbo FX och ta det, eller så tar du den dyra och köper Seriuos mass, det var det jag köpte när jag gick upp från 68 till 90kg iaf sedan om det va därför jag gick upp det kan jag inte säga till 100% att det var, men kan ju säga att jag är 90% säker på att det va därför jag gick upp så mkt så snabbt.

MejjA
2010-06-01, 22:43
Hur som helst för att svara på frågan som TS ställde så tycker jag att om du ska bulka så kan du gå den billiga vägen och köpa Carbo FX och ta det, eller så tar du den dyra och köper Seriuos mass, det var det jag köpte när jag gick upp från 68 till 90kg iaf sedan om det va därför jag gick upp det kan jag inte säga till 100% att det var, men kan ju säga att jag är 90% säker på att det va därför jag gick upp så mkt så snabbt.

Du gick upp för att du låg på överskott... PUNKT

Och för att hjälpa TS ytterligare så säger jag följande :

Om du inte har svårt att äta samt tycker om det så släng inte pengar på massa gainers, ät riktig mat istället. mycket roligare och godare. Vill du upp i vikt så ligg på ett kcal överskott bara så löser det sig. Om du vill ha en lugn viktuppgång utan massa onödigt fett så lägg dig inte på för stort överskott bara. Lycka till :)

Sverker
2010-06-02, 05:46
Inte alls konstigt ifall träningen går bra när man fläskar på sig 22 kg. Tyvärr måste 15 - 20 kg bort någon gång. Hälsosamt är det inte heller när man tittar på blodfetter, blodtryck eller leverenzymer lösta i blodet:(