handdator

Visa fullständig version : Muskelförlust vid paryresa


Playmate
2010-06-01, 18:05
I sommar bär det av till Rhodos med grabbarna en vecka. Vi alla tar studenten i år och det kommer med största sannolikhet bli en riktigt partyresa! ;) Jag brukar vara relativt avhållsam med alkoholen och dricker normalt sett inte särskilt ofta. Jag räknar med att det kommer att konsumeras alkoholhaltiga drycker varje dag, dock kanske något moderata mängder för att vara en partyresa. Hur tror illa tror ni muskelförlusten kan bli under veckan, jag räknar givetvis med att hålla en god kost – medelhavskost brukar ju generellt vara väldigt bra mat. Jag frågar inte för att vara opti utan mer av nyfikenhet. (OK, jag erkänner att det sista kanske inte är helt sant.. ;))

vicarious
2010-06-01, 18:07
Kommer knappast märka någon skillnad på en vecka. Se till att få i dig bra med protein och lägg optinojan åt sidan ;) You only live once, make the most of it.

Brickhead
2010-06-01, 18:11
Du tar igen det snabbt det lilla du förlorar, inget du behöver oroa dig över!

Apos78
2010-06-01, 19:26
Ingen alls.

Viktor_Balck
2010-06-01, 19:34
Räkna med en 5-10kg muskler iaf på en vecka.

skaparn
2010-06-01, 19:52
Räkna med en 5-10kg muskler iaf på en vecka.

Håller med, jag skulle avstå helt. TS borde om han nödvändigtvis ska åka kolla upp om det finns bra gym i närheten, hålla sig nykter och äta medhavd kvarg och grits. Kan också vara bra att avböja all inviter om ohämmad kravlös sex från strandslinkor eftersom utlösning sänker testot.

Playmate
2010-06-01, 19:52
Haha, skönt att höra! :D Så länge jag äter bra bör jag alltså inte förlora nämnvärt med massa. Hur påverkar egentligen alkoholintaget, jag vet att alkohol har en negativ inverkan på proteinsyntesen men kan ett intag leda till något negativt för redan befintlig muskelmassa?

hejhopp79
2010-06-01, 19:57
Muskelförlusten lär bli försumbar förutsatt att du tränar vidare när du kommer hem och snabbt tar tillbaka den lilla styrkeförlusten. Annars är alkohol av flera anledningar väldigt dåligt för styrketräning, framförallt pga nedsatt proteinsyntes.

Annars lägger du kanske på dig lite fett, men så är det när man har kul =)

Ett tips förresten för att mota bort jobbig bakfylla: Resorb. Köp med dig det, du kommer att tacka mig.

bombenx
2010-06-01, 19:57
Jag kom för ett tag sen hem från en 12-veckors partyresa i Asien och där konsumerades allt annat än moderata mängder alkohol, tvärtom, och kosten var jag allt annat än bra på att hålla på en vettigt bra nivå. Ändå så tappade jag förvånadsvärt lite muskler. Nu ca 3 veckor efter hemkomst med träning är jag i princip tillbaka på samma vikter som jag var när jag åkte och då har jag ändå inte varit särskilt seriös med vare sig kost eller alkohol. Så om du håller dig till bra kost och ett moderat intag av alkohol så kommer du troligen inte tappa mycket alls. Men när du ändå är på en partyresa varför inte bara köra all in och glöm allt vad opti är!? Skulle gissa att du nog kan köra på samma vikter när du kommer hem som när du åkte.