handdator

Visa fullständig version : Träna full


Misthalin
2010-05-31, 23:10
Är det lönt? Ska supa lite hela dagen imorn, inte dyngrak ofc men lite sådär lagom :)


Ben och mage är på schemat och jag tänkte sticka dit lite halvnykter sådär. Lungt? ger resultat?

fdanell
2010-05-31, 23:13
tror du mest kommer dra på dig en negativ proteinsyntes och risk för skador
Jag skulle iaf inte ville köra knäböj när jag är lite så där lagom :D

Grotesk
2010-05-31, 23:22
Är det lönt? Ska supa lite hela dagen imorn, inte dyngrak ofc men lite sådär lagom :)


Ben och mage är på schemat och jag tänkte sticka dit lite halvnykter sådär. Lungt? ger resultat?

Garanterat förhöjd proteinsyntes och obefintlig träningsvärk - du kan köra hur länge som helst!

OneManArmy
2010-06-01, 05:49
Snor tråden lite..
Hur är det med konditionsträning då? Tex stå i gropen och hoppa sönder i 2 timmar på konsert? :P

Mineur
2010-06-01, 07:47
Lär ju vara bättre att träna lite bakis än att inte träna alls, så ser jag det :)

Bluesparv
2010-06-01, 07:52
Lär ju vara bättre att träna lite bakis än att inte träna alls, så ser jag det :)

Tvärtom skulle jag säga. Sen finns det väl mer eller mindre dåliga övningar att köra då, men jag skulle generellt sett likställa bakfylleträning med livsfara *spy*

ceejay
2010-06-01, 08:05
Att träna onykter är väldigt idiotiskt.

Vänta till dagen efter iaf

mini
2010-06-01, 08:11
Det är korkat. Vad som än händer med din proteinsyntes och whatnot ökar du risken för olyckor och det tycker jag inte man ska utsätta sina medtränande och gymmet för. Sup om du vill, men håll dig borta från gymmet då.

Kek
2010-06-01, 09:21
Festa när du ska festa och träna när du ska träna istället. Onödigt att försöka kombinera.

HulkH
2010-06-01, 11:09
Festa när du ska festa och träna när du ska träna istället. Onödigt att försöka kombinera.

Bra sagt! :)

Danne2k
2010-06-01, 12:44
Är det lönt? Ska supa lite hela dagen imorn, inte dyngrak ofc men lite sådär lagom :)


Ben och mage är på schemat och jag tänkte sticka dit lite halvnykter sådär. Lungt? ger resultat?

Det där sista får mig att starkt misstänka att trådskaparen bara är oseriös och driver.
Varna och lås tråd.

Robboz
2010-06-01, 13:17
Tycker Kek sammanfattar det hela ganska bra!

hugok
2010-06-01, 17:00
Hur är det nu om man dricker antingen senare på dagen som man tränat eller om man tränar dagen efter. Gäller det fortfarande att träningen ger mer än ingen träning alls?

Misthalin
2010-06-01, 17:44
NU har jag tränat. Gick alledeles utmärkt. Var dock vädigt lätt berusad bara, lyckades få i mig ett mål på Burger king nån timme innan så :)



Och en proteinsyntes kan väl inte vara negativ? Proteinsyntes är alltid en proteinsyntes liksom? :D



Ska supa hela dagen imorn också, så blir nog inte ultimat det här :D

Mineur
2010-06-01, 17:47
Tvärtom skulle jag säga. Sen finns det väl mer eller mindre dåliga övningar att köra då, men jag skulle generellt sett likställa bakfylleträning med livsfara *spy*


Okej det beror la på hur pass bakis man är :<

Man får väl känna efter och besluta det själv, och ofc saker som benböj kommer bli dödsfällan i sådana lägen

Bluesparv
2010-06-01, 19:14
Okej det beror la på hur pass bakis man är :<

Man får väl känna efter och besluta det själv, och ofc saker som benböj kommer bli dödsfällan i sådana lägen

Hehe, mjo, men med en så usel vätskebalans man har dan efter så ska man nog ligga hemma och käka pizza istället ;)

IMO är bäst att tillägga :)

hejhopp79
2010-06-01, 19:52
Om något, träna FÖRE du ska dricka alkohol om det så bara är 2 h före.

Att träna full eller bakis kan resultera i sämre kontroll och muskelkontakt, vilket givetvis ökar skaderisken.

StarkeMats
2010-06-01, 19:59
kör du hantelpress kan du lätt få vikterna i huvet om du är onykter? :)

prOtotype
2010-06-01, 20:51
En kompis upplevde otrolig muskelkontakt när han tränade stenad.

Träna full låter dock som topp 5 dummaste saker man kan göra i gymväg.

Man and Machine
2010-06-01, 23:55
Bakis är helt ok så länge du inte har spyan på väg upp. Tränar nästan alltid dagen efter, funkar hur bra som helst. Att träna full är ju bara idiotiskt.

marcel
2010-06-02, 11:32
Det där sista får mig att starkt misstänka att trådskaparen bara är oseriös och driver.
Varna och lås tråd.

Vi ska alltså varna och låsa tråden för du har en teori om att det är ett troll?

Grazzafukkinrazzi
2010-06-02, 11:45
Det där sista får mig att starkt misstänka att trådskaparen bara är oseriös och driver.
Varna och lås tråd.

varför skulle han driva? säkerligen en student som har studentvecka och vill klämma in lite träning bland allt supande.

Ungrim
2010-06-02, 12:20
Hur gick det misthalin??

Blev det någon träning? och vad intogs före träningen??

Vi måste ju få en fullständig redovisning nu..

hejPaDig
2010-06-02, 12:26
Det är ju vetenskapligt bevisat att man bygger uthållighet då man är berusad.
Inte styrka el volym dock.

Brukar själv ha med någon öl då jag tränar och ta det mellan seten.

Grazzafukkinrazzi
2010-06-02, 12:32
Hur gick det misthalin??

Blev det någon träning? och vad intogs före träningen??

Vi måste ju få en fullständig redovisning nu..

NU har jag tränat. Gick alledeles utmärkt. Var dock vädigt lätt berusad bara, lyckades få i mig ett mål på Burger king nån timme innan så :)

*popcorn*

Ungrim
2010-06-02, 12:40
*popcorn*

Va fan,,, lyckades missa hans inlägg

Stoltz
2010-06-02, 12:56
Såg ett pucko komma in halvfull och skulle "trena lite bröst" innan han gick vidare. Förstod inte riktigt, men han snackade i telefonen rätt mycket så man fick en klar bild av att han var inte helt nykter.

Hur som, han börjar i bänkpressen och börjar med att smälla ena sidan i golvet.
Jag fick hjälpa honom upp med stången då han inte lyckades få rätt på det. Då får han en snilleblixt "Jaaaa, det blir lättare om jag kör fria vikter!".

När han väl har två hantlar ovanför sig så lyckas han med fem reps, sedan tappar han den ena i ansiktet. Han börjar gråta och ringer någon samtidigt som han springer iväg. Såg inte honom igen.

Kontentan: Skit i att träna när du är full.

hugok
2010-06-02, 16:14
När han väl har två hantlar ovanför sig så lyckas han med fem reps, sedan tappar han den ena i ansiktet. Han börjar gråta och ringer någon samtidigt som han springer iväg. Såg inte honom igen.

Kontentan: Skit i att träna när du är full.

Helvete! Hur tunga hantlar ahde han?

Phille
2010-06-02, 16:41
hahah folk som ska pumpa upp sig innan dom ska ut är för roliga :D

Deceiver85
2010-06-02, 22:28
Var vittne för några månader sen till en person som försökte köra militärpress när han var rejält på lyset (hade suttit i bastun och supit till). Han höll på både att skada mig och sig själv. Tränar du full är du dum i huvudet och förtjänar att skada dig, för att förhoppningsvis lära dig en läxa!

Danne2k
2010-06-02, 23:40
Vi ska alltså varna och låsa tråden för du har en teori om att det är ett troll?

Det är upp till moderatorn att bedömma, men jag trodde han var ett troll och blev irriterad.

varför skulle han driva? säkerligen en student som har studentvecka och vill klämma in lite träning bland allt supande.

Eftersom det helt enkelt är så extremt jävla korkat att träna när man är alkoholpåverkad.


Var vittne för några månader sen till en person som försökte köra militärpress när han var rejält på lyset (hade suttit i bastun och supit till). Han höll på både att skada mig och sig själv. Tränar du full är du dum i huvudet och förtjänar att skada dig, för att förhoppningsvis lära dig en läxa!

+1

Peter Hansen
2010-06-03, 13:10
självklart tränar man dagen innan för att kontra de negativa effekterna, så mycket som möjligt, av alkoholen på musklerna.

MtotheM
2010-06-03, 13:21
självklart tränar man dagen innan för att kontra de negativa effekterna, så mycket som möjligt, av alkoholen på musklerna.
Och hur skulle det kontra dom negativa effekterna?

Jag skulle säga, träna inte senare en 2 dagar innan du super och inte heller 2 dagar efter.

samsung
2010-06-03, 14:52
Och hur skulle det kontra dom negativa effekterna?

Jag skulle säga, träna inte senare en 2 dagar innan du super och inte heller 2 dagar efter.

+1
Dagen innan går väl an och träna men dagen efter brukar man väl ta sig tid för återhämtning

Sen är de väl inviduellt skillnad på supa och supa. När jag festar mig "full" dricker jag kanske 30-35 cl sprit på mina 108 kg, och de räknar jag som en fylla. En fest för mig kan även vara 2-3 groggar totalt 15 cl sprit medans andra är det deras första grogg..

MtotheM
2010-06-03, 16:07
+1
Dagen innan går väl an och träna men dagen efter brukar man väl ta sig tid för återhämtning

Sen är de väl inviduellt skillnad på supa och supa. När jag festar mig "full" dricker jag kanske 30-35 cl sprit på mina 108 kg, och de räknar jag som en fylla. En fest för mig kan även vara 2-3 groggar totalt 15 cl sprit medans andra är det deras första grogg..

Går och går, allt går :P Jag menade snarare att man brukar säga att muskler återhämtar sig på 48 timmar. Om man tar har ett pass 2 dagar innan så hinner man återhämta sig helt, medan om man kör senare kan återhämtningen påverkas. 48timmar efter, eftersom jag läst någonstans här på kolo att dem negativa effekterna av alkohol kan vara kvar så länge (detta beskrevs dock som det största värdet och därmed kan man säkert träna 36 timmar efter osv)

Angående drickandet så är det klart att mängd har betydelse.

bygden
2010-06-06, 23:03
Kul tråd!

Jag funderar seriöst på att träna dyngrak bara för skojs skull ;)


Angående det någon sa om att man inte ska träna inte ska träna två dagar innan och efter man har supit, så måste jag bara fråga vad du har för belägg för det påståendet? Jag brukar iaf, oavsett hur mkt jag har druckit, inte vila mer än en dag innan jag drar igång igen. Huruvida det är rätt eller fel låter jag vara osagt, men jag upplever iaf att det fungerar bra. Vet att detta är väldigt individuellt men inte ska det vara något negativt med att träna en dag efter en rejäll fylla om man mår bra?

Och att träna dagen innan eller även på den dagen då man hade tänkt att dricka kan är väl inte fel? Vill nämligen minnas att någon duktig här på kolo sa att inte var några problem, men kan ha fel.

Oxe
2010-06-06, 23:21
Så länge jag inte mår dåligt dagen efter så kör man dock så kanske man inte satsar på några maxvikter, sen visst planerar man att dricka större mängder en kväll så lägger man ju inte in träningen innan.

Har självklart tränat lite nångång på fyllan i unga år för man inte haft nåt bättre för sig, men det blev ju inga seriösa pass mest att man går och rycker lite i det man tycker är roligt.

Är som sagt inte att rekomendera men kör man lugnt så tycker inte jag att det är nån större fara...

MtotheM
2010-06-07, 00:53
Kul tråd!

Jag funderar seriöst på att träna dyngrak bara för skojs skull ;)


Angående det någon sa om att man inte ska träna inte ska träna två dagar innan och efter man har supit, så måste jag bara fråga vad du har för belägg för det påståendet? Jag brukar iaf, oavsett hur mkt jag har druckit, inte vila mer än en dag innan jag drar igång igen. Huruvida det är rätt eller fel låter jag vara osagt, men jag upplever iaf att det fungerar bra. Vet att detta är väldigt individuellt men inte ska det vara något negativt med att träna en dag efter en rejäll fylla om man mår bra?

Och att träna dagen innan eller även på den dagen då man hade tänkt att dricka kan är väl inte fel? Vill nämligen minnas att någon duktig här på kolo sa att inte var några problem, men kan ha fel.
Det första du skrev är det inget fel på. 48 timmar har jag hört i meningar som "upp till 48 timmar". Alltså kan det funka med dagen innan/1dag efter beroende på hur mkt man dricker.

Det fet markerade kan jag dock ganska säkerligen säga är falskt.

prOtotype
2010-06-07, 07:38
Träningen precis innan man festar är veckans viktigaste pass. Måste ju pumpa upp beeseps innan man ska ut och visa sig bland folk.

Miniräzer
2010-06-07, 08:19
Så här apropå supa å träna, måste bara dela med mig av en fruktansvärd olycka som jag blev vittne till för ett par år sedan.

Jag arbetade på en större färja för ett par år sedan, det var främst lastbils chaffisar som åkte med den. Ombord så hade vi ett litet gym med bla en bänk med stång som chaffisarna gick förbi efter att de ätit middag och skulle till hytterna.

En kväll så satt det kvar ett par 120 kilos tyska chaffisar i resturangen med 2.0 promille i kroppen. När de skulle gå och lägga sig så fick de såklart den geniala idén att de skull visa hur överjävlig de blivit på bänkpressen efter att snurrat på en ratt i 25år. Efter att de har flexat skrytit en stund så tar en chaffisen och lyfter upp ~120kg som trillar ner i fritt fall rätt över ansiktet! Jag såg inte själva fallet, men var där minuterna efter, det var banne mig det vidrigaste jag har sett, det blev ambulans helikopter in till land. Jag tror aldrig att han blev helt återställd efter det.

Efter det så försvann alla fria vikter ombord.


Så träning + fylla = no good, hur stark man än känner sig när man är full.

filmjölk
2010-06-07, 08:30
Jag är kung på dips, chins och armhävningar när jag är full. Chins från balkong körde jag en gång, pressade ur så många reps att jag var för trött för att klättra upp igen, sen trillade jag ner i grannen unders uppblåsbara barnpool. Rekommenderas starkt.