handdator

Visa fullständig version : Tricepssmärta


Peli
2003-10-11, 14:53
Jag upplever att jag har lite problem med att komma åt triceps riktigt bra med hantalar, och har därför anv bl.a. sittande triceps- press i maskin.
För någon månad sedan kände jag smärta allra högst upp i triceps, detta försvann dock efter ett par veckor, och det har gått bra. Men när jag skulle göra den för ngn dag sedan så tog det bara stopp, det gick helt enkelt inte att dra upp underarmen. Smärtan sitter bara på ena armen.

Någon som har ngn idé om vad det kan bero på.

JAM
2003-10-11, 17:32
Jag har ingen aning vad smärtan kan bero på, men om du inte får bra kontakt med triceps som du kör nu får du väl helt enkelt byta övningar. Jag tror inte att det blir bättre i maskin. Prova liggande tricepspress bakom huvudet med rak skivstång eller curlstång. Skitbra tycker jag. Likaså sittande frenshpress med hantel. Hur bra som helst.

nordland
2003-10-12, 09:27
en gissning är att du har skadat ett muskelfäste, då det är såpass högt upp på triccen. Mitt råd är att köra övningar som inte belastar fästena lika statiskt som hantelextentions. Kör mer cabelövningar ett tag då det betydligt mer skonsammare...