handdator

Visa fullständig version : Snabbt få ett brev skickat Karlstad - Stockholm?


Trashcan
2010-05-31, 20:58
Börjar med ett jävla skit.
Min storebror var på besök idag, och gav mig skjuts hem. Detta resulterade i att jag glömde min ryggsäck i hans bil. Jag bor i södertälje, han bor i karlstad. Därför är min ryggsäck numera i karlstad. I den ligger nycklar och körkort. Det hade gått utmärkt att skicka med posten om det inte var för att jag åker till grekland onsdag morgon och jag behöver mitt jävla körkort innan dess. :smash:
Hur ska jag göra? Onsdag räknas väl inte ens som en dag, så jag behöver grejerna imorgon. Posten kan leverera tidigast 0900 dagen efter man skickat det. Det blir väl (antar jag) 0900 på onsdag eftersom lådorna inte längre töms, dvs för sent. Kostar det mer än 500 eller så klarar jag mig nog utan...

Kek
2010-05-31, 21:00
Låna en polares bil och kör ner snabbt som satan och tillbaka vore väl säkrast om du orkar med det och har möjligheten att göra det.

Trashcan
2010-05-31, 21:02
Låna en polares bil och kör ner snabbt som satan och tillbaka vore väl säkrast om du orkar med det och har möjligheten att göra det.

Kan säkert sno farsans bil i stockholm, men vafan, det är 28 mil. Det blir över 500 spänn i bara bensin. Sen tar det väl 8 timmar t/r också. Jag tycker att det borde finns någon firma (typ posten) som kan leverera samma dag, eller?

Fabregas
2010-05-31, 21:04
Drygt!
Du kommer ju inte komma under en 500 hur du än gör tror jag, iaf inte om du ska köra posten eller liknande.

Ett alternativ är ju att din brorsa ställer sig på stationen i Karlstad och tar tag i någon som ser pålitlig ut, samt ska med tåg mot Sthlm, så får du möta personen på centralen och ge honom/henne lite deg för besväret!

Vill du komma undan gratis kan ju brorsan bara slänga på väskan på tåget, så får du hämta av den när tåget anländer till Sthlm. Ser han dock ut som al-qaida är detta kanske inte det bästa alternativet..

z_bumbi
2010-05-31, 21:06
Jag har inte kollat så noga men http://www.fraktjakt.se/ verkar funka.

Trashcan
2010-05-31, 21:26
Jag har inte kollat så noga men http://www.fraktjakt.se/ verkar funka.

TACK! Det ledde mig in på bussgods. Det går en buss från karlstad 11.40 imorgon, har jag tur går det att skicka väskan med den för max 200 kr. Hoppas det funkar som det ska...