handdator

Visa fullständig version : Vältränad kropp


j00j
2010-05-31, 20:29
Tjena!

Jag undrar hur långt tid det tar ifrån ungefär ingenting till denna kroppen.

Då menar jag med att i genomsnitt träna cirka 4 gånger i veckan, med proteintilskott och äta rätt. Tack på förhand!

http://www.greendiyenergy.biz/blog/cheat-your-way-thin/index.files/bryan.jpg

tsp
2010-05-31, 20:31
Beror ju självklart på vad du har för förutsättningar. Finns ju de som är hyfsat byggda även utan träning, och det finns de som knappt har 25cm armar. Men räkna med att det åtminstone tar en 3 år.

zydar
2010-05-31, 20:33
tänkte skriva 2 år, men 3 år kanske bättre, men bror som sakt på väldigt mycket faktorer.

j00j
2010-05-31, 20:34
Okej! Tack är precis 16 år nu, bygger man inte snabbare muskler när man precis har varit i puberteten?

HulkH
2010-05-31, 20:35
skulle gissa på 3-4 år. Kan ha fel.

Dock så beror det mycket på gener o.s.v ;)

Tobbeh
2010-05-31, 20:35
Det är en omöjlig fråga att besvara, så ofanligt många olika faktorer som spelar in.. men det tar sin tid det gör det!

cryx
2010-05-31, 21:02
Finns dem som har följt Stronglifts 5x5 och hållt en strikt kost som har lyckat gått från lite knubbig till ungefär liknanade sådär på några månader. Men det beror ju som sagt på många olika faktorer. Nu menar jag inte att Stronglifts är nåt magiskt, men jag skulle nog säga att det är ett jävligt bra optimalt schema för att gå upp i styrka främst och massa samt bränna fett.

Är du nybörjare skulle jag råda dig till att börja med Stronglifts. Att sitta och köra Isolationsövningar bygger knappast den där kroppen till en början.

tsp
2010-05-31, 21:03
Okej! Tack är precis 16 år nu, bygger man inte snabbare muskler när man precis har varit i puberteten?

Jo, just därför jag skrev minst 3 år och inte minst 5 år.

Phille
2010-05-31, 21:07
Finns dem som har följt Stronglifts 5x5 och hållt en strikt kost som har lyckat gått från lite knubbig till ungefär liknanade sådär på några månader. Men det beror ju som sagt på många olika faktorer. Nu menar jag inte att Stronglifts är nåt magiskt, men jag skulle nog säga att det är ett jävligt bra optimalt schema för att gå upp i styrka främst och massa samt bränna fett.

Är du nybörjare skulle jag råda dig till att börja med Stronglifts. Att sitta och köra Isolationsövningar bygger knappast den där kroppen till en början.
Inte det att jag inte litar på dig, men låter det för bra för att vara sant... Någon annan som kan varifiera det han påstår?

hejhopp79
2010-05-31, 21:09
2 år skulle jag tro, beror på hur seriös du är med träningen såklart. Optimalt sett tror jag man kan uppnå det på ett år utan problem faktiskt beroende lite på utgångsläget också.

cryx
2010-05-31, 21:09
Inte det att jag inte litar på dig, men låter det för bra för att vara sant... Någon annan som kan varifiera det han påstår?

Okej, jag kanske överdrev lite väl mycket. Men det finns en hel del Journaler här: http://stronglifts.com/forum/training-logs-f10.html

En snubbe som blev sjukt rippad på bara 6 månader:
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-success-story-how-exodus-got-ripped/
Han hade ju dock ganska bra massa innan, men ändå.

frong
2010-05-31, 21:16
Finns dem som har följt Stronglifts 5x5 och hållt en strikt kost som har lyckat gått från lite knubbig till ungefär liknanade sådär på några månader. Men det beror ju som sagt på många olika faktorer. Nu menar jag inte att Stronglifts är nåt magiskt, men jag skulle nog säga att det är ett jävligt bra optimalt schema för att gå upp i styrka främst och massa samt bränna fett.

Är du nybörjare skulle jag råda dig till att börja med Stronglifts. Att sitta och köra Isolationsövningar bygger knappast den där kroppen till en början.

Oerhört tveksamt.

ceejay
2010-05-31, 21:22
1år - oändligt lång tid

Beror på dig och din träning.

svennebanan
2010-05-31, 21:24
Skulle säga att dom flesta aldrig tar sig dit.

Fajerfajtern
2010-05-31, 21:36
6 månader för axlar och armar, 1-2 år för tuttarna :)
Magen krävs bara lite röta med generna...

kalajset
2010-05-31, 21:43
Riktigt svårt att säga utan mått/vikt på personen i fråga, men tjaa, minst 5 år skulle jag själv tippa på. För de flesta uppåt det dubbla, om de nu ens tar sig dit som sagt.

Robban
2010-05-31, 21:49
Alltså den där snubben ser ju inte ut som random nybörjare på KAC-gym iaf...

tsp
2010-05-31, 21:51
Som någon annan sa, de flesta tar sig aldrig dit..

J.V
2010-05-31, 21:52
Som någon annan sa, de flesta tar sig aldrig dit..Att nå den massan är nog ganska så överkomligt, däremot deffen, den är det många som inte klarar av.

Bendermannen
2010-05-31, 21:54
ojdå, om jag ska se till mina egna resultat så verkar jag ha sämst gener och gjort en urkass träningsinsats med tanke på att jag är ganska långt ifrån att se ut som snubben på bilden!

Robban
2010-05-31, 22:00
Bör vara många på kollo som ser ut så där om det är så enkelt som vissa påstår.

Sjoba
2010-05-31, 22:02
Bör vara många på kollo som ser ut så där om det är så enkelt som vissa påstår.

+1

Det tar oerhört långt tid att komma i sån form, och det har med mycket mer än bara tid och antal timmar på gymmet att göra.

Anders The Peak
2010-05-31, 22:07
Ta inte illa upp om jag säger att jag ser tydliga tecken på att killen är dopad.

Men under normala förhållanden tror jag att det kan ta från 1 till5 år för att få till massan för att kunna deffa ned sig i den formen.

rolf
2010-05-31, 22:16
Haha det var då fan vad folk bygger muskler snabbt i den här tråden. 2 år? Jo tjena. :D Vore kul att veta vilka hemligheter alla sitter på som fixar den fysiken på 2 år.

blondyz
2010-05-31, 22:17
Bör vara många på kollo som ser ut så där om det är så enkelt som vissa påstår.

Anders påpekade det innan, men tänkte förtydliga lite vad jag själv tror.

Anledningen till att det inte finns så många på kolo som ser ut så är att de flesta vet bättre än att dopa sig till en sådan kropp.

Inte för att promota doping någonstans, det är absolut INTE en bra idé enligt mig för någon. Men let's face it, det finns folk som mot bättre vetande tar sig an doping och då ökar genast potentialen till en sådan kropp.

Doping är inget mirakel, men det ger en onaturliga förmågor inom träningen och den absolut största majoriteten av jordens befolkning klarar inte av träningen, har inte generna och håller inte kosten till en sådan kropp.

Om man ser det som såhär, hur många procent av människorna på jorden dopar sig, och hur många av dem har inte muskulösa kroppar? Sen är det de som inte överdriver dopingen, de som har en enorm diciplin till träning, kost och vila som kommer ut sådär ur det.

Bieffekterna av doping (som jag tror är en mycket stor del inom det man ser på bilden) syns ofta inte på kroppen och vet man inte vad man gör är det väldigt, väldigt mycket man sätter på spel.

Prova dig fram, träna, ät, sov så att du mår bra, din kropp kommer må bra och du kommer få en bra utveckling :)

Johan_P
2010-05-31, 22:18
haha det var då fan vad folk bygger muskler snabbt i den här tråden. 2 år? Jo tjena. :d vore kul att veta vilka hemligheter alla sitter på som fixar den fysiken på 2 år.

+1.

Chrillee
2010-05-31, 22:21
Oj vad optimistiska många är här. Finns ju en hel drös med forummedlemmar och gymmedlemmar för den delen också som har tränat långt över 3 år som inte ser ut så där.

Så det är nog högts individuellt.

Chrillee
2010-05-31, 22:23
Ta inte illa upp om jag säger att jag ser tydliga tecken på att killen är dopad.

Hur kan du se att han är dopad? Vore väldigt intressant att höra. Vilka är de tydliga tecknena?

LoTiX
2010-05-31, 22:34
Kolla i bildtrådarna så ser du hur få som ser ut så och hur de som ser ut så tränat i flera år. Tänk också på att det säkert finns en korrelation mellan bra fysik och vilja att lägga upp bilder på sig själv. Dvs. de som kämpat i flera år utan bra resultat (me!) har inga bilder där.

Joe Hardgainer
2010-05-31, 22:49
50 % genetik 50 % the juice

cero
2010-05-31, 23:02
Är jag den enda som tycker att han inte har en såpass grym fysik att man borde kasta runt misstankar om doping? Kan också vara så att jag bara är dålig på att bedömma hur bra hans fysik verkligen är.

blondyz
2010-05-31, 23:04
Är jag den enda som tycker att han inte har en såpass grym fysik att man borde kasta runt misstankar om doping? Kan också vara så att jag bara är dålig på att bedömma hur bra hans fysik verkligen är.

Kasta runt misstankar vet jag inte, men att försöka förklara faktumet bakom de flesta med en sådan fysik anser jag är helt korrekt.

cero
2010-05-31, 23:06
Kasta runt misstankar vet jag inte, men att försöka förklara faktumet bakom de flesta med en sådan fysik anser jag är helt korrekt.

Fortfarande, är den såpass bra att det ens borde nämnas något om doping? Ser man en bild på ett IFBB proffs, så är det ju inte så konstigt om det kommer upp - men i detta fallet?

The Swedish Oak
2010-05-31, 23:08
Haha det var då fan vad folk bygger muskler snabbt i den här tråden. 2 år? Jo tjena. :D Vore kul att veta vilka hemligheter alla sitter på som fixar den fysiken på 2 år.

Får hålla med även jag. Snubben är väl inte gigantisk men tillräckligt utvecklade bröstmuskler och mage för att se att han tränat ett bra tag längre än 2år antar jag.

blondyz
2010-05-31, 23:51
Fortfarande, är den såpass bra att det ens borde nämnas något om doping? Ser man en bild på ett IFBB proffs, så är det ju inte så konstigt om det kommer upp - men i detta fallet?

Låt mig förtydliga lite, för en vanlig svensson som tränar på gym får man vanligtvis inte denna fysik utan doping alt. extrem diciplin på mat, kost, vila och söta gener :)

Sjoba
2010-05-31, 23:54
Jag skulle faktiskt vilja påstå att det är proportionerna och inte volymen som gör att han ser dopad ut.

dt06mj2
2010-06-01, 00:06
Om killen är runt 175cm så går det säkert på 3 år om man gör allt rätt. Lägger man på 10-15cm får man nog lägga på 2-3 år..

Robban
2010-06-01, 06:06
Ett års träning + silikonbröst. :D

eiri
2010-06-01, 06:17
6 månader

Yes
2010-06-01, 06:26
Är jag den enda som tycker att han inte har en såpass grym fysik att man borde kasta runt misstankar om doping? Kan också vara så att jag bara är dålig på att bedömma hur bra hans fysik verkligen är.
Jag tror inte Anders menar att det är hans fysik som är såpass grym, utan bara att han just ser ut som en roidare.

Det var för övrigt min tanke också; då tänker jag främst på håret, ansiktet och huden.

macsacre
2010-06-01, 06:29
finns bättre kroppar, jag tror på 1år och 6 månader. 1 år bulk och 6 mån deff. Han killen på bilden ser inte speciellt stor ut, plus tycker mer han ser ut som vem som helst men med mindre fett på kroppen.

Mitt mål är att se ut som Brandon Curry, men det går inte bli som en pro bodybuilder då alla de tar anabola, men ska satsa hårt på att se ut som Layne Norton, inte exakt lika så klart för det går inte, men så stor.

Robban
2010-06-01, 06:34
Kan inte ngn starta en bildtråd för de som tränat 1-1,5 år. Skulle va skoj att kolla igenom den efter jobbet idag.:laugh:

Ni är ute och cyklar...

Yes
2010-06-01, 06:57
Standardsvaret i sådana här trådar; "äh, bara deffa sig lite!" :D

delta_mats
2010-06-01, 07:12
Hade någon på kolozzeum presenterat en sån fysik i medlemsbilder hade han blivit hyllad. Finns ju några med liknande fysik och där skrivs det ju opti opti mm. Jag skulle skriva 4 år av seriös träning, med seriös kost och normala förutsättningar för muskelbygge. Men eftersom nästan ingen lever på det viset så lägger jag på 3 år till aldrig beroende på hur kontinuerligt man tränar och äter bra.

Adama
2010-06-01, 07:17
Tycker Fredrik_S här på forumet har minst lika bra fysik (eller bättre?). Vet dock ej hur länge han har slitit för den :)

Robban
2010-06-01, 08:58
Tycker Fredrik_S här på forumet har minst lika bra fysik (eller bättre?). Vet dock ej hur länge han har slitit för den :)

Hahahaha! Jag tippar på 6-12 månader... :laugh:

rooz
2010-06-01, 09:07
Jag anar en viss skepsis från Robban:D


På kolo är alla störst & bäst, ingen protest*rolleyes*

Adama
2010-06-01, 10:46
Hahahaha! Jag tippar på 6-12 månader... :laugh:

Lite oklart vad du egentligen menar när börjar precis varenda inlägg som att du är fjorton år gammal.

Om du håller med, då kan du skriva det. Om du har en annan åsikt, skriv den då. Som det är nu vet jag inte om du kör din din vanliga översittarstil eller vad fan du gör.

Fabregas
2010-06-01, 10:55
Lite oklart vad du egentligen menar när börjar precis varenda inlägg som att du är fjorton år gammal.

Om du håller med, då kan du skriva det. Om du har en annan åsikt, skriv den då. Som det är nu vet jag inte om du kör din din vanliga översittarstil eller vad fan du gör.

Jag tror han försöker göra sig lustig över det faktum att många i denna tråd tror att det är möjligt att uppnå den där fysiken på 1½ år, vilket Robban uppenbarligen inte håller med om. Istället för att skriva rakt ut att han tycker det är omöjigt, så väljer Robban den mer ironiska stilen, vilket många, mig inkluderad, gärna gör. Inte alltid lätt att tyda i text, därför kan en välanvänd smiley göra så att alla tvivel skingras!
Det är vad jag tror att han gör... :)



OnT: Det känns inte troligt att man får den där fysiken på mindre än 3 år enligt mig. Är långt ifrån någon expert, men har man inte superförutsättningar så lär det ta sin lilla tid..

Adama
2010-06-01, 11:21
Jag tror han försöker göra sig lustig över det faktum att många i denna tråd tror att det är möjligt att uppnå den där fysiken på 1½ år, vilket Robban uppenbarligen inte håller med om. Istället för att skriva rakt ut att han tycker det är omöjigt, så väljer Robban den mer ironiska stilen, vilket många, mig inkluderad, gärna gör. Inte alltid lätt att tyda i text, därför kan en välanvänd smiley göra så att alla tvivel skingras!
Det är vad jag tror att han gör... :)


Om så är fallet så har det väl absolut inget att göra med mitt inlägg? Går det verkligen att tolka mitt inlägg som att jag tror att den fysiken går att uppnå på kort tid? Så jädra störigt att man knappt kan posta ett inlägg innan det ska trollas och/eller hånskrattas.

svennebanan
2010-06-01, 11:25
Om så är fallet så har det väl absolut inget att göra med mitt inlägg? Går det verkligen att tolka mitt inlägg som att jag tror att den fysiken går att uppnå på kort tid? Så jädra störigt att man knappt kan posta ett inlägg innan det ska trollas och/eller hånskrattas.

Han hånar nog hela tråden så ta inte åt dig. :)

17 åringar som tränat 1 år och ökat bra och tror det kommer hålla i sig.

svennebanan
2010-06-01, 11:28
2 år skulle jag tro, beror på hur seriös du är med träningen såklart. Optimalt sett tror jag man kan uppnå det på ett år utan problem faktiskt beroende lite på utgångsläget också.

Inte för att vara elak, men har inte du tränat typ 15 år utan att komma dit? Jag undrar bara vad du får 2 år ifrån?

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148312

Robban
2010-06-01, 12:03
Jag hoppas att de mest ironiska i den här tråden, de spöar även mig alltså, är de som skriver att de tror att man blir så där som på bilden på 6-12 månader. De måste ju skämta!

Hela tråden känns ju ironisk... Vi kan väl inte prata "allvarliga" sagor liksom. Är det oseriöst är det.

Chrillee
2010-06-01, 12:10
Ja det är svårt att få till en normal tråd faktiskt.

Lite antingen eller här, antingen är han dopad och fuskar, eller så tar det 2 veckor att bli så.

fiskebulle
2010-06-01, 12:11
Detta är en rolig tråd.

kimpaa88
2010-06-01, 12:12
Såg inte ut att ha mycket massa, tunna armar bl a. Det enda som var någorlunda bra var magen och bröstmusklerna.

HulkH
2010-06-01, 12:18
Kan inte ngn starta en bildtråd för de som tränat 1-1,5 år. Skulle va skoj att kolla igenom den efter jobbet idag.:laugh:

Ni är ute och cyklar...

Håller med dig där... skulle vilja se lite folk som tränar 1 år och får den fysiken :)


hahaha måste också hålla med om att du börjar många trådar som du är 14 år :D:D (inget negativt(A):) )

kimpaa88
2010-06-01, 12:22
Kan säga att jag tränat sen förra hösten, lagt på mig 30kg, inte för mycket fett. Dock beror mycket på muskelminnet, då jag varit större förut. Det är inte alls omöjligt att få väldigt bra fysik på 1 år.

HulkH
2010-06-01, 12:25
Kan säga att jag tränat sen förra hösten, lagt på mig 30kg, inte för mycket fett. Dock beror mycket på muskelminnet, då jag varit större förut. Det är inte alls omöjligt att få väldigt bra fysik på 1 år.

du har alltså tränat 1.5 år? eller fatta jag de fel? :)

kimpaa88
2010-06-01, 12:28
du har alltså tränat 1.5 år? eller fatta jag de fel? :)

Är väl mindre än ett år? Menade sen i höstas.

HulkH
2010-06-01, 12:31
Är väl mindre än ett år? Menade sen i höstas.

aha ok, det var det jag undrade. Ca ett halvår då :)

Jag tror som du, att det GÅR att få sån fysik, men det hänger MYCKEt på gener tror jag.

Om jag utgår från din profilbild så är du bra tränad, dock inte som snubben som nämns här. Han är rippad, och har dessutom väldigt "tajta och fasta" muskler.

svennebanan
2010-06-01, 12:33
aha ok, det var det jag undrade. Ca ett halvår då :)

Jag tror som du, att det GÅR att få sån fysik, men det hänger MYCKEt på gener tror jag.

Om jag utgår från din profilbild så är du bra tränad, dock inte som snubben som nämns här. Han är rippad, och har dessutom väldigt "tajta och fasta" muskler.

Men går? Klart det går. Det går att springa 100 meter på under 10 sekunder. Inte så många som har generna för det dock.

HulkH
2010-06-01, 12:35
Men går? Klart det går. Det går att springa 100 meter på under 10 sekunder. Inte så många som har generna för det dock.

Det jag menar, han skrev att det inte är omöjligt, och nej det tror jag inte det är.
Men som sagt, det är nog svårt att få den kroppen av ett års träning.

kimpaa88
2010-06-01, 12:36
aha ok, det var det jag undrade. Ca ett halvår då :)

Jag tror som du, att det GÅR att få sån fysik, men det hänger MYCKEt på gener tror jag.

Om jag utgår från din profilbild så är du bra tränad, dock inte som snubben som nämns här. Han är rippad, och har dessutom väldigt "tajta och fasta" muskler.

Min profilbild är ca ett halvår gammal så, tog den någon månad efter jag börjat igen. Väger ca 70kg på bilden, 95kg nu.
Gått från 75kg bänk - 140kg iaf..

Erkserks
2010-06-01, 12:45
Kan säga att jag tränat sen förra hösten, lagt på mig 30kg, inte för mycket fett. Dock beror mycket på muskelminnet, då jag varit större förut. Det är inte alls omöjligt att få väldigt bra fysik på 1 år.

"Inte för mycket fett"
Inte för att dissa dig lr nåt men om man tittar på bilden i "Dagsformstråden" där du säger dig ligga på 87 kg där du gått upp 17kg från 70 (var det från 70?) så skulle jag gissa att mer än 50% av de 17kg är fett. Antagligen överskattar du hur mycket som är ren muskelmassa du lagt på dig. Skulle gärna vilja se dig deffa ner dig till 8-10% BF och se hur mycket du vägt då. Vad jag baserar detta på är bl.a magen i förhållande till ryggen vilket jag tycker brukar illustrera bra hur mycket som är fett/muskler.

Robban
2010-06-01, 12:46
Håller med dig där... skulle vilja se lite folk som tränar 1 år och får den fysiken :)


hahaha måste också hålla med om att du börjar många trådar som du är 14 år :D:D (inget negativt(A):) )

Och vad kan vi dra för slutsats av det då?

kimpaa88
2010-06-01, 12:48
"Inte för mycket fett"
Inte för att dissa dig lr nåt men om man tittar på bilden i "Dagsformstråden" där du säger dig ligga på 87 kg där du gått upp 17kg från 70 (var det från 70?) så skulle jag gissa att mer än 50% av de 17kg är fett. Antagligen överskattar du hur mycket som är ren muskelmassa du lagt på dig. Skulle gärna vilja se dig deffa ner dig till 8-10% BF och se hur mycket du vägt då. Vad jag baserar detta på är bl.a magen i förhållande till ryggen vilket jag tycker brukar illustrera bra hur mycket som är fett/muskler.

Mycket fett baserar jag även på mina styrkeökningar, med väldigt stora ökningar i de flesta övningar så anser jag att det till stor del är muskelmassa. Detta syns även om man kollar i spegeln. Finns inte för mycket att deffa bort, en 5-10kg räcker garanterat för att få fram bra rutor, då de fortfarande är synliga. Är väldigt säker på att det är mycket mindre än 50% fett.
Dock så räknas jag inte som en nybörjare heller, så det hela hade tagit mycket längre tid om jag aldrig hade byggt förr.

Erkserks
2010-06-01, 12:51
Mycket fett baserar jag även på mina styrkeökningar, med väldigt stora ökningar i de flesta övningar så anser jag att det till stor del är muskelmassa. Detta syns även om man kollar i spegeln. Finns inte för mycket att deffa bort, en 5-10kg räcker garanterat för att få fram bra rutor, då de fortfarande är synliga. Är väldigt säker på att det är mycket mindre än 50% fett.
Dock så räknas jag inte som en nybörjare heller, så det hela hade tagit mycket längre tid om jag aldrig hade byggt förr.

Jaja kom tillbaka när du deffat ner dig 5-10 kg då och dina rutor syns tydligt....

rolf
2010-06-01, 12:52
Kan inte ngn starta en bildtråd för de som tränat 1-1,5 år. Skulle va skoj att kolla igenom den efter jobbet idag.:laugh:

Ni är ute och cyklar...

Stort plusett. :D

kimpaa88
2010-06-01, 12:54
Jaja kom tillbaka när du deffat ner dig 5-10 kg då och dina rutor syns tydligt....

Har aldrig sagt att jag var lika hård som snubben på bilden, men kan säga att massan han har inte alls tar lång tid att bygga. Snygg kropp, men tycker själv att han är lite tunn, speciellt armarna.
Ser inte ut att väga mer än 70kg

Robban
2010-06-01, 12:55
Stort plusett. :D

Akta så du inte också blir "elak". :)

Erkserks
2010-06-01, 13:00
Har aldrig sagt att jag var lika hård som snubben på bilden, men kan säga att massan han har inte alls tar lång tid att bygga. Snygg kropp, men tycker själv att han är lite tunn, speciellt armarna.
Ser inte ut att väga mer än 70kg

Vi diskuterade inte killen på bildens fysik. Vi diskuterade din fysik efter att du sa att du hade gått upp 30kg vilket var "mest muskler". Du kan ju posta nån före efter bild på de 30kg som du påstår att du gått upp så kan du ju se vad folk skriver om hur mycket som är "rena muskelökningar".

9? Månader och 30kg och du tror att det är mest muskler....

joasimo
2010-06-01, 13:01
Jag skulle säga 4år om man gör allt rätt, jag vet en kille som har bättre fysik än honom och har tränat i 4år, han är 21 idag.

Robban
2010-06-01, 13:03
Det här med självbild kan ibland vara ganska roligt. Hur är det, ärlighet varar längst eller ska man hålla in sanningar för att vara "snäll"?

Slartibartfast
2010-06-01, 13:33
Robban, jag tror bara folket anser att du börjar låta som Arne Persson, som argumenterar som om han vore en tolvåring.

"HAHAhahah!! Lilla vän, tack för dagens skratt", typ.

Även om du undviker Arnes nedvärderande sätt, stryker det hursomhelst folk mothårs.

OnT: Fysiken i fråga fixar ingen på måndre än 2-3 år. Dom allra flesta gör det aldrig, även om dom bjuder till.

Robban
2010-06-01, 13:56
Robban, jag tror bara folket anser att du börjar låta som Arne Persson, som argumenterar som om han vore en tolvåring.

"HAHAhahah!! Lilla vän, tack för dagens skratt", typ.

Även om du undviker Arnes nedvärderande sätt, stryker det hursomhelst folk mothårs.

OnT: Fysiken i fråga fixar ingen på måndre än 2-3 år. Dom allra flesta gör det aldrig, även om dom bjuder till.

Du har faktiskt rätt! Jag blir nog som honom snart. Lika bra jag lägger ner. Nu ska jag hålla mig ontopic på riktigt ist. Sköta mitt och skita i andra.

Har inte tid med det här heller. Totalt ointressant. Jag måste lära mig sålla. :)

christian9
2010-06-01, 14:13
Kan säga att jag tränat sen förra hösten, lagt på mig 30kg, inte för mycket fett. Dock beror mycket på muskelminnet, då jag varit större förut. Det är inte alls omöjligt att få väldigt bra fysik på 1 år.

Kom igen nu... En snabb titt på din historik här visar att du har tränat regelbunden styrketräning i 7 år. Det du möjligen har gjort sen i höstas är att bulka upp dig igen, men faktum kvarstår att din fysik och dina stats i dagsläget är resultatet av 7 års styrketräning. Inte 7 månader.

My guess: för en otränad, normalviktig medelsvensson som sköter sig bra både i köket och på gymmet................ runt 4 år.

kimpaa88
2010-06-01, 14:25
Kom igen nu... En snabb titt på din historik här visar att du har tränat regelbunden styrketräning i 7 år. Det du möjligen har gjort sen i höstas är att bulka upp dig igen, men faktum kvarstår att din fysik och dina stats i dagsläget är resultatet av 7 års styrketräning. Inte 7 månader.

My guess: för en otränad, normalviktig medelsvensson som sköter sig bra både i köket och på gymmet................ runt 4 år.

Det är precis det jag menade med muskelminne, jag har haft ett uppehåll och tappat i princip all muskelmassa, vägde 65kg som minst i höstas.

Erkserks
2010-06-01, 14:42
Det är precis det jag menade med muskelminne, jag har haft ett uppehåll och tappat i princip all muskelmassa, vägde 65kg som minst i höstas.

Du påstod att man kunde få väldigt bra fysik på ett år. Posta bilder då på vad du har åstadkommit på de 7-9 månaderna. Du säger 30kg varav inte allt för mycket fett. Detta är nu inklusive musclememory eftersom du tränat i 7 år. Alltså borde du ha lagt på dig rätt mycket muskelmassa enligt ditt resonemang, har du något att backa upp detta med (bilder)?

Brainlund
2010-06-01, 14:53
Jag har styrketränat i typ 10 år varav dom senaste 3-4 åren har varit väldigt seriöst med tillskott och varierande upplägg 3-5 ggr i veckan och jag har en bit kvar bit ändå.

kimpaa88
2010-06-01, 15:01
Före: http://data.fuskbugg.se/skalman01/mallk.jpg
Efter: http://data.fuskbugg.se/skalman01/noheadmini.jpg

Kass bild, men jag bedömer det som mer muskler än fett iallafall. Är medveten om att det finns en del fett också.
Efter bilden är tagen nyss.. Svårt att ta en bra bild när man är själv hemma.

AmericanDragon
2010-06-01, 15:03
2 år skulle jag tro, beror på hur seriös du är med träningen såklart. Optimalt sett tror jag man kan uppnå det på ett år utan problem faktiskt beroende lite på utgångsläget också.

hahahahahahhahahahahhahah

Så man kan gå från ingenting till det där på ett år utan problem så länge man är optimal? Utgångsläget är som sagt, INGENTING som TS sa.

kimpaa88
2010-06-01, 15:04
feel

HulkH
2010-06-01, 16:34
Och vad kan vi dra för slutsats av det då?

att du nästan alltid är positiv :)

Btw Kimpaa, jag uppfattar aldrig exakt hur länge du har tränat totalt? ( är lite trög idah :))

kimpaa88
2010-06-01, 16:43
att du nästan alltid är positiv :)

Btw Kimpaa, jag uppfattar aldrig exakt hur länge du har tränat totalt? ( är lite trög idah :))

Allt som allt blir det ca 7år, började träna lite lätt när jag var 15år, men har haft ett par uppehåll genom åren och slarvat mycket, sist hade jag ett stort uppehåll på närmare ett år då jag inte tränade eller åt särskilt bra, tappade en hel del vikt. Vägde som allra minst 62kg ren morgonvikt i höstas, såg ut som en auswitchfånge. Bestämde mig då för att börja bygga igen. Har kört väldigt seriöst i 9 månader nu, inte slarvat, väger nu ca 95kg. Helt okej form enligt mig... Starkare än någonsin iallafall.

Matsa
2010-06-01, 17:01
Tjena!

Jag undrar hur långt tid det tar ifrån ungefär ingenting till denna kroppen.

Då menar jag med att i genomsnitt träna cirka 4 gånger i veckan, med proteintilskott och äta rätt. Tack på förhand!

http://www.greendiyenergy.biz/blog/cheat-your-way-thin/index.files/bryan.jpg

Som du säkert har märkt vid det här laget så kommer du inte att få ett klart svar på den frågan, så varför inte ta reda på det själv? Börja träna nu och när du har en sådan fysik så kan du säga hur lång tid det tog.

Kör hårt och lycka till!

Erkserks
2010-06-01, 17:17
Före: http://data.fuskbugg.se/skalman01/mallk.jpg
Efter: http://data.fuskbugg.se/skalman01/noheadmini.jpg

Kass bild, men jag bedömer det som mer muskler än fett iallafall. Är medveten om att det finns en del fett också.
Efter bilden är tagen nyss.. Svårt att ta en bra bild när man är själv hemma.

Du har lagt på dig en del muskler men det där är mycket fett. Skulle du deffa ner dig tills du är "hård" skulle du tappa många kilo, inte 5-10 som du snackar om. Jämför Axons bilder 117-85 kg som exempel, han tappade 32kg och när han var som störst så hade han inte mycket mer % kroppsfett än du har. (Om han nu ens hade mer?)
Sen får man tänka på att du faktiskt har tränat i 7 (!) år och har anpassat ditt nervsystem, bättre anpassade muskelfibrer, teknik, har mer insikt om mat, kosttillskott etc för att inte tala om den psykologiska biten, du vet du stor du har varit innan etc, man vet hur man ska pressa sig själv.
Och du snackar om att man kan bli riktigt vältränad på 1 år. Nja, nu har du väl inte riktigt tänkt igenom va?

kimpaa88
2010-06-01, 17:36
Du har lagt på dig en del muskler men det där är mycket fett. Skulle du deffa ner dig tills du är "hård" skulle du tappa många kilo, inte 5-10 som du snackar om. Jämför Axons bilder 117-85 kg som exempel, han tappade 32kg och när han var som störst så hade han inte mycket mer % kroppsfett än du har. (Om han nu ens hade mer?)
Sen får man tänka på att du faktiskt har tränat i 7 (!) år och har anpassat ditt nervsystem, bättre anpassade muskelfibrer, teknik, har mer insikt om mat, kosttillskott etc för att inte tala om den psykologiska biten, du vet du stor du har varit innan etc, man vet hur man ska pressa sig själv.
Och du snackar om att man kan bli riktigt vältränad på 1 år. Nja, nu har du väl inte riktigt tänkt igenom va?

Jag skrev innan att jag mycket berodde på muskelminnet och att jag tränat förr. Det enda jag påstodd var att man kan bygga massa fort om man gör det rätt. Har sett flera exempel där personer som också är totala nybörjare lyckas bygga mycket muskler under ett år. Dessutom så är det första gången jag någonsin pressar mig lika hårt som jag gör nu, tidigare var det på en mycket lägre nivå, ansträngde mig inte alls lika mycket.

Bara för jag varit på ett gym ibland under 7 år betyder det inte att jag har tagit ut mig eller för den delen gjort något rätt. Dessutom så snackar jag inte om tävlingshård, det är skillnad, skulle vi disskutera det har du rätt, då krävs det mer än 5-10kg. Ta och klaga på någon annan du, behöver inte göra sån stor sak av det hela. Ja, jag har både ökat i muskelmassa och fett, skrev aldrig att det endast var muskler, men anser fortfarande att en stor del är muskelmassa det kan du inte förneka, om man jämför med utgångsläget.

Jag skrev från början att jag ökat ca 30kg vikt där en stor del består av muskler, inte i närheten av allt såklart. Skrev dessutom att jag tränat förr och att mycket berodde på muskelminnet, så förstår inte vad du klagar på?

T ex bänk press från 75kg-140kg
Knäböj från 90kg till 170kg

Om det bara vore lite muskler som du påstår så förstår jag inte alls vart styrkan kommit från. Vore konstigt om jag endast la på mig fett och lyckades öka såpass mycket.

Har aldrig varit i närheten av de vikterna, har vägt mer än jag gjort nu, men troligen inte lika mycket muskelmassa.

Tycker vi slutar förstöra tråden med denna argumentation nu.

Yes
2010-06-01, 18:38
Tycker Fredrik_S här på forumet har minst lika bra fysik (eller bättre?). Vet dock ej hur länge han har slitit för den :)
Nu är det såklart svårt att avgöra från en sånhär bild, särskilt när man inte vet killens längd, men om vi jämför med Fredrik S ser den här herren likvärdig ut - förutom att han har betydligt större bröst och mage(tänk på att proportionerna gör att armar och axlar antagligen framstår som mindre än de faktiskt är).

Om vi då tar den jämförelsen vidare så vill jag minnas att Fredrik S är 86Kg på 175cm. I mycket bra form.

Att lyckas med det tar för de flesta flera år av seriös träning. Sen går det givetvis olika snabbt för alla, så egentligen kan man inte jämföra annat än med sig själv, men det är hursmhelst mycket jobb som ligger bakom.

PepzAdept
2010-06-01, 18:54
Förstår inte riktigt den här tråden måste jag erkänna. Alltså det är ju helt omöjligt att sitta här och spekulera i hur lång tid det kommer att ta att nå en sån fysik utan att veta vad utgångsläget är?!
Vad betyder "ingenting"?
Att det som nybörjare går att lägga på sig mycket muskler snabbt är det ju ingen tvekan om, men tids nog går det väldigt mycket långsammare. Killen på bilden är ju knappast något fysikmonster och har ju klart en fysik man kan uppnå om man kämpar för det ett gäng år. Men att besvara hur många år man tar sig dit på från "ingenting" känns som att svara på hur långt ett snöre är.... eller är det bara jag som är trög?

fiskebulle
2010-06-01, 19:11
är det bara jag som är trög?

Du är inte trög. Du har uppfattat tråden och frågeställningen perfekt. :thumbup:

Erkserks
2010-06-01, 19:21
Jag skrev innan att jag mycket berodde på muskelminnet och att jag tränat förr. Det enda jag påstodd var att man kan bygga massa fort om man gör det rätt. Har sett flera exempel där personer som också är totala nybörjare lyckas bygga mycket muskler under ett år. Dessutom så är det första gången jag någonsin pressar mig lika hårt som jag gör nu, tidigare var det på en mycket lägre nivå, ansträngde mig inte alls lika mycket.

Bara för jag varit på ett gym ibland under 7 år betyder det inte att jag har tagit ut mig eller för den delen gjort något rätt. Dessutom så snackar jag inte om tävlingshård, det är skillnad, skulle vi disskutera det har du rätt, då krävs det mer än 5-10kg. Ta och klaga på någon annan du, behöver inte göra sån stor sak av det hela. Ja, jag har både ökat i muskelmassa och fett, skrev aldrig att det endast var muskler, men anser fortfarande att en stor del är muskelmassa det kan du inte förneka, om man jämför med utgångsläget.

Jag skrev från början att jag ökat ca 30kg vikt där en stor del består av muskler, inte i närheten av allt såklart. Skrev dessutom att jag tränat förr och att mycket berodde på muskelminnet, så förstår inte vad du klagar på?

T ex bänk press från 75kg-140kg
Knäböj från 90kg till 170kg

Om det bara vore lite muskler som du påstår så förstår jag inte alls vart styrkan kommit från. Vore konstigt om jag endast la på mig fett och lyckades öka såpass mycket.

Har aldrig varit i närheten av de vikterna, har vägt mer än jag gjort nu, men troligen inte lika mycket muskelmassa.

Tycker vi slutar förstöra tråden med denna argumentation nu.

Vi ska sluta förstöra tråden? Det är du som förstör den med dina inlägg om att man kan öka väldigt mycket på ett år. Du verkar inte ha något perspektiv om hur mycket en nybörjare kan öka under ett års tid utan steroider. Att du lägger in att du har ökat 30kg tycker jag är irrelevant eftersom du har andra förutsättningar som jag skrev tidigare.
Sen har jag inte sagt att det "bara vore lite muskler" som du påstår. Jag sa att du överskattade hur mycket som är muskler i förhållande till hur mycket massa som du lagt på dig. Och du kommer inte se dina abs mycket om du skulle deffa ner 5-10 kg nu som du påstår.

"Det enda jag påstodd var att man kan bygga massa fort om man gör det rätt."
Skulle säga att dina muskelgains till stor del är p.g.a. teknik, mentalitet, och framförallt CNS. En nybörjare har inte de faktorerna.

Sluta försöka lura folk att muskelökningar är något som kommer lätt bara man tränar "rätt". Att bygga en muskulös kropp är en långsam process (utan steroider) även om kosten, kosttillskotten och träningen är på topp.

"Har sett flera exempel där personer som också är totala nybörjare lyckas bygga mycket muskler under ett år."
Jaha, men visa oss då flera exempel där man kan gå från nybörjare till samma storlek som OP:s bild. (Utan steroider)

Slartibartfast
2010-06-01, 19:42
Du har faktiskt rätt! Jag blir nog som honom snart. Lika bra jag lägger ner. Nu ska jag hålla mig ontopic på riktigt ist. Sköta mitt och skita i andra.

Har inte tid med det här heller. Totalt ointressant. Jag måste lära mig sålla. :)

Jag tycker att kärnan i din input i diverse trådar är väldigt bra.

Om du blev förnärmad av mitt inlägg ber jag om ursäkt.

kimpaa88
2010-06-01, 19:46
Vi ska sluta förstöra tråden? Det är du som förstör den med dina inlägg om att man kan öka väldigt mycket på ett år. Du verkar inte ha något perspektiv om hur mycket en nybörjare kan öka under ett års tid utan steroider. Att du lägger in att du har ökat 30kg tycker jag är irrelevant eftersom du har andra förutsättningar som jag skrev tidigare.
Sen har jag inte sagt att det "bara vore lite muskler" som du påstår. Jag sa att du överskattade hur mycket som är muskler i förhållande till hur mycket massa som du lagt på dig. Och du kommer inte se dina abs mycket om du skulle deffa ner 5-10 kg nu som du påstår.

"Det enda jag påstodd var att man kan bygga massa fort om man gör det rätt."
Skulle säga att dina muskelgains till stor del är p.g.a. teknik, mentalitet, och framförallt CNS. En nybörjare har inte de faktorerna.

Sluta försöka lura folk att muskelökningar är något som kommer lätt bara man tränar "rätt". Att bygga en muskulös kropp är en långsam process (utan steroider) även om kosten, kosttillskotten och träningen är på topp.

"Har sett flera exempel där personer som också är totala nybörjare lyckas bygga mycket muskler under ett år."
Jaha, men visa oss då flera exempel där man kan gå från nybörjare till samma storlek som OP:s bild. (Utan steroider)

Orkar inte tjafsa mer, vi båda tror olika, du tror det tar lång tid, jag tror det tar lite kortare.
Det kan ingen veta, det beror på utgångsläget och mycket annat ,
och du förstör tråden minst lika mycket som jag gör, alla får ha sin åsikt eller hur? Vem har sagt att du har rätt.

Erkserks
2010-06-01, 20:25
Orkar inte tjafsa mer, vi båda tror olika, du tror det tar lång tid, jag tror det tar lite kortare.
Det kan ingen veta, det beror på utgångsläget och mycket annat ,
och du förstör tråden minst lika mycket som jag gör, alla får ha sin åsikt eller hur? Vem har sagt att du har rätt.

Om du inte orkar tjafsa mer varför fortsätter du då?

cero
2010-06-01, 20:59
Jag skulle faktiskt vilja påstå att det är proportionerna och inte volymen som gör att han ser dopad ut.

På vilket sätt kan proportionerna göra att han ser dopad ut?

Jag tror inte Anders menar att det är hans fysik som är såpass grym, utan bara att han just ser ut som en roidare.

Det var för övrigt min tanke också; då tänker jag främst på håret, ansiktet och huden.

Tyckte detta var lite småroligt. Undrar hur du kan dra slutsatser över att han ser ut som en roidare genom att kolla på hans hår, ansikte och hud på denna bilden? Ser ju helt vanlig ut?

HulkH
2010-06-01, 21:01
Vi släpper snacket pojkar :) (leker moderator :D )

Som sagt som många har sagt, så är det väldigt svårt att ge ett korrekt svar då många faktorer väger in, framförallt gener.

cero
2010-06-01, 21:09
Håll bara käften snälla, mer irriterande går inte att hitta.
Frågan är ju, tränar du själv ens? Eller bara en snorunge som lusläser forumen och tror han kan allt?

Låt oss säga såhär: Det går att bygga en hel del muskler på ett år, men dina jämförelser med dina egna resultat är inte relevanta pågrund av att du helt enkelt har andra förutsättningar. Du har tränat i 7 år och har mycket muskelminne - bara detta räcker ju igentligen för att förstå att dina jämförelser inte funkar i sammanhanget.