handdator

Visa fullständig version : Bra kasein/vassle pulver?


MunsöHustla
2003-10-11, 12:48
Har hittils använt ProTargo vilket jag tycker funkerat bra men nu är jag trött på den grisiga jordgubbssmaken , så jag undrar vilka andra kasein/vassle protein som är att rekommendera?

Fairing
2003-10-11, 13:21
Av någon konstig anledning rekommenderar jag Complete Protein III . Ett 50/50 pulver som är mycket lättlösligt och gott.:D

Castro
2003-10-11, 13:50
Jag rekommenderar Optimum Nutritions Pro-90. Grymt god! :thumbup:

MunsöHustla
2003-10-11, 15:21
Originally posted by Castro
Jag rekommenderar Optimum Nutritions Pro-90. Grymt god! :thumbup:

Vart får man tag i det? Finns det nån webshop som har det?

Pecca
2003-10-11, 16:53
PRO-90 är ett av mina favvo tillskott. Mycket bra proteinpulver. Tyvärr får jag inte skriva internet adressen rent ut(forum regler) så vi får göra en liten gissningslek... Pro-90 kommer från företaget OptimumNutrition. Sajten är svensk. Nu får du försöka lite själv...

Även om Lasse är lika Partisk som Action är snygg så ska nog jag ändå kolla lite närmare på denna produkt....

Castro
2003-10-11, 16:59
Munsöhustla...Jag PM:ar dig svaret på din fråga...

EiseltUK
2003-10-13, 13:01
Vill du har mer kasein så är Protec ett förslag.

/ Henrik


Human milk has a relatively low casein content compared with other mammals, approximately 0.2 g/dl in mature milk, probably reflecting the relatively slow growth rate of the human infant.

W L Hurley
Department of Animal Sciences
University of Illinois

The Dwag
2003-10-13, 13:43
Originally posted by EiseltUK
[B]Vill du har mer kasein så är Protec ett förslag.

/ Henrik




haha det där skiten som du inte ens sänkte priste på när du tog bort glutaminet.... din skojare !


Henriks Ruffel & Båg AB :thefinger

nordland
2003-10-13, 14:41
Originally posted by The Dwag




haha det där skiten som du inte ens sänkte priste på när du tog bort glutaminet.... din skojare !


Henriks Ruffel & Båg AB :thefinger

:laugh: :laugh: :laugh:

EiseltUK
2003-10-13, 14:54
Priset är sänkt. Det är den produkt vi tjänar minst på fortfarande, men vi hoppas på att få ned produktionspriset en lite mer senare i år.

/ Henrik

Kimo
2003-10-13, 16:53
Är det stor skillnad i kvalité på de kasesin+vassle-pulver som säljs i Sverige eller är lika bra att gå efter smak och pris som en glad amatör?

EiseltUK
2003-10-13, 17:07
Originally posted by Kimo
Är det stor skillnad i kvalité på de kasesin+vassle-pulver som säljs i Sverige eller är lika bra att gå efter smak och pris som en glad amatör?

Kvalitén kan nog variera, men effektskillnaden är troligen inte så enorm. Välj produkter efter måttot "lagom är bäst". Det brukar funka.

/ Henrik

z_bumbi
2003-10-13, 17:10
Kimo: Beror på vem du frågar :D
Och vad man tycker är kvalitet...

Det som skiljer är mestadels vasslekällan som i en del fall är isolat och i andra ett koncentrat. Isolat är dyrare men man får å andra sidan en högre proteinhalt i pulvret vilket utjämnar en del av den prisskillnaden samt att man får mindre laktos om det är ett problem.
Sen är det vissa som kör mjölkprotein också (Två som jag kan komma på just nu.).

Iom att man ju inte baserar sitt hela födointag på proteinpulver så spelar det nog ingen större praktiskt roll vilka beståndsdelar som proteinet har, räkna på rent protein och köp ett som du tycker smakar bra..

Pez
2003-10-14, 04:06
Originally posted by Fairing
Av någon konstig anledning rekommenderar jag Complete Protein III . Ett 50/50 pulver som är mycket lättlösligt och gott.:D

Ja jättekonstigt.. håller dock med - smakar bra, iallafall jordgubben som jag testar och löser sig grymt bra (brukar köra i ett glas och röra med en sked i några sekunder - voila!). :thumbup:

/pez