handdator

Visa fullständig version : Klädsel som besökare på studentavslutning


Dimmv
2010-05-31, 09:52
Jag är bjuden på studentavslutning hos en väldigt nära person och undrar därmed vad jag skall ha på mig för något?

Själv känns det som att kostym skulle vara något, eller är detta för "dressat"?

Lite kluven vad man bör ha på sig, tacksam för tips!

Grotesk
2010-05-31, 09:55
GASP-linne.

Nej men jag hade inte precis klätt upp mig mer än vanligt - dvs. inte alls. Men det är ju jag.

Kek
2010-05-31, 09:57
En fakking skjorta är väl inte för mycket bejärt för att fira en nybliven student. Kostym funkar dock utmärkt också om du känner för det. Jag hade nog blivit glad om mina vänner o bekanta klädde upp sig lite.

tsp
2010-05-31, 09:57
Helt vanlig klädsel. Jeans, chinos eller shorts. Till det en skjorta kanske? Eller en snygg t-shirt.

rooz
2010-05-31, 09:58
Eftersom vädret ser ut att bli trevligt kommer jag köra shorts, skjorta och seglarskor. Avslappnat, men lite dressat.

Kostym är dock awesome;)

Fabregas
2010-05-31, 09:59
Antar att du menar studentmottagning, och då räcker det gott med chinos/shorts och en skjorta. Har en tendens att vara varmt denna årstiden, och då kan kostym vara lite overkill!

Osten80
2010-05-31, 10:05
GASP-linne.

Nej men jag hade inte precis klätt upp mig mer än vanligt - dvs. inte alls. Men det är ju jag.

Samma här, jag hade gått i jeans och hoodie som jag brukar ha på mig. Jag har aldrig förstått det här med "att klä upp sig". Det är ju jag som ska komma på festen, inte mina kläder.

Dimmv
2010-05-31, 10:05
Antar att du menar studentmottagning, och då räcker det gott med chinos/shorts och en skjorta. Har en tendens att vara varmt denna årstiden, och då kan kostym vara lite overkill!

Precis, skall på utspring samt hem till personen med vänner samt släktingar. Nu blir jag riktigt förvirrad vad jag skall ha på mig.

rooz
2010-05-31, 10:07