handdator

Visa fullständig version : Studie som visar förbättring av PWO?


spoty
2010-05-30, 18:07
Tjena!

Ingen aning om man vill kalla det studie men iallafall. Finns det någon riktigt bra som inte är gjord av skaparna? Nu menar jag en studie som visar att t.ex. en användare av N.O Xplode presterade mycket bättre än sockerpiller gruppen alternativt placbo?

Är sugen på en PWO men aldrig riktigt fungerat så bra på mig, jag är under en deff och tänkte om de går att kräma ut lite mer ur mig.

WHITEFOLKS
2010-05-30, 19:13
Finns en på Superpump 250 tror jag.

Eddie Vedder
2010-05-30, 19:19
De flesta studier på koffein och kretin t.ex. 200 gram koffein från enbart ett koffeinpiller kommer inte vara sämre än samma mängd från Rage t.ex.

spoty
2010-05-30, 19:22
De flesta studier på koffein och kretin t.ex. 200 gram koffein från enbart ett koffeinpiller kommer inte vara sämre än samma mängd från Rage t.ex.

Om jag nu förstod dig rätt, ja självklart har jag läst på om koffein osv, men pwo innehåller oftast allt möjligt, många bäckar små liksom :) Tänkte mer generellt från hela produkten.

WHITEFOLKS
2010-05-30, 19:24
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=119939

Där är den jag menade.

dream_theater_
2010-06-07, 22:57
De flesta studier på koffein och kretin t.ex. 200 gram koffein från enbart ett koffeinpiller kommer inte vara sämre än samma mängd från Rage t.ex.

Om du trycker i dig 200 gram koffein behöver du nog köpa en blöja innan du börjar träna:D

Sjoba
2010-06-07, 23:42
Eddie, koffeinmissbrukare? :D

Eddie Vedder
2010-06-08, 06:30
Om du trycker i dig 200 gram koffein behöver du nog köpa en blöja innan du börjar träna:D

Eddie, koffeinmissbrukare? :D

Haha, blöjan blir nog ganska onödig för man lär dö i vilket fall.:D

Robban
2010-06-08, 07:06
Menar du på fullaste allvar att det som inte fungerar för dig kan hävas genom att du läser att det ska fungera!?

Här är min studie: NO-Xplode fungerar skitbra, det bästa kosttillskottet jag kört i hela min träningskarriär. Källa Dr Robert "Mini-Coleman"*flex*

Nu är det bara att handla för nu har du läst det.


Lita på dig själv istället nu. Om kosttillskottet inte fungerar trots att du börjat i rätt ände, du har sett över kost/träning först, så behöver du inte köpa fler burkar vem som än skrivit att det ska fungera. ;)

Ganymedes
2010-06-08, 07:15
Fast Robban, nog finns det väl ett värde i att veta om det de facto fungerar under kontrollerade studier och inte bara i anekdoter? Om man upplever att det "fungerar för mig" så kanske det kan vara riktigt intressant att se VAD det är som "fungerar för mig"? Kanske det visar sig att det bara är koffein och kreatin som behövs - vilket då skulle spara ganska goa pengar på ett år. Visst är det väl viktigt vad som är sant och inte bara vad man tycker verkar vara sant?

Robban
2010-06-08, 07:25
Fast Robban, nog finns det väl ett värde i att veta om det de facto fungerar under kontrollerade studier och inte bara i anekdoter? Om man upplever att det "fungerar för mig" så kanske det kan vara riktigt intressant att se VAD det är som "fungerar för mig"? Kanske det visar sig att det bara är koffein och kreatin som behövs - vilket då skulle spara ganska goa pengar på ett år. Visst är det väl viktigt vad som är sant och inte bara vad man tycker verkar vara sant?

Han beskriver att det inte fungerar så bra för just honom. Det räcker bra tycker jag.

Folk väntar t ex på studier om träning fast det redan finns klara belägg. Det är bara att kolla på världens bästa bodybuilders. Fast de gör väl fel tills motsatsen är "bevisad" i nån studie.

Om man tvivlar på en produkt är det väl bara låta bli att köpa den.

De som tränar utan kolhydrater måste tycka det är helt värdelöst med NO-Xplode iaf. Det handlar ju liksom om tryck/pump...

Alla gör som dem vill...

Sheogorath
2010-06-08, 07:41
Han beskriver att det inte fungerar så bra för just honom. Det räcker bra tycker jag.

Folk väntar t ex på studier om träning fast det redan finns klara belägg. Det är bara att kolla på världens bästa bodybuilders. Fast de gör väl fel tills motsatsen är "bevisad" i nån studie.

Om man tvivlar på en produkt är det väl bara låta bli att köpa den.

De som tränar utan kolhydrater måste tycka det är helt värdelöst med NO-Xplode iaf. Det handlar ju liksom om tryck/pump...

Alla gör som dem vill...

"Är sugen på en PWO men aldrig riktigt fungerat så bra på mig."

Vi får anta att TS inte har prövat 100 % av alla produkter på marknaden som marknadsförs som PWOs. Han vill helt enkelt veta om någon av alla dessa tusentals produkter (och förhoppningsvis någon han inte testat) har evidens. Så tolkar jag TS' post.

Eddie Vedder
2010-06-08, 07:47
Fast de gör väl fel tills motsatsen är "bevisad" i nån studie.


Nej det gör de inte. Vilken studie syftar du på, någon särskild? Eller är det som vanligt ett "jag-är-macho-och-antivetenskaplig-för-jag-vet-hur-allt-funkar-på-riktigt"-trollande?

Bodybuilders tränar stenhårt år efter år efter år, succesiv progression, noggranhet i kosten etc. Helt i linje med ALL vetenskap. Så bodybuiders gör helt rätt enligt vad som är vetenskapligt vedertaget för träningsresultat.

Skulle de sitta på arslet och växa vore det mer ovetenskapligt.

Slartibartfast
2010-06-08, 08:50
Bodybuilders tränar stenhårt år efter år efter år, succesiv progression, noggranhet i kosten etc. Helt i linje med ALL vetenskap. Så bodybuiders gör helt rätt enligt vad som är vetenskapligt vedertaget för träningsresultat.


Nå riktigt så är det väl ändå inte? Bodybuilders generellt tränar väl med mycket högre volym och lägre intensitet än vad som vetenskapligt förespråkas vara "optimalt". Ungefär som Robban tränar. Såna upplägg ratas ju rakt av i vetenskapliga kretsar.

Eddie Vedder
2010-06-08, 08:55
Nå riktigt så är det väl ändå inte? Bodybuilders generellt tränar väl med mycket högre volym och lägre intensitet än vad som vetenskapligt förespråkas vara "optimalt". Ungefär som Robban tränar. Såna upplägg ratas ju rakt av i vetenskapliga kretsar.

Som jag ser det så är det en fråga om hur långt ner på detaljnivå man går. varje specifikt träningsupplägg eller varje liten kosttillskottstiming kanske inte är evidensbaserad men grunden är i mina ögon hård träning under många år.

Men däremot finns rena vetenskapsfientligheten hos vissa. Känns som det är ett mål i sig att få berätta om hur ovetenskaplig man är och hur stor skillnad det är på "verkligheten".

Slartibartfast
2010-06-08, 08:59
men grunden är i mina ögon hård träning under många år.


Ja, det är det väl knappast nån som dementerar.

Men jag tror inte summan av den vetenskapliga kardemumman är "Träna hårt i många år", utan betydligt mera specifik vad gäller set/rep/volymparametrarna.

Och detta är inte nåt jag ser återspeglas i framgångsrika byggares träningsupplägg.

Robban
2010-06-08, 09:07
Nej det gör de inte. Vilken studie syftar du på, någon särskild? Eller är det som vanligt ett "jag-är-macho-och-antivetenskaplig-för-jag-vet-hur-allt-funkar-på-riktigt"-trollande?

Bodybuilders tränar stenhårt år efter år efter år, succesiv progression, noggranhet i kosten etc. Helt i linje med ALL vetenskap. Så bodybuiders gör helt rätt enligt vad som är vetenskapligt vedertaget för träningsresultat.

Skulle de sitta på arslet och växa vore det mer ovetenskapligt.

Jag är inte anti vetenskap. Jag är anti tänk-inte-själv. Det är skillnad. Bodybuilders gör mycket rätt rent vetenskapligt, ja. ALL vetenskap vet jag inte riktigt vad det betyder men...

Eddie Vedder
2010-06-08, 09:10
Jag är inte anti vetenskap. Jag är anti tänk-inte-själv. Det är skillnad. Bodybuilders gör mycket rätt rent vetenskapligt, ja. ALL vetenskap vet jag inte riktigt vad det betyder men...

Jag förstår hur du menar. Tycker bara det känns som du för ett korståg ibland och tar första bästa chansen att i alla lägen skriva nedvärderande saker i trådarna.

Jag håller fullständigt med dig om att det finns en sjukt överdriven tro på att allt man ser i ett abstrakt som man inte ens fattar och en massa trådar där det verkar som folk plötsligt tror att "Åh nej jag gör ju fel!" även om de får resultat.

Men dina inlägg känns mer provocerande än konstruktiva.

Robban
2010-06-08, 09:15
Jag förstår hur du menar. Tycker bara det känns som du för ett korståg ibland och tar första bästa chansen att i alla lägen skriva nedvärderande saker i trådarna.

Jag håller fullständigt med dig om att det finns en sjukt överdriven tro på att allt man ser i ett abstrakt som man inte ens fattar och en massa trådar där det verkar som folk plötsligt tror att "Åh nej jag gör ju fel!" även om de får resultat.

Men dina inlägg känns mer provocerande än konstruktiva.

Jag skyller på att det inte är irl. Det är texten som skapar det "tuffa" oftast anser jag. Jag orkar bara inte sitta och akta mig för det utan jag bara skriver.

Jag anser att de flesta trådarna, inläggen kan ses som provocerande, det beror på hur man ser det. Jag skulle kunna tycka det var provocerande att bli tillrättavisad hela tiden av medlemmar som jag lovar inte skulle komma och tillrättavisa mig irl. Men vad fan det här e ju bara en diskussionsbräda. Jag lägger ingen som helst prestige i det här. Jag tycker det är roligt och jag lär mig alltid ngt nytt, varje dag.

macsacre
2010-06-08, 12:19
Bodybuilders tar allt de får gratis av sina sponsorer. Sanningen är att alla pros tar "juice" utan det skulle de aldrig se ut som de gör.
För mig så har massacra och Juggernaut funkat tiktigt bra. det är bara att testa sig fram.