handdator

Visa fullständig version : Mätt efter träning.


Lawgivah
2010-05-29, 13:49
Om jag skulle äta en vrak måltid före träning, innehållande massa potatis, kött, sallad osv och bli riktigt mätt för att sedan åka och styrketräna i ca 1,5timme.

Då kommer jag förmodligen vara mätt efter träning också. Är det nödvändigt att trycka i sig ännu mer mat eller fungerar maten som du ätit innan som en optimal återhämtning? :)

zeusden1
2010-05-29, 13:57
Ät den efter istället.

Eddie Vedder
2010-05-29, 13:59
De aminosyror som absorberas kommer bidra till att motverka muskelproteinnedbrytningen men det är tveksamt om matintaget innan bidrar till någon proteinsyntes.

Lawgivah
2010-05-30, 13:47
Ät den efter istället.

Varför visste jag att någon skulle kommentera det? Jag vet väl självklart att målen efter är mycket bättre, men det var ju inte det som var frågan. Frågan var om mat innan skulle fungera som en optimal återhämtning.

De aminosyror som absorberas kommer bidra till att motverka muskelproteinnedbrytningen men det är tveksamt om matintaget innan bidrar till någon proteinsyntes.

Okej. Självklart vill man ju ha en positiv proteinsyntes efter träning, så det är tveksamt om den blir det med före träning mat?

King Grub
2010-05-30, 14:05
Proteinsyntes är alltid positiv. Du får svårt att åstadkomma en negativ proteinsyntes.

Du tänker nog på proteinbalans. Den blir säkert positiv efter styrketräning även om du äter ett stort mål före träning i stället för efter, men antagligen inte lika positiv.

Lawgivah
2010-05-30, 14:47
Proteinsyntes är alltid positiv. Du får svårt att åstadkomma en negativ proteinsyntes.

Du tänker nog på proteinbalans. Den blir säkert positiv efter styrketräning även om du äter ett stort mål före träning i stället för efter, men antagligen inte lika positiv.

Ja, det jag menar. Okej, tack!