handdator

Visa fullständig version : Övningar för sidan av axlarna?


leinad
2003-10-10, 22:09
Skulle gärna villja ha tips på bra övningar för att lägga på massa på sidan av axlarna så att dom ser bredare ut. Sidolyft med hantlar är den enda jag vet fast jag har hört att den tar mest på mitten av axlarna?

Fok
2003-10-10, 22:14
Originally posted by leinad
Skulle gärna villja ha tips på bra övningar för att lägga på massa på sidan av axlarna så att dom ser bredare ut. Sidolyft med hantlar är den enda jag vet fast jag har hört att den tar mest på mitten av axlarna?

Är inte sidan mitten? Är inte helt säker på hur du menar annars.

Axelövningar (http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html)

Big_Vik
2003-10-11, 07:55
jo det måste han mena. jag föreslår militärpressar, men om du mest känner av det i framsidan kan du ju prova hantelpressar, men de kanske är lite svårare?
Någon som kör drag till hakan? var tycker ni det tar mest, trapzen eller axlarna?

Big_Vik
2003-10-11, 08:02
Jag har själv problem med mina axlar: har alltid kört Militärpress,sidolyft och nån baksideövning.
Så jag är lite nyfiken på vad ni tycker om arnoldpressar och drag till hakan, ska nog pröva nästa axelpass, nåt att tänka på med utförandet?

nordland
2003-10-11, 08:24
förstår inte tanken med vridningen i Arnoldpress. Som jag ser det så är det bara ett sätt att få tricepsen att hjälpa till mer i den negativa fasen. Men det är ju jag det...

Fok
2003-10-11, 10:15
Originally posted by Big_Vik
Jag har själv problem med mina axlar: har alltid kört Militärpress,sidolyft och nån baksideövning.
Så jag är lite nyfiken på vad ni tycker om arnoldpressar och drag till hakan, ska nog pröva nästa axelpass, nåt att tänka på med utförandet?

Drag till hakan hade jag problem med från början då jag fick ont av någon anledning, men nu kör jag den varje axelpass. Tycker den är riktigt bra.

Åse Columbus
2003-10-11, 12:13
nått man ska tänka på är att om man lastar på för mycket vikt när man kör lyft till hakan....så tar det på traps....för att axeln inte orkar med vikten ....sänk och se till att fokuseringen ligger på axel..

Spec^
2003-10-11, 20:43
Originally posted by Big_Vik
Någon som kör drag till hakan? var tycker ni det tar mest, trapzen eller axlarna?


Jag har alltid haft drag till hakan med i mitt axel-pass.. jag har sett många som kör den med stång men de tycker då JAG suger riktigt rejält.. jag använder mig av ett V-handtag.

När du drar upp vikten tänk på att du drar med "utsidan" axeln, dra inte upp vikten med händerna, utan tänk på att köra ut armbågarna ut från kroppen. Mysko förklarat.. bra tar den iaf :D