handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännings piller


Mattelu
2010-05-28, 14:22
har bara 2 snabba frågor
1. någon som vet om fettförbrännings pillrena från hemsidan jabb som heter SELF: Carbo Fat Burner fungerar?
2. kan dom vara farliga att ta för en "växande" kropp?

Fredrik_S
2010-05-28, 14:42
Nej dom fungerar inte. Förbränningspiller som har någon effekt på förbränningen över minimal skillnad existerar inte. Åtminstonde inte lagligt.
Effekten brukar oftast vara ökad spontanaktivitet pga koffein eller liknande kombinerat med minskad aptit också pga koffein eller liknande.
Det är alltså en ökad kcal-förbrukning pga mer rörelser och minskad kcal-intag pga minskad aptit som gör att många tror att pillerna fungerar för dem...

Mattelu
2010-05-28, 14:47
men den jag tänkte köpa innehåller inte ens koffein, jag har inte förväntat mig nån stor skillnad utan bara nån extra liten knuff eller vad man ska säga :)

chrilledude
2010-05-28, 14:53
Den kommer inte bränna fett åt dig, den gör dig i princip bara piggare. Drick kaffe istället, du tjänar på det.

Mattelu
2010-05-28, 14:55
men om det står att man ska ta den innan sänggående, vad ska det ge då under sömnen?

stridis
2010-05-28, 14:59
Jag orkar inte leta efter hittandittanpiller; du får posta vad det innehåller så får du nog lite fler svar.

Mattelu
2010-05-28, 15:06
innehåll 2 tabs
Poly-D-Glucosamine 486mg
Epigallocatechin(EGCG) 243mg
Fucoxantine (21mg Fucoxanthin) 70mg
Wheat seed protein extract 30mg
Jod 14mcg

Mattelu
2010-05-28, 15:13
läste här nånstans på forumet att det är bra om det är piller om omvandlar fett till värme, det står att denna gör det

Dreas
2010-05-28, 15:18
Läs deffguiden, köp koffeintabletter och kör! Fettförbrännande piller som de så fint kallas är till stor del bara uppiggande och lite hungerdämpande.

Mattelu
2010-05-28, 15:20
om jag köper koffein tabletter ska jag då äta dom innan träning eller mat? när ska jag äta dom?

stridis
2010-05-28, 15:23
innehåll 2 tabs
Poly-D-Glucosamine 486mg
Epigallocatechin(EGCG) 243mg
Fucoxantine (21mg Fucoxanthin) 70mg
Wheat seed protein extract 30mg
Jod 14mcg

OK.

Första ingrediensen, chitosan är en fettblockerare, om du gillar fettblockerare så finns det grejer på apoteket.

EGCG och Fucoxanthin brukar finnas i sådana här produkter inga mirakel direkt.

Jod känns skitnödigt att supplementera, det kan du lätt få i dig från annat håll.

Wheat seed protein extract, say what? Har iofs sett extrakt från havre, men det här var något nytt för mig i kosttillskottssammanhang.

Fredrik_S
2010-05-28, 15:30
men den jag tänkte köpa innehåller inte ens koffein, jag har inte förväntat mig nån stor skillnad utan bara nån extra liten knuff eller vad man ska säga :)

Men det ger inte en extra liten knuff. Det finns många bäckar små, sen finns det en droppe i havet.
En droppe i havet gör ingen som helst skillnad i praktiken även om den gör det på pappret.

Det är inte så att man kan äta en extra macka eller dricka ett extra glas mjölk utan snarare skillnaden mellan att inte äta brödsmulorna från skärbrädan eller inte slicka upp det sista ur botten på mjölkglaset.

Mattelu
2010-05-28, 15:32
okej, men koffeintabletter då? hur fungerar dom när ska jag ta dom osv?

Dreas
2010-05-28, 15:35
okej, men koffeintabletter då? hur fungerar dom när ska jag ta dom osv?Koffeinpiller brukar de flesta inta på morgonen och/eller innan träningspass.

Mattelu
2010-05-28, 15:36
okej, finns dom på apotek då eller? så man typ bara kan svänga förbi stan imorgon och köpa

Dreas
2010-05-28, 15:37
okej, finns dom på apotek då eller? så man typ bara kan svänga förbi stan imorgon och köpaDe på apotekets uppskattas av de flesta rent effektmässigt. Prismässigt finns det billigare. Jag själv körde på Alert FX eller vad de hette, funkade inte alls för mig. Testa de på apoteket och utvärdera :)

Mattelu
2010-05-28, 15:41
ungefär vad kostar dom på apoteket?
apotekets hemsida verkar inte fungera för mig :S endast startsidan

Mattelu
2010-05-28, 15:45
men om man skulle ta koffeintabletter på en dag man inte tränar, skulle det ha en negativ/positiv effekt till viktnedgången?

Dreas
2010-05-28, 15:54
men om man skulle ta koffeintabletter på en dag man inte tränar, skulle det ha en negativ/positiv effekt till viktnedgången?Koffein ökar kcalförbrukningen med några kalorier så det vore positivt. Men det blir bara löjligt för gemene man att jaga massa småsaker, rekommenderar mindre noja och mer fokus på träningen :)

ungefär vad kostar dom på apoteket?
apotekets hemsida verkar inte fungera för mig :S endast startsidanHar för mig typ 99 för 30 eller ifall det är mer. Har aldrig köpt dom själv.

Mattelu
2010-05-28, 15:59
träna är ju enkelt, vad man ska äta osv tycker jag är mycket svårare :P

Fredrik_S
2010-05-28, 16:00
ungefär vad kostar dom på apoteket?
apotekets hemsida verkar inte fungera för mig :S endast startsidan

De är många gånger dyrare än de du kan köpa i valfri webshop.

47 kronor för 30 st 100 mg
kolozzeums webshop tex tar 69 kr för 100st 200mg

Dreas
2010-05-28, 16:03
träna är ju enkelt, vad man ska äta osv tycker jag är mycket svårare :Pwww.slv.se eller ladda hem excelmallen som ligger i kostdelen. Då kan du räkna ut hur många kcal du äter per dag och lägga dig på lämpligt underskott.

De är många gånger dyrare än de du kan köpa i valfri webshop.

47 kronor för 30 st 100 mg
kolozzeums webshop tex tar 69 kr för 100st 200mgDyrare men många får bättre effekt av dom per mg. Så man får testa sig fram.

Fredrik_S
2010-05-28, 16:04
träna är ju enkelt, vad man ska äta osv tycker jag är mycket svårare :P

Fast det är det inte... Många tränar oeffektivt i flera år eller hela sina liv.

Maten är väldigt simpel... ät minst 2g protein per kilo kroppsvikt, helst minst 500 gram grönsaker och fyll sen ut med valfri mängd kolhydrater och fett(minst 0,5*kroppsvikt i gram men det är sällan ett problem om man inte bara äter extremt fettsnålt).
Gör lika dant varje dag och försök att undvika att bli tjock.

Fredrik_S
2010-05-28, 16:08
www.slv.se eller ladda hem excelmallen som ligger i kostdelen. Då kan du räkna ut hur många kcal du äter per dag och lägga dig på lämpligt underskott.

Dyrare men många får bättre effekt av dom per mg. Så man får testa sig fram.

om det skulle vara bättre effekt så måste det vara typ 5-6 gånger bättre effekt.. så pass mycket dyrare är dom

Dreas
2010-05-28, 16:12
om det skulle vara bättre effekt så måste det vara typ 5-6 gånger bättre effekt.. så pass mycket dyrare är domJa, någon effekt eller ingen effekt. Hur många ggr bättre det blir beror på hur man ser det :p

Kunde själv inte ta mer än 600mg för då blev jag kass i magen, blev jag piggare då, icke.

stridis
2010-05-28, 16:17
träna är ju enkelt, vad man ska äta osv tycker jag är mycket svårare :P

I och med att många anser att Pt:s inget vet och de har iallafall någon sorts utbildning bakom sig och man kan utgå från att de har ett minimalt intresse åtminstone... vad tror du själv?

Mattelu
2010-05-28, 16:18
kostar 90kr för 100st så jag ska köpa ett sånt pack imorgon och börja prova mig fram, är väldigt nära mitt mål nu så det här kanske inte behövs, 4kg kvar bara! :) kommer nog öka målet eftersom det gått s´å fort

Mattelu
2010-05-28, 21:43
Om jag skulle ta ett koffein piller på kvällen vid ca 10 innan jag far ut och springer en mil, är det möjligt att jag endå skulle kunna somna vid 12?

Kischen
2010-05-28, 21:56
Om jag skulle ta ett koffein piller på kvällen vid ca 10 innan jag far ut och springer en mil, är det möjligt att jag endå skulle kunna somna vid 12?

Det är individuellt men jag skulle inte göra så, det finns ingen anledning.

Joe Hardgainer
2010-05-28, 22:08
De på apotekets uppskattas av de flesta rent effektmässigt. Prismässigt finns det billigare. Jag själv körde på Alert FX eller vad de hette, funkade inte alls för mig. Testa de på apoteket och utvärdera :)

+1

Ingen aning vad det är i dom, för 200 mg säljs väl inte längre . Koffein är det inte i alla fall. Kan ju trycka 10 st utan någon märkbar effekt,

Kischen
2010-05-28, 22:26
+1

Ingen aning vad det är i dom, för 200 mg säljs väl inte längre . Koffein är det inte i alla fall. Kan ju trycka 10 st utan någon märkbar effekt,

Fick en burk för 1-2 månader sedan, jag tar en halv och är nöjd. Var det dåligt tidigare så är ialf min burk bra.

Körhårt
2010-05-29, 08:51
Jag käkar koffein som inte är från apoteket som ligger på 200mg och jag känner då av dem. Blir både piggare och får högre puls. Sen vet jag inte om de är sämre om man jämför med apotekets koffein. Kanske ska ta och inhandla på apoteket idag och se om det är nån skillnad

Mattelu
2010-05-29, 09:59
om man äter dom på morgonen vad har dom för verkan då? blrjar man skita eller måste man träna då på morgonen för att dom ska ha nån verkan alls?

Körhårt
2010-05-29, 11:18
om man äter dom på morgonen vad har dom för verkan då? blrjar man skita eller måste man träna då på morgonen för att dom ska ha nån verkan alls?

Vadå? Koffein är koffein. En kopp starkt svart kaffe är ca 100mg koffein. Tränar dina föräldrar när dom druckit kaffe? Springer dom på skithuset?

Ta 100-200mg koffein 15-30min före du ska träna, varesig du ska promenera eller styrketräna. Man blir lite piggare och det ökar förbränningen en liten, liten aning.

Komihåg att koffein är beroendeframkallande....

Mattelu
2010-05-30, 08:50
men ökar fettförbränningen även om man inte tränar när man tar dom?

Mattelu
2010-05-30, 08:52
hur grovt beroendeframkallande?

Eddie Vedder
2010-05-30, 08:54
men ökar fettförbränningen även om man inte tränar när man tar dom?

Här har jag skrivit om kaffets effekt för ämnesomsättning och fettförbränning. Allt det är överförbart på koffeinpiller och piller innebär oftast en högre koncentration dessutom. Svaret på din fråga är alltså JA.

http://traningslara.se/blogg/kaffe-en-fantastisk-dryck/

Men frågan har aldrig varit OM energiföbrukning och fettoxidation får en skjuts av koffein utan hur stor effekt det är och hur betydelsefullt. Du verkar ha en väldig övertro på preparaten helt enkelt.

hur grovt beroendeframkallande?

Hur ska man kunna kvantifiera det?:confused:

Körhårt
2010-05-30, 10:27
Dricker du inte kaffe så håll dig till att ta koffeintabletterna före träning.

Svårt att säga hur beroendeframkallande de är, jag brukar få ont i huvudet när jag inte äter ibland.

Körhårt
2010-05-30, 11:41
Menade att jag kan få huvudvärk de dagar jag inte äter koffeintabletter, jag dricker inte kaffe heller så får inte i mig nåt koffein där heller.