handdator

Visa fullständig version : En serie om gamla på ett äldreboende?


Asdf
2010-05-28, 13:10
Hallå!
Jag letar efter en serie som gick på 1an eller 2an för ett tag sedan. De filmade massa gamlingar och hur deras vardag var på ett äldreboende, massvis med intriger och bråk om det ena o det andra. Har för mig den hette "Hemmet" eller något sådant men är osäker

Kek
2010-05-28, 13:26
Om serien även involverade sex skulle jag kolla på den.

fiskebulle
2010-05-28, 13:28
Om serien även involverade sex skulle jag kolla på den.

lemonparty för dig då.

Kek
2010-05-28, 13:29
lemonparty för dig då.

Menar ju inte så riktigt utan mer intrigerna som sex skapar. Ungefär lite big brother/paradise hotelstuk över det hela fast med gamlingar.

krellik
2010-05-28, 13:39
Om serien även involverade sex skulle jag kolla på den.

Fifan.. Ryktena jag hört från folk som jobbar på hem med många senila är att det kan bli ett jävla knullande för att en del helt tappar spärrarna för vad som är "ok" att göra. Gå in och titta till Agda 78 och så är hon i full färd med att blåsa på köttyxan på Gösta 83 (påhittade exempel). Inte alls uppskattat av släktingarna tydligen...

Kek
2010-05-28, 13:49
Fifan.. Ryktena jag hört från folk som jobbar på hem med många senila är att det kan bli ett jävla knullande för att en del helt tappar spärrarna för vad som är "ok" att göra. Gå in och titta till Agda 78 och så är hon i full färd med att blåsa på köttyxan på Gösta 83 (påhittade exempel). Inte alls uppskattat av släktingarna tydligen...

Är du seriös? Kanske inte är så illa att hamna på äldreboende när man blir gammal ändå :thumbup:

krellik
2010-05-28, 14:00
Är du seriös? Kanske inte är så illa att hamna på äldreboende när man blir gammal ändå :thumbup:

Ja jag är seriös även fast det bara är något jag har fått berättat för mig av några som arbetar på såna ställen...

Dock får du tänka att det kan vara människor som i övrigt kan ha svårt att sköta sin personliga hygien och liknande vi snackar om. Jag förstår faktiskt om släktingarna blir lite upprörda när deras mamma som varit lycklig gift med deras pappa i en massa år blir senil, hamnar på hem och helt tappar alla spärrar som hon haft i hela livet... Kan nog vara svårt att smälta.

filmjölk
2010-05-28, 14:05
solbacken tror jag den hette