handdator

Visa fullständig version : 3e dagen i rad med Huvudvärk, hur löser jag detta?


emi23j
2010-05-28, 11:46
Idag är det tredje dagen irad som jag har huvudvärk. Huvudvärken startade under onsdag förmiddag och har inte gått över sedan dess.

Detta är nytt territorium för mig eftersom jag aldrig förrut brukat ha huvudvärk. Så hur löser jag problemet? hur får jag bort huvudvärken och vad kan den tänkas bero på?

Min teori är att det är stress som utlöst huvudvärken.

Kek
2010-05-28, 11:47
1. Massor med vatten
2. Treo/random tablett mot huvudvärk
3. Rulla en fet

Pröva i den ordningen typ. Lite sömn skulle väl kunna lösa problemet också kanske?

fiskebulle
2010-05-28, 12:02
1. Massor med vatten
2. Treo/random tablett mot huvudvärk
3. Rulla en fet

+1 på treo eller någon annan bra vätskeersättare.

Annars då, finns det någon anledning till huvudvärken? Stress? Ångest över något?

mattilainen
2010-05-28, 12:03
kan det vara allergi? Kanske behöver glasögon? Vädret?

emi23j
2010-05-28, 12:11
1. Massor med vatten
2. Treo/random tablett mot huvudvärk
3. Rulla en fet

Pröva i den ordningen typ. Lite sömn skulle väl kunna lösa problemet också kanske?

+1 på treo eller någon annan bra vätskeersättare.

Annars då, finns det någon anledning till huvudvärken? Stress? Ångest över något?

kan det vara allergi? Kanske behöver glasögon? Vädret?

hehe nummer 3 skulle jag inte ha något emot.

Provat tabletter å sånt. får nog ta en treo och prova det. Ibumetin funkade inte så lysande i af.

Stress är säkert en orsak. Ångest likaså. Har haft 3stycken tentor ihop tryckt under 1,5 vecka, plus att jag nu har 1 uppsats och 2 labbrapporter (och en redovisning) som skall göras innan torsdag nästa vecka.

Allergi tror jag inte det är. Glasögon behöver jag, har nylige skaffat linser. Men använder dem inte när jag bara sitter framför datorn (är hemma) eftersom jag upplever att jag ser bättre på kort avstånd utan linserna.

fiskebulle
2010-05-28, 12:27
Ja, då är det väl nummer 3 som gäller då.
För bästa resultat följ sedan dessa steg för största möjliga opti-nojja (heehee)

1. Ta en tripp till din lokale narkotikadistributör och inhandla.
2. Besök till ICA eller annan försäljare utav matvaror - Inhandla ordentligt med proteinrika snacks.
3. Förbered studiematerial
4. Light up
5. ??????
6. Profit

emi23j
2010-05-28, 12:53
Ja, då är det väl nummer 3 som gäller då.
För bästa resultat följ sedan dessa steg för största möjliga opti-nojja (heehee)

1. Ta en tripp till din lokale narkotikadistributör och inhandla.
2. Besök till ICA eller annan försäljare utav matvaror - Inhandla ordentligt med proteinrika snacks.
3. Förbered studiematerial
4. Light up
5. ??????
6. Profit

:laugh:


Försökte vila en stund i af. Dessvärre blev det bara sämre av det.
ska fortsätta dricka mycket. annars är det väl bara att vänta ut skiten.

Andy.da.wohoo
2010-05-28, 14:31
Har du en ny klockradio vid sängen? Eller en klockradio övh. vid sängen?

Tolkia
2010-05-28, 14:32
Har haft 3stycken tentor ihop tryckt under 1,5 vecka, plus att jag nu har 1 uppsats och 2 labbrapporter (och en redovisning) som skall göras innan torsdag nästa vecka.
Och du undrar varför du har huvudvärk ...? :Virro

Rör på dig; fastna inte vid skrivbordet utan kliv upp och rör på huvud, axlar, armar. Googla typ "mikropauser" eller något för exempel på "pausgympa". Det här gör mer än man tror. Därtill lämplig huvudvärkstablett; ibuprofen (Ipren, Ibumetin), paracetamol (Alvedon, Panodil osv.), salicylika (Magnecyl osv.). Obs. doseringen; man skall inte överdosera, men man skall inte underdosera heller, då kan man lika gärna låta bli. Minsta storlekens Alvedon skulle inte hjälpa mig här, i alla fall.

krellik
2010-05-28, 14:51
Koffein säger jag men det kan ha att göra med att jag är koffeinberoende och att 99% av tiden så har min huvudvärk att göra med koffein"brist".

Psyla
2010-05-28, 16:16
Ut och gå, var aktiv.

Rök inte cannabis om du har ångest... gud vad onödigt.

emi23j
2010-05-28, 16:31
Koffein säger jag men det kan ha att göra med att jag är koffeinberoende och att 99% av tiden så har min huvudvärk att göra med koffein"brist".

Jag trodde också detta var problemet. men det visade sig att så inte var fallet eftersom det inte gått bort efter att jag hällt i mig några koppar.

Ska försöka gå ut och röra på mig lite oftare. kan nog säkert fungera.

Ape3
2010-05-28, 16:36
Alltså, om man vanligtvis inte har huvudvärk och sedan har det tre dagar i rad och värktablett inte hjälper borde man inte gå till vårdcentral då? Eftersom detta inte har gjorts antar jag att värken inte är så stark. Har du suttit mycket stilla och pluggat ta paus och rör på dig som sagt ovan.