handdator

Visa fullständig version : Gå eller springa för att bränna fett bäst?


minibiff
2010-05-27, 20:12
Ska börja gymma efter sommaren men har en snabb fråga

Tjenare, nu är det så att jag ska ut på en båt i 1 månad och sommarjobba.
Känner samtidigt att det kan vara ett bra sätt att bli av med kaggen så man slipper bada i vassen i sommar :whistle:

Är 185cm lång och väger 75kg.
På båten så kommer jag som sagt jobba men sedan på kvällarna tänkte jag spendera tid i gymmet och bränna fett.

Hur gör jag det bäst då? Springa eller gå? Har hört att gå är bästa sättet att bränna fett.
Ska jag röra mig varje dag eller kanske köra varranan dag, hur länge ska jag gå osv :)

Kommer inte äta någon skräpmat på båten och kommer äta bra mat.
Vill som sagt få fram 6packet man hade innan man la av med fotbollen.

Pjotor
2010-05-27, 20:56
Är 185cm lång och väger 75kg.
Då kan du inte ha mycket av vare sig fett eller muskler. Hur gammal är du?

Hur gör jag det bäst då? Springa eller gå? Har hört att gå är bästa sättet att bränna fett.
Ska jag röra mig varje dag eller kanske köra varranan dag, hur länge ska jag gå osv :)

Det i särklass enklaste sättet att minska fettprocenten är att ligga på kaloriunderskott. Det krävs mycket jobb för att motionera bort fett. Ät lite mindre än du gör av med och styrketräna tungt, så lurar du kroppen att samtidigt försöka behålla muskelmassa.

minibiff
2010-05-27, 21:03
Är 17 år, 93a.

Men tänkte äta nyttigare, men antagligen inte mindre eftersom jag kommer jobba väldigt mycket varje dag i 30dagar.

Sedan kanske gå 5km om dagen

Sjoba
2010-05-27, 21:09
Hjälper abtronic? Har faktiskt en sån *flex*

Han var ironisk :)

Läs här så föstår du nog: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

HulkH
2010-05-27, 21:49
185 cm på 75 kg, kan inte vara mycket fett?

Iaf, gå så mycket du kan, hjälper mycket vid viktnedgång. Dock så är det viktigaste att ligga på kaloriunderskott :)

Mega_man1000
2010-05-27, 22:00
Du kanske behöver gå upp i muskelvikt istället för att gå ner i vikt! Kankse har lite avsaknad av muskler som gör att du kanske ser lite smalfet ut eller?

Pjotor
2010-05-28, 07:13
Jag hade samma mått och vikt i din ålder, och inte tusan behövde jag bli av med fett. Jag hade behövt bli stark och biffa till mig. Träna tungt och ät mycket.

Eddie Vedder
2010-05-28, 07:36
Skriv bättre rubriker tack!

Seb74
2010-05-28, 08:04
Jag hade samma mått och vikt i din ålder, och inte tusan behövde jag bli av med fett. Jag hade behövt bli stark och biffa till mig. Träna tungt och ät mycket.

Det betyder inte att det är likadant för alla andra.

Pjotor
2010-05-28, 08:41
Det betyder inte att det är likadant för alla andra.

Med de måtten och den åldern så ser jag det som väldigt sannolikt att det är så för TS, som är välkommen att protestera mot mitt antagande. Eller ännu hellre lägga upp en bild på sig själv för att få en mer rättvisande bedömning.

Seb74
2010-05-28, 09:37
Med de måtten och den åldern så ser jag det som väldigt sannolikt att det är så för TS, som är välkommen att protestera mot mitt antagande. Eller ännu hellre lägga upp en bild på sig själv för att få en mer rättvisande bedömning.

Jo klart, han är rätt ung.
Tänkte bara på mig själv som är rejält mjuk i kroppen vid samma vikt och längre längd...och då är det inte mer fett som hjälper utan mer muskler.
Alla är vi olika :)