handdator

Visa fullständig version : festival - optinoja


kalaskonrad
2010-05-27, 18:01
Snart är det sommar! Då är det som många gånger förut dags för festival! Hur är det med eran optinoja under dessa röjarveckor? 5 dagar i sträck med alkohol och sliskig proteinlös mat känns inte allt för välkommet måste jag säga. Men hur gör ni för att lösa detta problem? Jag själv tänker försöka koppla bort allt vad seriös träning heter (men det kommer onekligen bli svårt) och bara glida runt, sommaren är alldeles för kort och man har ändå tid för att ta igen träningen senare under året :thumbup:

Men för att det alltid känns bra att försöka vara lite opti, vad kan man göra för att förminska förlusten? Skyhögt kaloriintag(?) Sitta och trycka tonfiskburkar dagarna i ända eller bara supa sig så redlös att man glömmer bort vad optinoja ens betyder? :D

Tricce
2010-05-27, 18:02
Finns massor med mat på festivalerna juuu!!! Älgkebab tex! :D

hahavaffan
2010-05-27, 18:04
Passa på att äta en massa god, fet jävla mat i kombination med en hög mängd alkoholhaltig dryck.

chrilledude
2010-05-27, 18:13
Ähhh, kör bara. Man lever en gång, man måste inte leva som en munk 24/7.

Jag bryr mig inte ett skit, tänk såhär: Kör bara. :)

Grotesk
2010-05-27, 21:29
Jag funderade på detta tidigare idag. Undrar fan hur länge Kvargen håller i festivaltemperatur.. annars blir det väl några kg makrillfilé konserv i tomatsås, några flak proteinbars, mängder med älgkebab m.m. m.m. :D

Kwon
2010-05-27, 21:33
Älgkebab aka Kåtkebab med lingonsylt äger!

Rahf
2010-05-27, 21:35
Jag äter vad jag vill och bryr mig inte ett smack om någon slags opti-nivå, då blir man ju deppig. Efteråt är det bara tillbaka till vardagen och de dagarna kommer nog inte att ha gjort någon större skillnad.

eternallord
2010-05-27, 21:37
livskvalité > optinoja


5 dagars skitrutiner kommer inte förändra ett dugg i den stora bilden. Bry dig inte och fokusera på att ha roligt!

Tonto
2010-05-27, 21:37
proteinbars.

Grotesk
2010-05-27, 21:38
proteinbars.

+125

Mantus
2010-05-27, 21:41
Snart är det sommar! Då är det som många gånger förut dags för festival! Hur är det med eran optinoja under dessa röjarveckor? 5 dagar i sträck med alkohol och sliskig proteinlös mat känns inte allt för välkommet måste jag säga. Men hur gör ni för att lösa detta problem? Jag själv tänker försöka koppla bort allt vad seriös träning heter (men det kommer onekligen bli svårt) och bara glida runt, sommaren är alldeles för kort och man har ändå tid för att ta igen träningen senare under året :thumbup:

Men för att det alltid känns bra att försöka vara lite opti, vad kan man göra för att förminska förlusten? Skyhögt kaloriintag(?) Sitta och trycka tonfiskburkar dagarna i ända eller bara supa sig så redlös att man glömmer bort vad optinoja ens betyder? :D


Det enda optinoja betyder för mig under festival är att jag ser till att ha optimalt antal öl i närheten (läs:många), har jag inte det blir jag nojjig och åker och köper fler. :)
Jag har ett helt liv på mig att bygga upp min kropp men bara några år till att festa innan grottekvarnen med jobb, villa, volvo, fru och barn tar vid. Sett i perspektiv så skadar en eller annan vecka som man överlever på hamburgare, chips och öl inte. Särskilt när jag bara blir ännu mer motiverad att gymma på hårdare när jag väl flöttat ner mig några dagar

De roliga minnen min pappa berättar om är inte från den tid han spenderade med att vara optinojjig byggare när han var mellan 23-26år ätandes tonfisk och ris (the shit för byggare på 80-talet verkar det som) utan tiden han var student som festade och slog runt.

cero
2010-05-27, 21:43
Smyg ner ett par kycklingfileér i bakfickan så ska det inte vara några problem.

chrilledude
2010-05-27, 22:51
Proteinbars var dock ingen dålig idé faktiskt, skall handlas med till arvika.

Three pigs
2010-05-27, 22:59
livskvalité > optinoja


5 dagars skitrutiner kommer inte förändra ett dugg i den stora bilden. Bry dig inte och fokusera på att ha roligt!

Damn straight :)

Tricce
2010-05-27, 23:21
Proteinbars var dock ingen dålig idé faktiskt, skall handlas med till arvika.

Just ja hade jag faktiskt med mig ett år för att iaf få en "hyffsad" frukost. Proteinbar och en gainomax varje morgon på Swedenrock.

chrilledude
2010-05-27, 23:48
Just ja hade jag faktiskt med mig ett år för att iaf få en "hyffsad" frukost. Proteinbar och en gainomax varje morgon på Swedenrock.

Låter rätt gött! ;)

kalaskonrad
2010-05-28, 06:11
Man får ta och satsa på det som är opti för att ha riktigt kul helt enkelt :D Vad ska ni på för festivaler i sommar förresten?

Eddie Vedder
2010-05-28, 07:27
Jag ser en svart marknad framför mig på festivaler framöver. Någon går i svart lång rock och fullproppad med portionsvis med proteinpulver, proteinbars samt en kylväska full av kvarg.

kalaskonrad
2010-05-28, 08:29
Jag ser en svart marknad framför mig på festivaler framöver. Någon går i svart lång rock och fullproppad med portionsvis med proteinpulver, proteinbars samt en kylväska full av kvarg.

:laugh:

Onigiri
2010-05-28, 08:58
Jag ser en svart marknad framför mig på festivaler framöver. Någon går i svart lång rock och fullproppad med portionsvis med proteinpulver, proteinbars samt en kylväska full av kvarg.Det sjuka är att det skulle sälja lika bra, om inte bättre, än kebab/burgare/random friterad mat/annat som säljs på festivaler.

Eddie Vedder
2010-05-28, 09:04
Det sjuka är att det skulle sälja lika bra, om inte bättre, än kebab/burgare/random friterad mat/annat som säljs på festivaler.

Ja helt dumt tror jag inte det är. Just bars är ju något som vem som helst kan käka, behöver ju inte vara "optibyggare". Jag tror faktiskt, helt ärligt, att många på en festival gärna käkar en hyfsat näringsmässigt sammansat chokladkaka.

Fairing får slå upp ett stånd på svenska festivaler framöver. Lite smakprover delas ut, jag och King Grub står bredvid och berättar att det är opti o.s.v.

Felet är väl att jag ser ut som random sliten festivalnisse själv och inte direkt inger trovärdighet där. :D

Rahf
2010-05-28, 09:08
Ja helt dumt tror jag inte det är. Just bars är ju något som vem som helst kan käka, behöver ju inte vara "optibyggare". Jag tror faktiskt, helt ärligt, att många på en festival gärna käkar en hyfsat näringsmässigt sammansat chokladkaka.

Fairing får slå upp ett stånd på svenska festivaler framöver. Lite smakprover delas ut, jag och King Grub står bredvid och berättar att det är opti o.s.v.

Felet är väl att jag ser ut som random sliten festivalnisse själv och inte direkt inger trovärdighet där. :D

Grub står väl och läser serier/spelar spel/ser på TV-serier etc.

Kom inte och hävda något så dumt som logisk faktor när det kommer till Grub heller. Hans superkrafter förmår att ge honom möjligheten till serietittande.

Shakemynuts
2010-05-28, 09:14
Är man fyllehungrig tror jag proteinbars skulle smaka väldigt gott.

Morty
2010-05-28, 09:14
Man kan se det som en carbload inför passet man ska köra när man kommer hem och då äta som fan med gott samvete.

johanhej
2010-05-28, 11:09
Är själv på siesta och har varit i ett par dagar. Tonfisk funkar att ta med sig ju, inga problem alls. Proteinpulver också om man så vill. Som tur är så bor man rättså nära festivalen så man kan gå hem och käka om det krisar :P

Dreas
2010-05-28, 11:48
Ja helt dumt tror jag inte det är. Just bars är ju något som vem som helst kan käka, behöver ju inte vara "optibyggare". Jag tror faktiskt, helt ärligt, att många på en festival gärna käkar en hyfsat näringsmässigt sammansat chokladkaka.

Fairing får slå upp ett stånd på svenska festivaler framöver. Lite smakprover delas ut, jag och King Grub står bredvid och berättar att det är opti o.s.v.

Felet är väl att jag ser ut som random sliten festivalnisse själv och inte direkt inger trovärdighet där. :D:laugh::laugh:

Tack för dagens skratt :D

von huff
2010-05-28, 12:48
Vem fan orkar bry sig om några dagar som inte har nån betydelse i helheten?Orka bära med sig kvarg och proteinpulver till festivaler*screwy*

Buken
2010-05-28, 13:04
Drick Jim beam+cola eller vad du nu vill, fokusera på att ha kul och lämna optinojjan hemma under sängen. :thumbup:

Eddie Vedder
2010-05-28, 13:07
Vem fan orkar bry sig om några dagar som inte har nån betydelse i helheten?Orka bära med sig kvarg och proteinpulver till festivaler*screwy*

Å andra sidan behöver ju faktiskt inte en önskan om att käka hyfsad mat vara "nojjigt". Jag tror knappast man uppskattar en festival mer för att man svinar löst totalt än om man faktiskt får i sig lite gott och näringsrikt käk.

Jag skulle knappast ha överlevt Hultsfred om jag enbart levt på langos och hembränt.;)

Så att försöka äta hyfsat för att palla med dagarna är ju bara klokt. Men där finns ju som sagt älgkebeb, vildsvin och alla möjliga coola nyttiga saker.

Bailah
2010-05-28, 13:07
Kör proteinbar och whiskey å skölja ner det med på Roskilde. Skiter i vad jag äter bara jag får i mig -lite- protein och massvis med alkohol så är det absolut inga problem för mig. 5 dagar sabbar inte för mkt ändå. Bara å köra hårt när man kommer hem igen!

Snafu
2010-05-28, 13:25
Festa i en vecka och skit i träning. You live only once.

z_bumbi
2010-05-28, 13:29
Är man fyllehungrig tror jag proteinbars skulle smaka väldigt gott.

Det är nog det sista jag brukade vilja ha när jag vaknade i ett tält på en festival. Hamburgarna som fanns några meter bort plus en stor kanna kaffe funkade bättre.

Å andra sidan behöver ju faktiskt inte en önskan om att käka hyfsad mat vara "nojjigt". Jag tror knappast man uppskattar en festival mer för att man svinar löst totalt än om man faktiskt får i sig lite gott och näringsrikt käk.

+1

Det finns förhoppningsvis ett mellanläge mellan att äta exakt 3,7 g EAA var fjärde timme och att leva på chips i en vecka.

Jag skulle knappast ha överlevt Hultsfred om jag enbart levt på langos och hembränt.;)


Lägg till groggvirke och/eller lösgodis så ser det bättre ut. Gärna något med c-vitamin för att undvika skörbjugg.

fiskebulle
2010-05-28, 13:29
Man kan ju spela ölbrännboll. Då får man ju både motion och alkohol.

Srsly tho.. Palla bry sig om att man råkar supa ner sig en vecka eller två om året.

von huff
2010-05-28, 13:35
Å andra sidan behöver ju faktiskt inte en önskan om att käka hyfsad mat vara "nojjigt". Jag tror knappast man uppskattar en festival mer för att man svinar löst totalt än om man faktiskt får i sig lite gott och näringsrikt käk.

Jag skulle knappast ha överlevt Hultsfred om jag enbart levt på langos och hembränt.;)

Så att försöka äta hyfsat för att palla med dagarna är ju bara klokt. Men där finns ju som sagt älgkebeb, vildsvin och alla möjliga coola nyttiga saker.

Ja men det är som sagt skillnad på att äta bra och att bära med sig eea,proteinpulver osv.Nog försöker man ju äta bra alltid så man mår bättre, men min var att dom där dagarna har inte nån betydelse i det långa loppet:)

Eddie Vedder
2010-05-28, 13:40
men min var att dom där dagarna har inte nån betydelse i det långa loppet:)

Jo för mig blev det så. Jag kommer aldrig i mitt liv kunna acceptera att jag däckade efter att ha attackerat Minttuflaskan och därmed bland annat missade Opeth. Den sorgen tar jag med mig till graven. *cry*

Mantus
2010-05-28, 14:14
Jo för mig blev det så. Jag kommer aldrig i mitt liv kunna acceptera att jag däckade efter att ha attackerat Minttuflaskan och därmed bland annat missade Opeth. Den sorgen tar jag med mig till graven. *cry*

Minttu är en produkt av finnars illvilja och hat mot hela människorsläktet. Mer förrädisk dryck får man leta efter, hade de använt den mot ryssarna under vinterkriget hade folk i Moskva talat finska nu.

Eddie Vedder
2010-05-28, 14:15
hade de använt den mot ryssarna under vinterkriget hade folk i Moskva talat finska nu.

I beg to differ. Är det något folkslag som kan halsa sprit utan att det behöver ha någon smak så är det väl ryssarna. ;)

Får de en flaska Minttu undrar de väl vad det är för jävla mintsmakande saft och kastar bort det. :D

Mantus
2010-05-28, 14:19
I beg to differ. Är det något folkslag som kan halsa sprit utan att det behöver ha någon smak så är det väl ryssarna. ;)

Får de en flaska Minttu undrar de väl vad det är för jävla mintsmakande saft och kastar bort det. :D

Minttu är förädiskt, du känner inte spritsmaken och känner dig fräsch och nykter när du dricker det sedan slår det till. Vodka känner du i alla fall en liten spritsmak av (även om den är minimal).
Det är väl klart ryssarna hade hoppat på minttun på en gång under vinterkriget, i fält i fem månader och ingen tandborste!

von huff
2010-05-28, 14:21
Minttu är ej gott!Salmiakkikossu är gott och lika förrädiskt

Det finns nån sorts turkisk peppar-shot ochså och den slår allt

Eddie Vedder
2010-05-28, 14:21
i fält i fem månader och ingen tandborste!

Ja här har du en poäng. Man kan nog lura dom att det är munvatten.:D

Mantus
2010-05-28, 14:25
Minttu är ej gott!Salmiakkikossu är gott och lika förrädiskt

Det finns nån sorts turkisk peppar-shot ochså och den slår allt

En vanlig kossuflaska i plast med fem paket salmiakpastiller nedstoppade blir perfekt.*cupid**drool* Ett bra och enkelt sätt att göra hemgjord salmiakki.

Salmiakki, fish-shot och tar (stavning?) är alla bra exempel på vad finnar kan hitta på när de är godissugna.

Kek
2010-05-28, 14:27
Minttu är förädiskt, du känner inte spritsmaken och känner dig fräsch och nykter när du dricker det sedan slår det till. Vodka känner du i alla fall en liten spritsmak av (även om den är minimal).
Det är väl klart ryssarna hade hoppat på minttun på en gång under vinterkriget, i fält i fem månader och ingen tandborste!

Haha, upplivar lite minnen ifrån det att jag och några kompisar var uppe i fjällen när vi var 15-16 och tyckte vi var ascoola när vi lyckats smita in på en krog någon kväll. Sitter och shottar mintu o dricker öl o har trevligt. Efter ett tag märker vi att en i sällskapet har försvunnit och hittar honom senare hemma där han ligger och spyr som ett jävla as.