handdator

Visa fullständig version : Ni med träningsjournal.


skeletron
2010-05-27, 13:58
Många av er som har träningsjournal med er när ni tränar?
Tycker det peppar riktigt mycket, att veta exakt vilken vikt man ligger på, set etc.
MEN, nu tycker jag det dock är lite besvärligt att efter varje övning klottra ned, det blir liksom lika mycket skrivande som träning känns det som vilket går ut över träningsglädjen lite.

Så därför tänkte jag komma på något smidigare sätt för att komma ihåg vad jag ska köra. Finns det något program till mobilen för detta, som funkar smidigt?
Hur gör ni andra som journalför? :D Bara jag som är lat?

clinteastwood
2010-05-27, 14:02
Jag anvÄnder huvudet!!!!!!!!!!!

Toby Asp
2010-05-27, 14:04
Att skriva ner några siffror på ett papper i setpauserna tar ju ingen tid alls för mig personligen iaf.

Ett program till mobilen torde ju ta minst lika mkt tid i anspråk att använda eller?

rolf
2010-05-27, 14:06
Jag skriver aldrig ner nåt. Brukar oftast minnas passet alldeles utmärkt efteråt ändå. Någon repetition hit eller dit spelar ju ingen roll.

L-Sami
2010-05-27, 14:13
Jag skriver inte ned. Minns allting från passet och sen antecknar jag ner här på forumet i min träningsjournal.

Mineur
2010-05-27, 14:18
Jag skriver aldrig ner nåt. Brukar oftast minnas passet alldeles utmärkt efteråt ändå. Någon repetition hit eller dit spelar ju ingen roll.

+1


Man minns, om inte så lär man sig att minnas :)

Till en början hade man lite svårt men nu rinner det på hur bra som helst!
( brukar dock slänga en blick på senaste passet av den typen på journalen minutrarna innan jag börjar träna via mobilen^^ )

gotdapump
2010-05-27, 14:26
Skriver upp hela passet innan jag börjar och då återstår det bara att fylla i repsantalet vilket jag inte finner så besvärligt.

joasimo
2010-05-27, 14:34
Jag kommer oftast ihåg hela passet, då jag varierar mellan 6 olika pass året om i princip. Blir det grymt många set/övningar/reps som när jag körde helkropps pass förut skrev jag ner det ofta, några sek åt gången är väl inte mkt tid?

prOtotype
2010-05-27, 14:35
Jag behöver ju ändå återhämtning mellan seten och då skriver jag. Säg att jag kör chins så är det ju bara typ "+20 x5" Innebär då kroppsvikt +20kg vikt. Så länge du förstår din egen journal så är det ju skitsamma hur du skriver. Latsdrag är numera LD. Triext är liggande tricepsextensions med rak stång. Skriver jag h efteråt så är det med hantlar och hammerfattning.

Lite småroligt att se hur texten och skrivstilen förändras beroende på passet. Typ riktigt tungt pass med mycket övningar som tar på händerna så är det nog ingen förutom jag som kan tyda journalen efter 30 min.

don ramon
2010-05-27, 14:56
Skriv ner så mycket som möjligt innan. Jag tycker det ger en extra kick att kolla hur det gick föregående pass och försöka slå det.

mobiltelefon låter rätt mycket klumpigare att hantera under ett gympass.

emi23j
2010-05-27, 15:03
Det är nog bara du som är lat=).

Jag har alltid med mig min träningsdagbok och antecknar de jag kör och även status för dagen. Nytt för någon vecka sedan är också att jag sista passet för veckan utvärderar veckans träningar vilket jag tycker hjälper mycket.


EDIT: Jag har ju dock alltid redan nedskrivet när jag kommer till gymmet vilka övningar jag skall utföra och vilka vikter jag skall lyfta. När jag tränar tungt är det alltså bara reps antalet per set som jag behöver skriva ned och eventuell känsla om hur settet var. På lättare veckor (deload och explosiva veckor) är allt sådant redan nedskrivet när jag kommer till gymmet och allt jag behöver skriva är då känslan under settet om det var explosivt eller söligt t ex.

Bendermannen
2010-05-27, 15:20
tycker det funkar ganska bra skriva upp mellan seten medan man ändå har ett litet uppehåll (förutom när någon snott med sig sista pennan, grr!!).

Brickhead
2010-05-27, 15:42
Höll på att skriva förut men märkte att det inte behövdes eftersom jah kommer ihåg i stort sett alla övningar/reps/set

Petoria
2010-05-27, 15:42
Jag skriver aldrig ner nåt. Brukar oftast minnas passet alldeles utmärkt efteråt ändå. Någon repetition hit eller dit spelar ju ingen roll.

+1 kommer ihåg i huvudet, möjligt att det blir lite fel ibland

Gabriel174
2010-05-27, 16:11
Skriver ner det i mobilen

Deceiver85
2010-05-27, 16:18
Skrev inte ner i början, vilket efter ett tag blev till min nackdel då jag inte hade koll på personbästan av alla dess slag. Sedan 2006 skriver jag ner allting, och även om jag minns det mesta när jag sedan skriver ner passen här på kolozzeum så är det alltid bra att ha med sig det lilla blocket när man är nere på gymmet.

HulkH
2010-05-27, 16:28
Bara komma ihåg passet i skallen, har man svårt för de. Så erre ju bara skriva ner det på en bit papper :)