handdator

Visa fullständig version : Dött kadaver

kalaskonrad
2010-05-27, 05:58
På senaste tiden (2veckor) har jag varit konstant gasig i magen och det luktar verkligen dött kadaver utav det jag släpper ut. Jag har inte direkt ändrat någonting i min kost förutom att börja käka lite större mängder igen nu när jag slutat deffat. Mina polare kallar det proteinfisar, ett vanligt förekommande fenomen bland gymråttor tydligen. Men jag har ju käkat ungefär lika mycket protein (~2-3g/kv) ett bra tag nu och har inte haft problem med detta förut?

Kan det vara så att jag har utvecklat någon sorts allergi eller att min mage gått o blitt överkänslig mot någonting? Finns det några välkända maträtter som jag verkligen bör hålla mig undan ifrån? Det är i alla fall sjukt jobbigt när man inte ens kan släppa ut lite gaser utan att själv plågas efteråt och än värre för dem runt omkring mig som får känna på mina senapsbomber :Virro

OneManArmy
2010-05-27, 06:21
Mejeriprodukter kan det ju vara (kvarg?)

1684_
2010-05-27, 14:29
håller med, kan vara sura grejer. Säg vad du äter mkt av

kalaskonrad
2010-05-27, 15:55
hm mjo kan nog vara det i så fall, blir nog iaf en 200g keso och 500g kvarg per dag. Men detta är ju sånt som jag har ätit under en ganska lång period, i stort sett uppvuxen på (förutom kvargen då) så jag tycker ju inte att det bör vara några problem där! :confused: Hoppas jag i alla fall...

1684_
2010-05-27, 16:56
magen kan förändras oxå, tro mig.
När jag käklar mkt kvarg, yoghurt mm så sätter helvetet igång och kan "´gasa" ihjäl en hel stad, elakt sagt men de e så de känns :( USCH!