handdator

Visa fullständig version : smärta i armbågar och underarmar


gryp
2010-05-26, 20:53
Tjena, grabbar.
Jag har nu under en rätt lång tid fått ont i armbågarna när jag kör tricepspress, alltså bara ligger på en bänk med en skivstång, sänker bakom huvudet och trycker. Jag tycker jag har googlat som en galning men inte riktigt hittat någonting.
Andra tricepsövningar får jag inte ont av men vill helst inte ge upp den här då jag blivit rätt bra på den. Jag har kört 52.5 x 7-8 som bäst men får fortfarande ont för allt över 40kg. Armbågarna har fått vila men det hjälpte ingenting.

Sen får jag grymt ont i underarmarna när jag kör biceps. Det gör mest ont när jag kör med stång. Hantlar känns också men mindre. Smärtan lixom strålar på undersidan från armbågen till handleden ungefär. Jag har provat olika stångar men blir ingen skillnad.

Idag på jobbet satt jag och drack en kopp kaffe med några elever och det helt plötsligt ilade till lite extra mycket och jag var nära på att tappa koppfan.

Just problemet med underarmarna kan ha att göra med dålig blodtillförsel. Första curlrepset gör exra ont. Sen alla efter det känns lite mindre. Sen kommer det extra mycke efter att jag släppt stången. Smärtan lixom pulserar.

Sen armbågsproblemet av tricepspressen har jag inte en aning om vad det kan vara.
Väldigt tacksam för svar.

Crocker
2010-05-26, 21:04
Stela pronatorer för underarmarna?

gryp
2010-05-26, 21:04
Stela pronatorer för underarmarna?

Vad betyder det? :)

Crocker
2010-05-26, 21:06
Dina pronatorer i underarmarna är helt enkelt stela. Stretcha! ;)
http://www.wholehealthpartners.com/exercise_display.php?position=E8

gryp
2010-05-26, 21:06
Tack så mycket, hittade en hel del att läsa om "stela pronatorer"

Kan det vara samma anledning för armbågarna också?

gryp
2010-05-26, 22:00
Nu har jag kikat runt en hel del, kollat upp hur pronatorn sitter och det är precis den längden jag har ont. Jag kunde också ha lagt till att det gör ont strax ovanför kulan som sitter på insidan av armbågen, pronatorns början alltså. Nu jävlar ska det stretchas. Tack ska ni ha.