handdator

Visa fullständig version : Piller som gör dig både smal & brun


Midsummer
2010-05-26, 16:55
Hejsan, detta blir min första tråd på forumet så jag hoppas den håller måttet.



Jag läste igenom senaste numret av Café och såg en artikel ang. ett piller som med hjälp av en taggig tistel gör dig både smal och brun.

Det står att "Thistle & Tan" som pillret heter innehåller CLA, som på svenska står för konjugerad linolensyra och ska enligt vetenskapliga undersökningar öka fettförbränningen, samtidigt som oljan skyddar musklerna mot nedbrytning.

Det låter helt suveränt, men vad tror ni och vad vet ni om detta piller? Själv äter jag som en häst för att gå upp i vikt, men kanske finns det några här som kanske skulle tänka över ett köp om effekterna är gynnsamma.

Diskusion: Fungerar det, och allt det leder till.

Sverker
2010-05-26, 17:04
Sök på CLA så får du säkert massor med träffar.




Frågar du mig så har CLA inte de egenskaper du söker. För mig är CLA möjligen anticancerogent.

Midsummer
2010-05-26, 19:21
Det var ju lyckat, 2/5 varningspoäng för att jag länkade till pillerburken.

Sök på CLA så får du säkert massor med träffar.

Frågar du mig så har CLA inte de egenskaper du söker. För mig är CLA möjligen anticancerogent.

Jag är inte i dess målgrupp ifall det framstod som det, jag äter som en häst för att gå upp i vikt som jag sa tidigare men reklamartikeln var väldigt övertygande och varför jag postade tråden var i hopp om lite mer information ang. produkten.

Sökte på produkten på forumet men hittade inget så jag antar att det är ett nytt tillskott? Är CLA det enda aktiva ämnet i produkten? Varför är denna produkt unik, finns det motsvarigheter? Läst om vissa på forumet som tycker att dem bygger bättre med CLA än EAA, åsikter på det?

Dreas
2010-05-26, 20:08
CLA är gammalt och har använts länge för att lura folk som är ute efter ökad fettförbränning. Det funkar inte och för att få den effekten krävs en överdosering som kan liknas flertalet burkar över en tidsperiod över flera månader. Då kanske, endast kanske får du en mätbar skillnad i fettförbränningen. Har för mig att de inte lyckats efterlikna det resultatet igen. Alltså, skräp, köp inte.

TehSaxo
2010-05-26, 20:20
Finns inga mirakel piller som är lagliga ifall det är vad du söker, mest bs. ;)

rajjan_dammit
2010-05-28, 01:12
På tal om det. Är det tillåtet att diskutera melatonan på kolo?

Sverker
2010-05-28, 06:06
Ifall du kan visa att det inte är läkemedelsklassat, och tillåtet i Sverige, så går det bra.

Körhårt
2010-05-28, 08:14
Gå inte på dom där fällorna... Det finns som sagt inga mirakelpiller. Det finns så satans mycket kosttillskott på marknaden som är svindyra men som inte ger ett skit. Sånt som står i café eller slitz ska man ta med en nypa salt.