handdator

Visa fullständig version : kommer jag bli övertränad med detta schemat?


jaew
2010-05-26, 16:26
hej jag har länge kört ungefär så här

bröst/axlar
Rygg/biceps
Vila
Ben/mage
Bröst/triceps
rygg/biceps
vila

och fått okej resultat när de gäller volymen men ökat bra i styrka och vill fortsätta med detta träningschemat

men gymmet kommer nu inte ha öppet lördagar och söndagar , och jag brukar köra rygg/biceps på lördagarna. så jag hade tänkt och köra så här istället då

Bröst/axlar
Rygg/biceps
Ben/mage
Bröst/triceps
Rygg/biceps
vila
vila
osv.

va tror ni om det?

siimon89
2010-05-26, 16:33
Om du äter ordentligt, sover ordentligt och vilar ordentligt utanför gymmet, så nej.

Som så många sagt förut, din uppdelning säger ingenting egentligen om ditt schema.

Fordon
2010-05-26, 16:34
Enkelt uttryckt så är det bara att köra på och lyssna på kroppen. Känner du dig väldigt hängig och trött kanske du kan vila en dag mellan passen. Du skulle kunna vara på gymmet 5 gånger om dagen om det är så, det säger ingenting om hur hårt du belastar kroppen. Vidare säger du ingenting om allt annat som spelar in, såsom om du ens äter mat eller sover.

*edit* pucktvåa :(

HulkH
2010-05-26, 16:39
Det märker du själv, klarar din kropp av att återhämta sig så erre bara köra på ;)

GymBug
2010-05-26, 16:58
Kan funka, är ju väldigt individuellt, men kroppen behöver vila, det är då du bygger dina muskler inte i gymmet. Skulle nog tro att en mer konventionell 2-split skulle funka bäst, du får då in ett extra ben pass + behåller lika många överkropps pass, exempel:

Mån: Ben/Bröst/Axlar/Triceps
Tis: Rygg/Biceps/Trapz/Mage
Ons: Vila
Tors: Ben/Bröst/Axlar/Triceps
Fre: Rygg/Biceps/Trapz/Mage
Lör: Vila
Sön: Vila