handdator

Visa fullständig version : Återhämtningstips


Greenman
2003-10-10, 15:51
Brukar emellanåt gå ner och köra ett extrapass/vecka, blir väl ungefär i snitt var 3:e vecka, brukar träna mycket teknik dessa dagar, stöt idag t.ex, samt mycket chins och knäböj då dessa övningar är så hiskeligt sköna. Och sen kör jag inga set till total utmattning utan bara så man får fin pump så att säga. Tycker man känner sig som en ny människa efter detta, speciellt om man är sliten. Idag hade jag ont i benen så jag körde ett par lätta set knäböj, käns helt underbart nu efteråt. Skulle kanske kunna kallas aktiv återhämtning? Efteråt ska man givetvis duscha och basta.

/mvh

PS: Är uttråkad idag, därav alla onödiga inlägg...

Big_Vik
2003-10-11, 08:12
jag brukade alltid köra lite ryggteknik efter passen förut, eftersom jag har så svårt att få kontakt. men det där med äterhämtning fattar jag inte riktigt.

Survivor
2003-10-11, 08:27
Packa ryggsäck med mat och ut och gå några timmar. Öka blodgenomströmningen samt tillföra näring då och då.
Bättre aktiv återhämtning kan jag inte tänka mig.

Ska man reppa i böjen ska det väl vara extremt lätta vikter isf, kanske köra 100-reppare eller nåt. D.v.s om man nu tycker det är roligare att tillbringa sin aktiva vila inne i ett svettigt gammalt gym där det spelas dålig musik och folk som tjattrar här och där samt en å annan idiot som slår ihop hantlarna i hantelpressar så det klingar i skallen än att vara ute och gå i naturen med frisk luft och lugn å ro.