handdator

Visa fullständig version : Förstörd aptit av pizza

kalle_banan
2010-05-26, 12:12
Jag åt mitt livs fetaste pizza i förrgår och jag kan fortfarande inte äta normalt. Jag åt frukost för ~3 timmar sedan och drack lite vatten nyss, nu har jag småont i magen och kommer inte att kunna äta på ett tag. Igår när jag skulle äta vid 15-tiden så åt jag hälften av vad jag normalt äter, på hela dagen åt jag lite gifflar, 1 dl ris, en korv och lite sås.
Finns det någon rationell förklaring?

tsp
2010-05-26, 12:27
Äter man väldigt många kcal får man ofta nedsatt aptit. Jag själv är på deff nu men käkade en kebabrulle för några veckor sedan och en påse godis på det. Då var jag "mätt" till middagstid nästa dag.

Apos78
2010-05-26, 12:47
Efter ett stadigt intag ger inte kroppen signaler om att det behövs ytterligare energitillförsel. Tills det åter finns ett behov.

kalle_banan
2010-05-26, 13:05
Så ni menar att jag inte har haft ett särskilt stort behov av mat på två dagar?

HulkH
2010-05-26, 13:08
Så ni menar att jag inte har haft ett särskilt stort behov av mat på två dagar?

Hmm möjligt, eftersom kroppen kanske inte har bearbetat maten du åt innan.

Joe Hardgainer
2010-05-26, 13:25
Efter ett stadigt intag ger inte kroppen signaler om att det behövs ytterligare energitillförsel. Tills det åter finns ett behov.

+1

Det tar ju tid att smälta tegelstenen :)

VoDaresVins
2010-05-26, 16:36
Tycker fett mättar väldigt länge för mig med. Äter ja pizza eller pommes frites till lunch känner ja inte nån direkt hunger resten av dan. Trycker jag i mig en enorm portion pasta är jag ändå hungrig igen till middagstid.