handdator

Visa fullständig version : Hur mycket tycker ni man ska gå ner?


Greenman
2003-10-10, 15:16
Börja deffa för ca 2 veckor sedan och har nu gått ner ca 2 kg, tycker själv detta räcker, ska jag fortsätta och komma i riktigt bra form eller ska jag sluta upp pch mesa, har blivit klenare nämligen. Kan inte bestämma mig, har ju egentligen ingen anledning att komma i riktigt bra form just nu, och det är så jobbigt att bli klenare mellan passen :(

Greenman

kharon
2003-10-10, 15:20
Finns det någon anledning till deff nu då? Varför inte bygga som fan och sen börja deffa så du är rippad sådär lagom till våren/sommarn då man börjar gå mer lättklädd!

Greenman
2003-10-10, 15:22
Sant, du har nu fått mitt svaga psyke att falla, jag går upp till butiken och handlar mat nu..

/mvh

Greenman
2003-10-10, 15:24
nu kan jag ju ivarjefall skryta med att jag faktiskt deffat under året vid nyår....

King Grub
2003-10-10, 15:26
Det är väl ingen annan som kan svara på den frågan. Det får du allt ta och bestämma själv; trivs du som du är du finns det väl ingen anledning att hålla på att deffa bara för syns skull. Och jag tror inte att någon annan än du själv här har något intresse av att se tvärribbor på dina lår. :naughty:

Wilson
2003-10-10, 15:32
hur pass "fet" e du? om du frågar mig så finns det ingen anledning att ha en massa muskler om det är en massa fett som täcker dem. Med det menar jag itne att man måste vara rippad året runt, utan enbart att amn åtminstone inte ska ha nån "kagge" iaf. Så länge man har rutor som går att se lite av i spegeln, tycker jag inte man behöver deffa.
Men allt är ju upp till var och en - givetvis.

Greenman
2003-10-10, 15:34
King Grub: Så sant. Nej jag jobbar vidare på mitt 15 års mål istället, över 200 i stöt...och tvärribborna får vänta till sommaren.

Greenman
2003-10-10, 15:38
Wilson: Känner mig riktigt knubbig, måste ligga på minst 12-13% nånting, har dock ingen kaliper hemma. Fast lägger jag mig på lägre fettprocent får jag svårt att bygga muskler

King Grub
2003-10-10, 16:07
Originally posted by Greenman
Wilson: Känner mig riktigt knubbig, måste ligga på minst 12-13% nånting, har dock ingen kaliper hemma. Fast lägger jag mig på lägre fettprocent får jag svårt att bygga muskler

Om du är knubbig tror jag du underskattar din fettprocent. På 12 % är man inte knubbig.

Greenman
2003-10-10, 16:08
Nja, jag känner mig knubbig, allt över tävlingsform är knubbigt....

skulle så att säga inte visa formen i denna uppsvälda situation

Wilson
2003-10-10, 16:14
12-13 % låter inte mycket, tycker jag. En kaliper är inte mycket att lita på så vidare det inte är ett proffs som kan göra mätningarna åt dig. Jag har en kaliper som kostade runt 5-600 men som inte är till mycket nytta. Det är så svårt att få fram rätt fett % genom att bara klämma med en kaliper själv. Hade hellre satsat på en såndär elektronisk bio-mätare. Fast det bästa är trots allt ögonmåttet :thumbup:

Wilson
2003-10-10, 16:20
Vill man bygga muskler måste man tillåta sig själv att lägga på sig lite fett. Annars blir det väldigt svårt. Jag har själv prövat att bygga samtidigt som jag har försökt att inte lägga på mig fett. Det gick INTE!
NU har jag förstått detta och bryr mig inte speciellt mycket om jag lägger på mig lite fett. Dock vill jag inte bli fetare än min form nu. Jag är långt ifrån deffad men tycker mig ändå ha en hälsosam form.
Dessutom är det vinter. Bättre att deffa ner sig till sommaren. Personligen tror jag det är positivt för muskelutvecklingen med en deff någon gång om året. Om den inte är allt för stor.

kharon
2003-10-10, 16:21
Originally posted by Wilson
12-13 % låter inte mycket, tycker jag. En kaliper är inte mycket att lita på så vidare det inte är ett proffs som kan göra mätningarna åt dig. Jag har en kaliper som kostade runt 5-600 men som inte är till mycket nytta. Det är så svårt att få fram rätt fett % genom att bara klämma med en kaliper själv. Hade hellre satsat på en såndär elektronisk bio-mätare. Fast det bästa är trots allt ögonmåttet :thumbup:

Elektroniska bioimpedansmätare är ju ännu mindre tillförlitliga!
Med kaliper får man åtminstone koll om man går upp eller ner, bara man lär sig mäta på samma sätt. Övning ger färdighet!

Greenman
2003-10-10, 16:33
gillar inte bioimpendansmätare, de är för otillförlitliga, finns för många variabler som kan påverka mätningarna för att det ska kännas bra. Framförallt under deff då man mixtrar en del med jonbalanserna i kroppen kan man få mystiska ändringar med en bioimpendansmätare.

/mvh

Wilson
2003-10-10, 16:35
Originally posted by kharon


Elektroniska bioimpedansmätare är ju ännu mindre tillförlitliga!
Med kaliper får man åtminstone koll om man går upp eller ner, bara man lär sig mäta på samma sätt. Övning ger färdighet!

Nja, jag tycker bio-mätare verkar bra bara man mäter vid samma tillfälle varje gång.
Ska man mäta med kaliper tycker jag man ska mätas av någon som verkligen kan det. Min är iaf väldigt känslig för hur mycket man trycker, avstånd med fingrar m.m.

Grahn
2003-10-10, 16:38
Finns det rum för att öka ngt kilo i fett utan att du får psykbryt så är är det väl bara att äta för att öka.
Onödigt att slösa tid på att gå ner till ensiffrigt fettprocent med allt det slit det kräver om det inte är absolut nödvändigt....

Greenman
2003-10-10, 16:48
Grahn: jag har ju ändrat mig....förlåt.....jag lovar att genomföra en pilgrimsfärd som bot.

PS: Knäcker dig på gymmet vien dag som helst....du får ju inte ha mer än 140 kg på din smithmaskin.....

Grahn
2003-10-10, 16:51
Pilgrimsfärden bär till närmaste sibylla då eller? :D

Smithmaskiner duger bara till axelpressar i vilket fall!

;)

Wilson
2003-10-10, 16:53
greenman: skulle varit kul å se en bild på din kropp :naughty: för att se vad du menar med fet...

Greenman
2003-10-10, 16:53
tror dessvärre inte det finns något sibylla inom 100 meter från mitt hus....går på toa och skiter istället...räcker det?

Grahn
2003-10-10, 16:54
Originally posted by Greenman
tror dessvärre inte det finns något sibylla inom 100 meter från mitt hus....går på toa och skiter istället...räcker det?

Naaaahhh....ska vara om det används i syfte att få plats med med mat dårå. ;)

Greenman
2003-10-10, 16:55
Wilson: Det kommer, har nästan bestämt mig för att lägga några tusingar på digitalkamera, fast det tar emot....vet du hur mycket proteinpulver man får för de pengarna?

/mvh

Greenman
2003-10-10, 16:56
Grahn; hehe, ok, lovar att frossa ordentligt ikväll...

Wilson
2003-10-10, 17:03
Originally posted by Greenman
Wilson: Det kommer, har nästan bestämt mig för att lägga några tusingar på digitalkamera, fast det tar emot....vet du hur mycket proteinpulver man får för de pengarna?

/mvh

he.. joa jag vet... jag ska köpa en digital-kamera för runt 5000 snart hade jag tänkt. Beg då. Kostar väl egentligen runt 12-15000:)
ska du bara ha till att lägga upp på weben å så räcker det ju med en för 1500 ungefär.. runt 2-3 mp.

Greenman
2003-10-10, 17:07
'Wilson: Är extremt kåt på Pentax Optio S, samma mått som kreditkort, fast 2 cm tjock, 3,2 MP, en sån kan man ju ha med varsomhelst....eller en fet nikon systemkamera, kan inte bestämma mig, fast det är inga problem plånboken säger att det blir en standard digitalkamera, typ den billigaste....

/mvh

Wilson
2003-10-10, 19:29
Originally posted by Greenman
'Wilson: Är extremt kåt på Pentax Optio S, samma mått som kreditkort, fast 2 cm tjock, 3,2 MP, en sån kan man ju ha med varsomhelst....eller en fet nikon systemkamera, kan inte bestämma mig, fast det är inga problem plånboken säger att det blir en standard digitalkamera, typ den billigaste....

/mvh

jag vill ha en digital kamera som man kan justera allt manuellt. bländare, skärpa, zoom m.m. Men är man bara ute efter att ta foton för webben lr så kan man ju liak bra köa en liten digital kamera som din pentax.
gå in på www.dpreview.com
där finns bra rescensioner!:thumbup:

STarfish
2003-10-13, 01:18
Originally posted by Greenman
Börja deffa för ca 2 veckor sedan och har nu gått ner ca 2 kg, tycker själv detta räcker, ska jag fortsätta och komma i riktigt bra form eller ska jag sluta upp pch mesa, har blivit klenare nämligen. Kan inte bestämma mig, har ju egentligen ingen anledning att komma i riktigt bra form just nu, och det är så jobbigt att bli klenare mellan passen :(

Greenman

Klenare, hur äter du påg, jag har blivit starkare under min deff... känns det tyngre under tränings passen? hur äter du innan isåfall?

kharon
2003-10-13, 06:15
Originally posted by STarfish


Klenare, hur äter du påg, jag har blivit starkare under min deff... känns det tyngre under tränings passen? hur äter du innan isåfall?

Du kan ju inte mena att du är starkare än under bulk.

STarfish
2003-10-13, 11:05
Originally posted by kharon


Du kan ju inte mena att du är starkare än under bulk.

Jag är stålmannen! nä men haha

Jag tog upp min träning igen för snart 3 månader sen, och då körde jag bara lite uppvärmning typ 1 månaden jag tog inte i för rejält för jag ville få min kropp och vänja sig lite... sen körde jag hårt 1 månad sen satte jag mig på deff... och tro det lr ej men jag lyfter mer nu i vissa övningar än innan jag började.... kan ju oxå bero på att min styrka börjar komma tillbaka som den var när jag slutade sist... ja inte vet jag men mer lyfter jag kan jag lova... sen när det blir bulk så skulle det ju inte förvåna mig om jag lyfter ännu mer.... senast jag körde nån "bulk" det var förra året men det var jävligt slarvigt... usch vad jobbigt o förklara! nä nu ska jag äta frukost!

kharon
2003-10-13, 15:41
Beror nog på att du är färsk. Om du skulle bulka skulle du ju öka ännu mera.

STarfish
2003-10-13, 19:33
Originally posted by kharon
Beror nog på att du är färsk. Om du skulle bulka skulle du ju öka ännu mera.

Den dagen kommer pöjk och då JÄVLAR!!!


Heavy metal!:hbang: