handdator

Visa fullständig version : Trasigt blodkärl?


Malmberg
2010-05-25, 18:01
upptäckte efter mark idag att jag hade ett stort rött märke på underarmen, se bild, som jag inte hade innan jag stack till gymmet. Undrar om någon vet vad det kan vara, tror själv att det är ett/några blodkärl som gått sönder men vad vet jag.

Körde mark på en vikt idag som jag kört på i tre veckor nu, så inga drastiska ökningar.

Är väl relativt svag i underarmarna i jämförelse till övriga kroppen, då jag blir rejält trött i dom både under ryggpasset o när jag kör biceps (kör dom på olika pass). Använder ,närjag blir allt för trött, remmar för att kunna ta slut på ryggen ordentligt o inte begränsas av underarmarna (kör utan remmar så långt det bara går, o lite till).

Har ingen smärta, kände inte ens av att det hände. Det var min polare som såg det. Känns inget på huden så jag kan inte ha skrapat emot något (ser ut som ett skrapsår) Bristningar har jag svårt att tänka mig att det är.

Kan det vara ett/några blodkärl som gått sönder? vad gör man då? inte mycket lönt att besöka VC kan jag tänka mig.

http://photobymalmberg.com/wp-content/gallery/ovrigt2/dsc_1623.jpg

Tack på förhand

Sandö
2010-05-25, 19:27
Sådär blir det för mig ibland också när jag kört mark eller ansträngt underarmarna kraftigt. Vet inte vad det är men förmodligen är det något ytligt blodkärl som spruckigt, precis som du säger.

Så länge det inte gör ont så är det nog ingen fara utan bara att köra på, det gör jag iaf. :)

Malmberg
2010-05-25, 19:51
Så länge det inte gör ont så är det nog ingen fara utan bara att köra på, det gör jag iaf. :)

Hehe. Lever själv efter att det som inte gör ont sällan är farligt :D inte helt smart i vissa lägen dock.

Tycker mest det är intressant o få veta vad det är (aka vill veta om jag har rätt eller inte i min självdiagnos *screwy* )

mattilainen
2010-05-25, 19:53
inget farligt.