handdator

Visa fullständig version : När träningsrutinen bleknar.


klofast
2010-05-24, 23:41
God morgon

Jag antar att de flesta som tränar lite mer seriöst någon gång har hamnat i någon form av svacka. Så jag undrar hur ni gör för att ta er ur svackan så fort som möjligt.

När jag inte har tränat på ett tag så brukar jag kolla på lite inspirationsfilmer inom bodybuilding, detta gör att jag blir mer taggad på att bli riktigt jävla stor. Tyvärr funkar inte detta alltid så har ni några tips så får ni gärna publicera dem*flex*

Eddie Vedder
2010-05-25, 07:02
En svacka beror i mitt fall enbart på brister i återhämtning. Det kan dels komma av ovanligt mycket träning men oftare beror det på att omkringliggande faktorer i livet stressar mer. Ovanligt hård period i skolan sliter väldigt till exempel.

Och jag blir bättre och bättre på att identifiera den känslan så då lägger jag oftast in en vilodag. Ibland kan det t.o.m. bli två dagar utan träning samma vecka. Ser till att käka extra också. Och hitta på något kul/avslappnande.

macsacre
2010-05-25, 07:22
Under jul perioden så var gymmet stängt så tyvärr blev jag tvugnen att ta paus från träningen i över en vecka, och sedan hade ja jätte svårt att komma igång igen, det var inte förrans i februari jag drog igång ordentligt. Det som hjälpte mig jätte mkt var att köpte Bcaa då jag mer lr mindre kände som att annars var det bortkastade pengar. Köpte även Juggernaut, plus spegeln har hjälpt mycket. Sedan jag började med bcaa kan jag se mkt bra förändringar i kroppen.

Lite kort så kan nya kostillskott ge en liten extra kick, nya övningar, ta några kort och försök att fokusera på en muskelgrupp som du vill utveckla m.m.

burtan
2010-05-25, 08:25
Jag tror att ett ändrat fokus kan hjälpa.
Om du tex tränar för sl kan det hjälpa att köra lite mer bb liknande under en period.

Ett annat sätt att få tillbaka gnistan kan vara att sätta upp mål inom träningen. Lättast är väl att sätta tex "100kg i bänk till sommaren" eller liknande.

Mvh Andreas.