handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni?


GuiseppeSculli
2010-05-24, 20:03
Hallo!

Har gymmat i ungefär 2 månader, och börjar faktiskt se resultat. MEN är det någonting jag gör fel, behöver förbättra eller förändra? Jag är ju rätt ny på det här men skriv vad ni tycker!

Jag är 17 år, 68kg och runt 175-180 cm. Försöker gymma 4-5 ggr/veckan. MYCKET överkropp, ofta inge speciellt upplagt schema utan kör hela överkroppen varje gång men mer på speciella muskelgrupper på olika dagar osv. Spelar också fotboll som landar på runt 3-4 ggr/veckan. Käkar väl rätt vanligt (husmanskost) 4 ggr om dagen. Har också beställt Whey 80 som jag tänkte ta för att få i mig ordentligt med proteiner. (när jag beställde fick jag med T-Boost Anabolic?? är det bra för mig? står för över 18 år!!)

Funkar det här tror ni? Jag ser ju resultat men kan ja göra så att det blir ännu bättre? vill inte överdriva det här med strikta dieter och proppa i mig massa piller osv men ni fattar. Vad tycker ni?

Tack på förhand!

MVH
/Guiesppe

hahavaffan
2010-05-24, 20:06
I din ålder så se till att träna hårt och ät mycket, så blir det bra ska du se.

Allan
2010-05-24, 20:07
Att du ska skriva en vettig rubrik.I varje fall om du ska få vettiga svar. Och jag lägger den i rätt forumdel

Pjotor
2010-05-24, 20:46
Hallo!

Har gymmat i ungefär 2 månader, och börjar faktiskt se resultat. MEN är det någonting jag gör fel, behöver förbättra eller förändra?

Om du får resultat så behöver du inte ändra något, ifall du inte behöver det för motivationens skull.

Käkar väl rätt vanligt (husmanskost) 4 ggr om dagen. Har också beställt Whey 80 som jag tänkte ta för att få i mig ordentligt med proteiner. (när jag beställde fick jag med T-Boost Anabolic?? är det bra för mig? står för över 18 år!!)

Ät rejält med riktig mat så behöver du inga tillskott.

Produktpresentation för Anabolic T-Boost:

Anabolic T-Boost består av en avancerad kombination ämnen som traditionellt använts för att stimulera mannens hormonella och anaboliska (uppbyggande) processer. Anabolic T-Boost är dock helt fri från hormoner, pro-hormoner och andra förbjudna ämnen. Anabolic T-Boost kan optimera och balansera mannens kroppsegna hormonnivåer helt utan bieffekter, och på så vis öka styrkan, muskelvolymen och fettförbränningen. För extrema resultat skall Anabolic T-Boost kombineras med högt proteinintag och hård träning!
De fetstilta orden är varningsflaggor, som berättar att det inte finns några vetenskapligt belagda effekter och att effekterna är så diffusa att man inte kan eller får använda specifika ord. Om det finns någon effekt så är den sannolikt marginell. Träna hårt och ät riktig mat istället.


Funkar det här tror ni?
Ja.

kan ja göra så att det blir ännu bättre?
Kanske, men i din ålder och på din träningsnivå får du goda effekter av all träning med någorlunda intensitet.

vill inte överdriva det här med strikta dieter och proppa i mig massa piller
Se ovan.

Vad tycker ni?
Följ något av de beprövade programmen, träna hårt, ät och vila tillräckligt. Gå inte på myterna om mirakelpreparat.

buljong
2010-05-24, 23:44
Ät rejält med riktig mat så behöver du inga tillskott.

Förvisso sant. Men är ju bekvämt att ha vassleprotein att bara slurka i sig. Kan faktiskt vara svårt att få i sig "tillräckligt" mycket protein ibland. Skolmaten är inte alltid den bästa och maten som serveras hemma av morsan kanske inte alltid är så proteinrik. En proteinshake efter träningen skadar ju inte i vilket fall. Jag har börjat ta vassleprotein efter träningen och är nöjd så. Innan kunde jag få i mig dåligt med protein vissa dagar.

Pjotor
2010-05-25, 07:33
Förvisso sant. Men är ju bekvämt att ha vassleprotein att bara slurka i sig.
Visst är det så, men riktig mat är godare.

Kan faktiskt vara svårt att få i sig "tillräckligt" mycket protein ibland.
Det är en vanesak. Ät rätt så är det inte svårt.

Skolmaten är inte alltid den bästa och maten som serveras hemma av morsan kanske inte alltid är så proteinrik.
Klarar du av att koka ägg? Eller dricka mjölk? Eller äta keso?

HulkH
2010-05-25, 10:19
Om du får resultat så behöver du inte ändra något, ifall du inte behöver det för motivationens skull.


Ät rejält med riktig mat så behöver du inga tillskott.

Produktpresentation för Anabolic T-Boost:

Anabolic T-Boost består av en avancerad kombination ämnen som traditionellt använts för att stimulera mannens hormonella och anaboliska (uppbyggande) processer. Anabolic T-Boost är dock helt fri från hormoner, pro-hormoner och andra förbjudna ämnen. Anabolic T-Boost kan optimera och balansera mannens kroppsegna hormonnivåer helt utan bieffekter, och på så vis öka styrkan, muskelvolymen och fettförbränningen. För extrema resultat skall Anabolic T-Boost kombineras med högt proteinintag och hård träning!
De fetstilta orden är varningsflaggor, som berättar att det inte finns några vetenskapligt belagda effekter och att effekterna är så diffusa att man inte kan eller får använda specifika ord. Om det finns någon effekt så är den sannolikt marginell. Träna hårt och ät riktig mat istället.



Ja.


Kanske, men i din ålder och på din träningsnivå får du goda effekter av all träning med någorlunda intensitet.


Se ovan.


Följ något av de beprövade programmen, träna hårt, ät och vila tillräckligt. Gå inte på myterna om mirakelpreparat.

Tack pjotor, du svarade i princip på alla frågor åt mig :)

Nejmen, som sagt, ingen idé att proppa i sig saker om man får bra resultat utan.