handdator

Visa fullständig version : Red Dead Redemption


Sidor : [1] 2

chrilledude
2010-05-24, 18:30
Tänkte starta en tråd specifikt till detta spel. Kanske lite onödigt när det finns en speltråd, men jag tyckte det blev lite rörigt i den tråden.

Så, diskutera om RDR. Vill ni lira med folk i multiplayer? Vill ni veta saker om spelet? Fråga här!

Kwon
2010-05-24, 18:34
Bizniz skall iaf försöka bli Legendary 4 i Multi för att kunna rida på Åsne-Zebran/Zebra-Åsnan! :)

Det e allt jag vet!

Samt att man skall använda huset i Jaguar-challenge.

chrilledude
2010-05-24, 18:39
Jag har en noobfråga, hur visslar man? (xbox360) :D

Kwon
2010-05-24, 18:42
PS7

I Multiplayer så trycker man lätt på directional-knappen "UPP" för att vissla på sin häst, och håller ned den för att ropa "Hallabaloo" till folk.

Tryck sedan Röd Cirkel för att prata med folk om du har ditt vapen i hölster.

Om vapnet är uppe så laddar du annars med Röd Cirkel.

Röd Cirkel är en fin knapp, för kör du med random mexare som karaktär, så kan han säga saker såsom "Mi COJONES!" bland annat.

Mazr
2010-05-24, 18:50
Bästa spelet jag någonsin har spelat på XBOX 360, PERIOD! :D

Man blir helt trollbunden av miljöerna och själva känslan de lyckas förmedla, det känns verkligen att man är en ruskig kopojke med cojones.

Nae, dags att laga mat för att snabbt komma igång med spelandet igen :)

chrilledude
2010-05-24, 19:00
PS7

I Multiplayer så trycker man lätt på directional-knappen "UPP" för att vissla på sin häst, och håller ned den för att ropa "Hallabaloo" till folk.

Tryck sedan Röd Cirkel för att prata med folk om du har ditt vapen i hölster.

Om vapnet är uppe så laddar du annars med Röd Cirkel.

Röd Cirkel är en fin knapp, för kör du med random mexare som karaktär, så kan han säga saker såsom "Mi COJONES!" bland annat.

Okej, tack! :D

Bästa spelet jag någonsin har spelat på XBOX 360, PERIOD! :D

Man blir helt trollbunden av miljöerna och själva känslan de lyckas förmedla, det känns verkligen att man är en ruskig kopojke med cojones.

Nae, dags att laga mat för att snabbt komma igång med spelandet igen :)

Håller med till 100%. :D

Nelson81
2010-05-24, 19:02
lär ju bli årets spel 2010, omg omg omg va jag längtar till imorgon när jag får det.

Kwon
2010-05-24, 19:03
Tryck på Röd Cirkel (om du har P4) många många gånger när du rider med din Posse!

Enormt roande!

"MI COJONES!"....

Finns en mexare som ser exakt ut som Herkans Avatar :D

LinusM
2010-05-24, 19:10
Eftersom att jag är kär i fallout 3 lär jag ju älska det här. Finns det till PC eller kommer det komma senare?

chrilledude
2010-05-24, 19:14
Eftersom att jag är kär i fallout 3 lär jag ju älska det här. Finns det till PC eller kommer det komma senare?

Finns inte, och vad jag vet så kommer det inte komma till pc heller, inte detta år iaf. (?)

Nordenator
2010-05-24, 19:19
Mitt är på ingående nu. Tidigast imorgon, mest troligt på onsdag eller torsdag. Synd bara att jag har två hemtentor, en normal tenta, en presentation och en inlämning kvar fram tills nästa fredag, men därefter är större delen av juni fri för nörderier. Kommer sitta och dricka hemmabryggda drycker och skjuta pang pang :D

LinusM
2010-05-24, 19:19
Finns inte, och vad jag vet så kommer det inte komma till pc heller, inte detta år iaf. (?)
Fan då. :( I för sig har jag ju både 360 och ps3, dock har jag en värdelös tv till mitt 360 och ps3't finns vid en annan tv som är upptagen hela tiden.

Kwon
2010-05-24, 19:25
Eftersom att jag är kär i fallout 3 lär jag ju älska det här. Finns det till PC eller kommer det komma senare?

Påminner en hel del om Fallout 3 när man går omkring, men omgivningen är mkt mer levande imho, med alla djur och folk.

Terrängen är mkt vacker.

Trots att man var medlem i en posse (som attackerade en mexikansk by för att få Public Enemy-challenge klara) så kunde jag ta fram filten och sätta mig mitt i öknen bland ett gäng kaktusar, lukta på blommorna och njuta av alla djur (kaniner, ökenrävar, fåglar) som hoade, tjattrade och smackade runt en.

Ahhh the great outdoors.

Sen skjöt jag ett gäng kaniner och red till hålan, nitade bybor ända tills min bounty var 1000+ och jag blev Public Enemy, sen höll vi ingångsporten till den mexikanska byn och skjöt ner ALLA mexikanska soldater som försökte komma in! Det gäller ju att hålla sig levande som Public Enemy i mer än 10 mins!

Bra teamwork dock när tre-fyra mexare rusade in genom porten och blev nermejjade av oss (jag var stationerad på ett tak).

Sen efter jag hade fixat Public Enemy-challengen så skjöt jag ner alla i min Posse (som hade Bounty på sig!). Fedt me Updates! :D
Sen slängde jag en Molotov Cocktail på alla överlevande och red iväg illa kvickt!

Hahahaha, jag var en sann mexikansk bandit...

Never trust a Mexican! (Bandido!)

Civilrätt
2010-05-24, 19:35
skippar alla singelplayer och kör Mp direkt? Gör jag fel? :D

Kwon
2010-05-24, 19:44
Jag har bara kört Multi, har inte testat SP ännu.

Jag såsom Bizniz är ju ute efter Albino Buffalo-Tjur Gyllene Super Zebra-Åsnan! :)

hahavaffan
2010-05-24, 19:48
Ska man bli tvungen att ta tag i saken och köpa sig ett 360??? Har länge suktat efter Forza-spelen som jag älskade till första Xbox... men det har inte funnits så många fler lockande titlar.

chrilledude
2010-05-24, 20:07
ska man bli tvungen att ta tag i saken och köpa sig ett 360??? Har länge suktat efter forza-spelen som jag älskade till första xbox... Men det har inte funnits så många fler lockande titlar.

do it!

King Grub
2010-05-24, 20:09
Tveklöst årets spel, redan nu. Jag kan inte föreställa mig att det kommer något jag kommer att uppskatta mer.

Kwon
2010-05-24, 20:31
Röd Död Rädise-tips

Du syns endast på radarn/minimap när du springer (trycker X på PS3) och när du skjuter.

Det går att smyga om du vill. Spring inte så mkt och spara på krutet för att hitta en bra sniperspot.

Om någon har lock på dig, rulla så tappar han lock-on. Skjut sedan personen efter du rullat. :)

Dubbeltryck när du har Double-Barrel Shotgun så skjuter du av bägge samtidigt.

You like special weapons yes?
http://farm4.static.flickr.com/3393/4626998141_7a51c885d5_b.jpg

Gratis DLC skall komma i Juni.

Mental
2010-05-24, 20:55
GTA goes horseback?

coxie
2010-05-24, 20:58
Grym sugen på att köpa mig en konsol till nästa helg för detta spelet.

Finns det möjlighet till lite Brokeback Mountain lekar?

MangeByggarn
2010-05-24, 21:02
Så.. vad är detta för spel?

Jens.Andersson
2010-05-24, 21:20
Hur många är det som har PS3 då och vad heter ni?

Osten80
2010-05-24, 21:24
Grym sugen på att köpa mig en konsol till nästa helg för detta spelet.

Finns det möjlighet till lite Brokeback Mountain lekar?

Haha, det hade varit något.

Det går verkligen att förlora sig i det här spelet. Idag har jag spelat i flera timmar, utan att göra ett enda uppdrag som hör till storyn. Det är så smockat med grejor att göra och saker att se, och det blev ännu bättre när jag låste upp den södra delen, och då är det ändå en del kvar, och som jag har förstått det, med en helt annan typ av terräng.

Osten80
2010-05-24, 21:25
Hur många är det som har PS3 då och vad heter ni?

Det finns i PSN-tråden.

Jens.Andersson
2010-05-24, 21:27
Det finns i PSN-tråden.

Tack!

David Brent
2010-05-24, 21:30
Man kanske skulle köpa detta. Än så länge har det bara blivit ca 10 timmar guitar hero på mitt halvår gamla xbox360. Men jag håller samtidigt på med Bad Company 2 på pc. Klurigt.

Kwon
2010-05-24, 21:37
RDR är väl det enda spelet där man kan gå runt och skjuta folk med en korpulent gammal gumma? :)

Kwon
2010-05-24, 21:37
Så.. vad är detta för spel?

Kolla
http://g4tv.com/videos/45995/red-dead-redemption-the-first-15-minutes/

ryss
2010-05-24, 21:56
Jag får nog hem den röda döden imorgon, blir till ps3;an, tänkte klara ut alan wake innan dess! :)

krellik
2010-05-24, 22:22
Holy fuck vilken känsla när man låste upp Mexico!

Det är detaljerna som gör spelet och känslan av att det mesta kan hända, som när jag precis skulle hjälpa en snubbe att få tillbaka sin vagn som blivit stulen, jag rider ikapp den usla tjuven och slänger min lasso runt honom och börjar släpa honom efter min häst...

...då kom en puma och åt upp honom för mig...

Kwon
2010-05-24, 22:23
LOL! Satans Pumor! :D

HulkH
2010-05-24, 22:24
Satans vad najs spel. är dock lite fundersam.

Hade tänkt skaffa ps3, eller rättare sagt få.

fyllde år förra veckan men fick ingen "stor" preset för jag visste inte vad jag ville ha. Dock så har jag börjat fundera på att skaffa ett ps3 med red dead redemption.

Som sagt så är jag inte helt 100% på om det är värt det, om jag nu skulle vilja så blir det en:
PS3
Red dead redemtion
Lcd 42" full hd o.s.v :)

Har absolut ingeting annat jag behöver/vill ha för tillfället, nå vad tkr ni'? :)

Kwon
2010-05-24, 22:28
Finns det någon bättre födelsepresent än att lira RDR med legendaren Nelson81?

krellik
2010-05-24, 22:32
Satans vad najs spel. är dock lite fundersam.

Hade tänkt skaffa ps3, eller rättare sagt få.

fyllde år förra veckan men fick ingen "stor" preset för jag visste inte vad jag ville ha. Dock så har jag börjat fundera på att skaffa ett ps3 med red dead redemption.

Som sagt så är jag inte helt 100% på om det är värt det, om jag nu skulle vilja så blir det en:
PS3
Red dead redemtion
Lcd 42" full hd o.s.v :)

Har absolut ingeting annat jag behöver/vill ha för tillfället, nå vad tkr ni'? :)

Har 360 annars är det min setup just nu, 42tums full hd är verkligen nice efter den gamla 32 tums tjocktv jag hade innan, känns fortfarande jävligt stort, vissa vill nog argumentera att man kan få en 46billigt nog att man lika gärna kan köra på det men tror nog du blir nöjd...:)

Osten80
2010-05-24, 22:36
Holy fuck vilken känsla när man låste upp Mexico!

...då kom en puma och åt upp honom för mig...

Haha, det var nästan en överväldigande känsla när man red in i den nya världen. Spelet gick från överjävligt bra till jag vet inte vad. Bästa känslan jag någonsin har fått av ett tv-spel.

Pumorna är arga rackare!

HulkH
2010-05-24, 22:38
Har 360 annars är det min setup just nu, 42tums full hd är verkligen nice efter den gamla 32 tums tjocktv jag hade innan, känns fortfarande jävligt stort, vissa vill nog argumentera att man kan få en 46billigt nog att man lika gärna kan köra på det men tror nog du blir nöjd...:)

haha ok :) kan bli en sån också^^, dock så hittade jag en bra 42a som har bra betyg o.s.v, och 46" kanske blir lite stort om man inte sitter långt ifrå ;)

kalajset
2010-05-24, 22:40
OK, pumor does it, hade inte tänkt köpa skiten (?), egentligen, med så mycket annat att spela, men alla verkar ju vara i stort sett överens om RDR's förträfflighet, -RDR blir nästa inköp, men väntar tills det kommit in i butik. Bör förhoppnigsvis göra det hyffsat snart? - Kan ju inte vara slutsålt precis hur länge som helst, or can it?

Timme
2010-05-24, 22:41
Innan åsnan har vi ju Tjur, Buffalo, Albino-Buffalo och SuperTjur som roliga mounts.

Tjuren vid lvl 50, Buffalo vid Legend 1, Albino-Buffalo vid Legend 2, Supertjuren vid Legend 3 och Epic Zebra-Åsnan vid Legend 4.

Alla alla mounts lika bra där eller är tex supertjuren bättre än Buffalo?

Kwon
2010-05-24, 22:45
Alla alla mounts lika bra där eller är tex supertjuren bättre än Buffalo?

Snabbare, Mer Stamina och mer Tålighet antar jag.

Dvs du kan sprinta max längre utan att den blir sur och slår bakut, du kan säkert ramma vagnar med den också alt pulvrisera björnar om du kör rakt in i en med topspeed.

Tål säkert fler skott också om ngn försöker skjuta ner den.

OBS! Endast ett antagande.

Zebra-Åsnan är säkert snabbast och har mest stamina / blir nästan aldrig sur.... men vem vet? :D Endast Legendarerna vet!

bizniz
2010-05-24, 23:07
Zebra-Åsnan är säkert snabbast och har mest stamina / blir nästan aldrig sur.... men vem vet? :D Endast Legendarerna vet!

I rätta händer, så är guld-åsnan den mest kraftfulla mountet, har hört att man kan flyga om man är riktigt pro :hbang:

Jag har Nelson som ingame char, baserat på avataren :D

Kwon
2010-05-24, 23:11
Justja, Den Gyllene Zebra-Åsnan (That means BIZNIZ!) hoppar högst av alla mounts åsse.

När man tex rider topspeed mot ett staket så hoppar den automatiskt över staketet utan att man behöver trycka på jump och utan att man tappar fart.

Helt klart ett legendariskt riddjur!

Underbar look Biz! Passar en sann Legendar that means.... IZ IZ!

chrilledude
2010-05-24, 23:15
Justja, Den Gyllene Zebra-Åsnan (That means BIZNIZ!) hoppar högst av alla mounts åsse.

När man tex rider topspeed mot ett staket så hoppar den automatiskt över staketet utan att man behöver trycka på jump och utan att man tappar fart.

Helt klart ett legendariskt riddjur!

Underbar look Biz! Passar en sann Legendar that means.... IZ IZ!

Alla djur jag ridit hoppar automatiskt.. tror jag? :D

bizniz
2010-05-24, 23:20
Alla djur jag ridit hoppar automatiskt.. tror jag? :D

FshkO8HqQ10


Jag hittade f.ö ett ställe kwonne där man kunde grinda med hästen, det var någonstans uppe i bergen, fett skoj, måste hitta det igen!

chrilledude
2010-05-24, 23:22
FshkO8HqQ10

http://i28.photobucket.com/albums/c209/deadhonky/fuuuuuuuuuu.jpg

anton2000
2010-05-24, 23:26
haha ok :) kan bli en sån också^^, dock så hittade jag en bra 42a som har bra betyg o.s.v, och 46" kanske blir lite stort om man inte sitter långt ifrå ;)

Öhh nä 46" är absolut inte för stort, inte en chans. Finns inget som heter för stor tv imo. Jag kör på en 50" och den känns absolut inte för stor. Så stor tv ftw!

chrilledude
2010-05-24, 23:31
HJÄLP!

När jag lirar så har man ju en "Health bar" samt en blå bar, men den syns inte pga upplösningen eller något. Hur fixar man det? På TV'n går det inte. Testade att lira på en annan PAL (60/50) men det hjälpte inte så mycket.

Viktor_Balck
2010-05-24, 23:46
HJÄLP!

När jag lirar så har man ju en "Health bar" samt en blå bar, men den syns inte pga upplösningen eller något. Hur fixar man det? På TV'n går det inte. Testade att lira på en annan PAL (60/50) men det hjälpte inte så mycket.

Du har ingen health bar vad jag vet, du har bara hästens samt dead eye.

krellik
2010-05-24, 23:48
HJÄLP!

När jag lirar så har man ju en "Health bar" samt en blå bar, men den syns inte pga upplösningen eller något. Hur fixar man det? På TV'n går det inte. Testade att lira på en annan PAL (60/50) men det hjälpte inte så mycket.

Röda är för dead eye, blåa är för häst stamina...

Du ser bara blåa när du sitter på en häst och röda ser du bara om du har lite dead eye, kan det vara problemet? Eller syns det inte på en gammal tjocktv i lågupplösning?

chrilledude
2010-05-24, 23:48
Du har ingen health bar vad jag vet, du har bara hästens samt dead eye.

Hmm, tror den röda är health bar. Min blir mindre när jag blir skjuten och jag dör när den är tom.

Men, hur ser man hela? Bilden är liksom utanför lite.



En till fråga, vad har man för användning med fame samt honour/honor?

krellik
2010-05-24, 23:52
Hmm, tror den röda är health bar. Min blir mindre när jag blir skjuten och jag dör när den är tom.

Men, hur ser man hela? Bilden är liksom utanför lite.



En till fråga, vad har man för användning med fame samt honour/honor?

Den röda -är- dead eye, den sjunker när du använder dead eye slowmotion.

Livet ser du att du förlorar när bilden blir mörkare, du har ingen healthbar, ta skydd när bilden börjar bli mörk så återhämtar du liv snabbt...

Fame gör bland annat att folk vill duelera med dej, hög honour gör att poliser låter dig slippa undan med små saker medan banditer gillar dig mindre och tvärtom med låg honour.

chrilledude
2010-05-25, 00:12
Den röda -är- dead eye, den sjunker när du använder dead eye slowmotion.

Livet ser du att du förlorar när bilden blir mörkare, du har ingen healthbar, ta skydd när bilden börjar bli mörk så återhämtar du liv snabbt...

Fame gör bland annat att folk vill duelera med dej, hög honour gör att poliser låter dig slippa undan med små saker medan banditer gillar dig mindre och tvärtom med låg honour.

Jaså, visste jag inte. Tack!

Okej okej, nice med hög honour då!

coxie
2010-05-25, 05:06
Haha, det hade varit något.


Tänk dig att sitta på en öde bergsknall i månskenet med Kwons karaktär av modell Burt Reynolds.

Måste fan köpa mig en konsol till nästa helg, ska jag köra på PS3 eller krysslådan?

stolpskott
2010-05-25, 08:30
Tänk dig att sitta på en öde bergsknall i månskenet med Kwons karaktär av modell Burt Reynolds.

Måste fan köpa mig en konsol till nästa helg, ska jag köra på PS3 eller krysslådan?

Vilka tycker du bäst om av de som hänger i tv-spelstråden? Köp den dom har. Eller om du har riktiga kompisar kan du ju köpa den konsol som är vanligast bland dom.

anton2000
2010-05-25, 08:45
Vilka tycker du bäst om av de som hänger i tv-spelstråden? Köp den dom har. Eller om du har riktiga kompisar kan du ju köpa den konsol som är vanligast bland dom.

Jo precis, det som är det viktiga egentligen, och om det är några speciella spel till en viss konsol du bara måste spela.
Sen är ju xboxen lite billigare. En xbox arcade kan man få för 1800 kr på t.e.x. webhallen medan ps3an kostar 2950 på samma ställe.
Men köp den du gillar bäst och bry dig inte om alla avancerade grafikjämförelser, man märker ingen skillnad ändå...

stolpskott
2010-05-25, 08:50
KÖP INTE ARCADE!!!!!! Den suger både grafikmässigt och fläkten låter som en dammsugare.

Du kan väl slå till här om du ska köpa xbox:
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111028-xbox_360_basenhet-elite_inkl_red_dead_redemption-limited_edition

Elite boxen och spelet tillsammans för mindre än vad en Ps3 kostar utan spel.

Kurash
2010-05-25, 08:50
När ni collectar bounty, försöker ni ta dem levande eller bara slakta? Jag har tagit ett par med lasson, men det börjar bli lite tröttsamt så nu skjuter jag dem oftast. Spelar det nån roll i långa loppet? Förutom att man får lite mindre reward.

willis
2010-05-25, 08:58
Kommer nog belöna mig själv med RDR när tentaperioden är över, dvs om en vecka. Då vill jag ut och jaga åsnor med kwonne, kissballongen et al!

HulkH
2010-05-25, 10:24
Öhh nä 46" är absolut inte för stort, inte en chans. Finns inget som heter för stor tv imo. Jag kör på en 50" och den känns absolut inte för stor. Så stor tv ftw!

;) Vad för TV har du? (fabrikat o.s.v) :)

Får nog bli ett Ps3 med alla tillbehör ändå^^

Nordenator
2010-05-25, 10:26
Kommer nog belöna mig själv med RDR när tentaperioden är över, dvs om en vecka. Då vill jag ut och jaga åsnor med kwonne, kissballongen et al!

Man kan ju börja smygspela lite i alla fall :D

Nipkiss
2010-05-25, 10:39
det var inget.

anton2000
2010-05-25, 10:57
KÖP INTE ARCADE!!!!!! Den suger både grafikmässigt och fläkten låter som en dammsugare.

Du kan väl slå till här om du ska köpa xbox:
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111028-xbox_360_basenhet-elite_inkl_red_dead_redemption-limited_edition

Elite boxen och spelet tillsammans för mindre än vad en Ps3 kostar utan spel.

Aha ajdå. Jag trodde det var samma sak bara att den inte hade en hårddisk.

;) Vad för TV har du? (fabrikat o.s.v) :)

Får nog bli ett Ps3 med alla tillbehör ändå^^

En samsung PS50B551. En plasma med full-hd och lite annat lull-lull. Funkar kalas! Inte riktigt samma känsla som projektorn obv men det funkar jättebra att spela på den.
Jo du kommer inte att bli missnöjd med en ps3a iaf :)

chrilledude
2010-05-25, 10:59
Rdr in my heaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart.

krellik
2010-05-25, 13:30
Så har vi några xbox360 red dead spelare som vill köra multi i den här tråden då?

stolpskott
2010-05-25, 13:32
Så har vi några xbox360 red dead spelare som vill köra multi i den här tråden då?

Om jag får låna ditt så ja.

krellik
2010-05-25, 13:44
Om jag får låna ditt så ja.

Byt in lite spel eller råna lite pensionärer;)

Själv valde jag alternativ A...:P

stolpskott
2010-05-25, 13:52
Byt in lite spel eller råna lite pensionärer;)

Själv valde jag alternativ A...:P

Hmmm, det är en möjlighet...

coxie
2010-05-25, 16:09
Vilka tycker du bäst om av de som hänger i tv-spelstråden? Köp den dom har. Eller om du har riktiga kompisar kan du ju köpa den konsol som är vanligast bland dom.

Har båda konsolerna hemma i Sverige men ska kolla runt med polarna och se vilken konsol som har flest spelare. Tänkte mest på om det var någon större skillnad mellan konsolerna för just Red Dead Redemption, finns trots allt en hel del fulportningar åt båda hållen.

Nelson81
2010-05-25, 19:15
va händer när min häst dör i single player?

Osten80
2010-05-25, 19:20
va händer när min häst dör i single player?

Det är bara att slakta honom och vänta en liten stund, så går det att vissla på en ny.

chrilledude
2010-05-25, 19:24
va händer när min häst dör i single player?

Snor en ny / visslar.

Nelson81
2010-05-25, 19:29
ok men hur får jag tillbaka min war horse? köpt en special edition där man fick med en kod till en sån

Osten80
2010-05-25, 19:41
ok men hur får jag tillbaka min war horse? köpt en special edition där man fick med en kod till en sån

Det däremot, har jag inte en aning om. Vad tycker du om liret då?

Haha, jag känner mig fan hemsk när jag slaktar min egen häst. Minnena från tiden vi hade tillsammans, då han glatt kom springande till min vissling blir för mycket, och jag måste då gå till baren och dränka mina sorger.

Three pigs
2010-05-25, 19:43
Aha ajdå. Jag trodde det var samma sak bara att den inte hade en hårddisk.

)

Det är samma sak bara att den inte har hårddisk. Men rekommenderar en elite före arcade, alla gånger. Köper du arcade kommer du att sakna hårddisk.

Kwon
2010-05-25, 19:45
Kommer nog belöna mig själv med RDR när tentaperioden är över, dvs om en vecka. Då vill jag ut och jaga åsnor med kwonne, kissballongen et al!

Klart vi ska!

När får kissballongen Nelson RDR?

Nelson81
2010-05-25, 19:49
Det däremot, har jag inte en aning om. Vad tycker du om liret då?

Haha, jag känner mig fan hemsk när jag slaktar min egen häst. Minnena från tiden vi hade tillsammans, då han glatt kom springande till min vissling blir för mycket, och jag måste då gå till baren och dränka mina sorger.

sinnessjukt bra hittils, känsla av att det kommer bli ett top 3 spel av alla tiders lir

Civilrätt
2010-05-25, 20:46
Det däremot, har jag inte en aning om. Vad tycker du om liret då?

Haha, jag känner mig fan hemsk när jag slaktar min egen häst. Minnena från tiden vi hade tillsammans, då han glatt kom springande till min vissling blir för mycket, och jag måste då gå till baren och dränka mina sorger.

haha samma här! :D

Kwon
2010-05-25, 21:53
Vill tacka Lasse Kongo.

Ett STORT tack till Lasse, utan dig hade jag inte lyckats nita den legendariske Khan! :)

Jens.Andersson
2010-05-25, 21:58
Någon som lyckats hitta något m h a skattkarta? Har hittat en potentiel plats; det är ett träd med en noose och en stor sten. Vid sidan av kartan är en till noose, alltså tänker jag hangman's rock. Men väl där hittar jag ingenting. Vad hittar man? Epix mount? Imba gear?

mjeuuu
2010-05-25, 22:58
Jag köpte Röd Död Rödbeta (låter bättre än Rädisa) idag, så Kwon, Lasse Kongo, Osten och vilka som nu spelar på PSN får gärna adda mjeuuu så kan vi spela någon gång. Jag har precis kollat klart på introfilmen så jag ska nog fortsätta med single player en stund så jag lär mig basics of basics om spelet iallafall.

Första intrycket: Ptja, det här var ju snyggt till skillnad från GTA4.

Kwon
2010-05-25, 23:07
Jag är

KWONRYU

Adda mig Mjeuuuu! :)

Jag kör mest Jakt-challenges nu (legendar djur)

HulkH
2010-05-25, 23:32
Jag är

KWONRYU

Adda mig Mjeuuuu! :)

Jag kör mest Jakt-challenges nu (legendar djur)

Lirar du på ps3? :)

Kwon
2010-05-25, 23:40
PS3 ja, the one and only

Precis som Krampus är PS3 the one and only

mjeuuu
2010-05-26, 00:39
Sjukt kul spel hittills. Till skillnad från ett visst hatobjekt till sandbox-spel så känns RDR inte alls begränsat på något sätt. Ingen kass grafik, klumpigt stridssystem eller liknande som drar ner spelet.

Tyvärr har jag inte stött på några fågelmänniskor eller cougar-men än så länge. :(

Dreas
2010-05-26, 00:53
http://existenz.se/out.php?id=24541 fniss :D

chrilledude
2010-05-26, 09:38
http://existenz.se/out.php?id=24541 fniss :D

Wtf, min skärm flimrade & blinkade svart när jag gick in på länken.. :confused:

Osten80
2010-05-26, 09:41
Jag köpte Röd Död Rödbeta (låter bättre än Rädisa) idag, så Kwon, Lasse Kongo, Osten och vilka som nu spelar på PSN får gärna adda mjeuuu så kan vi spela någon gång. Jag har precis kollat klart på introfilmen så jag ska nog fortsätta med single player en stund så jag lär mig basics of basics om spelet iallafall.

Första intrycket: Ptja, det här var ju snyggt till skillnad från GTA4.

Jag kan adda dig och en del andra här senare idag. Lägg till dig i PSN-tråden, om du nu inte redan har gjort det. Just nu blir det dock inget multiplayande för min del. Jag kör loss på SP ett tag till.

Kurash
2010-05-26, 10:11
Hur långt har ni kommit i MP? Jag spelade typ några timmar, kom till lvl 12, gör i stort sett bara samma Gang Hideouts hela tiden... Joinade lite annat folk och förskansade mig i nån lite håla och sköt mexikanska militärer så fort de red in. Skoj.

Nelson81
2010-05-26, 10:30
PS3 ja, the one and only

Precis som Krampus är PS3 the one and only

såg att jag fick en invite igår men var lillsyrran som satt och spelade

Dreas
2010-05-26, 10:32
Wtf, min skärm flimrade & blinkade svart när jag gick in på länken.. :confused:Eee va? Du driva? Aja, får väl hämta samtliga filmer då.

kYdCvN-ukRY

7q7v4F8r9Og

9lpTuNUTd8I

jVVXyKP1FVk

Donkey lady :D:D:D

HulkH
2010-05-26, 10:40
Kan man inte starta en skön Kolo Posse eller vad det heter?^^ (kanske några redan har :D)

chrilledude
2010-05-26, 11:13
Eee va? Du driva? Aja, får väl hämta samtliga filmer då.


Donkey lady :D:D:D

Nej jag inte till mig drivaaaah.

Tack, fast kwon har väl redan postat dem? :D


Haha, sno inte en åsna om ni ska fly från eran wanted-level.

bizniz
2010-05-26, 11:15
Haha, sno inte en åsna om ni ska fly från eran wanted-level.

Klart man ska, dom är allsmäktiga.

Dreas
2010-05-26, 11:25
Nej jag inte till mig drivaaaah.

Tack, fast kwon har väl redan postat dem? :D I vilket inlägg då? :em:

xodd
2010-05-26, 11:28
Har någon lust o förklara hur spelet funkar i multiplayer? Hur många man kan vara etc?

Osten80
2010-05-26, 11:33
I vilket inlägg då? :em:

Jag orkar inte kollla, men jag tror att det var i den andra tråden.

chrilledude
2010-05-26, 11:51
I vilket inlägg då? :em:

Ops, var i andra tråden. My bad! :)


Asså fan vad jag hatar hästarna, dem jävlas med en. Visslade på min, och varje gång jag ska upp på den så springer den iväg 5 meter så jag inte hinner med, sen samma sak igen och igen.. *grr*

Kwon
2010-05-26, 14:59
Hur långt har ni kommit i MP? Jag spelade typ några timmar, kom till lvl 12, gör i stort sett bara samma Gang Hideouts hela tiden... Joinade lite annat folk och förskansade mig i nån lite håla och sköt mexikanska militärer så fort de red in. Skoj.

Jag kör mest Legendariska Djur-challenges och hjälper folk med sina Lawbringer Challenges.

Så försöker jag hjälpa alla i Possen att hålla sig runt Bounty 5000$+ och hålla sig levande i 7+ minuter.

Kwon
2010-05-26, 15:00
I vilket inlägg då? :em:

Det var den 24:e Maj innan denna tråd skapades. :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4383113&postcount=14732

Dreas
2010-05-26, 15:01
Det var den 24:e Maj innan denna tråd skapades. :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4383113&postcount=14732Ah, det förklarar saken, är inte inne i den tråden då jag spelar så sällan :em:

Nipkiss
2010-05-26, 15:09
Hur får jag ett lasso? Något man låser upp senare? vill ju fånga kvinnor och lägga dom på tågspår.

chrilledude
2010-05-26, 15:40
Hur får jag ett lasso? Något man låser upp senare? vill ju fånga kvinnor och lägga dom på tågspår.

Din jävel.

Haha, gör uppdrag för Bonnie så får du den snart.

Kwon
2010-05-26, 15:49
Har någon lust o förklara hur spelet funkar i multiplayer? Hur många man kan vara etc?

16 totalt, max 8 per Clique

Det roliga med tex Gang Shootouts är att du kan använda hoppknappen när du står under ett tak för att hoppa upp/klättra upp på taket.

Kan bli fina sniperspots om du är försiktig, då du endast syns på radarn när du skjuter eller springer.

Smyg och kör säkra skott. Skjut inte i onödan.

chrilledude
2010-05-26, 15:50
16 totalt, max 8 per Clique

Det roliga med tex Gang Shootouts är att du kan använda hoppknappen när du står under ett tak för att hoppa upp/klättra upp på taket.

Kan bli fina sniperspots om du är försiktig, då du endast syns på radarn när du skjuter eller springer.

Smyg och kör säkra skott. Skjut inte i onödan.

Du har blivit pro på mindre än en vecka, kwon is ze master som vanligt.

Synd att man inte kan lira MP. *cry*

Kwon
2010-05-26, 15:51
Du har blivit pro på mindre än en vecka, kwon is ze master som vanligt.

Synd att man inte kan lira MP. *cry*

Varför kan du ente?

chrilledude
2010-05-26, 15:57
Varför kan du ente?

Köpte ett xbox som var bannat, tänkte att jag ändå inte skulle vilja köra mp.. :smash:

Kwon
2010-05-26, 15:59
Men ffs du kommer väl vilja köra Multiplayer förr eller senare? Finns ju många lir som du kanske vill köra över nätet?

Obannat e la roligare?

Nipkiss
2010-05-26, 16:08
Din jävel.

Haha, gör uppdrag för Bonnie så får du den snart.

Kan man inte ha lasso i multiplayer?

krellik
2010-05-26, 16:11
Okej jag har bara spelat singleplayer än, kan någon förklara free roam för mig, är det bara en enda stor deathmatch eller vad handlar det om, varenda jävel skjuter på mej...

chrilledude
2010-05-26, 16:12
FAN VAD JAG HATAR DET HÄR SPELET.

Kan dem inte göra så man kan gå upp för berg? Skitspel.

Kwon
2010-05-26, 16:16
Krelle, invita mig så visar jag.

I Free Roam tryck på Start -> Journal -> Free Roam.
Där hittar du olika Challenges du kan göra.

När du går med i en Posse, så kan Ledaren sätta Waypoints på Kartan som resten av gruppen ser och kan ta sig till via häst, till fots eller via transport.

Ni kan göra Gang Hideouts tillsammans, hjälpa varandra med varandras Challenges (Jag brukar köra dom där Legendariska Djur-utmaningarna samt hjälpa folk med Lawbringer-Challenges), Plocka blommor, Köra Posse VS Posse etc..

En annan goding som e svår är att ni försöker (du och din Posse), nå Bounty 5000+ och hålla er levande i 7+ minuter. Det är inte lätt men går med teamwork!

Sen efter ett gäng challenges och man hjälpt några få sin Zebra-Åsna kan ni tex köra GuldRusch, Jaga GuldSäck och Gang Shootouts.

Hardcore Gang Shootouts och Hardcore Free For Alls (samt Veteran+) är att föredra.

PS. När ni kör Gang Hideouts, försök nita så många du kan innan den gröna mätaren uppe till höger försvinner.

Ju fler du nitar innan gröna mätaren runnit ut, desto mer exp :)
Och det är MKT mer vi snackar om!

krellik
2010-05-26, 16:18
Krelle, invita mig så visar jag.

I Free Roam tryck på Start -> Journal -> Free Roam.
Där hittar du olika Challenges du kan göra.

När du går med i en Posse, så kan Ledaren sätta Waypoints på Kartan som resten av gruppen ser och kan ta sig till via häst, till fots eller via transport.

Ni kan göra Gang Hideouts tillsammans, hjälpa varandra med varandras Challenges (Jag brukar köra dom där Legendariska Djur-utmaningarna samt hjälpa folk med Lawbringer-Challenges), Plocka blommor, Köra Posse VS Posse etc..

En annan goding som e svår är att ni försöker (du och din Posse), nå Bounty 5000+ och hålla er levande i 7+ minuter. Det är inte lätt men går med teamwork!

Sen efter ett gäng challenges och man hjälpt några få sin Zebra-Åsna kan ni tex köra GuldRusch, Jaga GuldSäck och Gang Shootouts.

Hardcore Gang Shootouts och Hardcore Free For Alls (samt Veteran+) är att föredra.

Fan kör ju på xboxen kwonster... Finns det något kul att göra om man inte har ett posse? Hur hittar man snubbar till ett posse? Kan man mäkla fred så att folk inte skjuter på en..?;)

Kwon
2010-05-26, 16:22
Hahahaha juste du var en X-Boxer ja...

I Freeroam kör du oftast, Challenges, Blomsterhandel, Open World PVP, Gang Hideouts, Huntinggrounds.

Challenges kan vara att du försöker nita Waves med djur tills deras Boss dyker upp, nitar du Bossen får du xp och titel tex.

Lawbringer Challenges kan vara att du skall klara av Gang Hideout Twin Rocks SAMT Tezoro Azul i samma session UTAN att dö en gång!!!

Public Enemy Challenges kan vara att du skall bli Public Enemy (Bounty 1000 eller högre) och hålla dig levande i mer än 7 minuter tex.

Eller nita en annan Public Enemy medans DU är en Public Enemy eller whatnot.

Om det inte finns folk i det aktuella Free Roam-rummet klickar du Select och Kör New Free Roam tills du hittar ett med folk.

Eller bjuder in vänner själv till rummet.

Mäkla fred? Snacka i headphone och förklara din sak så blir det nog fred, eller bjud in alla till ett chatrum och säg att du e en reko kis.

Om du hittar ett rum med mkt pers i, ansök om att gå med i en Posse med SELECT och sedan R1 (PS3-knapparna, vet ej hur det ser ut på Xbox)
-

För att köra organiserad pvp så går du antingen till de där Gang Wars-Ikonerna på Map ELLER (det mkt enklare alternativet) väljer olika speltyper genom att trycka på SELECT.

Där finns, Free for all, Gang Shootouts, Hardcore GangShootouts etc

Där kan man köra Capture the Flag, Team DeathMatch, Free For All, Skydda Nötterna etc osv

Nipkiss
2010-05-26, 20:36
Upptäckte precis att det följer med en karta i fodralet som det är märkt vart olika djur finns, nu jävlar ska det jagas!

Nipkiss
2010-05-26, 20:38
Men åh! det syns ju på kartan i spelet också! doh

Mr.Cosybear
2010-05-26, 22:13
Damn you cowboys, efter att ha följt tråden ett tag nu så var jag tvungen att slänga iväg en beställning så man kan damma av PS3an!! *gah!*

Kwon
2010-05-26, 22:15
Aj Aj AJ Hade nästan 5000 i Bounty (runt 4600) så råkar jag o Bizniz springa ihop med varandra, (när man trycker på skjuta-knappen och någon står jättenära en så slår man den personen med kolven istället för att skjuta på det som är i siktet), och självklart så slår jag bizniz i skallen ist för att skjuta på sheriffen som har siktet på en! :D

Kimball
2010-05-26, 23:52
Aj Aj AJ Hade nästan 5000 i Bounty (runt 4600) så råkar jag o Bizniz springa ihop med varandra, (när man trycker på skjuta-knappen och någon står jättenära en så slår man den personen med kolven istället för att skjuta på det som är i siktet), och självklart så slår jag bizniz i skallen ist för att skjuta på sheriffen som har siktet på en! :D

HAHA! Beror förmodligen på att jag är sinnessjukt trött, men jag skrattade rakt ut, kan verkligen se det framför mig. RDR verkar sjukt nice, damn u PS3!

chrilledude
2010-05-27, 00:16
Men ffs du kommer väl vilja köra Multiplayer förr eller senare? Finns ju många lir som du kanske vill köra över nätet?

Obannat e la roligare?

Var så billigt, kostade runt 1400kr för det, inkl chippat med iextreme eller vad det heter.

Kwon
2010-05-27, 00:27
Var så billigt, kostade runt 1400kr för det, inkl chippat med iextreme eller vad det heter.

Förstod att det var billigt, men jag tänkte att du förr eller senare ändå kommer få ett sug att lira online med folk :)

chrilledude
2010-05-27, 00:31
Förstod att det var billigt, men jag tänkte att du förr eller senare ändå kommer få ett sug att lira online med folk :)

Jo, verkligen. :(

Får nöta SP. Min lillebror har ett xbox, men det är inte chippat och min RDR-skiva är inte köpt, om man säger så. :)

bizniz
2010-05-27, 05:13
Aj Aj AJ Hade nästan 5000 i Bounty (runt 4600) så råkar jag o Bizniz springa ihop med varandra, (när man trycker på skjuta-knappen och någon står jättenära en så slår man den personen med kolven istället för att skjuta på det som är i siktet), och självklart så slår jag bizniz i skallen ist för att skjuta på sheriffen som har siktet på en! :D

Var mitt fel *cry*

Klarade du det tillslut? Stallet gick ändå jävligt fort, mycket snabbare än salongen tyckte jag.

chrilledude
2010-05-27, 17:40
Fan vad MP låter kuuuuuuuuul.

Donera en ny xbox till mig.

Kwon
2010-05-27, 17:56
Var mitt fel *cry*

Klarade du det tillslut? Stallet gick ändå jävligt fort, mycket snabbare än salongen tyckte jag.

Nej, men nästa gång kör vi El Presidio, går mkt snabbare att nå 5000 där.

Varför undrar du? För mexikanska polisen kommer in på löpande band genom ingången, och vi har kanoner och gatlings där .)

Dvs om du fortfarande kan mörsa innan den gröna mätarn rinner ut så blir det ju mkt bättre bonus.

bizniz
2010-05-27, 19:11
Nej, men nästa gång kör vi El Presidio, går mkt snabbare att nå 5000 där.

Varför undrar du? För mexikanska polisen kommer in på löpande band genom ingången, och vi har kanoner och gatlings där .)

Dvs om du fortfarande kan mörsa innan den gröna mätarn rinner ut så blir det ju mkt bättre bonus.

Sure, jag behöver bli public enemy typ 7 gånger till. Föresten, jag sprang in i huset bland alla cougers, först så satte jag mig under ett fönster och kattjäveln klöste mig genom väggen :D sen fick jag typ 10st på raken, så märkte jag att det var en varg jag skulle jaga. Vart finns grizzly? Behöver döda en med oneshot i skallen för sharpshooter.

Osten80
2010-05-27, 19:13
Björnarna är ju ruggiga!

Kwon
2010-05-27, 19:14
Bizze

Kör Lobo först, Sen Khan.

Lasse K hjälpte mig med Kattjäveln Khan, jag satt o häckade INNE i stugan och sköt dom genom fönstret tills Khan och hans tre katter dök upp.

Vid det tillfället sprang lasse ut ur huset och var lite decoy för Khan tills vi till slut lyckades nita han!

BjörnBossen Bruno var enkel dock! DU rider till BearClaw Camp, rider runt lite, nitar cirka 5-6 björnar tills Bruno dyker upp (ljusare björn) med sina två bodyguards. Props om du nitar minst en Björn endast med den Finska Kniven för Challenge Update.

Runt Tall Trees finns också alla Elks och BigHorns för nästa Challenge.

Lasse Kongo
2010-05-27, 19:22
Bizze

Kör Lobo först, Sen Khan.

Lasse K hjälpte mig med Kattjäveln Khan, jag satt o häckade INNE i stugan och sköt dom genom fönstret tills Khan och hans tre katter dök upp.

Vid det tillfället sprang lasse ut ur huset och var lite decoy för Khan tills vi till slut lyckades nita han!

BjörnBossen Bruno var enkel dock! DU rider till BearClaw Camp, rider runt lite, nitar cirka 5-6 björnar tills Bruno dyker upp (ljusare björn) med sina två bodyguards. Props om du nitar minst en Björn endast med den Finska Kniven för Challenge Update.

Runt Tall Trees finns också alla Elks och BigHorns för nästa Challenge.

Haha förstod aldrig hur "stort" det var, jag tog din invite, såg dig stå och panga i stugan, jag ställde mig där, tröttna lite, gick ut och mörsa loss med haglet och vips så blev du tokglad :D

Glad att jag kunde hjälpa dig broskie!

Kwon
2010-05-27, 19:26
Haha ja vi hade haft stora problem med Kattbossen ända tills man förstod hur det skulle gå till. :)

Från början var vi ju sitting ducks utanför.

Morrris
2010-05-27, 19:29
Överväger seriöst att köpa konsoll pga. det här spelet.

bizniz
2010-05-27, 19:32
Haha förstod aldrig hur "stort" det var, jag tog din invite, såg dig stå och panga i stugan, jag ställde mig där, tröttna lite, gick ut och mörsa loss med haglet och vips så blev du tokglad :D

Glad att jag kunde hjälpa dig broskie!

Det var så jävla turtlemode där inne :D dock är katterna så jävulskt aggressiva och farliga!

Haha ja vi hade haft stora problem med Kattbossen ända tills man förstod hur det skulle gå till. :)

Från början var vi ju sitting ducks utanför.

Ja, det vore riktigt fett att klara challengen så! :hbang:

Kwon
2010-05-27, 19:34
Överväger seriöst att köpa konsoll pga. det här spelet.

Get it for this... :D

jVVXyKP1FVk

bizniz
2010-05-27, 19:36
Get it for this... :D

jVVXyKP1FVk

Det där är du kwon när jag ska köra cougar uppdraget, hackar spelet och kommer och äger mig :D

Kwon
2010-05-27, 19:37
Hahaha när jag såg den där och Donkey Lady första gången höll jag på att vika mig av skratt! :D

7q7v4F8r9Og

Nordenator
2010-05-27, 20:12
I can haz game? Tycker det borde ha kommit igår eller idag, men jag får väl det förhoppningsvis innan helgen i alla fall. Det är lite tråkigt att det tar längre tid för posten att skicka saker inom Sverige än det tog mitt paket från Tyskland att ta sig hit. Den beställningen skickade jag förra fredagen och den kom i måndags.

xodd
2010-05-27, 20:23
Ska ta o köpa imorgon. Någon som sitter på 360 här på forumet o e sugna på o lira? :)

Khyron_
2010-05-27, 21:18
eDL_GcXoQIQ
Western dating *cupid*

krellik
2010-05-27, 21:26
Sånt jävla bök när jag skulle fixa min "dastardly" achievment. Hittade nått fruntimmer ute i öknen lite random sådär som jag tänkte att hon blir perfa. Repar, grisbinder och slänger upp på ponyn, börjar sen glatt gallopera runt i jakten på tåget, efter en mängd försök där jag försökt att hinna av hästen och slänga bruden på rälsen lyckas jag att få min fina svarta krigshäst överkörd med bruden kvar på samtidigt som jag står brevid och kollar. -Fail-. Förbannad joggar jag in till Amarillo, snor en glädjeflicka som skriker "noo you dont have to do this im not expensive" och lyckas tillslut få henne på rälsen för att möta sitt öde.

Dastardly achievment unlocked. Pust och stön mycket slit var det.

Kwon
2010-05-27, 21:33
HAHA! Beror förmodligen på att jag är sinnessjukt trött, men jag skrattade rakt ut, kan verkligen se det framför mig. RDR verkar sjukt nice, damn u PS3!

Var sjukt kul efter man insett vad man gjort! :D

Nipkiss
2010-05-27, 21:53
Haha ja vi hade haft stora problem med Kattbossen ända tills man förstod hur det skulle gå till. :)

Från början var vi ju sitting ducks utanför.

Jag höll på i ungefär en timme innan jag lyckades med kattjäveln. Sprang runt med hästen och skjöt och dog hela tiden. Sen tog jag fram kastkniven och red runt i cirklar och kastade på dom, då gick det mycket bättre!

chrilledude
2010-05-27, 22:04
Jag höll på i ungefär en timme innan jag lyckades med kattjäveln. Sprang runt med hästen och skjöt och dog hela tiden. Sen tog jag fram kastkniven och red runt i cirklar och kastade på dom, då gick det mycket bättre!

KASTKNIV?!

Hur kan jag ha missat detta? Finns det i SP?

krellik
2010-05-27, 22:22
KASTKNIV?!

Hur kan jag ha missat detta? Finns det i SP?

Låses upp i el mehico i ett uppdrag. Bra för att plocka snubbar ljudlöst.

Three pigs
2010-05-27, 22:31
Köpte en ny tv och skulle köpa Red Dead men det verkar fan vara slut överallt :( Skulle få hem imorgon dock.

chrilledude
2010-05-27, 22:32
Låses upp i el mehico i ett uppdrag. Bra för att plocka snubbar ljudlöst.

Tack. :)

Kwon
2010-05-27, 22:48
Alla ni som försöker med alla Public Enemy-Challenges, dvs Bli Public Enemy (nå 1000 $ i Bounty), försök överlev i 7 mins medans du är Public Enemy, Nå 5000 $ i Bounty etc osv....

Bästa sättet, hands down, DU och en polare i El Presidio. E ni fler desto bättre.

Finns två ingångar i El Presidio, du vaktar main entrance och sitter vid en kanon, medans polarna skyddar bakdörren med gatling eller kanon.

Du får 5000 jättesnabbt för de mexikanska soldaterna rider in samma väg mot huvudingången, och träffar du bra med kanonen så spränger du 4-5 mexare vid varje skott! Ruggig Area Effect på kanonen.

Den gröna killstreak-mätaren hinner aldrig gå ner så du får ruggig xp samt Bounty!

5000 går asfort!

E ni fler sätter ni fler gubbar på gatlings o kanoner och bara mejjar! Soldaterna har ingen chans :)

Fortet i El Presidio är helt enkelt bäst för detta ändamål!

Jag blev just "Enemy of the State" :D

chrilledude
2010-05-27, 22:49
Kwon blev pro på ett bara dagar bara. Grymt! :thumbup:

Någon som lirar just nu?

mjeuuu
2010-05-27, 22:51
Första meningen i den här låten är en rätt bra sammanfattning av vad jag känner för RDR.



6vR3ZFKLCpc



Hur funkar dead eye, eller red eye, eller vad det nu heter? Jag fattar inte hur man använder det. Jag har inte spelat särskilt långt i huvudstoryn, kan det bero på att jag inte har låst upp det än?

krellik
2010-05-27, 22:58
Första meningen i den här låten är en rätt bra sammanfattning av vad jag känner för RDR.



6vR3ZFKLCpc



Hur funkar dead eye, eller red eye, eller vad det nu heter? Jag fattar inte hur man använder det. Jag har inte spelat särskilt långt i huvudstoryn, kan det bero på att jag inte har låst upp det än?

Det som jag tror är förvirande är att dead eye är i tre olika nivåer och att man låser upp den allt eftersom, skilnaden mellan första och andra är jag inte säker på men jag tror att det är att man kan "måla" mer än en gubbe med kryss i andra nivån (kan vara fel), på tredje nivån som är uber räcker det inte att man bara håller över fienden utan man är tvungen att trycka på en knapp för att markera, blir lite pyssligare men överlägset mycket bättre precision (och man målar inte oskyldiga lika lätt), oavset nivå när du har markerat lede fi med kryss så trycker du på skjutknappen så träffar han allt automatiskt så länge det fortfarande har ett fritt skjutfält.

Gick min förklaring att förstå eller rörde det till mer?;)

krellik
2010-05-27, 23:00
Min egen reaktion på dead eye gick såhär:

1. Fan var rörigt jag fattar inte.

2. Fan vad ubeeeer! Det här är fusk jag dödar allt! (kör med expert sikte)

3. Fy fan nu börjar det bli svårt, tack gode gud för dead eye annars hade skiten varit omöjligt...

mjeuuu
2010-05-27, 23:01
Jag tror du får uttrycka dig ännu mer grundläggande alltså. Jag vet inte ens hur man "målar kryss". Hittills har jag bara dödat fiender genom att se till att vita pricken är över dem, och tryckt på skjutknappen. Sikta och skjut med andra ord.

Kwon
2010-05-27, 23:01
Det många inte vet, är att Dead Eye funkar i Competitive Multiplayer såsom tex Gang Shootouts och jag har vunnit många gånger tack vare det.

Dead Eye fyller du på via Gröna Lådor (Grön Rektangel-Ikon på Minimap/radarn).

Tryck ner R3, måla motståndaren (för siktet runt på personens kropp) så att du får ett acceptabelt antal röda kors på denne, tre-fyra brukar räcka beroende på vapen), tryck sedan R2 (skjutknappen) och du pepprar tre-fyra snabba skott på personen!

Du kan också fördela skott mellan fler personer, tex först siktar du på Jense, sen Lasse, sen Nelson, sen Grub tex (hela siktande-processen gör du medans du har R3 nedtryckt och saktar ned tiden a la Bullet-time).

De som inte riktigt förstått Dead Eye-mekaniskmen brukar lämna Gang Shootout-rummet efter de dött några gånger, de tror väl jag har overpowered kpist eller liknande / hackat liret etc osv

chrilledude
2010-05-27, 23:02
1. Som mjeuuu sa ovanför.
2. Kryss målas automatiskt och det suger.
3. Man väljer själv genom att trycka på RB (360)

krellik
2010-05-27, 23:04
Jag tror du får uttrycka dig ännu mer grundläggande alltså. Jag vet inte ens hur man "målar kryss". Hittills har jag bara dödat fiender genom att se till att vita pricken är över dem, och tryckt på skjutknappen. Sikta och skjut med andra ord.

På xboxen trycker du igång dead eye genom att trycka på den tryckkänsliga högra analoga spaken, när dead eye är igång ändras färgen och du går in i slowmotion bullet time läge. I detta läge när fienderna rör sig långsamt för du markören över dem så blir det vita kryss som målas på dem. När du sen trycker på den vanliga skjutknappen så går du tillbaka till vanligt läge, din gubbe dräper allt och du känner dig bad ass.

bizniz
2010-05-27, 23:09
Kwon, jag stack för att jag skulle upp och jobba okej! :D Visste inte alls att dead eye funkade i MP, har inte testat det i SP ännu.

Kwon
2010-05-27, 23:14
Kwon, jag stack för att jag skulle upp och jobba okej! :D Visste inte alls att dead eye funkade i MP, har inte testat det i SP ännu.

Imorrn kör vi tre-fyra pers i Presidio (alla bemannar kanoner o gatlings), 5000 går asfort! Och multiplayer XP:n du får när du nitar 3-4 soldados i en smäll konstant är mkt bra! :)

Kwon
2010-05-27, 23:17
Kwon, jag stack för att jag skulle upp och jobba okej! Visste inte alls att dead eye funkade i MP, har inte testat det i SP ännu.

När vi kör Gang Shootouts, så först vinner man/vi ju mexican stand-off i början, sen placerar man sig snabbt på tak innan motståndarlaget hinner respawna.

Tryck på Jump precis när du står under ett tak så hoppar du upp och tar tag i det med händerna, tryck sedan upp och du klättrar upp.

Det var jag o 2 vs 5 en gång och vi vann för jag hade en fulingposition uppe på ett ladutak som ingen visste hur de skulle ta sig upp till.

Kan du säga Snipe?

http://www.threadbombing.com/data/media/2/frog.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/frog.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/frog.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/frog.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/frog.gif

Kwon
2010-05-27, 23:27
19 pers på Rälsen...
DD2ywdtvK-8

Matte_
2010-05-27, 23:36
Har skaffat mig RDR nu till ps3. Vilket tycker ni är roligast, MP eller SP? Stor skillnad offline och online?

Kwon
2010-05-27, 23:38
Det är stor skillnad Matte, jag kör mest Multiplayer dock för att låsa upp Gubbar, Vapen, Mounts, Titlar etc

Bizniz är ju ute efter att låsa upp Zebra-Åsnan, den hittar man inte i Single Player! :D

Vill man köra som en tjock mexikan med gigantisk Sombrero eller en liten tjock gråhårig tant med glasögon så är det ju MP som gäller.

Rida på Super-Tjur eller Albino-Buffel kan man inte heller göra i SP, men i MP. :)

krellik
2010-05-27, 23:42
Jag har å andra sidan inte riktigt fastnat för MP än men singleplayer är jävligt fett.

Inte testat MP än så mycket dock, ska ge det ett mer serisöst försök.

Civilrätt
2010-05-27, 23:55
Har skaffat mig RDR nu till ps3. Vilket tycker ni är roligast, MP eller SP? Stor skillnad offline och online?

ej testat mp ännu, är dock snart klar med sp och kan då lugnt säga att bara sp är värt 599:-, fan så bra det är.

chrilledude
2010-05-28, 00:40
19 pers på Rälsen...
DD2ywdtvK-8

Haha, damn. :D

Vad gör man egentligen med achivements som man klarar? :S

chrilledude
2010-05-28, 02:15
http://data.fuskbugg.se/skalman01/ht.JPG



Skum bugg jag stötte på, stack ut ett flertal armar och ben därifrån som sprattlade utav satan. (Bara en arm syns) :D


(Ja, dålig bild.)

Osten80
2010-05-28, 09:06
Jag har å andra sidan inte riktigt fastnat för MP än men singleplayer är jävligt fett.

Inte testat MP än så mycket dock, ska ge det ett mer serisöst försök.

Samma här.

mjeuuu
2010-05-28, 20:34
Jag och en kompis försöker spela online just nu, men vi lyckas inte invita varandra till samma free roam-värld eller samma "match" på något sätt.

Hur gör man för att spela med någon på friend list på PSN?

Smml
2010-05-28, 21:06
1. Som mjeuuu sa ovanför.
2. Kryss målas automatiskt och det suger.
3. Man väljer själv genom att trycka på RB (360)

Kryss målas ju bara automatiskt på level 2, på level 3 får man trycka själv där man vill sätta ett kryss.

Nordenator
2010-05-28, 21:07
Jag kommer sitta och dumma lite på PSN nu. Den som vill spela lite (inte för att jag kan spela) kan bara adda mig till friends. Nordenator heter jag även där.

chrilledude
2010-05-28, 21:33
Kryss målas ju bara automatiskt på level 2, på level 3 får man trycka själv där man vill sätta ett kryss.

Det jag skrev? *rolleyes*

Civilrätt
2010-05-28, 23:08
sådär nu är mainstoryn i sp avklarad, och 80% av spelet, helt fantastiskt spel. Blev på gränsen till blöt i ögat i slutet...

Sist jag kände såhär för ett spel var typ Secret of mana för 17 år sedan *cupid*

Sjukt bra!



Yiaaaaaaaaha

Kwon
2010-05-28, 23:25
Jag och en kompis försöker spela online just nu, men vi lyckas inte invita varandra till samma free roam-värld eller samma "match" på något sätt.

Hur gör man för att spela med någon på friend list på PSN?

Select först.

Sen R2 för att se alla spelare. När du e på det fönstret med spelarlistan trycker du Grön trekant för att bjuda in vänner.

mjeuuu
2010-05-28, 23:33
Jo jag hittade efter ett tag, men det var ju lagom dolt tycker jag!

Happy surprise 4 u coming up. Ge mig nån minut, ska fixa med kameran. (nej nej, var inte orolig). :D

Kwon
2010-05-28, 23:35
Körde precis en match mot Mjeuu och några av hans amerikanska vänner.

Vi körde Gang Shootout och lite Guldrush.

Ganska jämna lag! :)

mjeuuu
2010-05-28, 23:48
http://pici.se/pictures/jidSENGKZ.jpg

http://pici.se/pictures/XIzhLdpEZ.jpg



Vi körde gang shootout och det vart lite ojämna lag. Jag och 3 pers mot Kwon ensam. Det lustiga är att Kwon lyckades vinna den andra shootout-matchen, med helt okej övertag poängmässigt också. Två eller tre andra i mitt lag hade mic och satt och pratade under hela matcherna. Först lite garv i början, typ "Hahaha 4 against 1, great teams hahaha". Sen märker alla att vi ligger under och folk börjar bli lite frustrerade. Kwon kör sneaky style och kör taktiskt till skillnad från mitt lag som sprang runt som höns i mitten av banan (det var mina första matcher, jag skyller på det!).

Så till slut vinner Kwon matchen och detta är vad jag hör folk säga i mic:arna:

Person 1 - Wait........... what?
Person 1 - ............
Person 1 - Mother****er actually won!?
Person 2 - No no, he didn't..... WAIT...WHAT... HE WON!?

Kul match. Jag lyckades iallafall kniva dig en gång, Kwon! Hade du sett det från mitt perspektiv hade du nog garvat, för jag sprang nämligen bakom dig och svingade kniven i luften i säkert 20 sek innan du vände dig och såg mig (och dog, tihihi).

Det var riktigt kul att spela online för övrigt. Det kräver att man orkar ta tag i saker och snackar med sin posse osv, men det verkar som att det klart är värt det. Björnjakten kunde gått bättre, men men...

:D

chrilledude
2010-05-29, 00:04
Låter kul! :D

Lol kwon dog mot 4st, dålig han är. :D

:D




:D

EDIT: :D

chrilledude
2010-05-29, 18:25
Regnar ute > RDR *cupid*

David Brent
2010-05-29, 18:28
Nu är det beställt. Hoppas på många trevliga stunder :)

mjeuuu
2010-05-29, 18:31
Nu är det beställt. Hoppas på många trevliga stunder :)

Var det mina pro-foton som övertygade dig? (Please, please, please, please?)

David Brent
2010-05-29, 18:33
Var det mina pro-foton som övertygade dig? (Please, please, please, please?)

Absolut!

Jens.Andersson
2010-05-30, 17:54
Klarat SP nu, gillade storyn väldigt mycket. Nu ska man försöka få 100% complete på spelet, men sharpshooter 10 och master hunter 8 är omöjliga.

Scratch89
2010-05-30, 19:53
Okej, nu börjar jag också bli sugen. Ska nog beställa det så att jag kan spela det efter min sista tenta på torsdag. Jag trodde att det skulle vara GTA i vilda västern, men det verkar mer vara någon slags hybrid mellan Oblivion, Gothic och, ja, vilda västern. :D

Kan man gå level up och liknande? Eller kan jag som färsking spela jämlikt med typ Kwon eller andra? Kan man först spela single player, och sedan fortsätta med svårare uppdrag med kompisar?

Mr.Cosybear
2010-05-30, 20:05
Måste säga att jag blev lite smått besviken på spelet med tanke på all hype kring det. Visst det är spelbart och så men det känns verkligen som att man gör samma sak som i de tidigare GTA-spelen med skillnaden att man nu istället har en sandig hatt på sig och rider en häst som är jobbig att rida. Multiplayern och de idéer man prövar där är bra och jag hoppas verkligen de vidareutvecklar det till nästa omtapetsering för det är egentligen där GTA-plattformens framtid sitter.

Helt klart bästa vilda västernspelet, men hur många finns det :)

Scratch89
2010-05-30, 20:11
Måste säga att jag blev lite smått besviken på spelet med tanke på all hype kring det. Visst det är spelbart och så men det känns verkligen som att man gör samma sak som i de tidigare GTA-spelen med skillnaden att man nu istället har en sandig hatt på sig och rider en häst som är jobbig att rida. Multiplayern och de idéer man prövar där är bra och jag hoppas verkligen de vidareutvecklar det till nästa omtapetsering för det är egentligen där GTA-plattformens framtid sitter.

Helt klart bästa vilda västernspelet, men hur många finns det :)

Det är därför jag är så jäkla restriktiv med att köpa det. Det och för att jag inte vill slänga ut sex hundra på något jag kommer tröttna på efter någon dag. GTA klarar jag inte av; jag har försökt spela igenom San Andreas flera gånger, men tröttnar direkt när jag kommer till något motorcykeluppdrag där det är helt omöjligt att navigera. Fördelen med RDR är att det verkar finnas lite mer sidouppdrag och liknande, jämfört med GTA-spelen. Därav min jämförelse med typ Oblivion och Gothic. Någon som spelat båda får gärna rätta mig. :)

mjeuuu
2010-05-30, 20:43
Scratch, jag håller med om att det är lite mer likt Oblivion (ej spelat Gothic). Den öppna världen påminner även ganska mycket om Zelda av någon anledning. Jag vet inte om du är ett Zelda-fan, men den känslan man får av att utforska Hyrule Field och andra områden i Zelda, hitta hjärtan, gömda grottor och annat skoj osv, ungefär den känslan får jag av att rida omkring i single player i RDR.

Dessutom har de lyckats väldigt bra med att få det att kännas som att det händer saker i spelvärlden hela tiden, även där man inte själv är för tillfället. Mycket igenkännbart från t.ex. Baldur's Gate 2 och Dragon Age. Man kan rida runt och helt plötsligt höra pistolskott i närheten, så visar det sig vara någon som blir rånad av banditer. Hjälp killen och bli belönad med en användbar skattkarta.

Upplägget är egentligen detsamma som GTA, men allt är bättre helt enkelt. Världen man får utforska är mycket mer intressant. Dialoger, filmsekvenser och storyn i allmänhet är bättre.

Jag hatar GTA4, verkligen hatar skiten. Jag tvingade mig igenom 2-3 timmars spelande i single player med logiken "om folk tycker att det är bra så är det antagligen det om jag ger det en chans". Om du över huvudtaget ens står ut med GTA4 så lär Red Dead Redemption vara ett värt köp!

Kwon
2010-05-30, 20:52
Okej, nu börjar jag också bli sugen. Ska nog beställa det så att jag kan spela det efter min sista tenta på torsdag. Jag trodde att det skulle vara GTA i vilda västern, men det verkar mer vara någon slags hybrid mellan Oblivion, Gothic och, ja, vilda västern. :D

Kan man gå level up och liknande? Eller kan jag som färsking spela jämlikt med typ Kwon eller andra? Kan man först spela single player, och sedan fortsätta med svårare uppdrag med kompisar?

I Multiplayer, det enda man låser upp med level är Gubbar/Karaktärer, Mounts, Titlar och Vapen.

Jag får inte mer HP eller liknande med högre level så en lvl 1 kan mörsa en Max-lvl.

Du kan spela jämlikt med mig och andra, enda skillnaden är väl att jag har napalmflaskor och dynamit att kasta mot dig som du inte har, men dom går fort att låsa upp :D

Det där Buffalo-geväret som låses upp vid lvl 50 är verkligen inte the End All Be All of weapons, många vapen innan som är bättre beroende på situation.

Visst, Buffalo har bra impact men e lååångsam. Laddar som en full pillertrillare.

Trodde först att det var one-hit one-kill med det vapnet och man kunde blåsa sönder vad som helst men icke.

Då föredrar jag nog Evans Repeater eller Semi-Automatic Pistol framför den.

I Multiplayer kör man ju oftast MED varandra i Free Roam, för när vi kör tex Competitive Multiplayer såsom Gold Rush eller Gang Shootout spelar det ingen roll vad du låst upp/vilken level du är.

Du kan börja med MP eller SP, spelar ingen roll.

Jag körde en vecka+ Multiplayer innan jag ens började smaka på Singleplayern, som är riktigt bra!

Ibland får man både GTA 4, Oblivion och även Fallout 3-vibbar när man går runt i terrängen! Underbar terräng och känns mkt levande!

Speciellt när man hör ett gäng coyotes yla någonstans i närheten... Så plötsligt rusar ett gäng vargar fram och attackerar!

Scratch89
2010-05-30, 23:21
Jag är såld. :D

krellik
2010-05-30, 23:24
Scratch gillar du inte topp 3 bästa spelet någonsin, dvs GTA san andreas så förtjänar du inte att lira red dead redemption.;)

Röd död rädisa är helt lysande, men nån san andreas är det tyvärr inte. Jag rankar det ungefär på samma plats som GTA4.

Scratch89
2010-05-30, 23:25
Jag tycker att GTA-spelen är alldeles för överhajpade.

*duckar för Grubs level 50 fire ball*

krellik
2010-05-30, 23:31
Jag tycker att GTA-spelen är alldeles för överhajpade.

*duckar för Grubs level 50 fire ball*

Jag fastnade inte riktigt föränn jag spelade San andreas.

När jag testade GTA 1-2-3 och vice city så lirade jag lite, hade kul, ho-hum och så var det inte mer med det...

Fick för mig att testa san andreas och det var ett misstag för den släpade in mig i en grotta och våldtog mig i veckor. Jag kom ut ur grottan svettig och lycklig.

Kwon
2010-05-30, 23:45
Laddade just ner en "Hot Coffee-"mod till Red Dead Rädisa, så i mina ögon knäcker den ju San Andreas!

Glöm inte att ni får en gratis DLC till RDR Online Mutiplayer i Juni!

Jens.Andersson
2010-05-31, 11:28
Jag är såld. :D

Om du behagar komma över så får du låna det fram till fredag och bilda din egen uppfattning. Det vore bara bra så du kan rädda min tenta.

Scratch89
2010-05-31, 15:00
Om du behagar komma över så får du låna det fram till fredag och bilda din egen uppfattning. Det vore bara bra så du kan rädda min tenta.

Hah! Det kanske vore något. Men jag har också en tenta att plugga till. :/

Kwon
2010-05-31, 16:22
http://www.gifsoup.com/view/528251/rdr-essence-o.gif

Nordenator
2010-05-31, 16:31
Alla rollspelsreferenser känns väldigt off för mig. Man kan spela en roll och har ingen kontroll över dialogen. Visst är det ett fritt spel, men att jämföra det med Oblivion, Baldur's Gate eller Dragon Age känns inte rätt på något vis.

Scratch89
2010-05-31, 16:35
Men man går fortfarande upp i level? Men inte att bli bättre/få mer HP? Jag är förvirrad.

Kwon
2010-05-31, 16:37
Men man går fortfarande upp i level? Men inte att bli bättre/få mer HP? Jag är förvirrad.

Du går endast upp i level i Multiplayer Free Roam. Inte i SinglePlayer eller i Competitive MP som tex Gang Shootout, Godl Rush etc.

Det du låser upp med Level är Nya Karaktärer/looks, Vapen och Mounts.

Det du går upp och ner i Singleplayer är Fame och Honor.

Gör du dåliga saker går Honor ner och vid dålig Honor så är folk rädda för dig, attackerar dig så fort de ser dig etc.

Vid Hög Honor får du rabatt i Shops etc, mer betalt för jobs
Har du Låg Honor gillar Outlaws/Banditerna dig.

Sätt på dig en Bandana om du vill göra dåliga saker utan att tappa Honor. Du kan heller ej öka Honor med Bandana på.

Har du hög Fame (Välkänd bland alla), så låses speciella quests och missions upp.

chrilledude
2010-05-31, 16:40
Börjar tröttna lite på spelet.. *grr*

Kwon
2010-05-31, 16:44
Såhär såg det ut första gången jag skulle jaga Cougars... :D
N79aJ4MahkU

krellik
2010-05-31, 16:47
Alla rollspelsreferenser känns väldigt off för mig. Man kan spela en roll och har ingen kontroll över dialogen. Visst är det ett fritt spel, men att jämföra det med Oblivion, Baldur's Gate eller Dragon Age känns inte rätt på något vis.

Oblivion är "närmast" att jämföra med. Båda är öppna spel, man har en enorm sandlåda man kan manipulera, man hjälper folk med "quests", man har en god eller ond moralisk vägg att gå.

RDR flörtar helt klart med rollspel, jag önskar att man gick ett steg längre i vissa aspekter medan man inte gjorde det i andra. Striderna är tex bra som det är, vill inte se att attacker ökar i styrka efter att man går upp i level. Tror man kan sno vissa saker som öppna rollspell gör bra och få en ytterligare mer dynamisk värld att leka med.

chrilledude
2010-05-31, 16:48
Såhär såg det ut första gången jag skulle jaga Cougars... :D
N79aJ4MahkU

Nu är spelet nice igen, tack. :D

Kwon
2010-05-31, 16:55
Strategic use of the bandana during crimes will help you lose your wanted level quickly.
http://media.rockstargames.com/rockstar/local_data/US/img/news/rdr_honorfame_01.jpg

Earn Honor by completing tasks for local law enforcement.
http://media.rockstargames.com/rockstar/local_data/US/img/news/rdr_honorfame_03.jpg

If you surrender to the law, expect to do time for your sins.
http://media.rockstargames.com/rockstar/local_data/US/img/news/rdr_honorfame_04.jpg

Three pigs
2010-05-31, 18:28
Helt ärligt så rycker det lite i ballen när jag sitter på kontoret och tänker på att jag får spela Röd Död när jag kommer hem :)

Smml
2010-06-01, 23:21
Det jag skrev? *rolleyes*

Citerade fel inlägg :hbang:

krellik
2010-06-01, 23:32
Starkt slut på SP måste jag säga!

Civilrätt
2010-06-02, 07:08
Starkt slut på SP måste jag säga!

jo man blev lite överraskad :)

Osten80
2010-06-02, 08:13
Starkt slut på SP måste jag säga!

Indeed!

Jay-Z
2010-06-02, 10:26
Jag har nog spelat en 6 timmar men har inte kommit någon vart. Precis lärt mig kasta lasso. :D

David Brent
2010-06-02, 15:46
Har fått spelet och lirat ca 2 timmar. Riktigt grymt!

Nelson81
2010-06-02, 15:53
härligt sexscen viva la mexico

krellik
2010-06-02, 15:55
härligt sexscen viva la mexico

Haha de mexikanska fruntimmerna har det verkligen inte lätt...

Jens.Andersson
2010-06-02, 16:03
Haha de mexikanska fruntimmerna har det verkligen inte lätt...

Det är värre i thieves landing. Tycker det är en våldtäckt eller kidnappning varje gång jag sätter min fot där.

Osten80
2010-06-02, 16:06
Det är värre i thieves landing. Tycker det är en våldtäckt eller kidnappning varje gång jag sätter min fot där.

Jag blir ofta beskjuten när jag rider genom Thieves landing. :D

krellik
2010-06-02, 16:26
Det är värre i thieves landing. Tycker det är en våldtäckt eller kidnappning varje gång jag sätter min fot där.

Våldtäckter vet jag inte om jag sett några utan då är det väl i Mexico man kommit närmast genom vad de antyder i mellansekvenserna... Däremot är det ganska många horor som blir ihjälhuggna av sina kunder (som en blinkning till the unforgiven), jag höll på att skita på mig första gången jag såg det..:) Bitvis väldigt rått och vuxet spel.

Kwon
2010-06-03, 09:45
Thieves Landing är mitt favoritställe

Legend, Ja eller Nej? Kanske något som kan få Scratch att bestämma sig framöver.
uITKAn90lBQ

shadowfire
2010-06-03, 09:47
ska man köra sp eller mp för pc?

Kwon
2010-06-03, 09:49
ska man köra sp eller mp för pc?

Har du PS3 och RDR kör du ju MP med Kolo-gänget så hjälper vi dig me lite challenges och låser upp Zonkey (Zebra-Donkey)

Kwon
2010-06-03, 13:34
Tips

Cheating and Dueling (för er som alltid dör i duellerna)
dTPv7JzIWFI

Sebbe_H
2010-06-03, 13:50
Finns det ingen handbroms på hästfan, stör mig på att det tar så lång tid att stanna.

Kwon
2010-06-03, 13:52
R1 om du kör PS3 är bromsen.

Pez
2010-06-03, 14:10
Finns det ingen handbroms på hästfan, stör mig på att det tar så lång tid att stanna.

R1 om du kör PS3 är bromsen.

..och RB om du kör boxen.

Skönt lir. Fastnar ofta i småpyssel som challenges, stranger-situations och minispelen. Men SP-huvudstoryn håller fint faktiskt. Började känna att det blev lite repetitivt när man startade i Mexico, men då lyser det till med lite fräscht och nytt.

Osten80
2010-06-03, 14:15
Jag har retat ihjäl mig i ett par dagar nu. Tidigare i spelet har jag sett hur mycket skunkar som helst, men nu när jag verkligen behöver hitta dem är de som bortblåsta. Jag har letat i flera timmar. *gah!*

Sebbe_H
2010-06-03, 14:17
..och RB om du kör boxen.

Skönt lir. Fastnar ofta i småpyssel som challenges, stranger-situations och minispelen. Men SP-huvudstoryn håller fint faktiskt. Började känna att det blev lite repetitivt när man startade i Mexico, men då lyser det till med lite fräscht och nytt.


Thx, och hur lång tid tar det innan man låser upp mexico? Har gjort 25% nu och börjar bli otålig :D

shadowfire
2010-06-03, 14:17
argh det är inte portat till pc ännu... uff, måste man köra skiten på console, blää.. vad kostar juxet till ps3 då? säg inte att det kostar en femhundring?

Sebbe_H
2010-06-03, 14:18
argh det är inte portat till pc ännu... uff, måste man köra skiten på console, blää.. vad kostar juxet till ps3 då? säg inte att det kostar en femhundring?

499 har jag sett för, så jo.

Kwon
2010-06-03, 14:18
..och RB om du kör boxen.

Skönt lir. Fastnar ofta i småpyssel som challenges, stranger-situations och minispelen. Men SP-huvudstoryn håller fint faktiskt. Började känna att det blev lite repetitivt när man startade i Mexico, men då lyser det till med lite fräscht och nytt.

Klarat alla Hunting Challenges eller Skattkartor Pezen?

Osten80
2010-06-03, 14:21
Thx, och hur lång tid tar det innan man låser upp mexico? Har gjort 25% nu och börjar bli otålig :D

Kommer inte riktigt ihåg, och det varierar ju bland annat pga antal kringuppdrag man gjort, men jag tror att jag låg runt 40%, och då hade jag ändå gjort många challenges etc.
Jag måste dock ställa en fråga: du har alltså spelat 25% av spelet innan du kommer dig för att ta reda på hur man bromsar hästen? :D

Osten80
2010-06-03, 14:22
argh det är inte portat till pc ännu... uff, måste man köra skiten på console, blää.. vad kostar juxet till ps3 då? säg inte att det kostar en femhundring?

Alltså, det är fetvärt en femhundring.

Sebbe_H
2010-06-03, 14:41
Kommer inte riktigt ihåg, och det varierar ju bland annat pga antal kringuppdrag man gjort, men jag tror att jag låg runt 40%, och då hade jag ändå gjort många challenges etc.
Jag måste dock ställa en fråga: du har alltså spelat 25% av spelet innan du kommer dig för att ta reda på hur man bromsar hästen? :D

Haha ja, började tycka att det var onödigt lång bromssträcka. :D

Kwon
2010-06-03, 14:44
Fast det tog ett tag för mig att hitta tvärbromsen på R1 också, jag brukade hoppa av i farten i början! :D

(medans hästen dundrade vidare in i general store eller liknande lol)

Sebbe_H
2010-06-03, 14:45
Fast det tog ett tag för mig att hitta tvärbromsen på R1 också, jag brukade hoppa av i farten i början! :D

(medans hästen dundrade vidare in i general store eller liknande lol)

Samma här. Det är väl smidigast så tänkte jag :D

Pez
2010-06-03, 16:11
Jag har retat ihjäl mig i ett par dagar nu. Tidigare i spelet har jag sett hur mycket skunkar som helst, men nu när jag verkligen behöver hitta dem är de som bortblåsta. Jag har letat i flera timmar. *gah!*

Kika bortom stagecoach-taxin i Armadillo. Där dyker de upp hela tiden.
Tänk på att det ska vara natt.

Pez
2010-06-03, 16:12
Klarat alla Hunting Challenges eller Skattkartor Pezen?

Skattkartorna har jag inte ens petat på än.. hunting, survival och sharpshooting lvl 7 eller nåt fn. Var i hel.. hittar man björnar?

Osten80
2010-06-03, 16:13
Kika bortom stagecoach-taxin i Armadillo. Där dyker de upp hela tiden.
Tänk på att det ska vara natt.

Thanks. Helt plöstligt är de som uppslukade, men jag ska prova ditt tips.

Osten80
2010-06-03, 16:16
Var i hel.. hittar man björnar?

Det kryllar av dem i Tall Trees. Beware, de är bitska!

Kwon
2010-06-03, 16:17
Skattkartorna har jag inte ens petat på än.. hunting, survival och sharpshooting lvl 7 eller nåt fn. Var i hel.. hittar man björnar?

Tall Trees, finns också ett speciellt camp kallat Bearclaw Camp där. :D

Om du zoomar ut på MAP så ser du en Björn-ikon över Tall Trees vilket betyder hunting ground.

Tips är att skjuta dom i låret först innan du går loss med kniven...

Matte_
2010-06-03, 19:47
Vart ser man hur mycket % av spelat man har klarat?
Spelar på ps3 sen SP.

Jens.Andersson
2010-06-03, 20:54
Vart ser man hur mycket % av spelat man har klarat?
Spelar på ps3 sen SP.

stats

frambogir
2010-06-03, 21:06
Har man tråkigt och känner att man vill maxa sin fame väldigt fort så kan man dra på sig sin eleganta kostym, spela lite poker på MacFarlane ranch, fuska och medvetet åka fast och sen vinna duellen genom att skjuta motståndaren i pistolarmen.
100 fame till en kostnad av 10$.
Det roade jag mig när jag tröttnat på att leta hästar.

mojoo
2010-06-03, 23:27
Grymt spel. Hoppas de kommer till pc, klarar inte konsole aiim. Inte kollat igenom hela tråden men hur är multiplayern? Funderar på att fixa xbox live för de men värt att kolla vad ni tycker först.

Vet inte men jag kopplar bara till fågelturken när jag skjuter fåglar. Ser bara hur den fastnar under hesten och han kommer springandes naken 'du har en vågel här' 'du döda fågel'

haha sry för OT men är trött

HulkH
2010-06-03, 23:38
Måste bara, fråga om jag har uppfattat det rätt.


Kan man köra multiplayer såsom singleplayer? kan man alltså göra samma uppdrag o.s.v fast tillsammans?

Kwon
2010-06-04, 00:19
Måste bara, fråga om jag har uppfattat det rätt.

Kan man köra multiplayer såsom singleplayer? kan man alltså göra samma uppdrag o.s.v fast tillsammans?

I Free Roam hjälper man varandra med olika Challenges, tex

Hunting challenges där du/ni nitar wave efter wave med djur tills deras BOSS dyker upp!
Lobo the Wolf, Khan the Jaguar, Nelson the Boar och Bruno the Bear!

Lawbringer Challenges där du skall nita tex Ponderosa och Chapparall Gang Hideouts utan att dö under en och samma Session!

Public Enemy Challenges, tex Försök att bli Public Enemy (Bounty 1000) och överlev i 7 minuter, eller lite svårare få upp till Bounty 7500 på tre Posse-medlemmar samtidigt!

Sen har vi
Competitive Multiplayer såsom Gang Shootouts, Gold Rush, Grab my Bags/Nuts etc

Jag mot Bizniz och hans tre amerikanska polare!
http://pici.se/pictures/jidSENGKZ.jpg

Sen senare denna månad har vi
Outlaws To The End
aFsPriw9_zk

The Outlaws to the End Co-Op Mission Pack will feature six all-new cooperative multiplayer missions to play with 2-4 players. This will be a completely free download that we will have ready for you to download and play at some time in June.

These six explosive and epic missions will play out across the game world, including:

“Walton’s Gold”
Walton’s Gang have taken control of a mining camp rich with gold. Fight through the camp and load your mine cart with as much gold as you can carry and get out as fast as you can – Walton’s boys have rigged the place to blow!

“The River”
Ride a raft down river, taking out rebel encampments along the way until you reach the rebel stronghold of Nosalida and a final epic battle for the town’s massive weapons caches. Watch out for Gatling gun-equipped enemy rafts.

“Ammunition”
The Mexican Army has the town of Tesoro Azul under siege. Storm the gates under heavy cannon, Gatling gun and sniper fire to destroy the Mexican artillery placements.

Plus three more missions to be revealed in detail soon.

The Outlaws to the End Co-Op Mission Pack will also yield additional multiplayer XP rewards, and brand new Achievements/Trophies to unlock.
http://www.rockstargames.com/rockstar/local_data/US/img/news/rdrdlc_coopcrew.jpg

http://www.rockstargames.com/rockstar/local_data/US/img/news/rdr_coop_tesoro.jpg

Kwon
2010-06-04, 00:33
Uppdatering Hulken:

The pack will hit the Xbox Live marketplace and PlayStation Network on June 22, 2010. It includes six brand-new co-op missions and challenges. Additional trophies and achievements, as well as bonus multiplayer XP rewards will also be included.

Osten80
2010-06-04, 17:50
Kika bortom stagecoach-taxin i Armadillo. Där dyker de upp hela tiden.
Tänk på att det ska vara natt.

Baah, hittar bara tvättbjörn där.

Osten80
2010-06-04, 19:16
Baah, hittar bara tvättbjörn där.

Wohoo, nu hittade jag kräken.

HulkH
2010-06-05, 01:32
Uppdatering Hulken:

The pack will hit the Xbox Live marketplace and PlayStation Network on June 22, 2010. It includes six brand-new co-op missions and challenges. Additional trophies and achievements, as well as bonus multiplayer XP rewards will also be included.

haha, herrejävlar va mycket du skrev:)

Tack för svaret :)

Gissade att det var så, skulle bara kolla att jag hade uppfattat allt rätt :)

chrilledude
2010-06-05, 01:39
Fan vad nice med CO-OP för dem som inte kan lira live. :D

Eller har jag missuppfattat något nu? :/

storPines
2010-06-05, 08:35
snart 90% av spelet avklarat, tror nästan jag ska satsa på 100%, så sjukt kul

Osten80
2010-06-05, 15:16
Åh, vilket bra slut!

wally85
2010-06-06, 09:06
Nån som e på lite rdr mp idag?
Har både vent o ts om nån vill kunna tjöta

Nelson81
2010-06-06, 09:59
Åh, vilket bra slut!
sjukt bra slut.

bizniz
2010-06-06, 16:03
Rolig titel

Gold Rush: Sack toucher (grab 75 bags)