handdator

Visa fullständig version : Kreatin & Gainer


markokask
2010-05-24, 17:19
Ska dra detta snabbt och enkelt och är tacksam för snabba svar!

Ska köpa Gainer pro och Kreatin Monohydrat av märket Star Nutriton från g y m g r o s s i s t e n

Gainern ska jag dosera med 120 G direkt efter träning (gym) men med kreatinet så var det lite svårare

Det står att man ska ta en uppladdningsdos på 4-6 gram 4 gånger per dag i 7 dagar, sen efter ska man ta 4-6 gram per dag. Måste man göra denna uppladdningsdosen eller kan man hoppa över den? Fördärvar man inte kroppen om man slänger in cirka 20 gram per dag i 7 dagar?

Morsan visste lite om kreatin och sade att jag inte skulle käka det, men efter hon läste lite på forskingssidor så läste hon att det inte var farligt om man intog max 4 gram per dag, sanning eller stämmer det inte`?

En sak till vad händer om jag käkar kreatin i ca 10 veckor sen vilar 4 veckor ett tag sen slutar med det? Blir man mindre eller ingen skillnad?

Tacksam för svar

WHITEFOLKS
2010-05-24, 17:45
Släng med 5g kreatin när du tar din gainer så blir det bra.

Tar bara lite längre tid innan du blir helt påfylld med kreatin men man behöver inte uppladdningsfas.

Sen ser du till att ta 5g kreatin med mat på de dagar du inte tränar också.

markokask
2010-05-24, 18:03
Släng med 5g kreatin när du tar din gainer så blir det bra.

Tar bara lite längre tid innan du blir helt påfylld med kreatin men man behöver inte uppladdningsfas.

Sen ser du till att ta 5g kreatin med mat på de dagar du inte tränar också.

Okej gött att slippa käka all den kreatinen som man skulle om man körde uppladdningsfasen, ja det vet jag man ska ta även de dagar man inte tränar :)
Men hur länge är rekommenderat att käka och hur länge är rekommenderat att vila? På g y m g r o s s i s t e n så står det att man ska käka 4-10 veckor och vila i 4 veckor? Vad tror du är bäst för en nybörjare är 17 år väger 65 kilo 180 cm lång :) ?

simonua
2010-05-24, 21:44
drick det i ca 6-8 veckor, eller så länge du känner fört, sen ha ett uppehåll i 4 veckor och börja om från början igen, inget speciellt, inget farligt. har druckit samma kreatin som du i 3 veckor kanske, gått upp ett par kilo, orkar köra hårdare, fått några PB, klarade 15 kg mer i bänken efter ca 1 vecka, dock vet ja inte om de va kreatinets förtjänst men de va de säkert. hade!

hertzman
2010-05-24, 21:56
Okej gött att slippa käka all den kreatinen som man skulle om man körde uppladdningsfasen, ja det vet jag man ska ta även de dagar man inte tränar :)
Men hur länge är rekommenderat att käka och hur länge är rekommenderat att vila? På g y m g r o s s i s t e n så står det att man ska käka 4-10 veckor och vila i 4 veckor? Vad tror du är bäst för en nybörjare är 17 år väger 65 kilo 180 cm lång :) ?

Kör laddningsfasen och sedan 5 gram per dag. Vad jag läst har man inte kunnat påvisa några negativa hälsoeffekter av kreatin annat än en ökning av DHT-nivåerna som ju i och för sig inte är särskilt positivt ur hälsosynpunkt.

Sen finns det massor av andra webbutiker som är billigare än GG, om du dessutom orkar med att blanda själv blir det ännu billigare. Med tanke på att du är 17-år så antar jag att budgeten är begränsad. Kolla koloshoppen och sök runt lite på andra webbutiker. Malto + vassleprotein = gainer.