handdator

Visa fullständig version : En kille som siktar på att bli lika stark som Bamse!


rainbow87
2010-05-23, 21:20
Tänkte börja skriva lite här om min träning. (Har en till träningsjournal som jag började på, men det är ett avslutat kapitel ;))

Lite fakta om mig:

En kille på 22 år som älskar att träna. Jobbar som väktare just nu, men målet är att bli polis i framtiden och då behöver man ju lite kött på benen ;)
När jag inte tränar så tänker jag på träning, nejdå ;), då umgås jag med min flickvän och mina vänner. Blir en och annan online-match i fifa på ps3an också!

Vikt: 83
Längd: 1,82
Mål med träningen: Må bra, bli storre och starkare (ej så det ser ut som att jag bär på ett kylskåp).

Börjar med att lägga upp mitt nya program som jag ska köra ett tag framöver:


Dag 1. Rygg, baksida axlar

Chins
Hantelrodd elr. stångrodd
Smala latsdrag
Marklyft
Framåtlutande omvända flyes

Dag 2. Bröst, biceps

Bänkpress
snedbänk m. hantlar (med nästa minsta möjliga uppåtlutning)
Dips
Skivstångscul
Crunches

Dag 3. Ben

Knäböj
Utfall med långa steg
Benpress
Vadpress

Dag 4. Axlar, triceps

Stående hantelpress
liggande tricepsextansions
Sidolyft med hantel
Pushdown elr. Hantelpress bakom huvudet
Cablecrunch

Obs! Jag kör inte varje pass efter varann, blir mer som, dag 1, vila, dag 2, dag 3, vila, dag 4, dag 1, vila osv *flex*

Kommer även att köra intervallträning mellan en del pass :thumbup:

rainbow87
2010-05-24, 11:46
Dagens pass: Rygg

Chins kv+10 kg *7, 6
kv+6,25 kg *6
kv+5 kg *6
kv+3,75 *7 Det var sjukt skönt med chinsen och att lägga till vikter, hade aldrig gjort de förut, därav bytet av vikt hela tiden, ska sikta på att göra 8or med 15 kg i alla seten innan sommaren är slut! :D

Hantelrodd 32* 10, 10 (höger) 9 (vänster), 10, 8 (V) 11 (H). Inte nöjd med denna, ska fortsätta med kabelrodd istället så jag slakar på vänster.

Smala partiella latsdrag: 75* 7
73*8
71*7 Tungt som f*n, inte lätt att köra TUT på denna!

Marklyft: 47,5*11, 10, 12 Kör lätt på denna pga en ryggskada, som förvisso håller på att bli bättre, som jag fick när jag körde mark för ett bra tag sen. Låter ryggen anpassa sig sakta men säkert.

Framåtutande hantelflyes: 8* 14, 12, 14 Kör högrep pga att det känns bättre och man inte svänger med vikterna, känns som att man fokuserar mer på andra muskler då.

Körde även lite för underarmar, men det är inte värt att notera ;)