handdator

Visa fullständig version : glömt skriva på kvitto...


fiskarn
2010-05-23, 08:29
Var ute igår och åt och när det skulle betalas betalde jag som vanligt med kort. Fört långt efteråt kom jag på att jag aldrig skrev under själva kvittot utan endast fyllde i dricksen. Ser att pengarna har dragits fast ligger som preliminärdt köp. Funkar det för krogen att ta betalt trots att jag aldrig skrev under eller?

O_Wao
2010-05-23, 08:34
Att det ligger som preliminärt köp beror på att det är helg. Formellt så är väl inte ett kvitto utan signatur men med ifylld dricks ett medgivande från dig, men jag är tämligen säker på att pengarna dras ändå.

Erik__
2010-05-23, 08:49
Var ute igår och åt och när det skulle betalas betalde jag som vanligt med kort. Fört långt efteråt kom jag på att jag aldrig skrev under själva kvittot utan endast fyllde i dricksen. Ser att pengarna har dragits fast ligger som preliminärdt köp. Funkar det för krogen att ta betalt trots att jag aldrig skrev under eller?

Nu jobbade jag i en matvarubutik, men när samma sak hände en gång med signaturköp så låstes pengarna för köparen några dagar, thats all.

mini
2010-05-23, 08:51
De drar pengarna. Det enda som skulle bli problem för restaurangen är om du skulle hävda att det inte är du som gjort köpet.

fiskarn
2010-05-23, 08:59
De drar pengarna. Det enda som skulle bli problem för restaurangen är om du skulle hävda att det inte är du som gjort köpet.

Låter bra! går här o oroar mig för att dom skall skicka hells angels efter mig ;).
Vore ju annars ganska enkelt att slippa undan betalning på det sättet kan man tycka.

Larsson85
2010-05-23, 09:56
Jag tror inte där är någon som tittat på kvittona i efterhand, utan det är som sagt om det skulle bli en tvist mellan dig och dom som de tar och kollar närmare på det.

hultman
2010-05-23, 12:23
Tror de kommer att dra pengarna iaf. Är ju rätt fittigt att tvista i efterhand om något du faktiskt haft för avsikt att betala. Jag tror inte att du kommer gå vinnande ur en sådan tvist.

Buck
2010-05-23, 12:50
Fick fel kortkvitto en gång när jag och några polare käkade på restaurang.
Vanliga kvittot var rätt (ungefär 3000 :-) men kortkvittot som hängde ihop var för någon annans kort och summan på den var 280 :- eller liknande. Skrev i alla fall på och gick därifån, de drog aldrig ett öre. Har inte sett till Hells Angels än heller ;)

Ingen bra grej att göra men skyller på att jag anser att det ändå var deras misstag egentligen + att vi var ganska påverkade :em:

ManuelIT
2010-05-23, 12:54
Äääh.. jag brukar rita kukar på signaturfälten när jag är ute och dricker. De drar pengarna ändå :(

Buck
2010-05-23, 12:56
Äääh.. jag brukar rita kukar på signaturfälten när jag är ute och dricker. De drar pengarna ändå :(

En signatur får väl se ut ungefär hur som helst om jag inte minns fel, vissa ritar något istället för att skriva.

Three pigs
2010-05-23, 12:57
Haha ja herregud, det är lugnt. Sällan dom bryr sig. Pengarna dras i vilket fall.

hultman
2010-05-23, 12:59
En signatur får väl se ut ungefär hur som helst om jag inte minns fel, vissa ritar något istället för att skriva.

Det är ju ganska svårt att bevisa att en signatur inte är ens egen. Jag har gjort en vana av att skriva "HeatoN" på alla mina maxkvittot genom åren. Har några vänner som jobbar på närmaste Max-restaurangen som har sett hur ekonomiansvariga frågar vem fan den där jävla HeatoN är :D

Restaurangen/krogen kan nog hävda att vederbörande försvann efter att ha fyllt i kvittot alt. säga att han sa åt dom att det var lugnt. Anything goes...

hahavaffan
2010-05-23, 13:04
Äääh.. jag brukar rita kukar på signaturfälten när jag är ute och dricker. De drar pengarna ändå :(Haha, min brorsa skrev under med "Bög" på Bygget i Åre, och blev utkastad sekunden den jävla nollan till bartender såg kvittot. Det var inte ens riktat mot bartendern, vilket dom förklarade. Men han skulle kastas ut ändå.

Malmberg
2010-05-23, 14:43
En signatur får väl se ut ungefär hur som helst om jag inte minns fel, vissa ritar något istället för att skriva.

http://www.youtube.com/watch?v=QZ59OpoUEDA