handdator

Visa fullständig version : Gainer de dagar man vilar?


JErneborg
2010-05-22, 01:34
Tjena!

Jag vill öka i fettmängd. Är det något bra isåfall att dricka sin gainer i detta fall Dalblads Gainer Explosion, de dagar man inte tränar? Eller är det rent av slöseri?

Är inte så bra när det kommer till kosttillskott så detta kanske är en väldigt dum fråga.

Tack på förhand =)

chrilledude
2010-05-22, 01:40
Gainer är väl i princip proteinpulver med extra socker i?

Käka mer mat, om du inte orkar det så kan du käka det på vilodagar ja.

Kcal in/ut.

JErneborg
2010-05-22, 01:48
Läste lite på andra relaterade trådar. Såg att folk använde sig av hemmagjorda gainers, t.ex. Havre, ägg, mjölk. Det inspirerade mig. Hur bra är det i så fall? Om någon har något bra recept så kommentera gärna.

dupper
2010-05-22, 02:52
Om du vill öka i fettmängd så behöver du egentligen inte tänka på vad du trycker i dig, bara att ösa på.

Men om du vill äta någorlunda nyttigt så kanske inte gainer är med på topp10-listan. Ös på med ris, potatis, pasta etc som kolisar istället.

Eddie Vedder
2010-05-22, 07:36
Om någon har något bra recept så kommentera gärna.

Du hittade ju själv trådar om det. Så ta till dig vad du hittade där. :)

För egen del tycker jag inte du skall ta någon gainer förutom i direkt samband med träning. Då finns ju fördelar.

Tips för att öka energiinnehållet i kosten och kanske slippa massa pulverkolhydrater helt i onödan:

http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

JErneborg
2010-05-22, 12:13
Du hittade ju själv trådar om det. Så ta till dig vad du hittade där. :)

För egen del tycker jag inte du skall ta någon gainer förutom i direkt samband med träning. Då finns ju fördelar.

Tips för att öka energiinnehållet i kosten och kanske slippa massa pulverkolhydrater helt i onödan:

http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Jo, självklart. Problemet är bara att jag inte vet riktigt hur mycket av havre, hur mycket av mjölk man ska ha. Bara ett exempel. Får testa mig fram. :)