handdator

Visa fullständig version : Störd på andras flickvänner


von huff
2010-05-21, 17:04
Har ni andra ochså samma problem att ni blir störda på andras flickvänner?Varje gång när man är nånstans och tar sig ett par öl med kompisarna så börjar deras flickvänner gnälla om nåt.Ibland känner man att man inte orkar umgås med dem bara för att dom har sina brudar med sig.OK förstår om kompisarna t.ex blir för fulla, vilket iofs aldrig ännu har hänt men det stör när det skall gnällas om allt yyyh yyh yyh.Det värsta var när man skulle till polarens fluckväns sommarstuga och efter att man varit där 15 min så var det sådant krig att man måste dra därifrån.Har ni ochså råkat ut för samma sak?

Scratch89
2010-05-21, 17:06
Ge dem en Propp (tm)!

von huff
2010-05-21, 17:09
Ge dem en Propp (tm)!

Problemet är at tde är trevliga mot mig men det går knappast att undvika höra deras gnäll även om de försöker.Ibland skulle man vilja be dem hålla käft

Grotesk
2010-05-21, 17:10
Har ni andra ochså samma problem att ni blir störda på andras flickvänner?Varje gång när man är nånstans och tar sig ett par öl med kompisarna så börjar deras flickvänner gnälla om nåt.Ibland känner man att man inte orkar umgås med dem bara för att dom har sina brudar med sig.OK förstår om kompisarna t.ex blir för fulla, vilket iofs aldrig ännu har hänt men det stör när det skall gnällas om allt yyyh yyh yyh.Det värsta var när man skulle till polarens fluckväns sommarstuga och efter att man varit där 15 min så var det sådant krig att man måste dra därifrån.Har ni ochså råkat ut för samma sak?

I feel you man. En ganska nära barndomsvän har en tjej som är så dryg. Första gången jag träffade henne nöp hon mig som fan i armen. Vi snackar alltså ett dötsnyp från självaste djävulen själv, hade stora blå-/gulmärken i flera veckor efteråt på biccen. Dessutom vet hon att hon har en jävligt gnällig och "skrikig" röst så ska hon leka upprörd, eller om polaren vinner på ett TVspel, så får hon damp och skriker och håller på.. Jag är dessutom jävligt säker på att jag inte gjorde något för att förtjäna misshandeln utav min biceps. Jag var nog smooth som vanligt.

von huff
2010-05-21, 17:11
lolzzzz

Nils.R
2010-05-21, 17:17
Ge dem en Propp (tm)!


Frågan är om det är så proppulärt

von huff
2010-05-21, 17:19
snoken i baken skulle egentligen vara ett bra straff

Grotesk
2010-05-21, 17:21
snoken i baken skulle egentligen vara ett bra straff

Kör på det och gör sedan en tråd på Kollo, plz!

von huff
2010-05-21, 17:23
Nej det blir för mycket gnäll!

Verbatim
2010-05-21, 17:24
Nej, detta känner jag knappt igen. Visserligen har jag en ytligt bekant som har ett rätt destruktivt förhållande med sin tjej, men annars trivs jag väl med vännernas tjejer, vi har överlag riktigt kul tillsammans. Förutom vissa som hatar mig, men de gör ett bra jobb med att låtsas annat.

C.E.J.
2010-05-21, 17:25
Huff har du öppnat vinboxen redan? :D

von huff
2010-05-21, 17:26
Jo endel tycker inte om en har man märkt, men vafan då kan dom ju åka nån annanstans.Blir så förbannad att se på nåt surt face en hel kväll

von huff
2010-05-21, 17:27
Huff har du öppnat vinboxen redan? :D

Nä det var bara en tanke som har snurrat i min skall en tid ( den här tråden).

Scoffan
2010-05-21, 17:58
Har ni andra ochså samma problem att ni blir störda på andras flickvänner?Varje gång när man är nånstans och tar sig ett par öl med kompisarna så börjar deras flickvänner gnälla om nåt.Ibland känner man att man inte orkar umgås med dem bara för att dom har sina brudar med sig.OK förstår om kompisarna t.ex blir för fulla, vilket iofs aldrig ännu har hänt men det stör när det skall gnällas om allt yyyh yyh yyh.Det värsta var när man skulle till polarens fluckväns sommarstuga och efter att man varit där 15 min så var det sådant krig att man måste dra därifrån.Har ni ochså råkat ut för samma sak?

Känner igen mig, har en polare med en riktigt dryg flickvän och problemet är att hon knappt har några vänner så hon hänger tyvärr med överallt. Detta har gjort att jag helt enkelt inte umgås så mycket med kompisen, samma med andra personer i min bekantskap. Dom bråkar i princip varje gång man träffar dom tillsammans, och det blir en allmänt dålig stämning runt henne. Sen är det svårt att förklara att man ogillar någons partner, men jag tror dock att det blir ganska uppenbart efter ett tag ändå.

Wille005
2010-05-21, 18:00
Har en polare vars flickvän börjar springa iväg och gråta 9/10 utekvällar. Inte mitt problem. :)

von huff
2010-05-21, 18:04
Ja man vill ju inte direkt säga det rakt ut.jag brukar ibland skämta när vi planerar att göra nåt om dom har "fått lov av flickvännerna".Om man är ute på krogen så sticker ofta kompisarna hem ifall brudarna vill hem.Nåja jag förstår det nog men endå

Three pigs
2010-05-21, 18:31
Klart man stör sig, i många fall :D

Tompisch
2010-05-21, 19:38
klart man stör sig, i många fall :d

+11111111

KniveN
2010-05-21, 19:56
jtk5WhBi2Ic

KlopFer
2010-05-21, 20:05
Jag tror snarare min flickväns vänner hatar mig :D

Kan ju inte låta bli att retas när de gnäller om sina skitproblem och blir sura över ingenting. Då förtjänar man några fina ord från fröken klopfer.

emi23j
2010-05-21, 20:10
Ja man vill ju inte direkt säga det rakt ut.jag brukar ibland skämta när vi planerar att göra nåt om dom har "fått lov av flickvännerna".Om man är ute på krogen så sticker ofta kompisarna hem ifall brudarna vill hem.Nåja jag förstår det nog men endå


Förstår inte ens hur man vill gå ut på krogen i det läget.

Men hur som helst, jag kan delvis relatera även om ingen av mina "närmare" vänner är utsatt för detta. Men det är hur som helst grymt irriterande när det väl inträffar, t ex flickvänner som börjar lipa på fyllan.

von huff
2010-05-21, 20:32
Typisk grejj som alltid händer är att en kompis frågar ifall man vill komma över till hans flickväns sommarstuga och så sitter man där halva kvällen och resten spenderar man med hennes jävla föräldrar och deras idiotkompisar, jvla toffeldjur*gah!*Jag orkar aldrig kommentera deras gnällande även om det ibland kan bero på att det t.ex finns en kvinnlig dörrvakt på krogen eller liknande saker.Ibland orkar man inte höra på det där så man är nästan hellre ensam eller med nån som ej sällskapar

cero
2010-05-21, 20:35
Typisk grejj som alltid händer är att en kompis frågar ifall man vill komma över till hans flickväns sommarstuga och så sitter man där halva kvällen och resten spenderar man med hennes jävla föräldrar och deras idiotkompisar, jvla toffeldjur*gah!*Jag orkar aldrig kommentera deras gnällande även om det ibland kan bero på att det t.ex finns en kvinnlig dörrvakt på krogen eller liknande saker.Ibland orkar man inte höra på det där så man är nästan hellre ensam eller med nån som ej sällskapar

Vilka problem man kan ha. :thumbup:

Grotesk
2010-05-21, 20:39
Typisk grejj som alltid händer är att en kompis frågar ifall man vill komma över till hans flickväns sommarstuga och så sitter man där halva kvällen och resten spenderar man med hennes jävla föräldrar och deras idiotkompisar, jvla toffeldjur*gah!*Jag orkar aldrig kommentera deras gnällande även om det ibland kan bero på att det t.ex finns en kvinnlig dörrvakt på krogen eller liknande saker.Ibland orkar man inte höra på det där så man är nästan hellre ensam eller med nån som ej sällskapar

Du måste börja skalla.

von huff
2010-05-21, 20:45
Nej, inte orkar man bry sig.Måste ta och skaffa flera tv kanaler så är det inga problem

stevebc
2010-05-21, 21:21
Nej, inte alls. I gymnasiet hade jag. Men nu tycker jag mina kompisars flickvänner är störtsköna. Vi har bra kontakt, jag och dem, även utan pojkvänner ofta så det blir mer som kompisar. Tycker det är viktigt att verkligen lära känna flick- och pojkvänner till mina nära vänner så man inte börjar få massa förutfattade meningar när man går ut på krogen osv. Blir roligare atmosfär också. Sedan har mina polare också lite samma smak som mig: hellre än schysst och go' tjej än en attraktiv bitch som man tofflar för och inte får gå på krogen och dricka öl med.

Detta är lite svårare med vänner som man inte känner så väl eftersom de kan bli svartsjuka osv, men å andra sidan, dessa umgås jag inte så mycket med att jag "hinner" störa mig på deras flickvänner. Så det problemet löser sig själv.

Kwon
2010-05-21, 21:47
Jag är för gammal för att bli störd av sådana saker :)

Annat var det förr! Då kunde man störa sig på allehanda småsaker som tex gasp-linne på gymmet, keps inomhus, vaskande på krogen etc osv

Grotesk
2010-05-21, 21:50
Jag är för gammal för att bli störd av sådana saker :)

Annat var det förr! Då kunde man störa sig på allehanda småsaker som tex gasp-linne på gymmet, keps inomhus, vaskande på krogen etc osv

Usch, såg en kille med gasp-linne idag på gymmet. Han var verkligen inte grof nog för att bära det. :(

Kwon
2010-05-21, 21:52
Usch, såg en kille med gasp-linne idag på gymmet. Han var verkligen inte grof nog för att bära det. :(

Störde du dig på det? :D

Inte så farligt va! :D

Osten80
2010-05-21, 21:55
Ett och annat skåp har ju helt klart passerat umgängeskretsen.

Grotesk
2010-05-21, 21:55
Störde du dig på det? :D

Inte så farligt va! :D

Jaah.. han blängde så förbaskat när jag körde dötsomvända dötsstångcurl. Och han var själv en klenis, snubben körde scottcurl, stort wtf liksom. :confused:

mikaelj
2010-05-21, 21:56
Ge dem en Propp (tm)!

http://www.hobbyman.se/media/1/20061007-proppbyte_1.jpg

Chrillee
2010-05-21, 21:59
Har en polare vars flickvän börjar springa iväg och gråta 9/10 utekvällar. Inte mitt problem. :)

Sånt är jobbigt, vet av egen erfarenhet. Säger bara, red ut det innan det blir en vana.

Edit: Von huff, blir du avskrämd från förhållanden nu eller? :D

stevebc
2010-05-21, 21:59
Ett och annat skåp har ju helt klart passerat umgängeskretsen.Vad innebär skåp i sammanhanget?

För oss som inte talar hammarby-stockholmska då.

Osten80
2010-05-21, 22:07
Vad innebär skåp i sammanhanget?

För oss som inte talar hammarby-stockholmska då.

*slap*

von huff
2010-05-22, 13:10
Vad innebär skåp i sammanhanget?

För oss som inte talar hammarby-stockholmska då.

Nej jag blir inte avskrämd då jag alltid skulle göra så att tjejen är nöjd så det skulle aldrig bli gräl*cupid*

Ristretto
2010-05-22, 13:57
Inte flickvänner direkt, men en viss typ av tjejer gnäller och det är sjuuuuuuukt störigt. Senast var när vi skulle käka på en vietnamesisk restaurang och två av tjejerna beställde nån oxfilé på gjutjärn. Sedan när vi blev serverade blev de sura och gnälliga för att de fick ris och inte kokt potatis till sin oxfilé. Seriöst. Förväntar man sig kokt potatis till oxfilé på en vietnamesisk restaurang?!

rolf
2010-05-22, 14:06
Hehe, min bästa polares flickvän var djävulen själv för några år sedan. Hon betedde sig verkligen helt vidrigt mot både honom och hans vänner. Till sist rann det över för mig en gång på fyllan och jag gav henne världens utskällning, och efter det har hon varit hur trevlig som helst mot alla och jag ser oss t.o.m. som goda vänner nu. :)

Nelson81
2010-05-22, 14:10
...eller dom flickvännerna som inte klarar av att vara utan sina pojkvänner, så när man är med dom för engångskull så ringer deras tjej stup i kvarten och har aldrig något att säga.

Eddie Vedder
2010-05-22, 15:09
Min enda negativa erfarenhet har varit det motsatta, dvs när jag tyckt att det varit jobbigt att polarens brud är med pga av att han behandlat henne som skit.

En tjej man tycker superbra om som kompis och när killpolaren började fyllna till blev han alltid ett svin. Det var riktigt jobit ibland så jag drog mig i regel undan då.

von huff
2010-05-22, 16:30
Hehe, min bästa polares flickvän var djävulen själv för några år sedan. Hon betedde sig verkligen helt vidrigt mot både honom och hans vänner. Till sist rann det över för mig en gång på fyllan och jag gav henne världens utskällning, och efter det har hon varit hur trevlig som helst mot alla och jag ser oss t.o.m. som goda vänner nu. :)

Var egentligeni samma situation bara att det var en kompis och en annan kompis som var inblandade.Kompis nr 2 har en konstig kärring som var otrevlig men så sade kompis nr 1 nånting åt henne en gång i fyllan och det verkar som om hon bättrat sig nu

...eller dom flickvännerna som inte klarar av att vara utan sina pojkvänner, så när man är med dom för engångskull så ringer deras tjej stup i kvarten och har aldrig något att säga.

Det är störande
Min enda negativa erfarenhet har varit det motsatta, dvs när jag tyckt att det varit jobbigt att polarens brud är med pga av att han behandlat henne som skit.

En tjej man tycker superbra om som kompis och när killpolaren började fyllna till blev han alltid ett svin. Det var riktigt jobit ibland så jag drog mig i regel undan då.

Så såg jag ochså på situationen först, men sanningen är den att man aldrig hör vad hon gnäller om så man får ingen direkt uppfattning om vem som börjat.När jag och en kompis skulle börja träna på gym så sade hans flickvän att han gör det för att vill se på andra brudar:VirroJag skulle bli så helvetes arg över sådanadär kommentarer att jag inte skulle orka länge.Typiskt är ochså om man kollar på film och det råkar komma lite lite naken hud så måste han sträcka på sig eller liknande för att hans kärring inte ska tro att han kollar på den "nakna huden"...Skadat

vicarious
2010-05-22, 16:43
Så såg jag ochså på situationen först, men sanningen är den att man aldrig hör vad hon gnäller om så man får ingen direkt uppfattning om vem som börjat.När jag och en kompis skulle börja träna på gym så sade hans flickvän att han gör det för att vill se på andra brudar:VirroJag skulle bli så helvetes arg över sådanadär kommentarer att jag inte skulle orka länge.Typiskt är ochså om man kollar på film och det råkar komma lite lite naken hud så måste han sträcka på sig eller liknande för att hans kärring inte ska tro att han kollar på den "nakna huden"...Skadat

Det där låter som klassisk svartsjuka som oftast beror på osäkerhet och dåligt självförtroende hos personen som blir svartis. Rädsla att förlora någon för man känner sig dålig själv, att man inte förtjänar den andre personen m.m.

skaparn
2010-05-22, 17:09
Jag är för gammal för att bli störd av sådana saker :)

Annat var det förr! Då kunde man störa sig på allehanda småsaker som tex gasp-linne på gymmet, keps inomhus, vaskande på krogen etc osv

Jag blir aldrig leds vaskning.

Men ja, vänners partners har ju stundtals varit sådana att man vill skicka vännen på sinnesundersökning, men det var vanligare förr. Både jag och min omgivning har blivit mindre irriterande.

redbrigade
2010-05-22, 17:20
Finns en tjej som en polare är tillsammans med som ingen gillar, dom verkar bråka jämnt och hon är jävligt tråkig. Sen en gång så skickade hon ett sms där det stod "jag är rädd", hon kollade på en skräckfilm och när min kompis inte gav någon respons på det för vi hade roligare saker för oss än att bry sig om sådant trams. Några minuter senare ringer hon upp och då blir det ett jävla liv i luckan för att han inte brydde sig tillräckligt............

von huff
2010-05-22, 18:11
Jag är för gammal för att bli störd av sådana saker :)

Annat var det förr! Då kunde man störa sig på allehanda småsaker som tex gasp-linne på gymmet, keps inomhus, vaskande på krogen etc osv

Kanske det endå inte riktigt går att jämföra med att se någon med gasplinne

n1tro
2010-05-22, 18:18
heeeej va göruuuu ? ( K)

inget du?


ingeeet.... va gör uuuu? ( K)


inget du?


ingeeet.... va gör duuuu ? ( K)


inget du?


inget... va gör uuuu? ( K)



// håll på inter ikväll

HulkH
2010-05-22, 18:19
heeeej va göruuuu ? ( K)

inget du?


ingeeet.... va gör uuuu? ( K)


inget du?


ingeeet.... va gör duuuu ? ( K)


inget du?


inget... va gör uuuu? ( K)



// håll på inter ikväll

Exakt! :)

von huff
2010-05-22, 18:22
Finns en tjej som en polare är tillsammans med som ingen gillar, dom verkar bråka jämnt och hon är jävligt tråkig. Sen en gång så skickade hon ett sms där det stod "jag är rädd", hon kollade på en skräckfilm och när min kompis inte gav någon respons på det för vi hade roligare saker för oss än att bry sig om sådant trams. Några minuter senare ringer hon upp och då blir det ett jävla liv i luckan för att han inte brydde sig tillräckligt............

Haha ja sånt där är normalt.En gång var jag och några kompisar på någon bilshow där det fanns såna där brudar som alltid går omkring och delar ut lappar och skit och dom kom till kompisen och gav en lapp och efter det var helvete löst, han hade väl f´örsökt fria eller nåt lol*cry*.

dt06mj2
2010-05-22, 18:34
Mina kompisar är (för tillfället) bara ihop med akademiker, så det kan vara rätt givande.

Eddie Vedder
2010-05-22, 19:55
Så såg jag ochså på situationen först, men sanningen är den att man aldrig hör vad hon gnäller om så man får ingen direkt uppfattning om vem som börjat.När jag och en kompis skulle börja träna på gym så sade hans flickvän att han gör det för att vill se på andra brudar:VirroJag skulle bli så helvetes arg över sådanadär kommentarer att jag inte skulle orka länge.Typiskt är ochså om man kollar på film och det råkar komma lite lite naken hud så måste han sträcka på sig eller liknande för att hans kärring inte ska tro att han kollar på den "nakna huden"...Skadat

Nej det är inte samma sak. I det här fallet var det INGET fel på tjejens närvaro. Jag gillade henne och det var alltid bra när vi inte söp.

Men på fest behandlade han henne illa och det var det som var jobbigt. Inte henne.

Du vet om att det stavas OCKså va?:D