handdator

Visa fullständig version : Öl hjälper dig att gåned i vikt....


Ärjagstark
2010-05-21, 14:17
Hej på er!

Helt sanslöst, om den här nya rönen från usa stämmer då må jag säga att jag blir överlycklig jag som gillar öl och gå ned i vikt (utöver träningen!) :)

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article359580.ab

Eddie Vedder
2010-05-21, 14:20
Hej på er!

Helt sanslöst, om den här nya rönen från usa stämmer då må jag säga att jag blir överlycklig jag som gillar öl och gå ned i vikt (utöver träningen!) :)

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article359580.ab

Ja en artikel av Per Bjurman från 2006 känns ju gjuten. Jag var t.o.m. tvungen att kolla datum men första april var det i alla fall inte.

WHITEFOLKS
2010-05-21, 14:35
Källa: experter :D

Fast jag har för mig att det gjordes nån studie på om man drack öl eller annat till maten och ölen mättade mer så folk drack/åt mindre. Fast det lär ju gälla folk som inte gillar öl mer än något annat :D

Eddie Vedder
2010-05-21, 14:35
Fast det lär ju gälla folk som inte gillar öl mer än något annat :D

Folk som Per Bjurman kanske?:D

Der Kaiser
2010-05-21, 14:36
Slutklämmen;

"Var femte kalori en amerikan får i sig kommer, hävdar man, i flytande form - och företrädesvis då just från läskedrycker."

Passar bra i en artikel som hävdar att det är bra att dricka ~450 kcal öl om dagen. :confused:

Ärjagstark
2010-05-21, 14:37
Ja en artikel av Per Bjurman från 2006 känns ju gjuten. Jag var t.o.m. tvungen att kolla datum men första april var det i alla fall inte.

Ok fick detta av en kompis, har inte tänkt på datumet., men hmm undrar om de stämmer eller om de är bara båg?

Eddie Vedder
2010-05-21, 14:40
men hmm undrar om de stämmer eller om de är bara båg?

Men herregud läs artikeln. :D Oavsett om någon studie gjorts så inser du väl att Bjurman gjort en grej av det och medvetet snedvrider så det sjunger om det.

Hantycker väl bara att det var en cool grej som passade sig i hans coola spalt om coola saker.

Der Kaiser
2010-05-21, 14:42
Eddie_Vedder: Vem är den här Per Bjurman? Han är ingen "expert" (:laugh:) i dessa sammanhang antar jag? Eller skriver han mycket om kost för aftonbladet? Jag utgår från att artikeln är skriven med glimten i ögat av en skojfrisk men ändå lite hoppfull degklump.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00165/SVERIGEV_N_165182w.jpg

Der Kaiser
2010-05-21, 14:43
Men herregud läs artikeln. :D Oavsett om någon studie gjorts så inser du väl att Bjurman gjort en grej av det och medvetet snedvrider så det sjunger om det.

Hantycker väl bara att det var en cool grej som passade sig i hans coola spalt om coola saker.

Aha ok.

Eddie Vedder
2010-05-21, 14:50
Per Bjurman är väl mest känd för att han hånglade upp Håkan Hellström på scen.:D Jag vet inte riktigt om det kvalificerar honom som vetenskapsjournalist. Kanske räcker det som merit för att skriva om forskningsstudier i Aftonbladet.:D

Ärjagstark
2010-05-21, 14:56
Men herregud läs artikeln. :D Oavsett om någon studie gjorts så inser du väl att Bjurman gjort en grej av det och medvetet snedvrider så det sjunger om det.

Hantycker väl bara att det var en cool grej som passade sig i hans coola spalt om coola saker.

Aldrig hört talas om Bjurman förrens nu och för mig är de svårt o sålla vad som är sant eller icke sant, därför känndes de bara kul o se vad o höra vad ni som är mer pålästa en mig säger om det. Men då vet jag att de är bara tidningsfjanterier och på hitt!:) Synd dock, där dog min glädje av trösten till öl.*rolleyes*

Apos78
2010-05-21, 15:23
Tror aldrig Bjurmans avsikt var att på något sätt få det att låta seriöst till 100%.

Ärjagstark
2010-05-21, 15:30
Tror aldrig Bjurmans avsikt var att på något sätt få det att låta seriöst till 100%.

Ok synd då är det så då! Men agh, ja håller mig till öl endast under helger då o dessutom gäller mest jim Beam o Cola. o så blir det ikväll!:)

Brickhead
2010-05-21, 15:36
Dom skriver ju inte varför det är bra