handdator

Visa fullständig version : Hjälp med smaken på sojaprotein


birdgirl
2010-05-20, 22:14
Jag har efter många om och men till slut fastnat med sojaprotein (inget annat som funkar pga acne). Problemet är ju bara att skiten smakar helt vedervärdigt. Är det någon som har bra tips på hur man kan förbättra smaken?

Numse
2010-05-21, 08:22
Jag drack det ett bra tag och testade lite allt möjligt. Tyvärr har sojaproteinet en benägenhet att bli ännu äckligare vad man än stoppar i det. Bara att svälja och se glad ut :/

pia
2010-05-21, 12:57
Jag har bara testat choklad som jag stoppade i kakao i för att få mer chokladsmak och då smakade det okej faktiskt. Dock har jag en kille som alltid köper jordgubbssmaken och gillar den och han har testat vanilj choklad och jordgubb som är de smaker som finns i SELF men säger att jordgubben är överlägsen i smak.

barbafant
2010-05-21, 13:17
för det första, blanda med mjölk, inte vatten. Stor skillnad. Tom sojamjölk är att föredra framför vatten. Vill du hålla ner kcal såkör 50/50 vatten o mjölk. Sötning är bra. Jag antar att ditt sojaproteinpulver är utan nån smaktillsats alls? Även utan sötningsmedel?. Har du kaloriutrymme så är det nice att mixa med banan och mjölk oxå.

WHITEFOLKS
2010-05-21, 14:15
Jag har efter många om och men till slut fastnat med sojaprotein (inget annat som funkar pga acne). Problemet är ju bara att skiten smakar helt vedervärdigt. Är det någon som har bra tips på hur man kan förbättra smaken?

Vad använder du det till? Allmänt tillskott av protein eller runt träning?

Har du prövat EAA?

birdgirl
2010-05-21, 20:27
Jag får leta runt och se om jag hittar något bra med smak. Det jag har nu är helt smaklöst (eller ja, inte riktigt då *spy* )

Mjölk funkar inte då jag är laktosintolerant. Kanske kan försöka med sojamjölk dock. Väl värt ett försök. Tack för tipset barbafant.

WHITEFOLKS: Jag har testat EAA, får finnar av det med tyvärr. Dricker sojaproteinet för att få i mig tillräckligt med protein. Har tyvärr lite svårt att få ihop det med kosten annars.

If all else fails är det väl bara att svälja och se glad ut. Tänkte iallafall att det var värt att fråga allvetande kolo om tips. Tack, ni som svarat!