handdator

Visa fullständig version : Magen pluffsigare..


Flonkz
2010-05-20, 21:50
Hej, jag är 15 år och 182 cm lång och väger just nu 71 kg. Och jag har simmat 4 gånger/1 tim varje vecka sen sportlovet. Nu har jag även börjat med löpning (5-6 km) och jag har gått ner 11 kg. Jag märker att jag har blivit smalare, men magen har blivit mycket pluffsigare och jag tyckte den såg bättre ut innan. vad kan detta bero på? Tacksam för svar.. (ursäkta för dålig stavning m.m, skriver från mobilen) tack :)

Pinturicchio
2010-05-20, 21:54
Tjena, på magen är de alltid det sista som försvinner. Så du har tappat mycket över allt annat men lite på magen, det i sig ger synvillan att magen blivit "pluffsigare" än vad den va innan, kötta på så kommer magen försvinna till slut tar lite tid bara :)

eiri
2010-05-20, 22:05
japp fortsätt som du gör, fint jobbat!

tigerofsweden
2010-05-20, 23:08
Märker samma fenomen när jag själv dietar, känner alltid att formen/hårdheten får sig en skjuts uppåt när ja börjar äta normalt igen.

kalajset
2010-05-20, 23:23
Funderade faktiskt på något liknande tidigare idag, varför "man", (jag), upplever en ökad "pluffsighet" vid magregionen under diet. Och i mitt fall rör det sig inte ens om särskilt många kilon, eller i snabb takt, hittills en ca 5-6kg under ca två månader. Vätske/saltbalans? - Personligen tror jag faktiskt har en hel del att göra med maginnehållet, är man lite "rundare" överlag märker man ingen större skillnad på hur magen ser ut efter en normal måltid, man är man i bättre form torde skillnaden på hur mycket magen "står ut" rimligen märkas tydligare.

Chicksncurry
2010-05-21, 15:07
Jag känner igen mig lite. Brukar ofta känna mig plufsig under deff, däremot kan jag vid vissa dagar känna mig riktigt "Fit", allt känns mer åtstramat, mer definierat helt enkelt. Har inte riktigt kommit på orsaken, har försökt att granska min kost,träning och sömn för att hitta orsaken. Vad jag tror är att jag blivit av med vatten som bundits av kolhydrater, men jag har varken dragit ner på kolisar eller vatten så hur jag ska kunna bli av med det förstår jag inte. Har även hänt att jag dragit i mig onödigt mycket kolisar just dagen innan, vilket enligt mig nästan borde göra att jag känner mig mer plufsig, men jag är inget proffs direkt,har bara en hypotes :)

edit: Läste lite om water retention, kan det vara en bakom liggande faktor? Kom ihåg att jag inte är insatt i ämnet, hann med några rader från en artikel.

HulkH
2010-05-21, 21:48
fortsätt bara köra på, så försvinner "pluffset" :)

Rexxar
2010-05-21, 23:29
Lyle McDonald skriver lite om det:

"As folks get very lean, down to the last pounds of fat, the skin and fat cells that are left will often change appearance and texture. It will look dimply (as the fat cells which are supporting the skin shrink and the skin isn’t supported) and feel squishy to the touch. This is bad in that it looks really weird, but it’s good because it means that the fat is going away. I have nothing truly profound to say about this topic, just realizes that it happens and usually indicates good things are happening."
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html