handdator

Visa fullständig version : Ont lite över högra skuldebladet


Kek
2010-05-20, 20:09
Vet inte vad jag gjorde men satt i en ganska liten bil och skulle ta på mig min tjocktröja och det gick ltie mindre smidigt. Vet inte om jag vred huvudet på något konstigt sätt så jag klämde en nerv eller något. Högg till som fan över skulderbladet,lite upp mot nacken typ. Som en fet jävla stöt kändes det.

Hände för typ 2 veckor sedan och ömmar fortfarande lite när man trycker o klämmer lite där. Direkt efter att det hände kunde jag inte virda skallen utan att det gjorde ont som satan. Nu känner jag mest av det när jag vrider eller lutar huvudet åt höger.

Är väl inte direkt en träningsskada men hände efter att jag hade varit och tränat så kan väl skylla på det iaf ^ Någon kanske har någon idé om vad det är som spökar?

lachwa
2010-05-21, 14:01
Jag har flera gånger klämt nerv i nacken. Känns som att man får en stöt och uppkommer då jag vrider huvudet i någon rörelse. Jag har dock aldrig känt av något efter själva händelsen.

Martin Löwgren
2010-05-21, 14:09
Hastiga rörelser med nacken kan ge diverse mindre muskelbristningar i ytlig nackmuskulatur med sekundära spänningar.

Inget farligt och det lägger sig allt som oftast naturligt.

Om inte kan det vara läge att uppsöka naprapat eller sjukgymnast.

Kek
2010-05-21, 20:56
Tack s[ mycket för infon! Väntar någon vecka till och ser hur det blir men tror det börjar lägga sig lite nu :)