handdator

Visa fullständig version : Jungle Warfare tillbaka på hyllorna (tidigare "olaglig")


Ganymedes
2010-05-20, 11:24
Nu har jag sett att JW kommit tillbaka och det verkade som att den inte innehöll något olagligt. Men varför tog de bort den? Kan det varit världens bästa PR-trick? Den är dessutom dyrare nu än innan den försvann... :devil:

Numse
2010-05-20, 11:28
De har ju ändrat recept, när vet jag inte. Men jag tror de tog bort den på exempelvis mm för att testa innehållet, står så på deras hemsida om jag inte minns fel.

Ska tydligen funka bra iaf om man skall gå på vad jag hört. Kan dock ge lite skumma biverkningar (därav testar jag dem inte).

Medusa
2010-05-20, 13:44
det är inte alls samma produkt, denna är helt laglig och ger inte samma effekt öht..

MangeByggarn
2010-05-20, 17:53
Vem är återförsäljaren i Sverige nu då?

Maod
2010-05-21, 09:21
det är inte alls samma produkt, denna är helt laglig och ger inte samma effekt öht..

Nope, det är fortfarande samma produkt.

Nitrometan
2010-05-21, 09:37
Nope, det är fortfarande samma produkt.

Fast med nytt innehåll kanske?

Ganymedes
2010-05-21, 10:41
Enligt reklam och utsago från <butik jag inte vågar nämna för jag vill vara kvar på forumet> så är det samma innehåll och samma produkt ja.

stridis
2010-05-21, 10:49
Innehöll inte JW MT? Vilket är en synnerligen kass steroid i mångt och mycket, inte ens de som dopar sig skulle ju ta i det ens med tång.

Med andra ord: Värre än värdelöst, kan inte förstå hur någon skulle vilja utsätta sig för den skiten. Om det är som Ganymedes säger så borde någon se till att sätta dit jävlarna som säljer skiten. Allvarligt.

KniveN
2010-05-21, 20:20
Fast med nytt innehåll kanske?

Det finns två versioner av den där den ena heter extreme, tror tom att det är en tredje på väg. TS syftar nog på den gamla som förmodligen är dopingklassad men säljs av en återförsäljare i Sverige.

CoolBoy
2010-05-22, 11:29
Det är samma innehållsförteckning på den gamla som den nya burken. Däremot har de sänkt mängden utav den här ingrediensen: 17a-methyl-5a-dehydro-etiocohlane.

Jag vet inte om den här ger utslag på ett dopingtest....

Medusa
2010-05-22, 11:51
Nope, det är fortfarande samma produkt.

nej

stridis
2010-05-22, 16:40
Det är samma innehållsförteckning på den gamla som den nya burken. Däremot har de sänkt mängden utav den här ingrediensen: 17a-methyl-5a-dehydro-etiocohlane.

Jag vet inte om den här ger utslag på ett dopingtest....

De har bara använt annan nomenklatur för att outbildat folk inte skall inse vilken skit det är. Det är doping, se min tidigare post.

Aimbert
2010-05-22, 20:35
Fan vad horribelt att någon ö.h.t. köper skiten.

macsacre
2010-05-22, 22:37
Det blir ett par JW burkar till vintern tror jag :D Hoppas det funkar, är det någon som testat det?

zegna
2010-05-23, 09:14
Nu har jag sett att JW kommit tillbaka och det verkade som att den inte innehöll något olagligt. Men varför tog de bort den? Kan det varit världens bästa PR-trick? Den är dessutom dyrare nu än innan den försvann... :devil:

Blev den inte bortplockad av de högre makterna?
Har för mig att folk kissade positivt på den och den blev bortplockad av livsmedelsverket eller vem det nu är som bestämmer.

Hittade följande följande på http://iof1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=2284

"Varning för kosttillskott (2009-11-21)
Svenska idrottare som har lämnat positiva dopingresultat har hävdat att de endast använt kosttillskott. Vid en analys i Huddinge har preparatet Jungle Warfare visat sig innehålla medan Vyo Tech Viraloid innehöll androstendion och androstadiendion. Båda produkterna går att köpa hos svenska internetbutiker trots att det är förbjudet att saluföra sådana preparat i Sverige. "

http://no.wikipedia.org/wiki/Metyltestosteron

Mao MÅSTE de ha ändrat innehållet i JW annars säljs den olagligt i Sverige vad jag förstår.

zegna
2010-05-23, 09:18
Det blir ett par JW burkar till vintern tror jag :D Hoppas det funkar, är det någon som testat det?

Jag hade nog googlat runt lite och läst på om produkten först.
Det jag har läst är att du blir nerstängd av den, precis som med "riktiga" steroider.
Dessutom är JW dyrare än riktiga steroider.
Mao du får mindre resultat (om några) men samma biverkningar som vid bruk av AAS och till ett högre pris.
Låter inte som en bra deal i mina öron.

Det finns inga lagliga dundermedel, bara falsk marknadsföring.
OM det fanns lagliga dundermedel så hade vi alla vetat om det och vi hade alla använt dem.

macsacre
2010-05-23, 09:52
Men de som säljer JW har ju skrivit på sin sida att det är olagligt

Hårdrockssmurfen
2010-05-23, 20:05
Men de som säljer JW har ju skrivit på sin sida att det är olagligt

De jag hitta som säljer den skriver detta blandannat:

Är Jungle Warfare olaglig i Sverige? Nej det är den inte.

Innehåller Jungle Warfare prohormoner eller steroider? Nej det gör den inte!

Vi har testat Jungle Warfare och den är helt fri ifrån Steroider och prohormoner eller andra eventuella olagliga ingredienser som är listade enligt dagens testmetoder.

macsacre
2010-05-24, 09:27
jag mena det, skrev olaglig men mena att de säger att det är lagligt. Så då om det funkar så bra som en del säger så är det väll värt att köpa. Man tränar ju för att få muskler och finns JW laglig så är det ju bara ett plus eller?

Medusa
2010-05-24, 09:30
men eftersom produkten inte innehåller samma ingredienser längre fungerar den inte lika effektivt.. förra versionen var olaglig och därför togs den bort, den som är tillbaka är inte likadan..

zegna
2010-05-24, 09:34
Hittade webshoppen ifråga och de skriver följande:
" Jungle Warfare finns nu till försäljning!
(OBS! Detta är den riktiga versionen av Jungle Warfare som alla är nöjda med! inte Jungle Warfare Extreme som är en helt annan produkt) "

"Vi har ett lager av Jungle Warfare som vi avaktat att sälja i väntan på vår utredning av produkten.

Vi släpper nu detta parti av Jungle Warfare. "

"Priset är nu lite högre på Jungle Warfare, på grund av att det har haft sitt pris att utreda produkten samt stoppa försäljningen.

"4 Olika serier av JW är testade och ingen av dessa har visat spår av olagliga ingredienser. "


Så tydligen väljer de att sälja originalet ändå.

Nitrometan
2010-05-24, 09:42
Mao MÅSTE de ha ändrat innehållet i JW annars säljs den olagligt i Sverige vad jag förstår.
Som i många andra fall händer inget. Det är kommunerna som har tillsynsansvaret och de brukar inte prioritera att åka runt till företag som säljer kosttillskott och kolla att de följer aktuella lagar.

zegna
2010-05-24, 09:50
jag mena det, skrev olaglig men mena att de säger att det är lagligt. Så då om det funkar så bra som en del säger så är det väll värt att köpa. Man tränar ju för att få muskler och finns JW laglig så är det ju bara ett plus eller?

Men suck...

JW innehåller enl webshoppen ifråga
"17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol"

Detta är en form av steroid om jag inte har fel för mig, nämligen methylated pro-steroid. Rätta mig gärna om jag har fel.

Och förmodligen behöver du köra en PCT efter att ha använt JW.

Skulle du åka på en dopingkontroll på gymmet så lär du bli avstängd från träning.

KniveN
2010-05-24, 13:01
men eftersom produkten inte innehåller samma ingredienser längre fungerar den inte lika effektivt.. förra versionen var olaglig och därför togs den bort, den som är tillbaka är inte likadan..

Som det har sagts flera gånger i tråden så är det den gamla det pratas om som fortfarande finns att köpa.

blondyz
2010-05-24, 15:53
Hur ligger det till med JW egentligen?

Säljs som tillskott, men innehåller ämnen som ökar dina testonivåer märkbart?

Allt som ökar dina testonivåer har jag uppfattat är olagligt?

Så antingen får man ingen effekt eller så är den olaglig?

Ang. PCT, är det skadligt att inta detta tillskott utan att köra PCT efteråt?

engdahl_86
2010-05-24, 20:01
skit i de bara, uppenbarligen finns det en HEL del konstigheter runt denna produkt. Så varför ens tänka tanken att använda den om man inte är helt blåst.

Timme
2010-05-24, 20:32
JW har aldrig varit olaglig och är inte det nu heller. Den har dock alltid varit dopingklassad.

Fas nu kanske jag har fel iof. Den kanske gick som aas? Och då blir det ju automatiskt olagligt :/

hertzman
2010-05-24, 21:19
JW har aldrig varit olaglig och är inte det nu heller. Den har dock alltid varit dopingklassad.

Fas nu kanske jag har fel iof. Den kanske gick som aas? Och då blir det ju automatiskt olagligt :/

Enligt vissa källor är det ju methyltestosteron, en anabol steroid. Anabola steroider är olagliga. Men, det har ju varit så många turer fram och tillbaka nu så det är svårt att veta något säkert.

macsacre
2010-05-24, 23:52
Synd den är så dyr... Får nog vänta med det tills det verkligen behövs.

Dreas
2010-05-25, 00:09
Synd den är så dyr... Får nog vänta med det tills det verkligen behövs.Du får det att låta som om det vore något speciellt. Tror du gynnas mer av att fokusera på träningen istället.

hertzman
2010-05-25, 00:58
Synd den är så dyr... Får nog vänta med det tills det verkligen behövs.

Du vet att det kan vara en steroid, dessutom en rätt "dålig" steroid, men du känner ändå att det bara är en prisfråga?

macsacre
2010-05-25, 07:13
Så länge det är lagligt och det funkar struntar jag i allt annat, jag gymmar för att bygga muskler. Den dagen då något jag använder klassas som olagligt så kommer jag sluta med det men så länge det är lagligt och effektiv så spelar det inte mig någon roll.

hertzman
2010-05-25, 10:06
Så länge det är lagligt och det funkar struntar jag i allt annat, jag gymmar för att bygga muskler. Den dagen då något jag använder klassas som olagligt så kommer jag sluta med det men så länge det är lagligt och effektiv så spelar det inte mig någon roll.

I princip bör JW, om det nu innehåller det som påstås från vissa håll, vara just olaglig.

macsacre
2010-05-25, 10:43
Så länge det är lagligt så är det lagligt, så länge man inte kan bevisa något så är det bara spekulationer och spekulationer är inte fakta.

Jag kommer inte köpa produkten då den är dyr men hade jag haft råd med det så hade jag garanterat testat det och se om det är värt pengarna men tyvärr får det vänta till senare.

zegna
2010-05-25, 15:32
Så länge det är lagligt så är det lagligt, så länge man inte kan bevisa något så är det bara spekulationer och spekulationer är inte fakta.

Jag kommer inte köpa produkten då den är dyr men hade jag haft råd med det så hade jag garanterat testat det och se om det är värt pengarna men tyvärr får det vänta till senare.

Produkten innehåller "17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol" detta står ju tom på webshoppen's hemsida!
Googla nu 17a-methyl-5a-dehydro-etiocholane-4,6-dien-3-one-17-ol och du kommer se att den räknas som en Methylated ProSteroid

Och vart ser du att den är laglig???

En stor webshop skriver följande om produkten;
En idrottare har visat positivt dopningsprov efter att ha använt produkten Jungle Warfare. Den aktiva ingrediensen metaboliseras på samma sätt som metyltestosteron vilket innebär att produkten är att anse som en anabol steroid och kommer därför att gå in under Dopningslagen.

Att folk har testat POSITIVT efter användande av produkten anser jag är bevis nog. Att sedan väldigt få webshoppar väljer att sälja produkten är väl också ett bevis i sig?
Varför har de största shopparna i Sverige slutat sälja produkten om den är laglig?

macsacre
2010-05-25, 22:15
Ok, men då om det är en dålig produkt plus dyr och "olaglig" så då är det ju inget att ha. Får väll fortsätta med det jag har.

Lästa på en sida att när man blivit 25+ år så är det bra med T-boosters då testosteron nivån i kroppen börjar sjunka, är det någon som vet mer om saken?

Sgart
2010-05-26, 10:41
Ok, men då om det är en dålig produkt plus dyr och "olaglig" så då är det ju inget att ha. Får väll fortsätta med det jag har.

Lästa på en sida att när man blivit 25+ år så är det bra med T-boosters då testosteron nivån i kroppen börjar sjunka, är det någon som vet mer om saken?

Finns ju inte lagliga funktionella testo"boosters".

Men att steroider ger snabbare muskeluppbyggnad är nog rätt självklart.

EiseltUK
2010-05-28, 17:01
Så länge det är lagligt så är det lagligt, så länge man inte kan bevisa något så är det bara spekulationer och spekulationer är inte fakta.

Jag kommer inte köpa produkten då den är dyr men hade jag haft råd med det så hade jag garanterat testat det och se om det är värt pengarna men tyvärr får det vänta till senare.

Om du köper en designer steroid som inte finns med på en lista över vad som är olagligt så innebär det inte att det är lagligt att använda den. Dopinglagen är ganska heltäckande och ger inte mycket utrymme till undanflykter ifall den måste användas emot en. Du kan möjligen komma undan - som glad amatör - genom att hävda att du inte visste bättre men vissa såsom t ex tävlande och inom vissa yrken funkar inte bortförklaringar eller ifall någon bara vill göra en praxis av ett juridiskt fall. Inte kul att vara ett offer då....

JW innehåller troligen ett förstadium till en designer steroid som är besläktad med metyltestosteron och metaboliseras på samma sätt. M a o kommer inte en troligen inte vanlig enkel labtest på några utvalda dopingklassade ämnen att visa positivt om man låter testa kapslarna, typ AnalyCen's (Eurofins) standardanalys.