handdator

Visa fullständig version : Bulk :)


-xR-
2002-06-22, 16:25
Tjo.

Har nu tränat sedan sådär Oktober -01. Fyller 16 år i höst. När jag började träna så började jag med en deff runt Februari och här sitter jag nu sådär 10KG lättare. Nu skall jag bygga lite muskler också, och sedan deffa innan nästa sommar. Jag har lätt för att gå upp i vikt och att förlora fett gick hyffsat lätt det också.

Hur bör jag äta för bästa växt? Hade tänkt köpa in gainers eller måltids ersättare att kompletera kosten med. Sedan blir det kanske lite kreatin och glutamin.

Skall man fortfarande hålla sig till de långsamma kolhydraterna? Man kan väl äta en del fett också om man får i sig tillräckligt med protein och kolhydrater right? Isf vore inte en pizza helt fel då kolhydraterna får ett GI på 80-90 har jag hört? Nåja... Skriv lite vad ni rekomenderar och så..

tack.

MaW
2002-06-22, 22:45
Hejsan hoppsan..

Jag läste att du inte hade tränat så länge... så varför går du på deff så tidigt?
Varför inte skita i deff några år så du har något att deffa fram? :)

Bara en liten tanke :p

-xR-
2002-06-23, 11:51
Jo, men nu har jag redan deffat. Ville bli av med en del kroppsfett. Så nu kommer bulken snart :D

Dasse
2002-06-23, 23:09
Jag antar att du tränar minst tre styrkepass i veckan? Jag ger då mitt vanliga svar: testa att äta hälften snabba och hälften medelsnabba kolhydrater och inte för mycket fett (ca 20e%) om du vill testa detta under en period. Se också till att få i dig snabba KH och protein efter träning. Om du inte förstår vad jag menar får du gärna fråga. Om du inte är allför rik tycker jag du ska skippa gainern och köpa ett rent proteintillskott, kolhydrater är ju ganska billigt att köpa och lätt att få i sig. Lycka till! :)

-xR-
2002-06-24, 00:52
Alltså, jag vet hur jag ska äta efter träning och skall man sattsa så kostar det. Blir väl vassle protein, glutamin, kreatin och gainer eller ngt. vill bara veta om det är ok med lite snabbare kolhydrater och lite skräp mat. Varför inte äta så mycket fett som man får i sig? Man orkar ju inte tänka på det, sånt om man får göra vid deffen. På bulken ska man lägga på sig fett, det är inte farligt =p

mane
2002-06-24, 10:11
ett tips från mig är att inte överdriva med bulken. det är ganska onödigt att få massa fett som du sen måste bränna bort. att gå upp och ner 10kg är inte särskillt nyttigt för dig. just nu håller jag på att deffa och ångrar mig för all onödig fett jag lagt på mig. :D

Karl Alfred
2002-06-24, 10:21
För att bygga muskler krävs energi, massor av energi. Under din uppbyggnads period under höst-vinter så är det bara att stoppa i sig mat. Försök att äta hyfsat bra käk, men du behöver inte överdriva dina undersökningar. Det du kan tänka på är att ta bort mättat fett och naturligtvis härdat fett i alla dess former. Sedan är det bara att träna och käka för allt det du är värd

-xR-
2002-06-24, 23:59
Okej... tack för tipsen. Undrar om det inte kan funka att t ex bulka 2 veckor... deffa 1 osv... Sedan håller man ju ändå hyffsad form året runt men kan lägga till mer deff innan sommaren. Vad sägs?

Matte
2002-06-25, 08:17
2 v. på 1 v. av, tror det kan fungera ifall du redan har en bra massa och är i bra form förövrigt.
Tycker du ska satsa på en bulk på minst 3 månader, tränar du dessutom stenhårt så är risken stor att du får en massa muskler på köpet. Är du nybörjare kan du säkert lägga på dig 10-15 kg på 3 mån. på ett bulkprogram baserat på 20 rep breathingsquat, mina svågrar kunde ivarjefall..
MVH/Matte